• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 39150000-8 Меблі та приспособи різні; (Мобільна лабораторія)

Мобільна лабораторія

Завершена

2 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 000.00 UAH
Номер: 7bd11a47d3b848bf99752a67a6473aca
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-06-02-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.06.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 02.06.2020 16:05 - 24.06.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 02.06.2020 № 98 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 02.06.2020 № 98. Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-04-17-002389-a 17.04.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Дані автоматичних індикаторів ризиків. RISK1-8-2. В.о начальника відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 67) 679-35-47, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено включення до тендерної документації вимог, що суперечать нормам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору в установленому законодавством порядку, а також недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедри закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 червня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в чинній щодо досліджуваної закупівлі редакції (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-04-16-003169-a ); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Техніка для бізнесу» (далі – ТОВ «Техніка для бізнесу»); протокол розгляду тендерної пропозиції від 06.05.2020 № 16; повідомлення про намір укласти договір; договір поставки № 10/2020 від 22.05.2020, додаткову угоду №1 від 03.06.2020 року. Проведеним моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником у пункті 4 розділу 3 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації визначено, що деякі вимоги договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Проте, за нормою частини 2 статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Згідно з частиною 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, встановлених цим Законом. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону, крім випадків, визначених цим Законом. Відповідно до вимог пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, зокрема копії документів, що підтверджують якість запропонованого товару. Також, відповідно до пункту 3 Додатку 4 до тендерної документації учасник повинен надати документи, що підтверджують проходження процедури декларування або сертифікації на товар. У примітці тендерної документації (основна частина) Замовником зазначено, що у разі неможливості надати будь-який документ, який вимагається умовами тендерної документації учаснику необхідно обов’язково надати пояснення щодо неможливості надання такого документу. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції, але надається лист-роз'яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання таких документів. Однак, проведеним моніторингом розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Техніка для бізнесу» встановлено, що вказаним учасником у складі своєї пропозиції не надано документів, що вимагалися Замовником за пунктом 2 Додатку 1 та пунктом 3 Додатку 4 тендерної документації. У складі пропозиції ТОВ «Техніка для бізнесу» надано лист-пояснення (від 04.05.2020 №200504/6) щодо неможливості надання документів, що підтверджують проходження процедури декларування або сертифікації на товар, оскільки товар, що пропонується ним в рамках даних товарів, виготовляється на замовлення в Польщі, відповідно процедура сертифікації буде відбуватися по прибуттю товару в Україну. Однак, в даному листі учасник не зазначив законодавчі підстави ненадання у складі тендерної пропозиції документів, подання яких вимагалось за пунктом 2 Додатку 1 та пунктом 3 Додатку 4 тендерної документації. Таким чином, на порушення вимог пунктів 4 частини 1 статті 30 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Техніка для бізнесу», яка не відповідала вимогам тендерної документації, визначено вказаного учасника переможцем торгів (протокол від 06.05.2020) та укладено з ним договір від 22.05.2020 №10/2020 на суму 1 998 936,00 грн з ПДВ. За результатами проведеного моніторингу своєчасності укладання договору ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював індикатор ризиків RISK1-8-2 (несвоєчасне укладання замовником договору про закупівлю за результатами проведення закупівлі), – не підтверджено.
Період усунення порушень: 10.06.2020 08:40 - 25.06.2020 00:00
Дата публікації висновку: 10.06.2020 08:40

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Розглянувши на засіданні тендерного комітету висновок від 10.06.2020 з приводу моніторингу закупівлі ДК 021:2015 - 39150000-8 Меблі та приспособи різні; (Мобільна лабораторія) (UA-Р-2020-04-16-003169-а) повідомляємо наступне. Щодо встановлення у тендерній документації умови про можливість коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів пунктом 4 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначено: «Деякі вимоги договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти». Також ч. 4 ст. 36 Закону передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Враховуючи вказане та беручи до уваги, що деякі розділи проекту договору, а особливо специфікація до Договору не були заповнені замовником з огляду на те, що останній не міг передбачити таких умов договору, як ціни договору (ціна за одиницю товару та загальна вартість договору), найменування (марка, модель) товару, опис, технічні характеристики товару учасника, оскільки дані вимоги пропонуються самими учасниками при подачі своїх тендерних пропозицій. Відтак, вказані умови Договору виключно можуть бути заповненні лише безпосередньо при укладенні Договору та відповідно до запропонованої тендерної пропозиції учасника. Окрім цього, також, малося на увазі, що під час дії угоди, з моменту підписання угоди, яка є Проектом угоди до тендерної документації можуть вноситись зміни у разі зміни законодавства та з підстав визначених ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" та укладеним договором. Повідомляємо, що Замовником управлінням освіти департаменту гуманітарної політики ЛМР, укладено договір відповідно до Проекту договору зазначеного у тендерній документації. Зміни до укладеного договору вноситимуться відповідно до ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" та п. 12 укладеного договору: - 12.1. Цей Договір може бути змінено та доповнено за згодою Замовника і Виконавця, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України. - 12.2. Зміни, доповнення до Договору, а так само розірвання Договору оформлюються в письмовій формі як додаткові угоди та підписуються уповноваженими представниками Замовника і Виконавця. Враховуючи наведене договір укладено відповідно до вимог чинного законодавства та може бути розірваним з підстав передбачених самим договором та відповідно до п.10.2 - «у разі неможливості досягнути згоди між Замовником і Виконавцем стосовно спірного питання, спір вирішується згідно з чинним законодавством України у судовому порядку». Водночас Ст. 37 Закону України "Про публічні закупівлі" зазначає підстави недійсності договору про закупівлю 1. Договір про закупівлю є нікчемним у разі: його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону; його укладення в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 та абзацом восьмим частини третьої статті 35 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. Щодо не подання учасником документів, які підтверджують проходження процедури декларування або сертифікації на товар, повідомляємо, що ТОВ «Техніка для бізнесу» не порушено вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону», з огляду на наступне: Зазначення учасником законодавчих підстав ненадання документів вимагається в пункті 3 Приміток тендерної документації (основна частина) лише у випадку ненадання у складі тендерної пропозиції документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців. (Лист – пояснення учасника від 04.05.2020 №200504/25 щодо зазначеного пункту додається). Щодо документів, подання яких вимагалось пунктом 2 Додатку 1 (а саме, копії документів, що підтверджують якість запропонованого товару) та пунктом 3 Додатку 4 тендерної документації (а саме документи, що підтверджують проходження процедури декларування або сертифікації на товар), то вони передбачені законодавством. Поданий учасником ТОВ «Техніка для бізнесу» лист-пояснення від 04.05.2020 №200504/6 щодо неможливості надання документів, що підтверджують проходження процедури декларування або сертифікації на товар повністю відповідає вимогам пункту 2 Приміток тендерної документації (основна частина): «2.У разі неможливості надати будь-який документ, який вимагається умовами тендерної документації Учаснику необхідно обов’язково надати пояснення щодо неможливості надання такого документу.» В листі - поясненні учасник надає пояснення про неможливість надання у складі його тендерної пропозиції документів, що підтверджують проходження процедури декларування або сертифікації на товар (тобто декларацій, або сертифікатів на товар, які підтверджують якість запропонованого товару), оскільки товар, що пропонується ним в рамках зазначених торгів, виготовляється на замовлення в Польщі, відповідно процедура сертифікації буде відбуватися по прибуттю товару в Україну. При цьому, учасник зобов’язується надати відповідні сертифікаційні документи на товар при постачанні товару Замовнику. Таким чином, пропозиція учасника ТОВ «Техніка для бізнесу» повністю відповідає вимогам тендерної документації. На момент проведення моніторингу, між Управлінням освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради та ТзОВ «Техніка для бізнесу» вже існують правові відносини відповідно до укладеного договору поставки від 22.05.2020 №10/2020. Так як правові відносини відповідно до чинного законодавства регулюються Цивільним та Господарським кодексом, сторони по зазначеному договору взяли на себе взаємні права та обов’язки щодо його виконання. Жодна зі сторін договору, зокрема Управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, не може в односторонньому порядку усунутись від виконання взятих на себе за договором зобов’язань та розірвати укладений між сторонами договір. Відповідно до положень ст. 525 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. А відповідно до умов зазначеного договору поставки від 22.05.2020 №10/2020, зміни, доповнення до договору, а так само розірвання договору, здійснюються за згодою Замовника та Виконавця цього договору. Враховуючи вищенаведене, вжити заходів щодо розірвання договору поставки від 22 травня 2020 № 10/2020, що укладений між Управлінням освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради та ТзОВ «Техніка для бізнесу» не вбачається можливим. Крім цього, повідомляємо, що Замовником доведено до членів тендерного комітету зміст Висновку, а також заплановано проведення навчання щодо організації та проведення публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 15.06.2020 18:01