-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
33600000-6 Фармацевтична продукція ЛОТ 1 (Metamizole sodium, Hydroxyethylstarch, Glucose, Acetylcysteine, Paracetamol, Potassium chloride, Lactulose, LEVOFLOXACIN, Linezolid, Mannitol, Sodium bicarbonate, Sodium chloride, Salbutamol, Ofloxacin, Dextran, Comb drug, Tranexamic acid, Sodium bicarbonate, Fluconazole, Ciprofloxacin); ЛОТ 2 (Metamizole sodium, Sodium chloride)
Завершена
1 403 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 17.00 UAH
мін. крок: 0% або 17.00 UAH
Номер:
8a78f50efeb54136a04586b5977d5394
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-05-15-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.05.2020 00:00
Період моніторингу:
15.05.2020 14:32 - 06.06.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
15.05.2020_ № 25
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Геннадій БУКОВСЬКИЙ
ДОДАТОК
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 15.05.2020 №25
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6 UA-2020-04-10-000871-a 10.04.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель
Управління Західного офісу Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 22 травня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Косівська центральна районна лікарня» Косівської районної ради Івано-Франківської області (далі - Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ " Медичний центр "М.Т.К." (ЛОТ 1), протокол засідання тендерного комітету від 04.05.2020 №65, укладений договір про закупівлю за державні кошти від 15 травня 2020 №167.
За результатами моніторингу встановлено, що у Додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагає від переможця торгів на виконання вимоги статті 17 Закону надати електронну довідку або оригінал або нотаріально завірену копію довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видана відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа.
Слід зазначити, що таку довідку учасник може отримати у порядку встановленому наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 «Про затвердження Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи» як у паперовому вигляді так і в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
ТОВ " Медичний центр "М.Т.К.", яке Замовник визначив переможцем торгів, оприлюднив в електронній системі закупівель зазначену довідку, проте вона:
- не підписана уповноваженими на те посадовими особами та не скріплена печаткою, що не є оригіналом документу або його копією, зробленою з оригіналу;
- не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, що не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Отже, на порушення пункту 2 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну ТОВ "Медичний центр "М.Т.К." через ненадання документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону та уклав з ним договір про закупівлю.
Період усунення порушень:
22.05.2020 14:59 - 06.06.2020 00:00
Дата публікації висновку:
22.05.2020 14:59
Запити/Пояснення
Номер:
d0df0a9e788a4dca8fce0a959f943936
Назва:
Лист пояснення та обгрунтування
Дата опублікування:
26.05.2020 15:43
Опис:
Стосовно тверджень органу моніторингу щодо наявності порушень під час здійснення Замовником комунальним некомерційним підприємством «Косівська центральна районна лікарня» Косівської районної ради Івано-Франківської області процедури закупівель фармацевтичної продукції (код-33600000-6, ідентифікатор - UA-2020-04-10-000871) повідомляємо наступне:
Тендерна документація Замовника містила вимогу, що Переможець торгів на виконання вимоги статті 17 повинен надати в тому числі таку інформацію: електронну довідку або оригінал або нотаріально завірену копію довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видану відповідним органом Державної фіскальної служби, що діяла станом на дату подання документа.
На вказану вимогу тендерної документації учасником ТОВ «Медичний центр «М.Т.К.», якого тендерним комітетом замовника було визначено переможцем процедури закупівлі, надав електронну Довідку від 05.05.2020 № 34877 про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, видану Офісом великих платників податків ДПС.
При цьому твердження органу моніторингу про те, що вказана довідка не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», так як не має накладеного кваліфікованого електронного підпису не відповідає дійсності, оскільки, згідно з Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг» електронний документ – це документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.
Тобто відсутність кваліфікованого електронного підпису не може слугувати підставою для невизнання електронного документу, оскільки зазначеним Законом не встановлено обов’язкову наявність такого підпису для всіх електронних документів.
При цьому, Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг» лише визначено, що електронний підпис може використовуватися для ідентифікації автора електронного документа. При цьому не є обов’язковим для електронних документів.
Оскільки, тендерна документація не містила вимоги щодо надання електронної довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів) з накладеним кваліфікованим електронним підписом, Замовник не вправі був відхилити таку тендерну пропозицію через відсутність такого кваліфікованого підпису на відповідній довідці.
Разом з тим, повідомляємо, що відповідно до частини 7 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник звернувся за підтвердженням інформації у відкритих даних на інформаційних ресурсах, які розміщені органами державної влади на веб-порталі відкритих даних «Реєстр заяв про розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань чи податкового боргу на Єдиному державному» https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit та встановив достовірність інформації, наведеної в електронній довідці від 05.05.2020 № 34877 про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
Окремо слід зазначити, що вищевказана довідка була складена відповідно Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 03 вересня 2018 року № 7330, а Органом моніторингу не зазначено, яким саме статтями чи пунктами Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» не відповідає вказана довідка, та через які пропонується не вважати її електронним документом, а також не наведено статті, якими передбачено обов’язок накладання кваліфікованого електронного підпису.
З огляду на зазначене, комунальне некомерційне підприємство «Косівська центральна районна лікарня» Косівської районної ради Івано-Франківської області повідомляє орган державного фінансового контролю, який проводив моніторинг процедури закупівлі (код-33600000-6, ідентифікатор - UA-2020-04-10-000871) для врахування додаткових пояснень та обґрунтувань для прийняття об’єктивного рішення та неупереджених трактувань висновків про результати зазначеного моніторингу закупівлі від 22 травня 2020.