-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Дидактичне обладнання для початкових класів " Нової української школи "
Торги відмінено
679 532.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 795.32 UAH
мін. крок: 1% або 6 795.32 UAH
Номер:
d94f898efa53418f85c2bf53120759c9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-24-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.04.2020 00:00
Період моніторингу:
24.04.2020 12:42 - 19.05.2020 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.04.2020 № 70
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 24.04.2020 № 70.
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-04-16-005203-a 16.04.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, та накладення електронного цифрового підпису на них встановлено порушення вимог пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено порушення норм статті 25 та статті 28, а також частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та прийняття Замовником рішення про відміну торгів (протокол засідання тендерного комітету № 55 від 24.04.2020), керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», в редакції чинній на час оголошення процедури закупівлі (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Замовника на 2020 рік (UA-P-2020-04-16-005902-a), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію.
За вимогами статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, в тому числі оголошення про проведення процедури.
Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 № 477 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом її внесення та заповнення в електронному вигляді через автоматизоване робоче місце замовника.
При цьому пунктом 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 447/28577 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №490) визначено, що після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Перелік форм документів у сфері публічних закупівель, складання яких передбачає використання замовником кваліфікованого електронного підпису посадової особи, визначений пунктом 1 Наказу Мінекономрозвитку №490. Зокрема, Наказом Мінекономрозвитку №490 затверджено форму оголошення про проведення відкритих торгів.
Крім того, відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Однак, на порушення вимог пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490, після внесення інформації до оголошення про проведення відкритих торгів по закупівлі, при його оприлюдненні в електронній системі закупівель (16.04.2020), а також станом на час прийняття рішення про початок моніторингу закупівлі (24.04.2020) та його опублікування (27.04.2020) на вказане оголошення не накладено кваліфікованого електронного підпису посадової особи Замовника.
Отже, на час прийняття рішення про початок моніторингу та на час початку проведення моніторингу закупівлі ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював індикатор ризиків RISK1-3_1 (відсутність накладеного замовником електронного цифрового підпису на документах, що підлягають оприлюдненню), – підтвердилась.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 7 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 (далі – Порядок функціонування системи) оператор авторизованого електронного майданчика повинен забезпечити можливість проведення передбачених Законом процедур закупівель в електронній системі закупівель залежно від рівня акредитації, та відповідність авторизованого електронного майданчика вимогам, визначеним у пунктах 8-10 Порядку функціонування системи.
При цьому, виходячи зі змісту пункту 8 Порядку функціонування системи, оператор, зокрема, повинен забезпечувати усім користувачам на безоплатній основі можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення процедури закупівлі та виконання інших вимог, встановлених у Законі та безперебійний обмін інформацією з веб-порталом Уповноваженого органу.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що у підпункті 5.1 Файлу № 5 «Проект договору» пункту 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником вказано, що учасник - переможець у разі зниження ціни за результатами аукціону (у випадку, коли остаточна пропозиція відмінна від первинної пропозиції), надає Замовнику під час укладення договору остаточну «Тендерну пропозицію», складену за формою Додатку 1 до тендерної документації, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки (у разі наявності) учасника.
Крім того, вищевказаними умовами тендерної документації зазначено, що для забезпечення відповідності умов договору про закупівлю тендерній пропозиції учасник, тендерна пропозиція якого за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною та перебуває в статусі «Розгляд тендерної пропозиції / Кваліфікація переможця / Період кваліфікації», зобов’язаний протягом 5 днів після допущення його до розгляду (після завершення аукціону або відхилення попередньої пропозиції тощо) розмістити на майданчику (за умови технічної можливості електронної системи закупівель), сканований документ, який містить остаточну тендерну пропозицію (цінову) за результатами пониження ціни на аукціоні, у разі пониження ціни, оформлений згідно з Додатком 1 до тендерної документації, завірений підписом уповноваженої особи Учасника. У випадку порушення даної умови (відсутності оновленої цінової пропозиції або порушення терміну її розміщення) Замовник може відхилити таку тендерну пропозицію, про що надається відповідний гарантійний лист у складі тендерної пропозиції Учасника.
Згідно з статтею 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Абзацом 4 частини 5 статті 28 Закону визначено, що Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Законом не передбачено надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів.
Отже, встановлені Замовником у тендерній документації вимоги щодо надання переможцем торгів під час укладення договору остаточної «Тендерної пропозиції», суперечать нормам статей 25, 28 Закону.
Аналізом тендерної документації Замовником (пункт 6 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») встановлено вимогу, що з метою перевірки якості та відповідності технічних та якісних характеристик запропонованого учасником до закупівлі товару характеристикам, визначеним у Додатку 3, замовник має право вимагати від учасника, тендерна пропозиція якого визнана найбільш економічно вигідною та перебуває у статусі «Очікує рішення» надати для ознайомлення (тестування) взірці Товару, що пропонується Учасником в рамках даної закупівлі. На підтвердження згоди з цією вимогою обов’язковим є надання гарантійного листа учасника, в якому він зобов’язується не пізніше 48 годин після проведення електронного аукціону та розкриття тендерних пропозицій, на етапі кваліфікації переможця, надати замовнику для ознайомлення (тестування) взірці Товару, що пропонується Учасником в рамках даної закупівлі. Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам відхиляється як така, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Вказана вимога Замовника є неправомірною і суперечить нормам статті 30 Закону, адже у випадку, якщо замовник виявляє одну з підстав, передбачених вказаною статтею, він відхиляє пропозицію.
Відповідно до пункту 7 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що у примітках Додатку 4 до тендерної документації «Проект договору про закупівлю» вказано, що проект Договору про закупівлю не є остаточним і вичерпним, і може бути доповнений і скоригований під час укладання Договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного Договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до Договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти, про що надається відповідний лист-згода з даною умовою.
Одночасно, у пункті 3 Розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації вказано, що проект договору складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі, відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також згідно статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі».
За нормою частини 2 статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Згідно з частиною 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону в частині відповідності умов договору тендерній пропозиції учасника-переможця.
Згідно з частиною 1 статті 31 Закону Замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Відповідно до опублікованої 24.04.2020 в електронній системі закупівель інформації (протокол засідання тендерного комітету № 55 від 24.04.2020) Замовник відмінив торги відповідно до частини 1 статті 31 Закону (не вірно визначений предмет закупівлі).
Період усунення порушень:
27.04.2020 11:53 - 13.05.2020 00:00
Дата публікації висновку:
27.04.2020 11:53
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- documentsForm: Так
Опис:
Замовником усунено порушення шляхом відміни торгів.
Дата публікації:
06.08.2020 17:43