-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт вулиці Соборності, вулиці Євгенія Присяжного, вулиці Андрія Гурічева, вулиці Миколи Зерова, вулиці Транспортна, вулиці Бродських (від мосту через річку Велика Вись до перехрестя з вулицею Ганни Дмитрян) у м. Новомиргород (45233142-6 Ремонт доріг)
Місцезнаходження замовника: м. Кропивницький, вул. Преображенська, буд. 2; Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону; Мова (мови) якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська; Обсяг виконання робіт: згідно вимог тендерної документації; Забезпечення тендерних пропозицій та забезпечення договору: гарантія, умови надання згідно вимог тендерної документації; ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”
Завершена
14 272 237.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 71 361.19 UAH
мін. крок: 0.5% або 71 361.19 UAH
Номер:
2e2f988ee4074c8d92c4f5120d8864d1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-07-23-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.07.2020 00:00
Період моніторингу:
30.07.2020 16:31 - 21.08.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
30.07.2020 № 48
Сєвєродонецьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Леонід БЕРЕЗИНСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
від 30.07.2020 № 48
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2020-05-06-004192-b 06.05.2020 Дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Управління Людмила ЗІНОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів встановлено порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону № 922 із змінами.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 3 частини 3 статті 25, пункту 14 частини 2 статті 22 Закону №922 із змінами.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 установлено, що Замовник у тендерній документації визначив підставу на відхилення тендерної пропозиції переможця, яка не передбачена Законом № 922 із змінами.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ПП "ЕФЕКТ" встановлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922 із змінами.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини 4 статті 41, пункту 8 частини 2 статті 22 Закону № 922 із змінами.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 серпня 2020 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильність заповнення форм документів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922 в редакції Закону України від 19.09.2019 р. № 114-IX (далі – Закон № 922 із змінами), розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Державного підприємства "Агентство місцевих автомобільних доріг", (далі - Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 05.06.2020 № б/н (далі – ТД); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ПП "ЕФЕКТ" , протокол засідання тендерного комітету Замовника від 27.07.2020 № б/н; повідомлення про намір укласти договір; договір підряду від 11.08.2020 року № 271/20 (далі – Договір №271/20).
Моніторингом питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою не містить інформацію про мову (мови), якими повинні готуватися тендерні пропозиції. Зазначене є порушенням Замовником вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону № 922 із змінами.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація Замовника містить визначену пунктом 3 частини 3 статті 24 Закону, який втратив чинність на підставі Закону № 922 із змінами, чим порушено вимоги пункту 3 частини 3 статті 25 Закону № 922 із змінами.
Крім того встановлено, що замовником в тендерній документації не зазначений кінцевий строк подання тендерних пропозицій, що є порушенням пункту 14 частини 2 статті 22 Закону № 922 із змінами.
Також за результатами моніторингу тендерної документації встановлено, що Замовник у частині 5 розділу 6 "Результати торгів та укладання договору про закупівлю" установив вимогу про надання учасником-переможцем протягом десяти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір для узгодження пакет документів щодо договірної ціни, а саме: договірна ціна за формою програмного комплексу, пояснювальна записка до договірної ціни, локальні кошториси, тощо. Ненадання договірної ціни Переможцем у строки передбачені тендерною документацією є відмовою Переможця від підписання договору про закупівлю та договір вважатиметься не укладеним з вини Переможця, якщо договірна ціна не узгоджена Замовником і Переможцем у строк, визначений частиною 2 статті 32 Закону для укладання договору та Замовник відхиляє тендерну пропозицію Переможця відповідно до вимог частини 3 статті 32 Закону. Згідно із статтею 26 Закону № 922 із змінами тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зокрема зазначається інформація про ціну, інші критерії (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону, в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до частини другої статті 22 та частини другої статті 21 Закону № 922 із змінами зазначається в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів та тендерній документації. При цьому Законом не передбачено надання переможцем торгів будь-яких інших документів, окрім тих, що визначені статтею 17 Закону. Підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця торгів визначені пунктом 3 частини першої статті 31 Закону № 922 із змінами. Отже, ненадання документів переможцем торгів після визначеного кінцевого строку подання тендерних пропозицій, розгляду та оцінки Замовником тендерної пропозиції, не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції переможця відповідно до вимог Закону № 922 із змінами.
За результатами моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ПП "ЕФЕКТ" умовам тендерної документації. Так, на порушення вимог пункту 1.3 "Документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору". ПП "ЕФЕКТ" в складі тендерної пропозиції надано чотири аналогічні договори, сума вартості виконання кожного з них є меншою ніж 50 % від очікуваної вартості даної закупівлі. Відповідно до вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922 із змінами, Замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо вона не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Однак, на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922 із змінами, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП "ЕФЕКТ" та уклав з ним договір підряду від 11.08.2020 року № 271/20.
Проведеним моніторингом встановлено , що умови договору відрізняються від проекту договору, наданого у складі тендерної пропозиції ПП "ЕФЕКТ", а саме: доповнено пункт 2.1 розділу ІІ "Вимоги щодо якості надання послуг (виконання робіт), контроль за якістю та матеріальними ресурсами" чим порушено вимоги частини 4 статті 41 Закону № 922 із змінами. Крім того на порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону № 922 із змінами проект договору не містить порядок змін його умов.
Період усунення порушень:
25.08.2020 15:27 - 09.09.2020 00:00
Дата публікації висновку:
25.08.2020 15:27
Оскарження висновку в суді
Опис:
Подано адміністративний позов до Кіровоградського окружного адміністративного суду.
Дата публікації:
08.09.2020 18:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку про результати моніторингу закупівлі
від 25 серпня 2020 року (UA-2020-05-06-004192-b)
Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області (далі – Управління) (Наказ від 30.07.2020 № 48 «Про початок моніторингу закупівель відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,») розпочато моніторинг (UA-M-2020-07-23-000022) закупівлі: Поточний середній ремонт вулиці Соборності, вулиці Євгенія Присяжного, вулиці Андрія Гурічева, вулиці Миколи Зерова, вулиці Транспортна, вулиці Бродських (від мосту через річку Велика Вись до перехрестя з вулицею Ганни Дмитрян) у м. Новомиргород (45233142-6 Ремонт доріг) (UA-2020-05-06-004192-b). Підставою початку моніторингу вказано – Дані (спрацювання) автоматичних індикаторів ризику.
Відповідно до висновку про результати моніторингу закупівлі від 25 серпня 2020 року (UA-2020-05-06-004192-b) Управлінням встановлено порушення законодавства в частині: складання тендерної документації та/або внесення змін до неї; складання форм документів у сфері публічних закупівель; розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій); укладання договору про закупівлю.
Заперечуючи вищезазначений висновок Управління надаємо наступні пояснення.
Моніторингом питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою не містить інформацію про мову (мови), якими повинні готуватися тендерні пропозиції. Зазначене є порушенням Замовником вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону № 922 із змінами.
На заперечення вищезазначеного зазначимо, що в оголошенні про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, в розділі «Інформація про предмет закупівлі», міститься інформація, а саме: «Мова (мови) якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська».
Також, відповідно до частини першої статті 22 Закону Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
В пункті 7 Розділу І Тендерної документації зазначена інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції. Отже, всі учасники закупівель мають доступ до інформації про мову складання тендерних пропозицій, оскільки тендерна документація одночасно оприлюднена разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі. Також, зазначимо, що тендерна документація Замовника складена відповідно до Примірної тендерної документації для процедури закупівлі - відкриті торги, затвердженої Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація Замовника містить визначену пунктом 3 частини 3 статті 24 Закону, який втратив чинність на підставі Закону № 922 із змінами, чим порушено вимоги пункту 3 частини 3 статті 25 Закону № 922 із змінами. Крім того встановлено, що замовником в тендерній документації не зазначений кінцевий строк подання тендерних пропозицій, що є порушенням пункту 14 частини 2 статті 22 Закону № 922 із змінами.
Відповідно до пункту 3 Розділу 3 тендерної документації забезпечення тендерної пропозиції не повертається, зокрема, у разі, ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пунктом 3 частини 3 статті 25 Закону у новій редакції вказано, що забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Зазначена підстава, у звязку із якою забезпечення тендерної пропозиції не повертається, прямо передбачена Законом. Отже, формальна помилка, а саме зазначення в пункті 2 Розділу 3 тендерної документації посилання на абзац другий частини 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а не частину шосту статті 17 цього Закону зовсім не впливає на правильність проведення процедури закупівлі, оскільки всі учасники мають доступ до тексту актуального Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій зазначимо, що відповідно до пункту 14 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються відомості щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій. На виконання вищевказаного положення Закону Замовником торгів у частині 1 розділу IV Тендерної документації «Подання та розкриття тендерної пропозиції» зазначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій згідно оголошення про проведення процедури закупівлі. Формою оголошення про проведення відкритих торгів затвердженої Наказом Мінекономрозвитку № 490 від 22.03.2016 року передбачено, що у пункті 13 зазначається інформація «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій». Тобто у тендерній документації зазначено відомості стосовно кінцевого строку подання тендерних пропозицій шляхом посилання на оголошення про проведення відкритих торгів. Окремо слід зазначити, що в Законі (зокрема в статті 22) відсутня конкретизація того, у якій самі формі тендерна документація повинна містити кінцевий строк подання тендерних пропозицій. В даному випадку, Замовником було визначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій з урахуванням норм Закону. Пункт 1 розділу 4 тендерної документації містить інформацію, що кінцевий строк згідно з оголошенням про проведення процедури закупівлі відповідно до статті 252 Цивільного кодексу України строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Одночасно зазначимо, що в оголошенні пропроведення закупівлі здійснюється фіксування кінцевого строку подання тендерних пропозицій відповідно до принципів обчислення строків, передбачених Цивільним кодексом України. Отже, положення частиною 2 статті 22 Закону передбачено зазначення в тендерній документації відомостей щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що і було в повній мірі виконано Замовником.
Щодо правомірності встановлення вимоги Замовника, передбаченої частиною 5 Розділу 6 тендерної документації, а саме: надання переможцем процедури закупівлі протягом десяти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір для узгодження пакет документів щодо договірної ціни надаємо наступні пояснення.
Відповідно до частини 6 статті 17 Закону Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Частиною сьомою статті 33 Закону передбачено, що у разі відмови переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
Отже, пунктом 5.1. частини 5 Розділу 6 тендерної документації Замовником зазначено, що Переможець торгів у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, надає Замовнику договірну ціну на погодження, сформовану відповідно до вимог цієї тендерної документації, та договір. Договірна ціна - це ціна Переможця процедури закупівлі за результатами аукціону. Ненадання договірної ціни Переможцем у строки передбачені цією тендерною документацією є відмовою Переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації. Договір вважається не укладеним з вини Переможця, якщо договірна ціна не узгоджена Замовником і Переможцем у строк, визначений частини 2 статті 32 Закону для укладання договору.
Замовник відхиляє тендерну пропозицію Переможця відповідно до вимог частини 3 статті 32 Закону (відмова переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом).
Відповідно до ч.1 ст 41 Закону – договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей визначених цим Законом.
Відповідно до частини 1 статті 844 Цивільного кодексу України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.
Відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» договірна ціна - кошторис, яким визначається вартість робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі підряду.(п. 3.15)
Окрім цього п. 6.2.4 ДСТУ визначено, що ціна пропозиції переможця торгів є договірною ціною на об’єкт будівництва, яка формується генпідрядником із залученням субпідрядних організацій, погоджується із Замовником.
Отже, договірна ціна є невід`ємною частиною договору підряду та відповідно до тендерної документації, надається Переможцем одночасно із договором підряду, що є обгрунтованою та законною вимогою Замовника як організатора закупівель за кошти державного бюджету України.
З метою недопущення порушення ч.4 ст 41 Закону, оскільки ціна тендерної пропозиції учасника може зменшуватись за результатами електронного аукціону, що призведе до необхідності перерахунку учасником кошторису та враховуючи при цьому, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції, у випадку закупівлі робіт або послуг з поточного ремонту (вартість яких розраховується на підставі договірної ціни), договірна ціна погоджується під час укладання договору з дотриманням вимог Цивільного та Господарського кодексів України.
Одночасно зазначимо, що надання договірної ціни не вимагається від учасників на стадії прийому пропозицій та лише Переможець торгів, як і зазначено в тендерній документації, повинен надати договірну ціну та договір як підтвердження укладання договору за результатами закупівлі.
Аналогічної позиції дотримується Уповноважений орган, а саме Мінекономрозвитку України (лист №3302-06/24782-06 від 05.08.16р.).
Щодо встановленої моніторингом невідповідності тендерної пропозиції учасника ПП "ЕФЕКТ" умовам тендерної документації повідомляємо наступне.
Пунктом 1.3. тендерної документації встановлено, що сума вартості виконання аналогічного договору (договорів), повинна бути не менше 50% від очікуваної вартості даної закупівлі. Отже, надання більше ніж одного аналогічного договору є правом для учасників. У разі надання більше ніж одного договору, сумою вартості виконання аналогічних договорів, яка повинна бути не меншою за 50% від очікуваної вартості даної закупівлі, вважається сума наданих учасником аналогічних договорів. В тендерній документації Замовника ніде не зазначено, що сума кожного аналогічного договору має бути більшою 50% від очікуваної вартості даної закупівлі.
Отже, ПП "ЕФЕКТ" в складі тендерної пропозиції надано чотири аналогічні договори, сума вартості виконання яких є більшою ніж 50 % від очікуваної вартості даної закупівлі.
Таким чином, тендерна пропозиція ПП «ЕФЕКТ» повністю відповідає умовам тендерної документації та не підлягає відхиленню. Як наслідок, договір підряду від 11.08.2020 року № 271/20, укладений між Замовником та ПП «ЕФЕКТ» відповідає нормам чинного законодавства України.
Щодо встановлення моніторингом різниці умов договору від проекту договору, наданого у складі тендерної пропозиції ПП "ЕФЕКТ" повідомляємо наступне.
Відповідно до частини 1, 4 та 5 статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків.
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
3) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
5) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
6) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
7) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті.
Доповнення пункту 2.1 розділу ІІ договору підряду від 11.08.2020 року № 271/20 є правомірним та не містить змін істотних умов договору.
Також, Управлінням не конкретизовано в якій саме частині існує невідповідність пункту 2.1. договору підряду від 11.08.2020 року № 271/20 умовам тендерної пропозиції Учасника.
Крім того, зазначимо, що відповідно до пункту 12.7. Проекту договору (Додаток 3 до тендерної документації) всі зміни та доповнення до цього Договору оформлюються у вигляді додаткових угод, складених і підписаних у двох примірниках, які мають однакову юридичну силу, з яких один примірник залишається у Замовника.
Отже, у Замовника відсутні порушенння вимоги частини 4 статті 41 та пункту 8 частини 2 статті 22 Закону № 922 із змінами.
Враховуючи вищевказане, вважаємо порушення, які виявленні Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області та зазначені у висновку про результати моніторингу закупівлі від 25 серпня 2020 року (UA-2020-05-06-004218-b) безпідставними та необґрунтованими.
Не погоджуючись з Висновком про результати моніторингу, ДП "Агентство місцевих автомобільних доріг" має намір оскаржити його в судовому порядку.
Дата публікації звіту:
01.09.2020 18:17