-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Роботи по об'єкту: «Капітальний ремонт частини приміщень (глядацька зала вченої ради) навчального корпусу УжНУ на пл. Народна, 3 в м. Ужгороді»
Завершена
6 761 298.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 806.49 UAH
мін. крок: 0.5% або 33 806.49 UAH
Номер:
adea0a80dfc344c18c1ebb5aabbf3dd2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-06-22-000087
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.06.2020 00:00
Період моніторингу:
22.06.2020 19:09 - 14.07.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.06.2020 № 162
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
22.06.2020 № 162
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
48 UA-2020-04-17-002550-a 17.04.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПБК «ЗАКАРПАТРЕКОНСТРУКЦІЯ» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 та пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «КАРПАТ-ГРУП», ТОВ «Свалява-Міськбуд», ПП «Техно-Терм-Хуст», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 липня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 02.04.2020) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного вищого навчального закладу «Ужгородський національний університет»
(далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 16.04.2020 № 17, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ПБК «ЗАКАРПАТРЕКОНСТРУКЦІЯ» (далі – ТОВ «ПБК «ЗАКАРПАТРЕКОНСТРУКЦІЯ»), товариства з обмеженою відповідальністю «КАРПАТ-ГРУП» (далі – ТОВ «КАРПАТ-ГРУП»), товариства з обмеженою відповідальністю «Свалява-Міськбуд» (далі –
ТОВ «Свалява-Міськбуд»), приватного підприємства «Техно-Терм-Хуст» (далі – ПП «Техно-Терм-Хуст»), повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції, протоколи розгляду тендерних пропозицій
від 20.05.2020 № 17/2-1, від 21.05.2020 № 17/2-2, № 17/2-3, № 17/2-4, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 01.06.2020
№ БМР-356.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено невідповідність оголошення про проведення відкритих торгів тендерній документації Замовника в частині зазначення розміру забезпечення тендерних пропозицій (пункт 14 оголошення про проведення відкритих торгів та пункт 2 розділу ІІІ тендерної документації).
Крім того, установлено, що Замовником на порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, у пункті другому розділу V тендерної документації вимагається надання учасниками у складі тендерної пропозиції листа-гарантії про те, що вони у своїй діяльності дотримуються норм чинного законодавства України, зокрема Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 № 1702-VII, який втратив чинність на підставі Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 28.04.2020
№ 361-IX.
Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 1 додатку 4 до тендерної документації встановив вимогу до учасників щодо надання копій технічних паспортів або свідоцтв про реєстрацію будівельних машин та автомобілів (у тому числі залучених), що зазначені у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази
Проте, учасник ТОВ «ПБК «ЗАКАРПАТРЕКОНСТРУКЦІЯ» не надав зазначених документів для підтвердження наявності міні-екскаватора гусеничного JCB 802 SUPER, чим не дотримався вимог пункту 1 додатку 4 до тендерної документації.
Однак, Замовник, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 та пункту 4 частини першої статті 30 Закону, не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ПБК «ЗАКАРПАТРЕКОНСТРУКЦІЯ», як таку, що не відповідала кваліфікаційному критерію та умовам тендерної документації, а визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір про закупівлю.
Відповідно до вимог абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону Замовник відміняє торги через відхилення всіх тендерних пропозицій.
Період усунення порушень:
13.07.2020 18:51 - 28.07.2020 00:00
Дата публікації висновку:
13.07.2020 18:51
Запити/Пояснення
Номер:
336aef87fd7541359782654be96865cc
Назва:
аргументовані заперечення до висновку
Дата опублікування:
20.07.2020 18:48
Опис:
Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», уважно вивчивши висновок державної аудиторської служби України щодо моніторингу закупівлі «Роботи по об'єкту: «Капітальний ремонт частини приміщень (глядацька зала вченої ради) навчального корпусу УжНУ на пл. Народна, 3 в м. Ужгороді»» (закупівля № UA-2020-04-17-002550-a), не погоджується з ним з наступних підстав.
1. Зауваження Державної аудиторської служби України
«…установлено, що Замовником на порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, у пункті другому розділу V тендерної документації вимагається надання учасниками у складі тендерної пропозиції листа-гарантії про те, що вони у своїй діяльності дотримуються норм чинного законодавства України, зокрема Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 № 1702-VII, який втратив чинність на підставі Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 28.04.2020 № 361-IX.»
Спростування
Хочемо звернути Вашу увагу на той факт, що закупівля «Роботи по об'єкту: «Капітальний ремонт частини приміщень (глядацька зала вченої ради) навчального корпусу УжНУ на пл. Народна, 3 в м. Ужгороді» була оголошена 17.04.2020 р. (UA-2020-04-17-002550-a).
Дійсно, пункт 2 Розділу X Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06 грудня 2019 року №361-IX Визнати таким, що втратив чинність, Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (Відомості Верховної Ради України, 2014 р., № 50-51, ст. 2057 із наступними змінами)
Однак, у відповідності до пункту 1 Розділу X Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06 грудня 2019 року №361-IX «Цей Закон набирає чинності через чотири місяці з дня його опублікування, крім абзацу третього підпункту 9 пункту 6 розділу X цього Закону, який набирає чинності з дня введення в дію Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг» від 12 вересня 2019 року № 79-IX».
Отже, набрання чинності Законом України від 06 грудня 2019 року №361-IX відбулося 28 квітня 2020 року (https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/361-20/ed20200428). Таким чином, Замовник при складанні тендерної документації керувалися діючим на той
момент законодавством.
2. Зауваження Державної аудиторської служби України
«…що Замовник у пункті 1 додатку 4 до тендерної документації встановив вимогу до учасників щодо надання копій технічних паспортів або свідоцтв про реєстрацію будівельних машин та автомобілів (у тому числі залучених), що зазначені у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, проте, учасник ТОВ «ПБК «ЗАКАРПАТРЕКОНСТРУКЦІЯ» не надав зазначених документів для підтвердження наявності міні-екскаватора гусеничного JCB 802 SUPER, чим не дотримався вимог пункту 1 додатку 4 до тендерної документації»
Спростування
Тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначених частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Замовнику надається право самостійно обирати один або кілька з кваліфікаційних критеріїв, що наведені у переліку частини другої ст. 16 Закону: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Кваліфікаційні критерії встановлюються з метою відібрати підприємства, які мають достатню професійну компетентність, технічні й фінансові спроможності для виконання певного договору. Саме з цією метою нами, як Замовником, у Додатку № 4 були встановлені кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують відповідність цим критеріям Учасників закупівель.
Згідно Тендерної документації, у «Довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази” учаснику необхідно зазначити повний перелік обладнання, машин та механізмів, які будуть використовуватись при виконанні робіт на об’єкті, що повинен бути достатнім для виконання всіх робіт, з наданням копій документів, що підтверджують право користування (договір оренди, або договір про співпрацю, або договір користування чи надання послуг або інші документи). Для підтвердження наявності будівельних машин та автомобілів (у тому числі залучених), мають бути надані копії технічних паспортів або свідоцтв про реєстрацію
Учасник ТОВ «ПБК «ЗАКАРПАТРЕКОНСТРУКЦІЯ» у складі тендерної пропозиції надав перелік документів, які підтверджують наявність у нього обладнання та матеріально-технічної бази. Ним було надано 5 (п’ять) одиниць техніки (будівельних машин, автомобілів) і 23 (двадцять три) одиниці устаткування. Також ТОВ «ПБК «ЗАКАРПАТРЕКОНСТРУКЦІЯ» надало документи, які підтверджують право користування будівельними машинами та автомобілями, а саме договір оренди будівельної техніки № 02/03/2020 від 18.12.2019 р. та відповідні сканкопії технічних паспортів/свідоцтв про реєстрацію.
Дійсно, при поданні сканкопій свідоцтв про реєстрацію Замовником була допущена технічна помилка (описка): замість свідоцтва про реєстрацію міні-ескаватора гусеничного JCB 802 SUPER, який зазначений в Довідці про наявність обладнання та матеріально технічної бази, була подана копія свідоцтва про реєстрацію Ескаватора ЕО – 2621.
Дані обставини були вивчені тендерним комітетом.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що ТОВ «ПБК «ЗАКАРПАТРЕКОНСТРУКЦІЯ» у складі тендерної пропозиції надало достатню кількість підтверджуючих документів, які свідчать про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям щодо технічної спроможності.
Технічна помилка Учасника не впливає на зміст тендерної пропозиції, оскільки перелік підтверджуючих документів свідчить про достатню професійну компетентність, технічні й фінансові спроможності для виконання договору, а тому Замовником не було прийнято рішення щодо відхилення учасника.
3. Зауваження Державної аудиторської служби України
«.За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено невідповідність оголошення про проведення відкритих торгів тендерній документації Замовника в частині зазначення розміру забезпечення тендерних пропозицій (пункт 14 оголошення про проведення відкритих торгів та пункт 2 розділу ІІІ тендерної документації)..»
Спростування
Згідно абзацу третього частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі», в редакції чинній на момент подання тендерної документації, розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю робіт та 3 відсотки - у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією.
Згідно Тендерної документації за предметом закупівлі «Роботи по об'єкту: «Капітальний ремонт частини приміщень (глядацька зала вченої ради) навчального корпусу УжНУ на пл. Народна, 3 в м. Ужгороді»» (закупівля № UA-2020-04-17-002550-a) очікувана вартість закупівлі склала 6 761 298 грн. з ПДВ; сума тендерного забезпечення 32 806, 49 грн., що складає 0, 49 % очікуваної вартості закупівлі.
Таким чином, Замовником не було порушено вимог щодо розміру забезпечення тендерної пропозиції.