-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт О180509 Лисин-Товпижин на відрізку від с.Хрінники до с.Товпижин
Завершена
12 484 898.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 62 424.49 UAH
мін. крок: 0.5% або 62 424.49 UAH
Номер:
c67504f462ec4fe0a44380256a2ccb42
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-27-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.04.2021 00:00
Період моніторингу:
27.04.2021 16:26 - 22.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
27.04.2021 № 211
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 19.04.2021р. № 003100-18/4913-2021,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 27.04.2021 № 211
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
3
UA-2020-04-17-001175-а
17.04.2020 Департамент з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (код за ЄДРПОУ 36565276)
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог абзацу 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення частини 4 статті 36 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розкриття тендерних пропозицій, розгляду тендерних пропозицій учасників ПрАТ Хмельницьке ШБУ №56, Дочірнє підприємство "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", ТзОВ "Луцькавтодорсервіс", ТОВ "ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ", ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "БУДАЛЬЯНС ГРУП", ТОВ "ШЛЯХОВИК-Т", своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором від 14.07.2020 № 28 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIIІ в редакції до 19.04.2020 (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення процедури, тендерну документацію Замовника, протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ПрАТ Хмельницьке ШБУ №56, Дочірнє підприємство "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", ТзОВ "Луцькавтодорсервіс", ТОВ "ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ", ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "БУДАЛЬЯНС ГРУП", ТОВ "ШЛЯХОВИК-Т", реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 22.06.2020, протокол рішення тендерного комітету від 24.06.2020 №96/2/1, оприлюднений в електронній системі закупівель 24.06.2020, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 24.06.2020, договір про закупівлю послуг з поточного середнього ремонту від 14.07.2020 №28, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 17.05.2021.
За результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог абзацу 8 частини другої статті 21 Закону Замовником в оголошення про проведення відкритих торгів не було внесено інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій, а лише зазначено його розмір та вид.
Крім того моніторингом установлено не відповідність умов визначених у пункті 5.1. Договору від 14.07.2020 № 28 вимогам зазначеним у пункті 4.4 Розділу І «Загальні положення» тендерної документації.
Так, переможцем торгів ТОВ "ШЛЯХОВИК-Т" у своїй тендерній пропозиції надано гарантійний лист від 15.05.2020 № 1158 щодо виконання своїх зобов’язань у відповідності до умов тендерної документації, положень проекту договору (Додатку №5) та за ціною за результатами аукціону.
Проте, на порушення вимог пункту 4.4 Розділу І «Загальні положення» тендерної документації де зазначено, що строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): з дати укладання договору і по 26.12.2021 року включно у пункті 5.1. Договору від 14.07.2020 № 28 укладеного ТОВ "ШЛЯХОВИК-Т" визначено, що термін надання послуг: 14.07.2020 – 28.12.2021 року.
Зазначене є порушенням норми ч. 4 статті 36 Закону та відповідно до ч. 1 статті 37 Закону договір від 14.07.2020 № 28 є нікчемним.
Період усунення порушень:
21.05.2021 08:43 - 05.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
21.05.2021 08:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо висновку органу державного фінансового контролю, повідомляємо наступне.
Оголошення про проведення закупівлі Поточний середній ремонт О180509 Лисин-Товпижин на відрізку від с.Хрінники до с.Товпижин, було оприлюднено на авторизованому електронному майданчику Etender у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»(далі Закон).
На виконання абз.6 ч.2 ст.21 Закону, в електронній системі було зазначено строк надання послуг. Замовник визначив строк надання послуг до 28.12.2021року. З технічних причин в тендерній документації помилково було зазначено строк надання послуг до 26.12.2021року. Враховуючи, що під час проведення закупівлі до Замовника не надходило питань від учасників, а також вимог чи скарг, обставина невідповідності строку надання послуг в оголошенні і тендерній документації, замовником, своєчасно, не була виявлена.
Враховуючи, що змінити тендерну документацію станом на 28.05.2021 року є неможливим, той факт, що строк надання послуг вказаний у договорі від 14.07.2020 року №28 відповідає строку в оголошенні, а також ненадання органом державного фінансового контролю відповіді на роз’яснення щодо висновку, припинити зобов’язання за вищезазначеним договором неможливо.
Дата публікації звіту:
28.05.2021 11:34
Запити/Пояснення
Номер:
5af0a14bdaff4c3bbca78c29127c8c8e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
14.05.2021 16:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.05.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі послуг «Поточний середній ремонт О180509 Лисин-Товпижин на відрізку від с.Хрінники до с.Товпижин» (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2020-04-17-001175-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) постала потреба в отриманні пояснення.
З огляду на зазначене, просимо надати пояснення з наступного питання:
1. Чому Замовник на порушення вимог абзацу 8 частини другої статті 21 Закону до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2020-04-17-001175-а не вніс інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
183e3d9a701d4d5b88165d4263983474
Назва:
Інформація на запит
Дата опублікування:
17.05.2021 12:46
Опис:
На Ваш запит про надання інформації у межах проведення моніторингу закупівлі робіт з Поточного середнього ремонту О180509 Лисин-Товпижин на відрізку від с.Хрінники до с.Товпижин Current average repair O180509 Lysyn-Tovpyzhyn on a segment of s.Khrinnyky to s.Tovpyzhyn (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro ідентифікатор закупівлі UA-2020-04-17-001175-а) пояснюємо слідуюче.
Замовником на виконання вимог п. 9 частини другої статті 21 Закону до оголошення про проведення відкритих торгів не внесено інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Однак, пунктом 2 розділу 3 тендерної документації передбачено надання тендерного забезпечення у вигляді електронної банківської гарантії.
Звертаємо увагу на те, що тендерний комітет ліквідований відповідно до Наказу №26 від 16.03.2021 року, а тому надати пояснення мотивів прийняття ними рішень по порушених питаннях є неможливим.
Номер:
72fff75625ab40229d85647ed6abb60c
Назва:
запит щодо висновку
Дата опублікування:
21.05.2021 10:34
Опис:
Щодо встановлених порушень законодавства у сфері закупівель, повідомляємо наступне.
У зв’язку з ліквідацією тендерного комітету замовника та завершенням процедури закупівлі, можливості для внесення змін до тендерної документації немає.
Щодо зобов’язання здійснити заходи з усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Відповідно до ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо надати роз’яснення, щодо вищевказаного зобов’язання, враховуючи наступне.
Згідно з частиною 1 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції чинній на момент укладення спірного договору, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Статтею 651ЦК України визначено підстави для зміни або розірвання договору. Зокрема, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов`язання має виконуватися належним чином, зокрема відповідно до умов договору. Поряд з цим, частиною першою статті 525 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі», останній визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад та є спеціальним законом, що регулює порядок укладення договорів про закупівлю для забезпечення потреб держави та територіальних громад. Статтею 37 Закону України "Про публічні закупівлі" в редакції чинній на момент укладення спірного договору не визначено підстав для розірвання договору про закупівлю.
Зважаючи на те, що ініціювання припинення договірних відносин відбувається виключно за волею сторін або за рішенням суду та, беручи до уваги, що роботи за договором виконуються й у Замовника відсутні претензії щодо їх неналежного виконання, просимо вказати на чітку норму Закону, яка регулює та передбачає припинення діючих договірних господарських відносин у разі виявлення порушень проведення процедури закупівлі та шляхи виконання вказаного зобов’язання.
Окрім того, звертаємо увагу, що висновок про результати моніторингу процедури закупівлі є актом індивідуальної дії, що видається суб’єктом владних повноважень, а відтак повинен відповідати ряду вимог до такого документу.
Як вже неодноразово встановлено Верховним Судом, та, що вчергове не враховано органом державного фінансового контролю, даний висновок обмежився лише вказівкою на невідповідність норми. При цьому, зазначивши у висновку про необхідність «усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель», орган державного фінансового контролю не конкретизував, яких саме заходів має вжити замовник, не визначив способу усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанта поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід ужити для усунення виявлених порушень, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства.