• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція даху та утеплення фасаду Новокалинівського опорного закладу на пл. Авіації, 25 в м. Новий Калинів Самбірського району Львівської області

Завершена

32 366 304.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 32 366.30 UAH
Номер: 568fc2b4665446888e4709cb517ec697
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-06-11-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.06.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 11.06.2020 14:26 - 03.07.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 11.06.2020 № 104 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.06.2020 № 104. Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-04-17-009646-b 17.04.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. В.о начальника відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 67) 679-35-47, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини 2 статті 22 Закону, а також включення до тендерної документації умов, що суперечать нормам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу надання відповідей на порилюднені звернення щодо закупівлі та її результатів встановлено порушення вимог частини 3 статті 30 Закону. За результатами аналізу відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення норм частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону. За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частин 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору, а також недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 червня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, порядку оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, надання відповідей на порилюднені звернення щодо закупівлі та її результатів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-04-17-014654-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію та внесені до неї зміни; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ПП «Либідь» (щодо правомірності її відхилення), тендерну пропозицію ТОВ «Будівельна компанія «Будсервіс НК» (далі – ТОВ БК «Будсервіс НК»); рішення щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції від 22.05.2020, а також щодо кваліфікації тендерних пропозицій від 28.05.2020 та від 29.05.2020; повідомлення про намір укласти договір; договір №18-06 від 09.06.2020 та додатковий договір №1 від 15.06.2020 до нього. Проведеним моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації опис методики оцінки тендерної пропозиції за критерієм «ціна» (частина 5.1 розділу 5) не містить інформацію про врахування ПДВ, на порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону при зазначенні в технічній специфікації (Додаток №2 до тендерної документації) посилань на конкретну торговельну марку, фірму, патент, конструкцію предмета закупівлі (CEREZIT, КОРСИС, Монтерей, ЕНДОТЕРМ-400202) зазначена специфікація не містить виразу «або еквівалент». Відповідно до частини 3 розділу 6 тендерної документації проект договору складено з урахуванням особливостей предмету закупівлі. Водночас, в цій же частині розділу 6 тендерної документації та примітці до проекту договору про закупівлю (Додаток №5 до тендерної документації) вказано, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Згідно з нормою частини 1 статті 36 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Так, за нормою частини 2 статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Згідно з частиною 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Крім того у пункті 5 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (положення яких визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення, зокрема, робіт з реконструкції будівель і споруд, і є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, форми власності замовника та підрядника) визначено перелік істотних умов договору підряду, до яких, зокрема, віднесено найменування та реквізити сторін, права та обов'язки сторін, джерела та порядок фінансування робіт; порядок розрахунків; порядок здачі-приймання закінчених робіт; гарантійні строки якості закінчених робіт, порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону. За вимогою частини 5.2 розділу 5 тендерної документації учасники зобов’язані надати у складі пропозиції підтвердження, що гарантійний термін на виконані роботи буде становити не менше 10 років (у формі довідки чи листа), у пункті 6.2 частини 6 розділу 3 тендерної документації гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить не менше 10 років від дня його прийняття замовником, за пунктом 6.3 частини 6 цього ж розділу тендерної документації – учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати гарантійний термін на виконані роботи (не менше 10 років). Водночас, у пункті 8.1 проекту договору, що міститься у Додатку №5 до тендерної документації, вказано, що підрядник гарантує якість закінчення робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників об’єкту визначених у договорі та проектно-кошторисній документації та можливість безперервної і нормальної експлуатації об’єкта протягом – 5 років з моменту здачі його в експлуатацію. При визначенні в проекті договору (Додаток №5 до тендерної документації) порядку здійснення оплати Замовником передбачено можливість перерахування підряднику авансу для придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів і обладнання із зазначенням, що порядок здійснення розрахунків здійснюється у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (п.4.1 проекту договору). Аналогічна умова зазначена і у п. 4.1 укладеного за результатами проведених торгів договору про закупівлю від 09.06.2020 № 18-06, а також в оприлюдненому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів (розділ «Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)»). Однак, вищевказана постанова Кабінету Міністрів України втратила чинність з 01.01.2020 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти». При здійсненні закупівлі робіт (реконструкція даху та утеплення фасаду) Замовником до умов п.11.1 проекту договору (Додаток №5 до тендерної документації), а також до умов п.11.1 укладеного договору про закупівлю від 09.06.2020 № 18-06 включено можливість зміни істотних умов договору у випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 % у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. За вимогою пункту 2.1 розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції, зокрема, відомості про основних спеціалістів (інженерно-технічних працівників), в тому числі з охорони праці, учасника для виконання замовлення за наведеною у Додатку №1 до тендерної документації формою таблиці «б». Відомості підтверджуються документами про освіту та/або підвищення кваліфікації. Проведеним моніторингом розгляду тендерних пропозицій встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ БК «Будсервіс НК» подано довідку від 04.05.2020 №013 з відомостями про основних спеціалістів (інженерно-технічних працівників), у якій зазначено, що інженер-енергетик товариства Гринчук Л.Л. є відповідальним за охорону праці. Статтею 18 Закону України «Про охорону праці» встановлено пряму норму щодо проведення навчання з питань охорони праці, а Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (далі – Типове положення), затверджене наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15, встановлює порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності. Згідно з нормами вказаного Типового положення результат перевірки знань з питань охорони праці оформлюється протоколом засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, а особам, які під час перевірки знань з охорони праці виявили задовільні результати, видається посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці. Проте, підтверджуючі документи про освіту або підвищення кваліфікації (навчання і перевірка знань з питань охорони праці) вищевказаного відповідального за охорону праці працівника учасника у складі тендерної пропозиції ТОВ БК «Будсервіс НК» відсутні. Відповідно до вимог частини 5 розділу 3 тендерної документації Замовником, відповідно до статті 16 Закону визначено, що учасники повинні мати кваліфікаційні дані, які відповідають наступним критеріям, зокрема, наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Згідно з вимогою пункту 1.1. частини 1 розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації наявність обладнання та матеріально-технічної бази учасником підтверджується відомостями згідно запропонованої форми таблиці «а» про наявність матеріально-технічної бази учасника, інформація про автомобільну техніку (технологічні та спеціалізовані транспортні засоби і механізми) підтверджується документально, а саме: у разі, якщо автомобільна техніка (технологічні та спеціалізовані транспортні засоби і механізми) власна - копіями відповідних документів про державну реєстрацію; у разі, якщо автомобільна техніка (технологічні та спеціалізовані транспортні засоби і механізми) орендована чи у лізингу - копіями договорів оренди (лізингу) та копіями відповідних документів про державну реєстрацію. Учасником ТОВ БК «Будсервіс НК» у складі тендерної пропозиції надано Підсумкову відомість ресурсів, відповідно до якої (розділ ІІ та розділ ІІІ) при виконанні робіт за предметом закупівлі (щодо якого зазначеним учасником подано пропозицію) будуть використовуватись, зокрема, такі механізми як прес-ножиці комбіновані, станок для різання керамічної плитки, трамбiвки пневматичнi при роботi вiд компресора, фарборозпилювачi ручнi, шуруповерти. Проте, у поданій учасником ТОВ БК «Будсервіс НК» довідці від 04.05.2020 №011 (за формою таблиці «а» Додатку №1 до тендерної документації) наявність зазначених вище механізмів не підтверджено (не вказано). Крім того, у довідці від 04.05.2020 №011 (за формою таблиці «а» Додатку №1 до тендерної документації) учасником ТОВ БК «Будсервіс НК» вказано самоскид ЗІЛ-ММЗ 4505 1989 р.в. та самоскид КАМАЗ 5511 1987р.в., із зазначенням про оренду вказаної техніки у ТОВ «Галтрансрембуд». Однак, в недотримання вимог пункту 1.1. частини 1 розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації, наявність самоскида КАМАЗ 5511 1987р.в. учасником у складі тендерної пропозиції не підтверджено копією договору оренди (лізингу, надання послуг), також на вищевказані самоскиди надано копію лише лицьових сторінок свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу, чим не у повнму обсязі підтверджено відповідну інформацію про транспортний засіб (зокрема про власника). Також у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ БК «Будсервіс НК» надано лист-згоду субпідрядника ФОП Чернецького А.З., який не містить відомостей про дату його складання, адресата такої згоди, об’єкту та виду робіт, а також інформації про закупівлю, щодо яких надається така згода, що унеможливлює ідентифікувати належність такої згоди до досліджуваної закупівлі та не відповідає вимогам частини 1.1 та частини 7 розділу 3 тендернї документації Замовника. За вимогою пункту 6.3 частини 6 розділу 3 тендерної документації у складі пропозиції учасники повинні підтвердити спроможність поставки плит мінераловатних теплоізоляційних в обсягах, що вказані у технічних вимогах документації та тендерній пропозиції учасника, що документально підтверджується гарантійним листом від товаровиробника чи представника товаровиробника обладнання, чи офіційного партнера виробника із зазначенням замовника торгів та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель та адресований замовнику і учаснику закупівлі. При цьому, учасники повинні надати документи у складі пропозиції, що підтверджують якість плит мінераловатних теплоізоляційних, а саме: копію чинного сертифікату відповідності та висновок санітарно–епідеміологічної експертизи. Документи мають бути чинні на дату подання такого документу. Учасником ТОВ БК «Будсервіс НК» у складі пропозиції надано листи-гарантії ТОВ «ТС СВІТОНДЕЙЛ» (від 08.05.2020 №41 та №48), якими вказаним представником товаровиробника плит мінераловатних теплоізоляційних ТОВ «Завод теплоізоляційних матеріалів «ТЕХНО» підтверджено готовність, у разі визнання ТОВ БК «Будсервіс НК» переможцем тендеру, здійснити поставку наведених вище товарів у необхідній кількості, якості та у строки, визначені тендерною документацією та пропозицією учасника. Однак, в недотримання вимог пункту 6.3 частини 6 розділу 3 тендерної документації учасником ТОВ БК «Будсервіс НК» у складі тендерної пропозиції не надано копії чинного сертифікату відповідності та висновок санітарно–епідеміологічної експертизи на підтвердження якості вищевказаних плит мінераловатних теплоізоляційних. Слід зазначити, що Замовником у відповідь на звернення учасника ПП «Либідь» оприлюднено пояснення, у якому зазначено, що чинні сертифікати та висновки СЕС є доступними у відкритих реєстрах, така інформація перевірялася Замовником, учасники не зобов’язані подавати інформацію, що міститься у відкритих реєстрах. Проте, у тендерній документації умова щодо не подання інформації, що міститься у відкритих реєстрах, стосувалась лише документів, що подаються переможцем на підтвердження відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону. Також умовами тендерної документації вказано про неподання учасниками у складі тендерної пропозиції документів, які не передбачені Господарським кодексом та іншими діючими нормативно-правовими актами для суб'єктів підприємницької діяльності. Таким чином, на порушення вимог пункту 1 та пункту 4 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ БК «Будсервіс НК», яким не підтверджено кваліфікаційні критерії, визначені у тендерній документації згідно з статтею 16 Закону, та тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації, а визначено вказаного учасника переможцем торгів та укладено з ним договір про закупівлю від 09.06.2020 № 18-06 на суму 32 193 700,00 грн з ПДВ. За вимогою розділу 2 Додатку №1 до тендерної документації документи та інформацію, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами 1 і 2 статті 17 Закону, переможець повинен подати замовникові або подати через електронну систему закупівель у строк, що не перевищує 5 календарних днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір. У зв’язку з вищенаведеним та неоприлюдненням в електронній системі закупівель переможцем торгів документів, що підтверджують відсутність визначених частинами 1 і 2 статті 17 Закону, дослідження питання дотримання вимог Закону та вимог тендерної документації щодо подання ТОВ БК «Будсервіс НК» документів на підтвердження відсутність підстав, визначених частинами 1 і 2 статті 17 Закону, під час моніторингу не проводилося. Згідно з нормою частини 3 статті 30 Закону у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через 5 днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Проте, на порушення вимог частини 3 статті 30 Закону на оприлюднене 29.05.2020 учасником торгів, пропозицію якого Замовником відхилено (ПП «Либідь»), звернення щодо надання інформації стосовно причин невідповідності його пропозиції (оскарження результатів розгляду пропозиції учасника) Замовником відповідь надано (оприлюднено) лише 05.06.2020, тобто з порушенням (перевищенням) встановленого Законом строку (не пізніше ніж через 5 днів з дня надходження звернення через електронну систему закупівель). Крім того, відповідно до вимог абзацу 8 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю - протягом двох днів з дня його укладення. Водночас, проведеним моніторингом дотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення вимог абзацу 8 частини 1 статті 10 Закону укладений за результатами проведених торгів договір про закупівлю від 09.06.2020 № 18-06 Замовником оприлюднено не в повному обсязі, а саме відсутні сторінки, що містять умови розділів 11 «Інші умови» (частково), 12 «Строк дії договору», 13 «Прикінцеві положення», 14 «Юридичні адреси сторін» та 15 «Додатки до договору», а також інформацію щодо реквізитів сторін договору та підписання та скріплення печатками сторонами вказаного договору, додаток «Договірна ціна» - лише перша сторінка. Проведеним моніторингом відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що учасником-переможцем ТОВ БК «Будсервіс НК» у складі тендерної пропозиції, на виконання відповідних вимог тендерної документації Замовника (частина 1.2, пункти 6.2 та 6.3 частини 6 розділу 3, частина 5.2 розділу 5 тендерної документації, Додаток №4 до тендерної докуметації), надано цінову пропозицію (від 04.05.2020 №005) та гарантійний лист (від 04.05.2020 №008), у яких ТОВ БК «Будсервіс НК» зазначено гарантійний термін на виконані роботи – 10 років. Проте, умовами укладеного за результатами процедури закупівлі договору від 09.06.2020 № 18-06 (пункти 2.2 та 8.1 договору) визначено, що учасник-переможець надає гарантії на виконані роботи – 5 років. Отже, договір від 09.06.2020 № 18-06 укладено з порушенням норм частини 2 статті 32 Закону, за якою замовник укладає договір про закупівлю з переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця, а також порушенням норм частини 4 статті 36 Закону, згідно з якою умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця. Відповідно до норм частини 1 статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону.
Період усунення порушень: 19.06.2020 12:05 - 04.07.2020 00:00
Дата публікації висновку: 19.06.2020 12:05

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення на висновок моніторингу.
Дата публікації звіту: 26.06.2020 18:04