-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
вугілля кам'яне марки ДГ(13-70) та вугілля кам'яне марки ДГ(25-50)
Завершена
636 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 180.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 180.00 UAH
Номер:
7b89c9bcc0554fd1b47d9f861deff7e2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-05-07-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2020 00:00
Період моніторингу:
08.05.2020 17:39 - 30.05.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
08.05.2020 № 25
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 08.05.2020 № 25
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2020-04-16-009250-b, 16.04.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності надання роз’яснень на звернення учасників встановлено порушення частини першої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону, абзацу 2 частини четвертої статті 28 Закону.
За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни торгів встановлено порушення частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо скасування попереднього рішення замовника та повторного розгляду тендерної пропозиції або заходів передбачених частиною першою статті 31 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 травня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII в редакції від 02.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасність надання роз’яснень на звернення учасників, наявність підстав для відміни торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Білоцерківської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області (далі – замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету замовника від 16.04.2020 № 2 зі змінами, внесеними протокольним рішенням від 29.04.2020 № 3 (далі – тендерна документація); запитання учасників та відповіді замовника до процедури закупівлі, оприлюднені в електронній системі закупівель; протоколи засідання тендерного комітету від 15.05.2020 №№ 4 та 8; форма протоколу розкриття тендерних пропозицій від 07.05.2020; тендерна пропозиція відхиленого учасника ТОВ «НЕОПЕК», повідомлення про намір укласти договір.
Моніторингом установлено, що замовник не дотримався строку відповіді на звернення учасників в електронній системі закупівель, чим порушено норми частини першої статті 23 Закону.
Так, в електронній системі закупівель учасниками 22 квітня 2020 року розміщено два звернення щодо процедури закупівлі, на які відповідь замовником надано 29 квітня 2020 року, в той час як нормами частини першої статті 23 Закону передбачено три робочих дня.
Натомість замовник визначив переможцем ПП «ЛІДЕР АКТИВ» з остаточною пропозицією 636000,00 грн. (протокольне рішення від 15.05.2020 № 8) та оприлюднив в електронній системі закупівель 15.05.2020 повідомлення про намір укласти договір.
Необхідно зазначити, що найменша за ціною тендерна пропозиція ТОВ «НЕОПЕК» вартістю 397200,00 грн. була відхилена замовником посилаючись на пункт 4 частини першої статті 30 Закону через невідповідність вимогам тендерної документації, про що свідчить протокол засідання тендерного комітету від 15.05.2020 № 4.
В ході моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій розглянуто рішення тендерного комітету щодо відхилення вищевказаного учасника та встановлено наступне.
Так, замовник зазначив, що учасником надано копію документу, що засвідчує сертифікацію на повірку вагів. При цьому, замовник вказує, що даний документ не засвідчує право власності на ваги.
Зазначена підстава відхилення документально не підтверджується з огляду на наступне.
Вимогами тендерної документації (п. 1.1 стор. 19) передбачено «Обов’язковим є наявність в учасника можливості забезпечити при поставці вугілля його зважування на сертифікованих автовагах (надаються копії документів, що засвідчують право власності учасника на встановлені або мобільні автоваги, та/або право їх оренди та/або копія договору про надання послуг по зважуванню та таруванню автомашин.)».
Вимоги тендерної документації свідчать, що учасник засвідчує право власності на ваги або право їх оренди.
Учасником на підтвердження оренди вагів подано договір від 18.02.2020 № 18/02/2020, що засвідчує замовник у протоколі від 15.04.2020 № 4.
Вказане свідчить, що учасником виконано вимогу тендерної документації, відображену в п. 1.1 на сторінці 19.
Також в тендерній документації (п. 1.2 стор. 19) передбачено подати «Копію документу, що засвідчує сертифікацію (повірку) ваг, дійсного на момент подання пропозицій учасником».
Зазначений документ подано у складі тендерної пропозиції, що відобразив замовник у протоколі від 15.04.2020 № 4.
Вказане свідчить про відсутність у тендерній документації вимог засвідчення права власності на ваги саме документом, що засвідчує сертифікацію (повірку) ваг.
Вищевикладене свідчить, що відхилення учасника через те, що документ на повірку вагів не засвідчує право власності на ваги документально не підтверджено вимогами тендерної документації.
Отже, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника через умову, яка не передбачалась в тендерній документації.
Також в протоколі від 15.05.2020 № 4 щодо відхилення учасника замовник зазначає, що учасником надано копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугільну продукцію вугілля кам’яне ДГ (13-70) від грудня 2018 № 197, виробником якого визначено ТОВ «Глобал інвест енержі».
Зазначена замовником підстава документально не підтверджується з огляду на те, що форма вищевказаного сертифікату взагалі не передбачає пункту «виробник».
Відхилення через неподання у складі тендерної пропозиції копії договору з постачальником вугілля в ході моніторингу також документально не підтверджено.
Отже, підстави відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НЕОПЕК» через невідповідність вимогам тендерної документації, які вказано у протоколі засідання тендерного комітету від 15.05.2020 № 4 документально не підтверджені.
Таким чином, замовник відхилив тендерну пропозицію зазначеного учасника за відсутності підстав, визначених у пункті 4 частині першій статті 30 Закону.
Необхідно вказати, що цінова пропозиція відхиленого учасника є меншою за пропозицію учасника, якого замовник визначив переможцем, на 238800,00 гривень.
Протокол засідання тендерного комітету від 15.05.2020 № 4 свідчить, що рішення про відхилення учасника ТОВ «НЕОПЕК» прийняли: Якименко Л.В., Городнича В.В., Яременко С.І., Кришталь В.Г., Сулименко Н.В.
З огляду на відсутність документальних підстав для відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції, розгляд замовником наступних тендерних пропозицій суперечить абзацу 2 частини четвертої статті 28 Закону. За таких умов в ході моніторингу не аналізувались пропозиції інших учасників, що подали тендерні пропозиції.
Відповідно абзацу 3 частини першої статті 31 Закону замовник відміняє процедуру закупівлі через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель, що не забезпечено замовником станом на момент завершення моніторингу.
Період усунення порушень:
28.05.2020 12:23 - 12.06.2020 00:00
Дата публікації висновку:
28.05.2020 12:23
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надаємо інформацію, щодо виявлених моніторингом порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі від 26.05.2020 (далі-моніторинг) проведеного на підставі наказу управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області на від 08.05.2020 № 25 (далі- Держаудитслужба в Полтавській області), та надаємо аргументовані заперечення до висновку.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII в редакції від 02.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасність надання роз’яснень на звернення учасників, наявність підстав для відміни торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Білоцерківської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області (далі – замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету замовника від 16.04.2020 № 2 зі змінами, внесеними протокольним рішенням від 29.04.2020 № 3 (далі – тендерна документація); запитання учасників та відповіді замовника до процедури закупівлі, оприлюднені в електронній системі закупівель; протоколи засідання тендерного комітету від 15.05.2020 №№ 4 та 8; форма протоколу розкриття тендерних пропозицій від 07.05.2020; тендерна пропозиція відхиленого учасника ТОВ «НЕОПЕК», повідомлення про намір укласти договір.
За результатами моніторингу установлено, що замовник не дотримався строку відповіді на звернення учасників в електронній системі закупівель, чим порушено норми частини першої статті 23 Закону. З огляду на те, що в електронній системі закупівель учасниками 22 квітня 2020 року розміщено два звернення щодо процедури закупівлі, на які відповідь замовником надано 29 квітня 2020 року, в той час як нормами частини першої статті 23 Закону передбачено три робочих дні, повідомляємо, що за підстав які виникли, Замовником були внесені зміни до тендерної документації які оприлюднені на веб-сайті в межах строків визначених положеннями статті 23 Закону, чим було усунуто зазначені невідповідності.
За результатами аналізу аудитори зазначають, про те що Замовник визначив переможцем ПП «ЛІДЕР АКТИВ» з остаточною пропозицією 636000,00 грн. (протокольне рішення від 15.05.2020 № 8) та оприлюднив в електронній системі закупівель 15.05.2020 повідомлення про намір укласти договір, що є достовірною інформацією.
Також, за невідомих підстав аудитори вважають необхідним зазначити, що найменша за ціною тендерна пропозиція ТОВ «НЕОПЕК» вартістю 397200,00 грн. була відхилена замовником посилаючись на пункт 4 частини першої статті 30 Закону через невідповідність вимогам тендерної документації, про що аналогічно зазначається в протоколі засідання тендерного комітету від 15.05.2020 № 4.
В ході моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій аудиторами розглянуто рішення тендерного комітету щодо відхилення вищевказаного учасника.
Так, замовник зазначив, що учасником надано копію документу, що засвідчує сертифікацію на повірку вагів. При цьому, замовник вказує, що даний документ не засвідчує право власності на ваги. Зазначена підстава відхилення документально не підтверджується з огляду на наступне. Вимогами тендерної документації (п. 1.1 стор. 19) передбачено «Обов’язковим є наявність в учасника можливості забезпечити при поставці вугілля його зважування на сертифікованих автовагах (надаються копії документів, що засвідчують право власності учасника на встановлені або мобільні автоваги, та/або право їх оренди та/або копія договору про надання послуг по зважуванню та таруванню автомашин.)».
Вимоги тендерної документації свідчать, що учасник засвідчує право власності на ваги або право їх оренди. Учасником на підтвердження оренди вагів подано договір від 18.02.2020 № 18/02/2020, що засвідчує замовник у протоколі від 15.04.2020 № 4. Вказане свідчить, що учасником виконано вимогу тендерної документації, відображену в п. 1.1 на сторінці 19, що Замовник не заперечує.
Також в тендерній документації (п. 1.2 стор. 19) передбачено подати «Копію документу, що засвідчує сертифікацію (повірку) ваг, дійсного на момент подання пропозицій учасником».
Аудитори вказують про те, що документ учасником подано у складі тендерної пропозиції, що відобразив замовник у протоколі від 15.04.2020 № 4.
Відповідна думка аудиторів являється хибною з огляду на наступне про, що зазначено у відповідному протоколі : «…учасником у складі пропозиції надано довідку у довільній формі від 05.05.2020 № 28.2-05.2020 «Про наявність в учасника відповідної матеріально-технічної бази», в якій зазначено наявність в Учасника (далі – Замовника, Учасника) такої можливості забезпечити при поставці вугілля його зважування на сертифікованих авто вагах згідно наданої копії договору про надання послуг по зважуванню та таруванню автомашин від 18.02.2020 № 18/02/2020 (далі-Договір).
Згідно наданого Договору у відповідності до підпункту 1.2. розділу 1 «Предмет договору», послуги надаються на мобільних вагах (ваги платформні RW-P виробництва GASCORPORATION LTD), які належать Виконавцю (далі – Виконавець, ПП «Востоксервіс») на праві власності.
На підставі визначеного права у підпункті 3.1.1. пункту 3.1. розділу 3 «Права та обов’язки сторін» Замовник має право вимагати від ПП «Востоксервіс» документів про повірку вагів, на яких надається послуга, та належного виконання зобов’язання на умовах цього Договору ( в тому числі підтвердження наявності відповідних ваг які належать Виконавцю (ПП «Востоксервіс») на праві власності).
Так, на вимогу тендерної документації учасником надано копію документу, що засвідчує сертифікацію та повірку ваг, дійсних на момент подання пропозиції, що не підтверджує згідно наданого Договору від 18.02.2020 № 18/02/2020 належних прав власності ПП «Востоксервіс» на мобільні ваги (ваги платформні RW-P виробництва GASCORPORATION LTD), а тому не можуть бути прийняті тендерним комітетом відповідної наданої учасником копії повірки ваг як такої, що не підтверджує згідно наданого Договору від 18.02.2020 № 18/02/2020 та належних прав власності ПП «Востоксервіс» на мобільні ваги (ваги платформні RW-P виробництва GASCORPORATION LTD) які заявлені у відповідному договорі, що не відповідає умовам тендерної документації.…»
З огляду на зазначене учасник повинен був надати копію документу, що засвідчує сертифікацію та повірку ваг згідно наданого Договору від 18.02.2020 № 18/02/2020, які підтверджують їх сертифікацію та повірку та можливості підтвердження їх належності та права власності у ПП «Востоксервіс» про, що зазначено у договорі «Про надання послуг по зважуванню та таруванню автомашин».
Вказане свідчить не про відсутність у тендерній документації вимог засвідчення права власності на ваги саме документом, що засвідчує сертифікацію (повірку) ваг, про що доводять аудитори.
Зауважуємо про те, що учасником надано копію документу, який засвідчує сертифікацію та повірку ваг, дійсних на момент подання пропозиції, який не може ідентифікувати власні ваги згідно зазначеного в наданому Договору від 18.02.2020 № 18/02/2020 належних прав власності ПП «Востоксервіс» на мобільні ваги (ваги платформні RW-P виробництва GASCORPORATION LTD (які повинні містити, як мінімум заводські (серійні) номери)), а тому не можуть бути прийняті тендерним комітетом відповідної наданої учасником копії повірки ваг як такої, що не підтверджує згідно наданого Договору від 18.02.2020 № 18/02/2020 та належних прав власності (без зазначення заводських номерів) ПП «Востоксервіс» на мобільні ваги (ваги платформні RW-P виробництва GASCORPORATION LTD) які заявлені у відповідному договорі, що не відповідає умовам тендерної документації.
Слід зазначити, що відповідна надана копія сертифікації та повірку ваг, на має ніякої інформації кому вона видана, а тому не має ніякої змоги встановити факт належності ваг ПП «Востоксервіс» за умовами договору наданого у складі пропозиції.
Також аудитором зазначає, що в протоколі від 15.05.2020 № 4 щодо відхилення учасника замовник зазначає, що учасником надано копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугільну продукцію вугілля кам’яне ДГ (13-70) від грудня 2018 № 197, виробником якого визначено ТОВ «Глобал інвест енержі».
Зазначена замовником підстава документально підтверджується з огляду на те, що форма вищевказаного сертифікату передбачає пункт «шахта», що в свою чергу передбачає зазначення виробника вугілля. Отже, підстави відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НЕОПЕК» через невідповідність вимогам тендерної документації, які вказано у протоколі засідання тендерного комітету від 15.05.2020 № 4, що підтверджено в повному обсязі.
Так, підпунктом 3.6 пункту 3 Національного стандарту України "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб" – ДСТУ 7146:2010 (надалі – Стандарт) визначено, що для вугілля встановлюють кодове число та визначають додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів.
За результатами дослідження оформлюють сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданий ТК-92 "Вугілля та продукти його перероблення" або ДП "УкрНДІвуглезбагачення".
Пунктом 7.10 Стандарту визначено, що під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик – чотири роки. Також, пунктом 8 Стандарту «Гарантії виробника» визначено, що виробник повинен гарантувати відповідність якості вугілля вимогам цього стандарту.
А тому, думка аудиторів про те, що форма вищевказаного сертифікату взагалі не передбачає пункту «виробник» є хибною, так як відповідний сертифікат має пункт «шахта..» який в свою чергу приводить до назви виробника, в Україні є вичерпний перелік шахт в яких добувають вугілля та які в свою чергу є виробниками.
Наголошуємо аудиторам про те, що учасником у складі пропозиції надана «Технічна специфікація» від 05.05.2020 № 28.14-05.2020 за наданою інформацією, яка вказана у технічній специфікації на вугілля кам’яне ДГ (13-70) виробником якого визначено ТОВ «Центральна збагачувальна фабрика «Селидівська», відповідна інформація за умовами тендерної документації повинна бути підтверджена копією сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугільну продукцію, що становить предмет закупівлі за даними торгами, який виданий технічним комітетом України по стандартизації ТК 92 «Вугілля та продукти його перероблення» або іншою установою, уповноваженою по сертифікації вугільної продукції, яка акредитована в національній системі управління якості, посвідчений мокрою печаткою та підписом уповноваженої особи власника сертифікату на виконання відповідної вимоги учасником надано копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугільну продукцію вугілля кам’яне ДГ (13-70) від грудня 2018 № 197 виробником, шахтою видобування якого визначено ТОВ «Глобал інвест енерджі» додатково зазначаємо, що відповідне підприємство не займається видобуванням вугілля за видами своєї діяльності, а також учасником у складі пропозиції не надано копію договору з постачальником вугілля або його офіційним представником (дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля) якого визначено виробником в «Технічній специфікації» від 05.05.2020 № 28.14-05.2020 за наданою інформацією, яка вказана у технічній специфікації на вугілля кам’яне ДГ (13-70), якого визначено виробником ТОВ «Центральна збагачувальна фабрика «Селидівська», що не відповідає умовам тендерної документації.
Таким чином, замовник відхилив тендерну пропозицію зазначеного учасника за наявних підстав, визначених у пункті 4 частині першій статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання роз’яснень на звернення учасників аудиторами встановлено порушення частини першої статті 23 Закону, яке на момент надання висновку усунуто в повному обсязі.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону, абзацу 2 частини четвертої статті 28 Закону.
За результатами аналізу аудиторами питання наявності підстав для відміни торгів не встановлено порушень які б підпадали до частини першої статті 31 Закону та подальшої відміни закупівлі.
Щодо встановлених на думку аудиторів порушень вимог частини 1 статті 31, пункту 4 частини першої статті 30 Закону, абзацу 2 частини четвертої статті 28 Закону, заперечуємо в повному обсязі та надаємо аргументовані заперечення до висновку в даній частині про що зазначено вище.
Дата публікації звіту:
04.06.2020 21:17