• Відкриті торги
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 09110000-3 – Тверде паливо

ДК 021:2015 – 09110000-3 – Тверде паливо

Завершена

2 262 878.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 2 300.00 UAH
Номер: 57bc34754a7b4fa68573dad4488d9555
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-05-06-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.05.2020 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 06.05.2020 12:46 - 28.05.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: НАКАЗ 06.05.2020 № 64 Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1 Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедури закупівлі: код за ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо, ID: UA-2020-04-08-001090-a, яка проводиться Комунальною установою «Центр фінансового та матеріально-технічного забезпечення освітніх закладів» Токмацької районної ради Запорізької області. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Адреса: Ukraine, Запорізька, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Запорізька обл.), +38 (0 61) 279-60-04, oksana_uglova@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «ЛІДЕР АКТИВ» встановлено порушення вимог статті 3 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі та відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, а саме: вжити заходів щодо скасування попереднього рішення замовника та повторного розгляду тендерної пропозиції ПП «ЛІДЕР АКТИВ» або заходів передбачених частиною 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», зі змінами (редакція чинна з 19.04.2020), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, що діяла до 18.04.2020), далі – Закон, розгляду тендерних пропозицій. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію, зі змінами (далі - ТД), затверджену рішенням тендерного комітету Комунальної установи «Центр фінансового та матеріально-технічного забезпечення освітніх закладів» Токмацької районної ради Запорізької області (далі – Замовник), що оформлено протоколом від 08.04.2020 № 1; тендерні пропозиції учасників ФОП Дзюба Н.Я., ПП «ЛІДЕР АКТИВ» та ТОВ "АТЛАСС", протоколи засідання тендерного комітету від 28.04.2020 № 1, від 29.04.2020 № 2 та від 04.05.2020 № 3. Проведеним моніторингом правильності відхилення тендерної пропозиції ФОП Дзюба Н.Я. порушень не встановлено. Моніторингом установлено, що тендерним комітетом безпідставно відхилено тендерну пропозицію ПП «ЛІДЕР АКТИВ», чим порушено основні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме: максимальна економія та ефективність; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Так, відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 29.04.2020 № 2, тендерну пропозицію ПП «ЛІДЕР АКТИВ» відхилено з наступних підстав: 1) у складі тендерної пропозиції ПП «ЛІДЕР АКТИВ» надано Проект договору, який в п. 5.1 не заповнений учасником, що суперечить вимогам п. 5 «Інша інформація» Додатку 2 до ТД. Також, в Додатку 1 до Проекту договору не зазначена інформація щодо «Терміну постачання», що суперечить вимогам п. 5 «Інша інформація» Додатку 2 до ТД; 2) у складі тендерної пропозиції ПП «ЛІДЕР АКТИВ» надано довідку про наявність матеріально-технічної бази від 15.04.2020 № 347, в якій відсутня інформація про наявність офісних приміщень, а зазначено лише про наявність складського майданчика, що не відповідає умовам Тендерної документації. Щодо першої підстави відхилення Умовами ТД передбачено надання учасниками у складі тендерної пропозиції заповненого (крім розділу ІІІ. Ціна договору та ціни договору, що зазначається в Специфікації Додатку № 1 до договору) та підписаного проекту договору (зазначена вимога наведена в п. 5 Додатку 2 до ТД). Проведеним аналізом проєкту договору встановлено, що в п. 5.1 зазначеного проєкту договору повинна міститися інформація щодо строку поставки товару, а також в Додатку № 1 до договору – Специфікації, передбачено заповнення пункту «Термін постачання: з моменту укладення договору до _______». Водночас, строк поставки товару визначено самим Замовником та відображено в п. 9 оголошення про проведення відкритих торгів «Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: від 05 травня 2020 до 31 грудня 2020», а також у п. 4.3 розділу І ТД: «Строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): до 31.12.2020». Законом встановлено обов’язок Замовника щодо зазначення Строку поставки товарів, виконання робіт, надання послуг та зазначення його в Оголошенні про проведення відкритих торгів та у тендерній документації (ч. 2 ст. 21 та п. 6 ч. 2 ст. 22 Закону відповідно). При цьому, наведене в протоколі від 29.04.2020 № 2 рішення з практики АМКУ у приклад, не є коректним, оскільки стосувалось не зазначення учасником в проєкті договору гарантійного строку експлуатації на товар, що поставляється, а не строку поставки товару. Виходячи з викладеного, Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію ПП «ЛІДЕР АКТИВ» з причини не заповнення учасником п. 5.1 проєкту договору «строк поставки», враховуючи, що строк поставки визначено самим Замовником. Щодо другої підстави відхилення Умовами Додатку 2 до ТД передбачено надання учасниками у складі тендерної пропозиції інформаційної довідки про наявність матеріально-технічної бази (офісних приміщень, складських приміщень або майданчиків для зберігання вугілля тощо). При цьому, тендерна документація Замовника не містить вимог щодо надання учасниками інформації обов’язково по кожній з перелічених позицій матеріально-технічної бази (офісні приміщення, складські приміщення, майданчикі для зберігання вугілля), натомість зміст зазначеної вимоги ТД дозволяє учаснику подавати інформацію про наявність матеріально-технічної бази на власний розсуд, чи то по кожному приміщенню, чи по якимось окремим. На виконання зазначеної вимоги ТД, учасником ПП «ЛІДЕР АКТИВ» надано довідку від 15.04.2020 № 347 про наявність орендованого складського майданчика для зберігання вугілля. Разом з тим, не надання учасником інформації щодо офісних приміщень не суперечить умовам ТД, та є цілком достатнім для підтвердження наявності матеріально-технічної бази. Таким чином, Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію ПП «ЛІДЕР АКТИВ». Крім того, тендерна пропозиція наступного учасника торгів є дорожчою більше, ніж на 144 тисячі гривень.
Період усунення порушень: 07.05.2020 16:00 - 22.05.2020 00:00
Дата публікації висновку: 07.05.2020 16:00

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Комунальна установа "Центр фінансового та матеріально-технічного забезпечення освітніх закладів" Токмацької районної ради Запорізької області, ознайомилась з висновком Східному офісу Держаудитслужбив Запорізькій області про результати моніторингу закупівлі № UA-2020-04-08-001090-a та не погоджується з ним. У відповідності до статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі- Закон) Замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Враховуючи викладене, Замовник надає свої аргументовані заперечення до висновку по кожному пункту окремо. 1. Відповідно до вимог пункту 5 розділу "Інша інформація" Додатку 2 до Тендерної документації, учасники повинні були надати лист згоду з істотними умовами договору (Додаток 8), а також учасником у складі пропозиції подається заповнений (крім розділу ІІІ "Ціна договору" та ціни договору, що зазначається в Специфікації Додатку №1 до договору) та підписаний проект договору. Таким чином, враховуючи вимогу Замовника учасник повинен був заповнити проект договору в повному обсязі, окрім пунктів, які стосувалися ціни. Учасником ПП "ЛІДЕР АКТИВ" надано у складі тендерної пропозиції проект договору, який в пункті 5.1 не заповнений, що не відповідає вимогам Тендерної документації. Також, в Додатку 1 до Проекту договору не зазначена інформація щодо "Терміну постачання", що не відповідає вимогам пункту 5 розділу "Інша інформація" Додатку 2 до Тендерної документації. Стосовно зазначеного, повідомляємо, що вимога тендерної документації повинна бути виконана у відповідності до редакції Замовника та, зважаючи на те, що були встановлені окремі вимоги до оформлення, то учасник повинен надавати інформацію не відступаючи від редакції тендерної документації. Варто звернути увагу, що відповідно до пункту 4.3 розділу І Тендерної документації строк поставки товарів до 31.12.2020 року, тому учасник мав в наявності необхідну інформацію для заповнення проекту договору. Під час прийняття свого рішення Замовник керувався практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме рішення № 5721-р/пк-пз від 25.03.2020, в якому встановлено - «Враховуючи викладене, Скаржник не надав у складі Пропозиції заповнений з боку учасника проект договору в цій частині, що не відповідає умовам Документації в цій частині. Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника не відповідала умовам Документації в цій частині та була правомірно відхилена Замовником із зазначеної підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.» Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ПП "ЛІДЕР АКТИВ" не відповідала умовам тендерної документації в цій частині та була правомірно відхилена Замовником із зазначеної підстави. 2. Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, та завантаження файлів, зокрема, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону (Додаток 2). Згідно з підпунктом 1.4 пункту 1 додатку 2 Тендерної документації учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність матеріально - технічної бази (офісних приміщень, складських приміщень або майданчиків для зберігання вугілля тощо). Учасником ПП "ЛІДЕР АКТИВ" надано довідку про наявність матеріально-технічної бази від 15.04.2020 року № 347, в якій відсутня інформація про наявність офісних приміщень, що не відповідає умовам Тендерної документації. Згідно § 158. КОМА (,), § 163. ДУЖКИ ( ), [ ], < > Українського правопису (схвалено Постановою Кабінету Міністрів України від 22.05.2019 № 437, спільним рішенням Президії Національної академії наук України (протокол № 22/10 від 24 жовтня 2018 р.) і Колегії Міністерства освіти і науки України (протокол № 10/4-13 від 24 жовтня 2018 р.), затверджено Українською національною комісією з питань правопису (протокол № 5 від 22 жовтня 2018 р.)) в документі фігурують три об'єкти, які виражені однорідними членами речення "офісних приміщень", "складських приміщень", "майданчиків для зберігання вугілля". Перші два поєднані комою, що означає перелік вимог. Другий і третій однорідні члени поєднані розділовим сполучником "або", що означає вибір одного з двох запропонованих варіантів ("складських приміщень" або "майданчиків для зберігання вугілля") і не стосується першого однорідного члену речення ("офісних приміщень"), наявність якого є обов'язковою вимогою. Тобто, в переліку вказані дві обов'язкові вимоги: 1) офісне приміщення; 2) складське приміщення або майданчик для зберігання вугілля. В кінці переліку вжито слово "тощо", яке вказує на його неповноту та можливість продовження. Учасником не виконано вимоги встановлені Замовником у Тендерній документації, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції ПП "ЛІДЕР АКТИВ" відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону як такої, що не відповідає умовам тендерної документації. Також Замовник, прийняв рішення керуючись практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме рішення № 5001-р/пк-пз від 16.03.2020 року "У складі Пропозиції Переможця відсутня інформація про офісні та складські приміщення, а також відсутні копії інвентарних карток обліку основних засобів та договори оренди на техніку, що вказана в довідці. Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідала умовам Оголошення в цій частині". Разом з тим, звертаємо увагу, що ПП "ЛІДЕР АКТИВ" мав право на підставі статті 18 Закону звернутися за захистом своїх прав до Антимонопольного комітету України та подати скаргу на рішення Замовника. Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю. Однак, станом на день надання відповіді на моніторинг, ПП "ЛІДЕР АКТИВ" не подав скарги до комітету. Також, у відповідності до статті 30 закону у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Замовник повідомляє, що таких звернень до нього від учасника не надходило. Враховуючи викладене, Замовником було дотримано норм законодавства під час оцінки тендерних пропозицій учасників та правомірно відхилено тендерну пропозицію ПП "ЛІДЕР АКТИВ". Хочемо відмітити, що Замовник не має технічної можливості повторно розглянути тендерну пропозицію ПП "ЛІДЕР АКТИВ", оскільки у нього відсутні підстави для повторного розгляду та можливість самостійно скасувати протокол відхилення, даний функціонал активується виключно після прийняття рішення Антимонопольним комітетом України, тому це також є об’єктивною причиною неможливості усунення виявлених на Вашу думку порушень.
Дата публікації звіту: 15.05.2020 13:43