-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Система промислового телебачення для енергоблока № 3 ВП ЮУАЕС
Завершена
81 980 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 81 980.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 81 980.00 UAH
Номер:
447d7be974854fd7b7429d76ed11280a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-08-06-000064
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.08.2020 00:00
Період моніторингу:
06.08.2020 19:13 - 29.08.2020 00:00
Статус:
Здійснення моніторингу
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
06.08.2020 № 222
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
від 06.08.2020 № 222
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
44 UA-2020-04-16-010060-b 16.04.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Номер:
fcec507aab9a4ca284c743ce2e0abbc5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-08-06-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.08.2020 00:00
Період моніторингу:
06.08.2020 17:30 - 29.08.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
06.08.2020 № 222
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
від 06.08.2020 № 222
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
39 UA-2020-06-18-001006-a 18.06.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій
ТОВ «Діаконт» та ТОВ «Комтех» установлено порушення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом відміни тендеру та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 серпня 2020 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації
вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію зі змінами (далі – ТД), затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 14.05.2020, протокол розгляду тендерних пропозицій від 06.07.2020, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Діаконт» (далі – ТОВ «Діаконт»), товариства з обмеженою відповідальністю «Комтех» (далі – ТОВ «Комтех»), повідомлення про намір укласти договір від 04.08.2020, договір поставки від 19.08.2020 № 53-129-01-20-02159.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до підпункту 1 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник установив вимогу що Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен окремим файлом надати тендерну пропозицію (цінову) за формою наведеною в Додатку 1 цієї тендерної документації.
Відповідно до підпункту 4 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція учасників повинна містити документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі згідно з пунктом 6 розділу ІІІ цієї документації за формою, наведеною у Додатку 2.
Проте, тендерні пропозиції ТОВ «Діаконт» та ТОВ «Комтех» не містять інформації щодо типу та марки обладнання, яке планується до постачання, що передбачена у Додатках 1 та 2 до тендерної документації
Відповідно до абзацу 3 пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник установив вимогу що Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати ТУ (ТС) або ТЗ, за яким такий товар виготовляється, погоджені з ДП «НАЕК «Енергоатом», згідно зі встановленим в СОУ НАЕК 077 порядком, що підтверджує відповідність технічних характеристик своєї пропозиції технічним вимогам технічній специфікації (Додаток 4 до ТД).
Проте, тендерна пропозиція ТОВ «Діаконт» містить документ «41_Технічний опис.pdf», у якому відсутня інформація, передбачена у пункті 2.3 розділу 2. «Перелік документів, вимогам, яких повинна відповідати продукція, що закуповується», розділі 4. «Межі відповідальності постачальника (виробника) та замовника (кінцевого користувача)», розділі 11. «Вимоги до звіту про виконані проектно-конструкторські роботи, розрахунки за проектом та аналіз проекту», розділі 13. «Управління невідповідностями» та розділі 14. «Навчання персоналу Замовника» Додатку 4 до ТД.
Відповідно до абзацу 7 пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник установив вимогу що Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати: акти введення в експлуатацію або листи-відгуки кінцевих користувачів про наявний позитивний досвід експлуатації систем (обладнання) промислового телебачення, що запропоновані учасником в його тендерній пропозиції (не менше двох актів або відгуків).
Проте, тендерна пропозиція ТОВ «Діаконт» містить листи-відгуки ВП ЮУАЕС від 31.07.2019 № 26/776-332 та від 03.02.2020 № 16/2017, ВП ЗАЕС від 05.04.2019 № 21-33/7474, ВП РАЕС від 27.07.2018 № 041-2-12/3355-е та від 04.05.2019 № 4957/161 у яких зазначено про своєчасне та в повному обсязі виконання ТОВ «Діаконт» договірних зобов’язань, що не підтверджує позитивний досвід експлуатації систем (обладнання) промислового телебачення, чим недотримано вимоги встановлені абзацом 7 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації
Крім того, тендерна пропозиція ТОВ «Діаконт» містить копію акту про пуско - налагоджувальні роботи системи промислового телебачення енергоблоку № 2 ВП ЮУАЕС від 20.05.2019 № Пк.2.0028.6968, у якому зазначено, що надане до приймання обладнання готове до введення в дослідну експлуатацію, що також не підтверджує позитивний досвід експлуатації систем (обладнання) промислового телебачення, чим недотримано вимоги встановлені абзацом 7 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Діаконт» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Слід зазначити, що питання відповідності тендерних пропозицій учасників технічним та якісним характеристикам даної процедури закупівлі потребує спеціалізованого експертного дослідження.
Період усунення порушень:
27.08.2020 14:41 - 11.09.2020 00:00
Дата публікації висновку:
27.08.2020 14:41
Оскарження висновку в суді
Опис:
ДП "НАЕК "Енергоатом" 10.09.2020 до Окружного адміністративного суду міста Києва подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку ДАСУ від 27.08.2020 про результати моніторингу закупівлі ДК 021:2015 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Система промислового телебачення для енергоблока № 3 ВП ЮУАЕС).
Дата публікації:
10.09.2020 16:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення до висновку про
результати моніторингу закупівлі
Відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 71 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII в редакції від 02.04.2020 (далі – Закон) ДП «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник) надає аргументовані заперечення до висновку Держаудитслужби України про результати моніторингу закупівлі: ДК 021:2015 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Система промислового телебачення для енергоблока № 3 ВП ЮУАЕС) [URL-адреса https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-16-010060-b], оприлюдненого в електронній системі закупівель 27.08.2020.
У п. 1 констатуючої частини висновку Держаудитслужби України зазначено:
1. «…тендерні пропозиції ТОВ «Діаконт» та ТОВ «Комтех» не містять інформації щодо типу та марки обладнання, яке планується до постачання, що передбачена у Додатках 1 та 2 до тендерної документації».
Замовник заперечує вищенаведене твердження з огляду на таке.
Відповідно до п. 1 розділу ІІІ тендерної документації (далі – ТД) «тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом…завантаження файлів з:
1. Тендерною пропозицією (ціновою) за формою, наведеною в Додатку 1 цієї тендерної документації.
2. …
3. …
4. Документами, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно з п. 6 розділу ІІІ цієї документації за формою, наведеною у Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі».
Система промислового телебачення (далі – СПТ) являє собою одиничну продукцію (автоматизована система управління і/або контролю), виробництво якої здійснюється на підставі ТЗ (ТС), розробленого та затвердженого у порядку, встановленому СОУ НАЕК 077:2015 «Управління закупівлями продукції. «Технічні умови», «Технічні специфікації» та «Технічні завдання» на продукцію для АЕС. Порядок розроблення, розгляду, погодження та поводження».
Оскільки СПТ є складною системою, яка складається з великої кількості складових частин (комплектуючих) обладнання різного за типом та марками, Замовник не визначав у ТД, у т. ч. у Додатках до неї, вимог до її типу і/або марки.
При цьому форми Додатків 1 та 2 до ТД у Компанії є уніфікованими для проведення закупівель різних видів товарів (у т. ч. як серійного так і одиничного виробництва), заголовки таблиць передбачають можливість зазначати найменування товарів (для несерійних товарів) або типу і марки (для серійної продукції).
На виконання вимог ТД учасником процедури закупівлі ТОВ «Діаконт» в електронній системі закупівель (далі – ЕСЗ) розміщено тендерну пропозицію (цінову) (файл «01_Цінова пропозиція.pdf») та інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (файл «14_Додаток 2 зі змінами.pdf»); учасником ТОВ «Комтех» – тендерну пропозицію (цінову) (файл «ЮУАЭС №06_Додаток 1 Тендерна пропозиція.pdf») та інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (файл «ЮУАЭС №07_Додаток 2 до ТД - інформація про тех характеристики.pdf»), оформлені відповідно до запропонованих Замовником форм, викладених у Додатках 1, 2 до ТД.
Разом з тим, детальна інформація щодо складових частин системи, їх типи, марки, характеристики учасниками визначені окремо у наданих у складі їх тендерних пропозицій проектах технічного завдання (ТОВ «Діаконт» у файлі «15_Проект ТЗ.pdf», ТОВ «Комтех» – «ЮУАЭС №21_Проект ТС блок 3.pdf»).
З огляду на вищезазначене висновок щодо наявності порушень у цій частині є необгрунтованим.
2. «…тендерна пропозиція ТОВ «Діаконт» містить документ «41_Технічний опис.pdf», у якому відсутня інформація, передбачена у пункті 2.3 розділу 2. «Перелік документів, вимогам, яких повинна відповідати продукція, що закуповується», розділі 4. «Межі відповідальності постачальника (виробника) та замовника (кінцевого користувача)», розділі 11. «Вимоги до звіту про виконані проектно-конструкторські роботи, розрахунки за проектом та аналіз проекту», розділі 13. «Управління невідповідностями» та розділі 14. «Навчання персоналу Замовника» Додатку 4 до ТД».
Замовник заперечує вищезазначений висновок Держаудитслужби України з огляду на таке.
Замовником 26.05.2020 внесено зміни до ТД, відповідно до яких Додаток 4 до ТД «Технічні вимоги та умови постачання 0.РБ.0322.ТТ-18» змінено на «Технічну специфікацію до предмета закупівлі. Система промислового телебачення енергоблоку № 3 ВП «Южно-Українська АЕС» з технічними вимогами та умовами постачання № ТТ.3.0028.0264». При цьому визначальними є вимоги технічної специфікації до предмета закупівлі (далі – ТС), а ТС не містить посилань на обов’язковість виконання вимог як п. 2.3 розділу 2 ТД, так і розділу 2 в цілому та розділу 4.
Відповідно до пункту 2.3 ТВтаУП «Технічні вимоги та умови постачання. Система промислового телебачення енергоблоку № 3 ВП «Южно-Українська АЕС» ТТ.3.0028.0264, що є додатком до ТС, на який посилаються аудитори у висновку, «допускається виготовлення продукції за нормативними документами країни-виробника або міжнародними стандартами». Оскільки ТОВ «Діаконт» є резидентом України, що виготовляє продукцію відповідно до національних нормативних документів України, вимоги зазначеного пункту до учасника під час розгляду його тендерної пропозиції не застосовувалися.
Згідно з п. 6 розділу ІІІ ТД учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати ТУ (ТС) або ТЗ, за яким такий товар виготовляється, погоджені з ДП «НАЕК «Енергоатом», згідно зі встановленим в СОУ НАЕК 077 порядком, що підтверджує відповідність технічних характеристик своєї пропозиції технічній специфікації (Додаток 4 до ТД). У випадку відсутності погодження ТУ (ТС) або ТЗ з ДП «НАЕК «Енергоатом» на момент подачі тендерної пропозиції, учасник надає проєкт ТУ (ТС) або ТЗ, підписаний виробником продукції.
ТОВ «Діаконт» на виконання вищезазначеної вимоги ТД у складі тендерної пропозицій надано проєкт технічного завдання «Система промислового телебачення енергоблоку № 3 ВП «Южно-Українська АЕС» ДННД.463439.173 ТЗ (файл «15_Проект ТЗ.pdf»), що містить усі передбачені розділи відповідно до вимог СОУ НАЕК 077:2015, а саме:
- розділ 2 «Перелік документів, вимогам яких повинна відповідати продукція, що закуповується»,
- розділ 4 «Межі відповідальності постачальника (виробника) та замовника (кінцевого користувача)»,
- розділ 11 «Вимоги до звіту про виконані проектно-конструкторські роботи, розрахунки за проектом та аналіз проекту»,
- розділ 13 «Управління невідповідностями»,
- розділ 14 «Навчання персоналу замовника».
Відповідно до вимог абз. 3 п. 6 розділу ІІІ ТД разом з проектом ТУ (ТС) або ТЗ необхідно надати документи виробника, що підтверджують можливість виготовлення товару із встановленими параметрами (паспорт, технічний опис, специфікація і т.п.)». Саме на виконання даної вимоги ТД ТОВ «Діаконт» надано у складі тендерної пропозиції документ «Технічний опис обладнання системи промислового телебачення енергоблоку № 3 ВП «Южно-Українська АЕС» (файл «41_Технічний опис.pdf»), вимоги до якого Замовником не встановлено.
3. «…тендерна пропозиція ТОВ «Діаконт» містить листи-відгуки ВП ЮУАЕС від 31.07.2019 № 26/776-332 та від 03.02.2020 № 16/2017, ВП ЗАЕС від 05.04.2019 № 21-33/7474, ВП РАЕС від 27.07.2018 № 041-2-12/3355-е та від 04.05.2019 № 4957/161 у яких зазначено про своєчасне та в повному обсязі виконання ТОВ «Діаконт» договірних зобов’язань, що не підтверджує позитивний досвід експлуатації систем (обладнання) промислового телебачення, чим недотримано вимоги встановлені абзацом 7 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації. Крім того, тендерна пропозиція ТОВ «Діаконт» містить копію акту про пуско-налагоджувальні роботи системи промислового телебачення енергоблоку № 2 ВП ЮУАЕС від 20.05.2019 № Пк.2.0028.6968, у якому зазначено, що надане до приймання обладнання готове до введення в дослідну експлуатацію, що також не підтверджує позитивний досвід експлуатації систем (обладнання) промислового телебачення, чим недотримано вимоги встановлені абзацом 7 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації».
Твердження державних аудиторів є хибними з огляду на таке.
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ ТД учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати акти введення в експлуатацію або листи-відгуки кінцевих користувачів про наявний позитивний досвід експлуатації систем (обладнання) промислового телебачення, що запропоновані учасником в його тендерній пропозиції (не менше двох актів або відгуків).
ТОВ «Діаконт» на виконання зазначеної вимоги ТД у складі тендерної пропозиції надано:
- лист ВП «Южно-Українська АЕС» від 31.07.2019 № 26/776-332 «Про надання відґуку» (файл «23_Відгук ВП ЮУАЕС Пром.тв.pdf»), відповідно до абз. 5 якого «Обладнання системи промислового телебачення, яке встановлене на енергоблоці № 2 ВП «Южно-Українська АЕС» працює у штатному режимі»;
- лист ВП «Рівненська АЕС» від 05.04.2019 № 4957/161 «Про відґук кінцевого користувача» (файл «25_Відгук ВП РАЕС УИПП.pdf»), відповідно до абз. 2 якого «даний пристрій використовується на енергоблоках № 1-4. В період ППР блоку № 1 були виконані роботи по вилученню сторонніх предметів з технологічного обладнання ВП РАЕС вищезгаданим пристроєм»;
- лист ВП «Рівненська АЕС» від 27.07.2018 № 041-2-12/3355-е «Про надання відґуку» щодо постачання запасних частин до систем промислового телебачення для потреб ВП «Рівненська АЕС», відповідно до останнього абзацу якого «зауваження до якості поставленого обладнання відсутні».
Таким чином, учасником ТОВ «Діаконт» в повному обсязі виконано вимоги ТД, проте аудиторами недостатньо досліджені документи, подані ТОВ «Діаконт» у складі тендерної пропозиції.
Крім того, вважаємо висновок державних аудиторів неправомірним, оскільки він констатує «порушення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону», який у редакції Закону відповідно до якої проводилася процедура закупівлі відсутній, натомість міститься у редакції Закону, що вступила в дію з 19.04.2020.
Враховуючи вищевикладене, Замовником дотримано вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
03.09.2020 16:03