• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С121501 Олександрiвка-Омельгород-Михайлiвка на ділянці км 1+000 - км 4+500 (45233142-6 Ремонт доріг)

Торги відмінено

12 819 190.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 64 095.95 UAH
Номер: bf2f042ff5a646d981a3fa9cd539a012
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-07-28-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 31.07.2020 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 03.08.2020 10:01 - 26.08.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: Н А К А З 31.07.2020 № 45 Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 27.07.2020 № 003100-040001/2800-2020 почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 31.07.2020 №45 Витяг з переліку процедур закупівель №з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2020-04-18-000601-b, 18/04/2020, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель (на виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 27.07.2020 № 003100-040001/2800-2020) Начальник управління Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтавська, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Полтавська обл.), +38 (0 99) 678-30-63, gaborakdasy@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 3 частини другої статті 22 та абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення статті 16 Закону, абзацу 2 пункту 1 частини першої та пункту 4 частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни торгів встановлено порушення абзацу 3 частини п’ятої статті 28 Закону та абзаців 3 та 6 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; оприлюднення інформації про закупівлю порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом вжиття заходів передбачених, частиною першою статті 31 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 серпня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII в редакції від 02.04.2020 (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; наявності підстав для відміни торгів. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Агентство місцевих автомобільних доріг» (далі – ДП «Агенство місцевих автомобільних доріг», замовник) на 2020 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету замовника від 17.04.2020 б/н (далі – тендерна документація); скаргу до процедури від 23.06.2020 № UA-2020-04-18-000601-b.a1 та рішення Органу оскарження від 20.07.2020 № 13721-р/пк-пз, оприлюднені в електронній системі закупівель; тендерні пропозиції ПП «Сучасне дорожне будівництво», ТОВ «Дорожньо-будівельні інвестиції», ТОВ «Еліт груп», ТОВ «ДС Промгруп» та ТОВ «БФ Паритетбудінвест»; протоколи засідань тендерного комітету від 27.07.2020 б/н про визначення переможцем ТОВ «Еліт груп», від 12.08.2020 б/н про відхилення ТОВ «Еліт груп»; від 12.08.2020 б/н про визначення переможцем ТОВ «БФ Паритетбудінвенст»; повідомлення про намір укласти договір, опубліковане 13.08.2020. Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що технічне завдання тендерної документації замовника (додаток 8 тендерної документації) не містить відомості ресурсів та відомості обсягів робіт. Тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), при цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики, на що вказують норми пункту 3 частини другої статті 22 Закону. Водночас, для розрахунку ціни пропозиції учасника замовник надає підряднику відомість обсягів робіт, що закуповуються замовником та відомість ресурсів до неї з відповідними кошторисними цінами або без цін, про що свідчать норми пункту 6.2 розділу 6 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Враховуючи вищевикладені норми законодавства, у технічному завданні тендерної документації мають міститись відомість обсягів робіт та відомість ресурсів до неї. З урахуванням вказаного, тендерна документація замовника не відповідає нормам пункту 3 частини другої статті 22 Закону. Моніторингом установлено, що замовником в тендерній документації вживається вираз «пропозиції конкурсних торгів». При цьому, вказане поняття визначалось Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VII, який втратив чинність 01.08.2016 на підставі Закону. Отже, тендерна документація замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства. Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій замовником було відхилено пропозиції наступних учасників: ПП «Сучасне дорожне будівництво», ТОВ «Дорожньо-будівельні інвестиції» та не допущено їх до аукціону. Рішення щодо відхилення пропозиції ТОВ «Еліт груп» було скасовано на підставі рішення органу оскарження від 15.07.2020 №13721-р/пк-пз. Так, органом оскарження не підтверджено правомірність відхилення в частині ненадання аналогічних договорів. Питання відповідності інших документів тендерної пропозиції учасника ТОВ «Еліт груп» вимогам тендерної документації замовника не розглядались органом оскарження. Проаналізувавши тендерні пропозиції учасників ПП «Сучасне дорожне будівництво», ТОВ «Дорожньо-будівельні інвестиції» на відповідність вимогам тендерної документації встановлено наявність документальних підстав для відхилення. Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Еліт груп» встановлено, що на підтвердження учасників кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону вимогами тендерної документації замовника (пункт 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 6 до тендерної документації) передбачено, що учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт (надання послуг) із зазначенням: найменування посади, прізвища ім’я по батькові, освіти, найменування учбового закладу, спеціальності, загального стажу роботи в будівельній галузі, із зазначенням - штатний/трудовий договір згідно з наступним документальним підтвердженням. Учасник обов’язково включає до вказаної вище довідки фахівця за посадою «виконавець робіт» або «майстер», для якого є обов’язковою наявність повної або базової вищої освіти будівельної кваліфікації. В складі пропозиції мають додаватися копії дипломів про закінчення учбових закладів (зокрема сторона на якій міститься інформація щодо кваліфікації). Також стосовно виконавця робіт в складі пропозиції надається копія трудової книжки, або копія наказів про призначення на посаду, або інших документів, які підтверджують інформацію щодо відносини між працівником і учасником та стаж роботи. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Еліт груп» міститься не датована довідка б/н про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт, де вказано, що виконавцем робіт ТОВ «Еліт груп» є Сулейманов Д.В., який має вищу технічну освіту та стаж 3 роки. В складі пропозиції надана копія наказу від 01.12.2017 № 25-ВК про призначення Сулейманова Д.В. на посаду виконавця робіт з 02.12.2017. Проте, на підтвердження фахової освіти виконавця робіт документи не надано. Натомість, файл «щодо виконроба» містить документи на підтвердження освіти іншого працівника – Коюденка А.В. який у довідці вказаний, як начальник будівельно-монтажної дільниці (виконроб), проте згідно наказу на призначення від 20.06.2017 № 29-К займає посаду – начальника будівельно-монтажної дільниці. Отже, пропозиція учасника ТОВ «Еліт груп» підлягає відхиленню як така, що не відповідає кваліфікаційному критерію по статті 16 Закону «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» та вимогам пункту 5 розділу ІІІ і Додатку 6 до тендерної документації. Крім того, в ході аналізу відповідності тендерної пропозиції ТОВ «Еліт груп» вимогам документації замовника встановлено, що відповідно до вимог тендерної документації (пункту 2 та пункту 3 додатку 6 до тендерної документації) на підтвердження інформації щодо наявності у учасника працівників, необхідно надати посвідчення тракториста-машиніста та у разі залучення учасником операторів (трактористів-машиністів (їх помічників), тощо) на підставі договору оренди/послуг техніки, будівельних (дорожніх) машин, механізмів, тощо), надати посвідчення тракториста-машиніста. Натомість, у складі пропозиції учасника ТОВ «Еліт груп» відсутні посвідчення машиністів-трактористів. Враховуючи зазначене пропозиція учасника ТОВ «Еліт груп» підлягала відхиленню як така, що не відповідає кваліфікаційному критерію по статті 16 Закону «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» та вимогам пункту 1 розділу ІІІ, пунктів 2 та 3 Додатку 6 тендерної документації. В порушення пункту 1 частини першої статті 30 Закону замовник не відхилив тендерну пропозицію вказаного учасника. Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДС Промгруп» встановлено, що тендерною документацією (пункт 4 додатку 2 до тендерної документації) передбачено надання учасником підсумкової відомості ресурсів стосовно об’єкту ремонту, що є предметом закупівлі, складену за формою та у відповідності до ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013. У складі пропозиції ТОВ «ДС Промгруп» відсутня підсумкова відомість ресурсів стосовно об’єкту ремонту, що є предметом закупівлі. Таким чином, тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам пункту 4 додатку 2 до тендерної документації та підлягала відхиленню. В порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону замовник не відхилив тендерну пропозицію вказаного учасника. Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БФ Паритетбудінвест» встановлено, що тендерною документацією (пункт 6 розділу ІІІ) передбачено подання учасником переліку визначених технічним завданням робіт за формою згідно Додатку № 14 (відомість обсягів робіт). Проте, у складі пропозиції учасника ТОВ «БФ Паритетбудінвест» відсутня відомість обсягів робіт стосовно об’єкту ремонту, що є предметом закупівлі. Таким чином, тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації. Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БФ Паритетбудінвест» встановлено, що на підтвердження учасників кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 вимогами тендерної документації замовника (пункт 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 6 до тендерної документації) передбачено, що учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт (надання послуг) із зазначенням: найменування посади, прізвища ім’я по батькові, освіти, найменування учбового закладу, спеціальності, загального стажу роботи в будівельній галузі, із зазначенням - штатний/трудовий договір згідно з наступним документальним підтвердженням. Учасник обов’язково включає до вказаної вище довідки фахівця за посадою «виконавець робіт» або «майстер», для якого є обов’язковою наявність повної або базової вищої освіти будівельної кваліфікації. В складі пропозиції мають додаватися копії дипломів про закінчення учбових закладів (зокрема сторона на якій міститься інформація щодо кваліфікації). Також стосовно виконавця робіт в складі пропозиції надається копія трудової книжки, або копія наказів про призначення на посаду, або інших документів, які підтверджують інформацію щодо відносини між працівником і учасником та стаж роботи. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БФ Паритетбудінвест» надано довідку про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт від 19.05.2020 № 586 (далі – довідка), яка містить інформацію про залучення працівників із зазначенням їх загального стажу роботи в будівництві: виконавця робіт Жукова О.В., майстра Голіченка А.В., майстра Блідар Д.О. Натомість, у складі тендерної пропозиції ТОВ «БФ Паритетбудінвест» відсутні документи, що підтверджують загальний стаж роботи в будівництві вказаних працівників. Отже, пропозиція учасника ТОВ «БФ Паритетбудінвест» підлягала відхиленню як така, що не відповідає кваліфікаційному критерію статті 16 Закону «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» та вимогам пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 6 до тендерної документації. Також моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 4 додатку 2 до тендерної документації інформація, яка підтверджує наявність в учасника обладнання та матеріально технічної бази повинна відповідати розділу ІІ та розділу ІІІ Підсумкової відомості ресурсів. Проте, надана учасником ТОВ «БФ Паритетбудінвест» Інформація про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування) від 19.05.2020 № 585 не підтверджує наявність у ТОВ «БФ Паритетбудінвест» механізованого інструменту: граблів чагарникових, гудронаторів ручних, косторізів, трамбовок моторних,трамбівок пневматичних при роботі від компресора, які визначені у пунктах 1-5 розділу ІІІ Підсумкової відомості ресурсів. Отже, тендерна пропозиція ТОВ «БФ Паритетбудінвест» підлягала відхиленню як така, що не відповідає кваліфікаційному критерію по статті 16 Закону «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» та вимогам пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації. В порушення пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону замовник не відхилив тендерну пропозицію вказаного учасника. Таким чином, моніторингом встановлено, що відповідно до абзацу 2 пункту 1 частини першої та пункту 4 частини першої статті 30 Закону, тендерні пропозиції всіх учасників підлягали відхиленню як такі, що не відповідають кваліфікаційним критеріям статті 16 Закону та вимогам тендерної документації, що не забезпечено замовником. За результатами моніторингу питання наявності підстав для відміни торгів встановлено, що всупереч нормам абзацу 3 частини п’ятої статті 28 Закону та абзаців 3 та 6 частини першої статті 31 Закону замовник не відмінив процедуру закупівлі через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель. Вказане не забезпечено замовником станом на дату завершення моніторингу. Натомість, замовником 27.07.2020 допущено до аукціону наступних учасників: ТОВ «Еліт груп», ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» та ТОВ «Будівельна фірма Паритетбудінвест». Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 27.07.2020 переможцем визнано пропозицію ТОВ «Еліт груп», як таку що відповідає вимогам тендерної документації та є найбільш економічно вигідною. Проте, переможцем не забезпечено надання у встановлений строк, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону та документів, передбачених пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації. З огляду на зазначене рішення про визначення переможця було скасоване замовником, що підтверджується протоколом засідання тендерного комітету від 12.08.2020, оприлюдненим в електронній системі закупівель. Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 12.08.2020 переможцем визнано ТОВ «БФ Паритетбудінвест», що підтверджується повідомленням про намір укласти договір, опублікованим 13.08.2020. Також необхідно зазначити, що предметом закупівлі є поточний ремонт, який віднесено до послуг на підставі пункту 17 частини першої статті 1 Закону. За результатами моніторингу установлено, що замовник визначив розмір забезпечення тендерної пропозиції в сумі 128 000,00 грн, що становить 1,0 % від очікуваної вартості предмета закупівлі. Вказане відповідає нормам абзацу третього частини першої статті 24 Закону в частині встановлення розміру забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі при проведенні торгів на закупівлю послуг не більше 3 % очікуваної вартості закупівлі. Враховуючи викладене, ознака порушень законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK1-5_2 «Розмір забезпечення тендерної пропозиції визначено з порушенням встановлених Законом граничних значень під час проведення відкритих торгів на закупівлю робіт» не підтверджена.
Період усунення порушень: 27.08.2020 15:56 - 11.09.2020 00:00
Дата публікації висновку: 27.08.2020 15:56

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Торги відмінені на підставі ч.1 ст 31 Закону (протокол від 03.09.2020р. додається)
Дата публікації звіту: 03.09.2020 16:37

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionCancelled: Так
Опис: замовником розміщено документи та здійснено відповідне інформування в електронній системі закупівель
Дата публікації: 21.09.2020 14:14