-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщення (утеплення фасадів, заміна віконних та зовнішніх дверних блоків, влаштування парапетів, заміна евакуаційних сходів) Рівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради за адресою: м. Рівне, вул. С. Ковалевської, 17
Завершена
10 673 356.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 106 734.00 UAH
мін. крок: 1% або 106 734.00 UAH
Номер:
79f8db9d671241229d5141c2a555d3c0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-07-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.05.2021 00:00
Період моніторингу:
07.05.2021 14:26 - 01.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
07.05.2021 № 308
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
Начальник управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 07.05.2021 № 308.
Витяг з переліку процедур закупівель
2 UA-2020-04-08-001390-a 08.04.2020 інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області
Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення норм пунктів 1, 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, що діяла до 19.04.2020 (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема здійснити заходи щодо недопущення в подальшому виявлених порушень та оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, що діяла до 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, запитання до процедури та відповіді Замовника, тендерну пропозицію учасника-переможця ТОВ «Ребелс» на предмет відповідності вимогам тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерної пропозиції №31, повідомлення про намір укласти договір від 04.05.2020, договір підряду №18-Б від 21.05.2020, повідомлення про внесення змін до договору, додаткова угода №1 від 19.11.2020, пояснення замовника оприлюднені в електронній системі закупівель 14.05.2020, 21.05.2020.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції учасника - переможця торгів вимогам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «Ребелс» не відповідає вимогам тендерної документації з наступних причин.
Згідно з вимогами тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає документи наведені в Додатку 3 до зазначеної тендерної документації (п.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»).
Пунктом 1 Додатку №3 до тендерної документації визначено, що учасники на підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» в складі пропозиції надають довідку у формі таблиці 1, що містить інформацію про наявність в учасника основних видів машин, механізмів, техніки та обладнання, необхідних для виконання обсягів будівельно-монтажних робіт відповідно даного предмету закупівлі. Довідка наявна в складі пропозиції ТОВ «Ребелс» подана по формі таблиці 1, однак не містить інформації про модель устаткування, будівельних машин та механізмів по пунктах 5, 12, 15, 39, 41, 45, 48, 50-58, що не відповідає вимогам пункту 1 Додатку №3 до тендерної документації та формі таблиці 1.
Відповідно до п. 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником відхиляються тендерні пропозиції учасників, до яких застосовано санкції щодо здійснення закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, відповідно до Закону України “Про санкції”; Указу Президента України від 15 травня 2017 року №133/2017 “Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року “Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)”. Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції лист у довільній формі, щодо не застосування до нього вказаних санкцій.
Наявний в складі пропозиції переможця гарантійний лист №23 від 21.04.2021 щодо дотримання санкційного законодавства не містить інформації щодо не застосування санкцій до ТОВ «Ребелс». Будь-які інші документи, що стосуються дотримання санкційного законодавства в складі пропозиції відсутні.
Пункт 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації містить вимогу - Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника процедури закупівлі повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», з урахуванням змін та доповнень. Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції та оприлюднити в електронній системі закупівель розрахунок договірної ціни, який складається, зокрема з розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; розрахунку загальновиробничих витрат (виходячи з структури будівельної організації).
ТОВ «Ребелс» в складі пропозиції надано розрахунки вартості експлуатації будівельних машин і механізмів. Контрольні ціни для орендованих машин відсутні.
Водночас, вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат визначається (розраховується) відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», за ДСТУ-Н Б Д.1.1-4 «Настанова щодо визначення вартості експлуатації будівельних машин та механізмів у вартості будівництва».
Відповідно до п. 6.2.5 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та п. 6.2.1.2 ДСТУ-Н Б Д.1.1-2 «Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва» вартість експлуатації
будівельних машин та механізмів у складі прямих
витрат підрядник визначає (розраховує) за ДСТУ-Н Б Д. 1.1-4 «Настанова щодо визначення вартості експлуатації будівельних машин та механізмів у
вартості будівництва», в якому наведені розрахунки для визначення вартості машино-години експлуатації будівельної техніки. Тобто, вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат підрядник визначає
виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за
одиницю часу їх застосування (машино-година) в
поточних цінах (п.6.2.1 ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013, п. 4.1, 6.1
ДСТУ-Н Б Д. 1.1-4).
Крім того пп. 6.2.1.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-2 визначено, що вартість машино-години будівельної техніки, що орендується, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні та наближених до нього територіях. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні цієї будівельної техніки, не враховуються.
В наданому товариством в складі договірної ціни розрахунку загальновиробничих витрат не вказано, що розрахунок здійснений виходячи з структури будівельної організації, натомість в ньому зазначено про усереднені показники для визначення коштів на покриття статей загальновиробничих витрат. В той час як, згідно з пп. 6.2.6 пункту 6.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 загальновиробничі та адміністративні витрати в складі ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н Б Д.1.1-3 (п. 4.3), виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів).
Викладені вище невідповідності пропозиції учасника-переможця умовам тендерної документації не відносяться до переліку визначених Замовником формальних (несуттєвих) помилок, що не впливають на зміст пропозиції, а саме: технічні помилки та описки.
З огляду на вищевикладене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Ребелс», якого було визнано переможцем торгів, не відповідає вимогам тендерної документації (кваліфікаційним критеріям та умовам тендерної документації).
При цьому, у разі невідповідності пропозиції учасника згідно пункті 1 та 4 частини першої статті 30 Закону замовник повинен відхилити таку пропозицію.
Також, згідно з пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації неспроможність учасника подати всю інформацію, яка вимагається тендерною документацією, або надання в складі тендерної пропозиції інформації, що не відповідає вимогам документації, приведуть до відхилення такої пропозиції.
Однак в порушення вимог частини першої статті 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Ребелс», як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Пояснення надані Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі щодо викладених у висновку порушень не підтверджують надання переможцем всієї інформації, яка вимагається тендерною документацією.
Період усунення порушень:
02.06.2021 17:18 - 17.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
02.06.2021 17:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами моніторингу закупівлі робіт «Капітальний ремонт приміщення (утеплення фасадів, заміна віконних та зовнішніх дверних блоків, влаштування парапетів, заміна евакуаційних сходів) Рівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради за адресою: м. Рівне, вул. С. Ковалевської, 17» (код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація), ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2020-04-08-001390-а, 02.06.2021 року Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області був оприлюднений висновок в електронній системі закупівель. Було встановлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), а саме: невідхилення пропозиції ТОВ «Ребелс» та надане зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема здійснити заходи щодо недопущення в подальшому виявлених порушень.
Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради зобов’язується в подальшому запобігти недопущенню встановлених порушень. Закупівлі будуть проводитись відповідно до чинного законодавства України. Визначення переможця буде виконуватись об’єктивно і неупереджено за принципами, визначеними в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, повідомляємо, що переможець закупівлі ТОВ «Ребелс» сумлінно виконує умови договору підряду відповідно до поданої пропозиції. Товариство показало себе кваліфікованим та добросовісним виконавцем. Зміна підрядника на даному етапі зумовить проведення нового тендеру. Зупинка робіт та продовження виконання незавершених робіт іншим виконавцем може призвести до погіршення технічнних та якісних характеристик предмета закупівлі. Зміна підрядника призведе до внесення змін до дозволу на виконання будівельних робіт. Це унеможливить освоєння виділених бюджетних коштів і призведе до здорожчення вартості виконаних робіт.
Дата публікації звіту:
09.06.2021 17:25
Запити/Пояснення
Номер:
a7815cb03f044ae5933843e83cc15bc7
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.05.2021 16:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.05.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Капітальний ремонт приміщення (утеплення фасадів, заміна віконних та зовнішніх дверних блоків, влаштування парапетів, заміна евакуаційних сходів) Рівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради за адресою: м. Рівне, вул. С. Ковалевської, 17» (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-04-08-001390-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
Згідно вимог тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає документи наведені в Додатку 3 до зазначеної тендерної документації (п.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»).
Пунктом 1 Додатку №3 до тендерної документації визначено, що учасники на підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» в складі пропозиції надають довідку в довільній формі про наявність в учасника складських приміщень з підтверджуючими документами (копія документу, що підтверджує право власності на ці приміщення, копія договору оренди, тощо) та довідку у формі таблиці 1, що містить інформацію про наявність в учасника основних видів машин, механізмів, техніки та обладнання, необхідних для виконання обсягів будівельно-монтажних робіт відповідно даного предмету закупівлі.
Тендерна пропозиція учасника ТОВ «Ребелс», з яким укладено договір про закупівлю, в складі пропозиції містить довідку про наявність матеріально-технічної бази, що розташована за адресою: Рівненський район, с. Дядьковичі, вул. Козацький шлях, 276 та копію договору оренди приміщень та земельної ділянки від 12.02.2019, укладеного між ТОВ «Ребелс» та Зайдельом І.В. Вказаний об’єкт оренди передано по акту приймання-передачі від 12.02.2019. Згідно з п. 5.2 вказаного договору, цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 12.02.2022. Відповідно до п. 5.3 строк договору починає свій перебіг у момент, визначений у п.5.2 даного договору.
Відповідно до ст. 793 ЦК України, договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) укладається у письмовій формі. Договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню, крім договору, предметом якого є майно державної або комунальної власності, який підлягає нотаріальному посвідченню у разі, якщо він укладений за результатами електронного аукціону строком більше ніж на п’ять років. В складі пропозиції відсутнє підтвердження щодо нотаріального посвідченню договору. Згідно з частиною 1 ст. 220 ЦК України у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним.
Зважаючи на вищевикладене, надайте пояснення щодо нікчемності даного договору та підтвердження наявності діючого права користування нерухомим об’єктом матеріально-технічної бази, необхідним для безпосереднього виконання зобов’язань за результатом укладеного договору, та виконання ТОВ «Ребелс» вимог п. 1 Додатку №3 до тендерної документації.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити документальне підтвердження.
Номер:
b5cca1fe102c4abb8392bea1d3418a81
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
14.05.2021 14:13
Опис:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України про надання пояснень щодо проведеного моніторингу закупівлі за предметом «Капітальний ремонт приміщення (утеплення фасадів, заміна віконних та зовнішніх дверних блоків, влаштування парапетів, заміна евакуаційних сходів) Рівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради за адресою: м. Рівне, вул. С. Ковалевської, 17» повідомляємо наступне.
Було оголошено тендер на закупівлю робіт «Капітальний ремонт приміщення (утеплення фасадів, заміна віконних та зовнішніх дверних блоків, влаштування парапетів, заміна евакуаційних сходів) Рівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради за адресою: м. Рівне, вул. С. Ковалевської, 17» (код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація) 08.04.2020 року. Ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2020-04-08-001390-а. Переможцем закупівлі було визначено ТОВ «Ребелс».
Пунктом 1 Додатку № 3 до тендерної документації визначено, що учасники на підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» в складі пропозиції надають довідку в довільній формі про наявність в учасника складських приміщень з підтверджуючими документами (копія документу, що підтверджує право власності на ці приміщення, копія договору оренди, тощо) та довідку у формі таблиці 1, що містить інформацію про наявність в учасника основних видів машин, механізмів, техніки та обладнання, необхідних для виконання обсягів будівельно-монтажних робіт відповідно до даного предмету закупівлі.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «Ребелс» міститься договір оренди приміщення від 12.02.2019 р., укладений між ТОВ «Ребелс» та Зейдель І. В. Так в п. 5.2 вказаного договору сказано, що цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання і діє до 12.02.2022 р.
У своєму запиті Державна аудиторська служба України вказує, що в складі тендерної пропозиції відсутнє підтвердження щодо нотаріального посвідчення договору оренди приміщення від 12.02.2019 р. та просить надати пояснення стосовно нікчемності даного договору.
Так згідно приписів ч. 1 ст. 220 ЦК України у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним. Відповідно до ч. 2 ст. 793 ЦКУ договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню, крім договору, предметом якого є майно державної або комунальної власності, який підлягає нотаріальному посвідченню у разі, якщо він укладений за результатами електронного аукціону строком більше ніж на п’ять років.
В пояснення до вказаного повідомляємо, що договір оренди приміщення від 12.02.2019 року слід вважати дійсним з огляду на таке.
Відповідно до статті 253 ЦК України, перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок. Так договір оренди приміщення був укладений 12.02.2019 р. Відповідно початковий момент відрахування строку згідно приписів ст. 253 ЦК України буде 13.02.2019 р.
Відповідно до ч. 1 ст. 254 ЦК України строк, що визначений роками, спливає у відповідні місяць та число останнього року строку. У Постанові Пленуму Вищого господарського суду України від 17 грудня 2013 року №14 “Про деякі питання практики застосування законодавства про відповідальність за порушення грошових зобов’язань” надано роз’яснення щодо правильного розуміння та застосування понять «строк» та «термін». Так, у пункті 1.9 цієї постанови зазначено, що, якщо у договорі виконання грошового зобов’язання визначається до настання певного терміну, наприклад, до 1 серпня 2014 року (частина друга статті 252 ЦК України), то останнім днем виконання такого зобов’язання вважається день, що передує цьому терміну (в даному прикладі – 31 липня 2014 року). Водночас коли у тексті договору виконання грошового зобов’язання визначено «по 1 серпня 2014 року» або «включно до 1 серпня 2014 року», то останнім днем виконання такого зобов’язання буде 1 серпня 2014 року. Така ж правова позиція викладена в постанові Вищого господарського суду України у справі №910/21225/15 від 13 грудня 2016 року.
Таким чином відповідно до статті 254 ЦКУ та роз’яснення, наданого в Постанові Пленуму Вищого господарського суду України від 17.12.2013 р. №14, останнім днем дії договору оренди приміщення від 12.02.2019 р. являється 11.02.2022 року.
Стаття 204 ЦКУ встановлює презумпцію правомірності правочину. Правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
В статті 627 ЦКУ, яка визначає свободу договору міститься ключове положення відповідно до якого сторони укладають договір. Так, відповідно до статті 6 ЦКУ сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Сторони договору не заперечують щодо дійсності правочину, на виконання вказаного договору в складі тендерної пропозиції надано акт приймання-передачі від 12.02.2019 р. яким вказаний об’єкт було передано в оренду.
Таким чином, керуючись ст. 204, 253, 254, 627, 793 ЦК України, роз’ясненнями наданими в Постанові Пленуму Вищого господарського суду України від 17.12.2013 р. №14, вважаємо, що вказаний договір не потребує нотаріального посвідчення та відповідно не є нікчемним в розумінні положень статті 220 ЦК України, оскільки перебіг строку дії договору починається з 13.02.2019 р., а останнім днем дії договору оренди приміщення від 12.02.2019 року є 11.02.2022 р., що складає 2 роки та 364 дні.
Виходячи з вищевикладеного Замовником було правильно визначено переможця тендерної закупівлі робіт «Капітальний ремонт приміщення (утеплення фасадів, заміна віконних та зовнішніх дверних блоків, влаштування парапетів, заміна евакуаційних сходів) Рівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради за адресою: м. Рівне, вул. С. Ковалевської, 17» (код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація) з дотриманням всім вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Номер:
b80dd1fad1d74f86adca7d742f7b97bc
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.05.2021 16:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.05.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Капітальний ремонт приміщення (утеплення фасадів, заміна віконних та зовнішніх дверних блоків, влаштування парапетів, заміна евакуаційних сходів) Рівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради за адресою: м. Рівне, вул. С. Ковалевської, 17» (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-04-08-001390-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
Згідно вимог тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає документи наведені в Додатку 3 до зазначеної тендерної документації (п.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»).
Пунктом 1 Додатку №3 до тендерної документації визначено, що учасники на підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» в складі пропозиції надають довідку у формі таблиці 1, що містить інформацію про наявність в учасника основних видів машин, механізмів, техніки та обладнання, необхідних для виконання обсягів будівельно-монтажних робіт відповідно даного предмету закупівлі. Довідка наявна в складі пропозиції ТОВ «Ребелс» подана по формі таблиці 1, однак не містить інформації про модель устаткування, будівельних машин та механізмів по пунктах 5, 12, 15, 39, 41, 45, 48, 50-58.
Відповідно до п. 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Замовником відхиляються тендерні пропозиції учасників, до яких застосовано санкції щодо здійснення закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, відповідно до Закону України “Про санкції”; Указу Президента України від 15 травня 2017 року №133/2017 “Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року “Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)”. Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції лист у довільній формі, щодо не застосування до нього вказаних санкцій.
Наявний в складі пропозиції переможця гарантійний лист №23 від 21.04.2021 щодо дотримання санкційного законодавства не містить інформації щодо не застосування санкцій до ТОВ «Ребелс». Будь-які інші документи, що стосуються дотримання санкційного законодавства в складі пропозиції відсутні.
Пункт 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» містить вимогу - Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника процедури закупівлі повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», з урахуванням змін та доповнень. Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції та оприлюднити в електронній системі закупівель розрахунок договірної ціни, який складається, зокрема з розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; розрахунку загальновиробничих витрат (виходячи з структури будівельної організації).
ТОВ «Ребелс» в складі пропозиції надано розрахунки вартості експлуатації будівельних машин і механізмів. Контрольні ціни для орендованих машин відсутні. В наданому товариством в складі договірної ціни розрахунку загальновиробничих витрат не вказано, що розрахунок здійснений виходячи з структури будівельної організації.
Зважаючи на вищенаведене, надайте членами тендерного комітету, якими прийнято рішення щодо визначення учасника ТОВ «Ребелс» переможцем торгів, пояснення з вищевказаних питань щодо дотримання даним учасником вимог тендерної документації.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити документальне підтвердження.
Номер:
7aac861430b242ce8f680aca873943d1
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
21.05.2021 16:51
Опис:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 18.05.2021 року про надання пояснень щодо закупівлі за предметом «Капітальний ремонт приміщення (утеплення фасадів, заміна віконних та зовнішніх дверних блоків, влаштування парапетів, заміна евакуаційних сходів) Рівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради за адресою: м. Рівне, вул. С. Ковалевської, 17», по якій проводиться моніторинг, повідомляємо наступне.
08.04.2020 року були оголошені відкриті торги на закупівлю робіт «Капітальний ремонт приміщення (утеплення фасадів, заміна віконних та зовнішніх дверних блоків, влаштування парапетів, заміна евакуаційних сходів) Рівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради за адресою: м. Рівне, вул. С. Ковалевської, 17» (код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація) 08.04.2020 року. Ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2020-04-08-001390-а. Переможцем закупівлі було визначено ТОВ «Ребелс» (надалі – Учасник).
В тендерній документації, в пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» сказано, що відповідно до статті 16 Закону замовник установлює наступні кваліфікаційні критерії:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає документи наведені в Додатку 3 до цієї тендерної документації. Учасник за власним бажанням може надати додаткові матеріали про його відповідність кваліфікаційним критеріям.
Згідно з підпунктом 2) пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» учасник повинен надати довідку у формі таблиці1, що містить інформацію про наявність в учасника основних видів машин, механізмів, техніки та обладнання, необхідних для виконання обсягів будівельно-монтажних робіт відповідно даного предмету закупівлі.
У своєму запиті про надання пояснень Державна аудиторська служба України вказує, що в складі тендерної пропозиції Учасник надав довідку у формі таблиці 1, однак вона не містить інформації про модель устаткування, будівельних машин та механізмів по пунктах 5, 12, 15, 39, 41, 45, 48, 50-58.
Учасник в складі тендерної пропозиції на виконання вказаної вимоги надав Довідку від 21.04.2020 № 5 про наявність основних видів машин, механізмів, техніки та обладнання, необхідних для виконання обсягів будівельно-монтажних робіт відповідно даного предмету закупівлі за формою таблиці 1. В довідці вказано 58 найменувань одиниць. По основних видах машин, механізмів та обладнання Учасник вказав модель та інші показники згідно з вимогами тендерної документації. Не зазначення моделі в графі 3 в п. 12 Кран на автомобільному ходу є формальною (не суттєвою) помилкою. Модель крана вказана у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу СХТ 287015, копія якого міститься в тендерній пропозиції Учасника. Також, в склад довідки Учасник включив невеликі механізми та устаткування (15 найменувань), по яких не вказав їх модель. Згідно з довідкою вони находяться у власності Учасника. В наданій довідці Учасник надав достатньо інформації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію згідно з вимогами тендерної документації.
В пункті 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що замовником відхиляються тендерні пропозиції учасників, до яких застосовано санкції щодо здійснення закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, відповідно до Закону України “Про санкції”; Указу Президента України від 15 травня 2017 року №133/2017 “Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року “Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)”. Учасник процедури закупівлі повинен був надати у складі тендерної пропозиції лист у довільній формі, щодо не застосування до нього вказаних санкцій.
У своєму запиті про надання пояснень Державна аудиторська служба України зазначає, що наявний в складі пропозиції переможця гарантійний лист щодо дотримання санкційного законодавства не містить інформації про не застосування санкцій до Учасника.
Учасник в складі тендерної пропозиції на виконання вказаної вимоги надав Гарантійний лист щодо дотримання санкційного законодавства від 21.04.2020 № 23, в якому повідомив, що підприємство гарантує дотримання у своїй діяльності норм чинного законодавства, із наведенням невичерпного переліку нормативно-правових актів санкційного законодавства, дотримання якого гарантується Учасником. Загальна теорія держави і права під дотриманням розуміє таку форму реалізації норм права, за якої суб’єкт дотримується встановлених заборон: утримується від протиправних дій, дотримуючись вимог правової норми.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про санкції», Підставами для застосування санкцій є: 1) дії іноземної держави, іноземної юридичної чи фізичної особи, інших суб’єктів, які створюють реальні та/або потенційні загрози національним інтересам, національній безпеці, суверенітету і територіальній цілісності України, сприяють терористичній діяльності та/або порушують права і свободи людини і громадянина, інтереси суспільства та держави, призводять до окупації території, експропріації чи обмеження права власності, завдання майнових втрат, створення перешкод для сталого економічного розвитку, повноцінного здійснення громадянами України належних їм прав і свобод; 2) резолюції Генеральної Асамблеї та Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй; 3) рішення та регламенти Ради Європейського Союзу; 4) факти порушень Загальної декларації прав людини, Статуту Організації Об’єднаних Націй.
Отже, дотримання встановлених заборон та утримання від протиправних дій, дотримуючись вимог санкційного законодавства, означає відсутність підстав для застосування санкцій. Враховуючи викладене, а також той факт, що тендерна документація допускає надання учасниками документа щодо не застосування вказаних санкцій у довільній формі, Замовник вважає наданий Учасником Гарантійний лист щодо дотримання санкційного законодавства належним підтвердженням незастосування до нього таких санкцій.
До того ж, відповідно до частин 2 та 3 статті 5 Закону України «Про санкції», Рішення щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій щодо іноземної держави або невизначеного кола осіб певного виду діяльності (секторальні санкції), передбачених пунктами 1-5, 13-15, 17-19, 25 частини першої статті 4 цього Закону, приймається Радою національної безпеки та оборони України, вводиться в дію указом Президента України та затверджується протягом 48 годин з дня видання указу Президента України постановою Верховної Ради України. Рішення щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій щодо окремих іноземних юридичних осіб, юридичних осіб, які знаходяться під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи-нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, а також суб’єктів, які здійснюють терористичну діяльність (персональні санкції), передбачених пунктами 1-21, 23-25 частини першої статті 4 цього Закону, приймається Радою національної безпеки та оборони України та вводиться в дію указом Президента України.
Згідно Пункту 1 Указу Президента « Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності, закони України, інші акти Верховної Ради України, акти Президента України, Кабінету Міністрів України не пізніш як у п'ятнадцятиденний строк після їх прийняття у встановленому порядку і підписання підлягають оприлюдненню державною мовою в офіційних друкованих виданнях.
Отже інформація про застосування санкцій є публічною інформацією, за результатами ознайомлення з якою Замовником встановлено, що до Учасника не застосовано санкції щодо здійснення закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, відповідно до Закону України “Про санкції”; Указу Президента України від 15 травня 2017 року №133/2017 “Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року “Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)”.
В пункті 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції та оприлюднити в електронній системі закупівель розрахунок договірної ціни, який складається з наступного:
- ціни тендерної пропозиції (договірної ціни);
- пояснювальної записки;
- локальних кошторисів;
- розрахунку заробітної плати, який повинен бути виконаний згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженим наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 та зареєстрованим у Мінюсті 11.11.2016 № 1469/29599 (зі змінами);
- розрахунку вартості матеріальних ресурсів (відомість ресурсів);
- розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів;
- розрахунку загально-виробничих витрат (виходячи з структури будівельної організації);
- розрахунку коштів на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій;
- розрахунку прибутку.
У своєму запиті про надання пояснень Державна аудиторська служба України вказує, що Учасником в складі пропозиції надано розрахунок складових вартості експлуатацiї машин. Контрольні ціни для орендованих машин відсутні. В наданому Учасником в складі договірної ціни розрахунку загальновиробничих витрат не вказано, що розрахунок здійснений виходячи з структури будівельної організації.
Учасник в складі тендерної пропозиції на виконання вказаної вимоги надав розрахунок договірної ціни, складений станом на 04.04.2020 року. Розрахунок виконаний відповідно до будівельних норм та правил в складі згідно з вимогами тендерної документації. Тендерна документація не встановлює вимог щодо надання учасниками у складі розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів додатково інформації про Контрольні ціни для орендованих машин. Отже, наданням розрахунку складових вартості експлуатації машин у тому вигляді, що існує у складі пропозиції Учасника, не порушено жодних вимог Тендерної документації. Також відсутність прямої вказівки у документах пропозиції Учасника на той факт, що розрахунок загальновиробничих витрат здійснений ним виходячи з структури будівельної організації, не надає жодних підстав для висновку про зворотнє. Таким чином, Учасником наданий розрахунок договірної ціни у повній відповідності до Пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації.
Виходячи з вищевикладеного Замовником було правильно визначено переможця тендерної закупівлі робіт «Капітальний ремонт приміщення (утеплення фасадів, заміна віконних та зовнішніх дверних блоків, влаштування парапетів, заміна евакуаційних сходів) Рівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради за адресою: м. Рівне, вул. С. Ковалевської, 17» (код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація) з дотриманням всім вимог Закону України «Про публічні закупівлі».