-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
«Розсадницька продукція» (Саджанці кущів листяних і хвойних порід в контейнерах)
Завершена
10 306 344.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 103 063.44 UAH
мін. крок: 1% або 103 063.44 UAH
Номер:
afe9f74881a44bf4af1f8a7d69115493
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-08-07-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.08.2020 00:00
Період моніторингу:
10.08.2020 08:25 - 02.09.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.08.2020 № 133
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 07.08.2020 № 133
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
21 UA-2020-05-05-002553-a 05.05.2020
інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 4 Закону. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пунктів 8 та 9 частини 2 статті 21 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції встановлено порушення норм частин одинадцятої та шістнадцятої статті 29, частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, оприлюдненні інформації про закупівлю, відповідності умов тендерної документації вимогам закону, своєчасності укладання договору про закупівлю порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 серпня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (далі – ТД), реєстр отриманих пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «АГРІТЕК» (далі - Переможець), протокол розгляду тендерних пропозицій від 03.07.2020 № 03/07/2020, повідомлення про намір укласти договір від 03.07.2020, договір від 15.07.2020 № 15/07/2020. Проведеним моніторингом відображення закупівлі у річному плані закупівель встановлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 4 Закону річний план закупівель UA-P-2020-05-05-005713-b не містить інформації про місцезнаходження Замовника. Також, на порушення вимог пунктів 8 та 9 частини 2 статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції та інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій. За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «АГРІТЕК» умовам ТД, оскільки у довідці про наявність обладнання, МТБ та технологій від 01.06.2020 № 03 не міститься інформація про наявність у Переможця навантажувача та автокрана, чим не дотримано вимоги п. 1.3 Додатку 2 до ТД. Крім того, у складі пропозиції надано лист-відгук щодо виконання аналогічного договору від 13.03.2017 № 130317/1, який не містить реєстраційного індексу, який надається документу під час його реєстрації, та дати його створення, тобто цей документ не має юридичної сили, чим не виконано умови п. п. 1.3 п.1 Розділу ІІІ ТД. До того ж, у складі пропозиції Переможцем не надано довідку про дотримання вимог Закону України «Про санкції», зокрема про те, що учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», чим не дотримано вимоги п. п. 11 п. 5 Розділу ІІІ ТД. Також, у складі пропозиції ТОВ «АГРІТЕК» не надано для підтвердження наявності власного/орендованого вантажного автомобільного транспорту для перевезення товару, зазначеного у довідці про наявність обладнання, МТБ та технологій від 01.06.2020 № 03, ні копії свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, ні акта приймання-передачі вантажного автомобіля до договору оренди від 23.10.2018 б/н, в якому відображено його технічний стан згідно з п. 4.2 договору, чим не дотримано вимоги Додатку 2 до ТД. При цьому, Замовник опублікував в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до ТОВ «АГРІТЕК» про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції, у якому не містяться перелік виявлених невідповідностей, посилання на вимоги ТД, щодо яких виявлені невідповідності та перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей, чим не дотримано вимоги частини 16 статті 29 Закону. Відповідно до частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам щодо предмета закупівлі ТД. Отже, Замовник на порушення частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АГРІТЕК» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам щодо предмета закупівлі ТД, та уклав з ним договір.
Вищевказане призвело до порушення частини одинадцятої статті 29 Закону відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Період усунення порушень:
27.08.2020 08:29 - 11.09.2020 00:00
Дата публікації висновку:
27.08.2020 08:29
Оскарження висновку в суді
Опис:
Відповідно до ч.10 ст. 8 ЗУ "Про публічні закупівлі" висновок оскаржено в суді. Про відкриття провадження у справі буде зазначено в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження.
Дата публікації:
10.09.2020 17:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
вжито заходів щодо розірвання договору відповідно до ст. 188 Господарського кодексу, а саме направлено додаткову угоду на розірвання договору
Дата публікації звіту:
09.09.2020 14:27
Запити/Пояснення
Номер:
7e328d408c1d431c9dcdf48b3d293a3f
Назва:
заперечення щодо висновку
Дата опублікування:
31.08.2020 15:29
Опис:
Щодо невідповідності довідки ТОВ «АГРІТЕК» від 01.06.2020 № 03 п. 1.3 Додатку 2 до тендерної документації (далі – ТД).
Пунктом 1.3 Додатку 2 до ТД передбачено підтвердження учасником досвіду виконання аналогічного договору, тому посилання на невідповідність довідки про наявність матеріально-технічної бази ТОВ «АГРІТЕК» від 01.06.2020 № 03 даному пункту ТД є не відповідає дійсності.
Разом з тим Додаток 2 ТД містить п. 1.1, згідно якого: «учасник підтверджує наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в тому числі наявність діючого обладнання, машин (спецтехніки) і механізмів, їх назви, марка або модель, технічний стан та кількість, підстава користування (власна чи орендована) - (навантажувач, автокран, трактор, мотоблок, тощо)».
Перелік транспортних засобів, які наведені у дужках, а саме навантажувач, автокран, трактор, мотоблок, тощо, не є виключним саме через наявність слова тощо, а подано як приклад техніки, яка може надаватися для підтвердження наявності транспортних засобів.
Учасником ТОВ «АГРІТЕК» надано довідку від 01.06.2020 № 03, якою підтверджено наявність мотоблоку та мототрактору, а також зазначено про наявність укладеного договору на оренду вантаженого автомобіля, завірена копія якого міститься у пропозиції даного учасника.
Щодо невідповідності наданого відгуку п.п. 1.3 п.1 Розділу ІІІ ТД та відсутності юридичної сили внаслідок відсутності реєстраційного індексу
Підпункт 1.3 п. 1 Розділу ІІІ ТД передбачає наступне: «всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машино зчитування (файли з розширенням «..pdf.», «..jpeg.», тощо), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію)».
Наданий у пропозиції ТОВ «АГРІТЕК» оригінал відгуку Розсадника TAMARIX (ФОП Осадча Т.С) не був складений учасником закупівлі, містить підпис та печатку відповідної особи, поданий у формат документу pdf. Наявність чи відсутність реєстраційного індексу жодним чином не впливає на юридичну силу документу, а такої сили надає підпис уповноваженої особи та скріплення його печаткою (у разі наявності).
Враховуючи зазначене та зміст пп.1.3 п. 1 Розділу ІІІ ТД наданий ТОВ «АГРІТЕК» оригінал відгуку Розсаднику TAMARIX (ФОП Осадча Т.С) повністю відповідає вимогам ТД.
Щодо ненадання довідки, що учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», чим не дотримано вимоги п.п. 11 п. 5 Розділу ІІІ ТД.
Відповідно до ч. 11 пп. 5.3 п. 5 Розділу ІІІ ТД Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника у разі якщо учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Дана вимога передбачена ч.1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII.
Відповідно наданої інформації учасника ТОВ «АГРІТЕК» (довідка від 01.06.2020 № 12) учасник засвідчив про відсутність підстав для відмови в участі в процедурі закупівлі, передбачених частиною 1 та частиною 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Ще раз учасник засвідчив про відсутність підстав для відмови у в участі в процедурі закупівлі згідно ст. 17 Закону у довідці від 01.06.2020 № 13.
Надання окремої довідки на підтвердження дотримання Закону України «Про санкції» не передбачено ТД.
Разом з тим, відповідно до пп. 5.3 п. 5 Розділу ІІІ ТД учасник Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Інформація щодо застосування санкцій у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції» міститься на сайті Антимонопольного комітету України у розділі «Зведені відомості щодо спотворення результатів торгів» (https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennya-rezultativ-torgiv) і станом на дату розгляду пропозиції до учасника процедури закупівлі ТОВ «Агрітек» не було затосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Щодо відсутності копій свідоцтва на транспортні засоби та акту приймання-передачі автомобіля
Відповідно до додатку 2 ТД учасник обов’язково надає у складі тендерної пропозиції копію документа, що засвідчує право власності, право користування на вантажний автомобільний транспорт (копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, копія договору оренди транспортного засобу, т.п.).
Даний перелік копій документів, як наведено у дужках, не є вичерпним і надається в залежності від власності на вантажний автомобіль: за наявності власного транспортного засобу - копія свідоцтва про його реєстрацію, у разі оренди - копія договору оренди транспортного засобу.
Надання копії свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на орендоване авто не передбачено жодним пунктом ТД.
Згідно п. 1 довідки від 01.06.2020 № 03 ТОВ «АГРІТЕК» повідомляє про наявність орендованого вантажного автомобільного транспорту MAN (марка) F26.403 (модель), який знаходиться у задовільному технічному стані та на підтвердження цього надано копію договору оренди.
Також, на вимогу щодо усунення невідності ТОВ «АГРІТЕК» довідкою від 22.06.2020 року № 1 надано пояснення щодо відсутності акту приймання-передачі авто, згідно якої передача автомобіля здійснена без складання акту приймання-передачі під час укладання договору оренди 23.10.2018 року, тому він і не був наданий в тендерній попозиції.
Також повідомляємо, що відсутність в повідомленні з вимогою до про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції, переліку виявлених невідповідностей, посилання на вимоги ТД, щодо яких виявлені невідповідності та перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АГРІТЕК».
Таким чином, пропозиція ТОВ «АГРІТЕК» повністю відповідає вимогам ТД, кваліфікаційним критеріям, та іншим вимогам щодо предмета закупівлі ТД та відсутні підстави для відхилення даної пропозиції, яка за результатами аукціону визнана найбільш економічно вигідною.
Враховуючи вищевикладене, просимо об’єктивно розглянути надані учасником ТОВ «АГРІТЕК» документи на предмет відповідності ТД та відкоригувати висновок Північного офісу Держаудитслужби від 27.08.2020 року в частині невідповідності пропозиції учасника ТОВ «АГРІТЕК» вимогам ТД.