• Відкриті торги для закупівлі енергосервісу
  • Безлотова
  • КЕП

Енергосервіс комплексу споруд насосної станції зрошення №48

Завершена

0.00 UAH з ПДВ
Номер: cbcc28c2418d4f9ebb8d44ea9ef87640
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-06-19-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.06.2020 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 19.06.2020 16:10 - 11.07.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 19.06.2020 № 122 Херсон Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі ID: UA-2020-04-17-006720-a. Підставою для здійснення моніторингу закупівлі є: - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Херсонська, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Херсонська обл.), +38 (0 55) 222-60-07, olegkoroteev@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами проведеного дослідження визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 розділу ІІ Порядку №454. За результатами проведеного дослідження питання оприлюднення інформації про проведення закупівлі встановлено порушення Замовником вимог абзацу другого частини четвертої статті 3 Закону № 327-VIII. За результатами проведеного дослідження щодо відображення закупівлі у річному плані (додатку) порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів передбачених частиною першою статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації про її проведення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі енергосервісу, пояснення на запит від 25.06.2020. За результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення абзацу другого пункту 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок № 454), Замовником при визначенні предмету закупівлі в оголошенні та в річному плані зазначено проведення закупівлі послуг з енергосервісу за кодом ДК 021:2015 «99999999-9 - не відображене в інших розділах» та не визначено код предмету закупівлі за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви послуги. Правові та економічні засади здійснення енергосервісу для підвищення енергетичної ефективності об’єктів державної та комунальної власності встановлені Законом України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 09.04.2015 № 327-VIII (далі – Закон № 327-VIII). Так, на порушення вимог абзацу другого частини четвертої статті 3 Закону № 327-VIII Замовником в оголошенні зазначено інформацію про місце надання послуг з енергосервісу. Замовник, в поясненні на запит від 25.06.2020, обгрунтовує відображення в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів для закупівлі енергосервісу інформації про місце надання послуг, відсутністю в оголошенні інформації про обсяг наданих послуг, що суперечить вимогам абзацу другого частини четвертої статті 3 Закону № 327-VIII. Крім того, на порушення вимоги абзацу другого частини четвертої статті 3 Закону № 327-VIII, Замовник при оприлюдненні оголошення англійською мовою не зазначив інформацію про розмір мінімального кроку підвищення показника ефективності енергосервісного договору під час аукціону.
Період усунення порушень: 30.06.2020 14:45 - 15.07.2020 00:00
Дата публікації висновку: 30.06.2020 14:45

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення на висновок про результати моніторингу закупівлі від 30.06.2020 року За результатами моніторингу закупівлі UA-2020-04-17-006720-a Енергосервіс комплексу споруд насосної станції зрошення№48 від 30.06.2020 року, проведеного Південним офісом Держаудитслужби управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, встановлено: 1. Порушення вимог абзацу другого пункту 1 розділу ІІ Порядку №454. 2. Порушення Замовником вимог абзацу другого частини четвертої статті 3 Закону № 327-VIII. На підставі вище вказаного, Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів передбачених частиною першою статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. Замовник не погоджуються з висновками викладеними за результатами моніторингу з наступних підстав. За результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення абзацу другого пункту 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок № 454), Замовником при визначенні предмету закупівлі в оголошенні та в річному плані зазначено проведення закупівлі послуг з енергосервісу за кодом ДК 021:2015 «99999999-9 - не відображене в інших розділах» та не визначено код предмету закупівлі за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви послуги. Вказане твердження органу контролю не відповідає дійсності та суперечить вимогам чинного законодавства України. Впровадження енергоефективних заходів передбачає виконання переможцем відповідних робіт, наприклад встановлення індивідуального теплового пункту, заміна електричних двигунів, модернізація системи електроспоживання, будівельних робіт, капітального ремонту тощо. Код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749, 71314300-5 Консультаційні послуги з питань енергоефективності не надає можливість впроваджувати енергоефективні заходи, оскільки спрямований безпосередньо на проведення енергоменеджменту, виготовлення енергетичного паспорту будівлі тощо. А тому даний код не охоплює усю специфіку надання послуги енергосервісу. Поряд з тим предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» за показником 4 цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Відповідно до рекомендацій Мінеконорозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3816-06 у разі, якщо предмет закупівлі не має в ієрархічній структурі Єдиного закупівельного словника відповідного коду, в електронній системі закупівель технічно реалізовано можливість обрання показника 99999999-9 – «Не відображене в інших розділах» із введенням предмета закупівлі вручну в текстовому полі. Крім того слід відмітити, що показника 99999999-9 – «Не відображене в інших розділах» містить лише число 9, тому Замовнику технічно неможливо обрати інший код крім 9. Враховуючи зазначене, оскільки надання послуг енергосервісу за своєю сутністю не є консультаційною послугою з питань енергоефективності, а предмет закупівлі послуги енергосервісу не міститься в ієрархічній структурі, Замовником було застосовано показник «9999999-9 – Не відображено в інших розділах» як це передбачено вимогами Мінекономрозвитку. 2. За результатами проведеного моніторингу установлено , що на порушення вимог абзацу другого частини четвертої статті 3 Закону № 327-VIII Замовником в оголошенні зазначено інформацію про місце надання послуг з енергосервісу. Замовник, в поясненні на запит від 25.06.2020, обгрунтовує відображення в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів для закупівлі енергосервісу інформації про місце надання послуг, відсутністю в оголошенні інформації про обсяг наданих послуг, що суперечить вимогам абзацу другого частини четвертої статті 3 Закону № 327-VIII. Крім того, на порушення вимоги абзацу другого частини четвертої статті 3 Закону № 327-VIII, Замовник при оприлюдненні оголошення англійською мовою не зазначив інформацію про розмір мінімального кроку підвищення показника ефективності енергосервісного договору під час аукціону. В оголошенні на сайті Прозорро міститься інформація англійською мовою наступного змісту : « During the auction, the minimum step was implemented to increase the efficiency of the energy service contract: 2% ». Тому, твердження, що Замовник при оприлюдненні оголошення англійською мовою не зазначив інформацію про розмір мінімального кроку підвищення показника ефективності енергосервісного договору під час аукціону – не відповідає дійсності, а тим більше у формі оголошення про проведення відкритих торгів не міститься обов’язкової вимоги про розмір мінімального кроку підвищення показника ефективності енергосервісного договору під час аукціону, чітких вказівок в Законі «Про публічні закупівлі» щодо публікації оголошення англійською мовою немає, тому Замовником додатково було оприлюднено окремий файл оголошення англійською мовою. Поряд з тим, відповідно до абзацу 4 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник зазначає у оголошенні кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг. Відтак, вказана норма вимагає від Замовника вказати у оголошенні в сукупності дві умови: - Кількість товару та місце поставки товару, або ж - Обсяг виконання робіт/послуг та місце виконання робіт/послуг. Відповідно до абз. 2 ч. 4 ст. 3 Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» замовник не зазначає в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів для закупівлі енергосервісу інформацію, передбачену абзацами четвертим, п’ятим, шостим і десятим частини другої статті 21 Закону України "Про публічні закупівлі". Замовником не порушено зазначену вимогу Закону, оскільки в оголошенні було вказано лише місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг. Однак не було вказано на кількість товару та обсяг виконання. З іншого боку, відсутність в оголошенні такої норми як місце надання послуги унеможливить її надання, оскільки відповідно до Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» об’єкт енергосервісу - будинок, будівля, споруда, їх комплекс, об’єкт та/або елемент (частина) об’єкта благоустрою населених пунктів, група будівель (споруд), комплекс (будова), які перебувають у державній або комунальній власності та щодо яких центральним органом виконавчої влади, до сфери управління якого належить замовник енергосервісу (щодо об’єктів державної власності), виконавчим органом місцевої ради або місцевим органом виконавчої влади (щодо об’єктів комунальної власності) прийнято рішення про закупівлю енергосервісу. Відповідно до ст. 3 Закону замовник забезпечує безперешкодний доступ учасника процедури закупівлі до такого об’єкта для перевірки та уточнення зазначеної інформації (у тому числі до технічних паспортів, специфікацій, планів, креслень, рисунків, технічних та якісних характеристик, копій договорів з постачальниками паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг). Тобто послуга енергосервісу надається на конкретно визначеному об’єкті що вимагає від Замовника його ідентифікації для учасника. Крім того Замовник зобов’язаний під час проведення процедур закупівель керуватися Законом України «Про публічні закупівлі» та оприлюднювати інформації згідно цього Закону, а саме: згідно наказу Мінекономрозвитку від 22.03.2016р. №490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», оголошення про проведення відкритих торгів містить пункти: 1. Найменування замовника*. 2. Код згідно з ЄДРПОУ замовника*. 3. Місцезнаходження замовника*. 4. Контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками. 4-1. Вид предмета закупівлі. 5. Конкретна назва предмета закупівлі. 6. Коди та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності). 7. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг. 8. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг. 9. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг. 9-1. Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків). 10. Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі. 10-1. Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності). 10-2. Джерело фінансування закупівлі. 11. Розмір мінімального кроку пониження ціни. 12. Математична формула, яка буде застосовуватися при проведенні електронного аукціону для визначення показників інших критеріїв оцінки *. 12-1. Інші критерії, що застосовуватимуться під час оцінки тендерних пропозицій, та їх питома вага (за наявності). 13. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій. 14. Розмір забезпечення тендерних пропозиції (якщо замовник вимагає його надати). 15. Вид забезпечення тендерних пропозиції (якщо замовник вимагає його надати). 16. Дата та час розкриття тендерних пропозицій*. 17. Дата та час проведення електронного аукціону*. 18. Строк, на який укладається рамкова угода**. 19. Кількість учасників, з якими буде укладено рамкову угоду**. * Заповнюється електронною системою закупівель автоматично. ** Заповнюється замовником у разі здійснення закупівель за рамковими угодами. Замовник не вбачає у своїх діях порушень вимог законодавства. З повагою, Начальник Іванівського МУВГ Валерій ЩЕРБАНЬ
Дата публікації звіту: 07.07.2020 16:07

Запити/Пояснення