• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Код за ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія (активна електрична енергія)

Завершена

30 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 300 000.00 UAH
Номер: f77f9c7832b441b38d8b0e7d94a36dd8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-10-27-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.10.2020 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 27.10.2020 15:21 - 18.11.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 27.10.2020 № 63 Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.10.2016 № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Ірина БІЛАЗЕРСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 27.10.2020 № 63 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2020-04-15-004954-b 15.04.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Чернігівська, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби (Чернігівська обл.), +38 (0 46) 267-72-67, tender_25_10@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності надання роз’яснень до тендерної документації та відповідей на вимоги про усунення порушення, встановлено порушення вимог частини першої статті 23 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства щодо визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, повноти відображення інформації в річному плані відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, правомірності допущення учасників до оцінки, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури, внесення змін до договору, виконання рішень колегії АМКУ – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 листопада 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, повноти відображення інформації в річному плані та оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі, далі – Закон), своєчасності надання роз’яснень до тендерної документації та відповідей на вимоги про усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій, правомірності допущення учасників до оцінки, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури, внесення змін до договору, виконання рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 15.04.2020 б/н, зі змінами (далі – тендерна документація), запит щодо надання роз’яснень до змісту тендерної документації та відповідь Замовника, вимоги учасників про усунення порушення та рішення замовника, рішення Колегії АМКУ від 23.06.2020 № 12405-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «Вільна енергетична компанія «ПАЛІВЕНЕРГО», ТОВ «СПІВДРУЖНІСТЬ ЕНЕРГО», ТОВ «ЕНЕРА СУМИ», ТОВ «Торгова компанія «ТРЕЙДРЕСУРС», протокол засідання тендерного комітету від 30.06.2020 № 266, повідомлення про намір укласти договір від 30.06.2020, договір про постачання електричної енергії споживачу від 15.07.2020 № 278, укладений між Замовником та ТОВ «Вільна енергетична компанія «ПАЛІВЕНЕРГО», додаткові угоди від 31.07.2020 № 1, від 01.09.2020 № 2, від 09.09.2020 № 3, від 17.09.2020 № 4, від 12.10.2020 № 5, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління), яке оприлюднено в електронній системі закупівель 09.11.2020, пояснення з власної ініціативи від 30.10.2020 №8/1-3564. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. За результатами моніторингу установлено, що Замовник у порушення вимог абзацу 8 частини другої статті 21 Закону у оголошення про проведення відкритих торгів не вніс інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій. В ході аналізу питання своєчасності надання роз’яснень до тендерної документації та відповідей на вимоги про усунення порушення встановлено, що учасником ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» 05.05.2020 в електронній системі закупівель оприлюднено вимоги щодо усунення порушення. Замовником надано роз’яснення та оприлюднено його в електронній системі закупівель 19.05.2020 (через 9 робочих днів), чим порушено вимогу частини першої статті 23 Закону.
Період усунення порушень: 17.11.2020 08:10 - 02.12.2020 00:00
Дата публікації висновку: 17.11.2020 08:10

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області за результатами проведеного моніторингу закупівлі: «код за ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія (активна електрична енергія)», очікуваною вартістю 30 000 000,00 грн. (UA-2020-04-15-004954-b) повідомляємо наступне. 1. За результатами моніторингу установлено, що підприємство «Запоріжелектротранс» у порушення вимог абзацу 8 частини другої статті 21 Закону у оголошення про проведення відкритих торгів не вніс інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Так, Замовником в п. 6.6. розділу 6 Тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету підприємства «Запоріжелектротранс» від 15.04.2020 було зазначено, що Учасник-переможець надає Замовнику забезпечення виконання договору у вигляді безвідкличної безумовної банківської гарантії у розмірі 5 (п’яти) % від вартості договору, строком дії не менше ніж строк дії договору, яка надається не пізніше дати укладення договору. Також дана вимога була зазначена в оголошені про закупівлю на українській та англійській мовах, за формою затвердженою наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 490 від 22.03.2016, та завантажено у вигляді word-документів до електронної системи закупівель ProZorro. Щодо не внесення інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій в електронному оголошені про закупівлю, то звертаємо увагу, що електронна система закупівель технічно не передбачає форми такого оголошення, а отже, у Замовника відсутня технічна можливість надання такої інформації в іншій спосіб, а ніж застосований Замовником (т.б. шляхом завантаження до розділу «Тендерна документація» word файлів документів із зазначенням умов забезпечення виконання договору. 2. В ході аналізу питання своєчасності надання роз’яснень до тендерної документації та відповідей на вимоги про усунення порушення Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області встановлено, що учасником ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» 05.05.2020 в електронній системі закупівель оприлюднено вимоги щодо усунення порушення. Замовником надано роз’яснення та оприлюднено його в електронній системі закупівель 19.05.2020 (через 9 робочих днів), чим порушено вимогу частини першої статті 23 Закону. 05.05.2020 до електронної системи закупівель надійшло загальне запитання щодо оголошення «про надання копії договору з ОСР» та аналогічна вимога щодо внесення змін до тендерної документації в частині ненадання учасниками в складі тендерних пропозицій копії договору з ОСР та документів за ст. 17 Закону. 06.05.2020 потенційними учасниками через електронну систему закупівель подано ще три загальних запитання до оголошення про закупівлю. Через велику кількість випадків захворюваності серед працівників, з метою запобігання нових випадків і подальшого поширення короновірусної хвороби (COVID-19), з 17 березня по 11 травня 2020 року наказами по підприємству з урахуванням постанов Кабінету Міністрів України та рекомендацій МОЗ України, була запроваджена дистанційна робота працівників підприємства «Запоріжелектротранс» (в тому числі, членів тендерного комітету). Засідання тендерного комітету проводилася шляхом онлайн-трансляцій, що ускладнювало фіксування прийнятих рішень шляхом підписання протоколів тендерного комітету. Таким чином, лише 07.05.2020 були прийнятті та запротокольовані відповідні рішення щодо надання роз’яснень на звернення потенційних учасників від 05 та 06 травня, та помилково не розглянута аналогічна вимога, що міститься на майданчику в іншій вкладці, ніж всі інші звернення. Окрім того, 07.05.2020 додатково розглядалися питання з інших закупівель, зокрема, визначення переможця по закупівлі: «Нафта і дистиляти» (UA-2020-03-18-002199-a, протокол ТК № 210), зміни до річного плану (протокол ТК № 211), оголошення закупівлі: «Електророзподільні кабелі (UA-2020-05-07-001966-a, протокол ТК № 213). Таким чином, у членів тендерного комітету не було жодного умислу щодо ненадання у встановлений Законом термін роз’яснень на вимогу потенційного учасника. Слід звернути увагу, що подані 05.05.2020 загальне запитання щодо оголошення та вимога свідчать за змістом про те, що до Замовника звернувся один й той самий учасник. А отже, надана Замовником відповідь на загальне запитання може свідчити про відповідь на вимогу учасника. Окрім того, після розгляду вимоги потенційного учасника щодо внесення змін до тендерної документації в частині ненадання копії договору з ОСР та документів про відсутність підстав передбачених ст. 17 Закону та відхилення вимоги учасника, дане рішення тендерного комітету не було оскаржене до Антимонопольного комітету України та не мало негативних наслідків для учасників закупівлі. З метою недопущення порушення інтересів учасників та принципів здійснення публічних закупівель, Замовником було продовжено строк для подання тендерних пропозицій. Отже, членами тендерного комітету здійснені всі можливі заходи для мінімізації негативних наслідків несвоєчасної наданої відповіді на аналогічну за змістом вимогу. Зобов’язуємося у подальшому не допускати при проведені закупівель будь яких порушень у сфері закупівель.
Дата публікації звіту: 23.11.2020 13:51

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Не усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Ні
  • corruptionUntimely: Ні
Опис: Протоколи про адміністративне правопорушення від 03.12.2020 № 25/140/2020-пр та від 03.12.2020 № 25/141/2020-пр.
Дата публікації: 07.12.2020 14:35

Запити/Пояснення