-
Переговорна процедура
-
Мультилотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Фармацевтична продукція: Лот № 1 Лабораторні реактиви для ІФА, № 2 Антисептичні та дезінфекційні засоби, Лот № 3 Медикаменти
Торги відмінено
430 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
3e24ad7d887045e78d029051366227c2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-22-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.04.2020 00:00
Період моніторингу:
22.04.2020 09:59 - 15.05.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
22.04.2020 № 26
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
Начальник управління Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 22.04.2020 № 26.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2020-04-03-002821-b 03.04.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненній в електронній системі закупівель. RISK 1-1 дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області
Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення вимог пункту 2 наказу № 490. За результатами аналізу питання обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 4 частини другої статті 35 Закону. За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів передбачених частиною четвертою статті 35 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 квітня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) за номером ID: UA-2020-04-03002821-b, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 23.04.2020.
Аналізом питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі встановлено наступне.
В пункті 13 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2020-04-03002821-b оприлюдненого в електронній системі закупівель Prozorro, визначено підставу для застосування переговорної процедури закупівлі пункт 4 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується якщо Замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
В інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro наявна інформація лише по одній процедурі закупівлі відкритих торгів UA-2020-02-28-003602-a по предмету «Фармацевтична продукція» з очікуваною вартістю 430000,00 грн., по якій торги не відбулися у зв’язку з поданням для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області оприлюднено запит від 22.04.2020 про надання пояснення щодо застосування переговорної процедури. У поясненні, яке отримане через електронну систему закупівель 23.04.2020 зазначено, що Замовником 05.02.2020 року було оголошено процедуру відкритих торгів по предмету закупівлі «Фармацевтична продукція» (ідентифікатор закупівлі UA-2020-02-05-002293-a (5 лотів)) очікуваною вартістю 690000,00 грн.
По даній процедурі закупівлі торги відбулись лише по двох лотах. Тобто, торги відмінені частково за 3-ма лотами (по окремій частині предмета закупівлі).
Замовником було прийнято рішення провести повторно відкриті торги по предмету закупівлі «Фармацевтична продукція» з очікуваною вартістю 430000,00 грн. (ідентифікатор закупівлі UA-2020-02-28-003602-a (3 лоти)), по якій торги не відбулися у зв’язку з поданням для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій.
Пунктом 28 частини першої статті 1 Закону визначено, що тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).
Відповідно до пункту 37 частини першої статті 1 Закону частина предмету закупівлі (лот) це визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції.
Згідно з абзацом п’ятим частини першої статті 31 Закону замовник відміняє торги в разі подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій. Торги може бути відмінено частково (за лотом) (абзац дев’ятий частини першої статті 31 Закону).
Таким чином, необхідною умовою для застосування переговорної процедури закупівлі є факт проведення попередньо двох тендерів, тобто двох процедур закупівель, та їх відміни через подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій. А також, не має змінюватися при новій закупівлі предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, не мають змінюватися при новій закупівлі вимоги до учасників, які попередньо замовник прописував у тендерних документаціях для обох тендерів, які було відмінено.
Отже, пунктом 4 частини другої статті 35 Закону не передбачено випадку застосування переговорної процедури у разі якщо попередні торги відмінено частково (за лотом).
Враховуючи вищевикладене, Замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі без наявних підстав, передбачених пунктом 4 частини другої статті 35 Закону, оскільки на веб-порталі Уповноваженого органу відсутня інформація про відміну в цілому двох тендерів (торгів) через відсутність достатньої кількості учасників.
Відповідно до абзацу другого частини четвертої статті 35 Закону замовник відміняє торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель.
Також, проведеним моніторингом встановлено, що дана процедура закупівлі містить 3 лоти предмета закупівлі, а саме: Лот
№ 1 «Лабораторні реактиви для ІФА» ДК 021:2015: 33696500-0- Лабораторні реактиви, Лот № 2 «Антисептичні та дезінфекційні засоби» ДК 021:2015:33631600-8-Антисептичні та дезінфекційні засоби, Лот № 3 «Медикаменти» ДК 021:2015: 33690000-3-Лікарські засоби різні, де зазначена одна міжнародна непатентована назва лікарського засобу (далі - МНН) по всім лотам, а саме: Ampicillin.
Відповідно до розділу II « Визначення предмета закупівлі товарів і послуг» Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578 під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу.
Крім того, у порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579 (далі Наказ № 490) у формі річного плану закупівель не відображено інформацію передбачену пунктом 5 «Код згідно з КЕКВ (для бюджетних коштів)».
Ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо яких спрацював автоматичний індикатор ризику (RISK1-1) підтверджено.
Період усунення порушень:
27.04.2020 16:41 - 13.05.2020 00:00
Дата публікації висновку:
27.04.2020 16:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У зв’язку із неможливості усунення порушень процедури закупівлі відмінено
Дата публікації звіту:
28.04.2020 11:05
Запити/Пояснення
Номер:
c5a8748c7b7e4a378f959bdad3a681c8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
22.04.2020 10:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.04.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Фармацевтична продукція: Лот № 1 Лабораторні реактиви для ІФА, № 2 Антисептичні та дезінфекційні засоби, Лот № 3 Медикаменти» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-04-03-002821-b ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Замовником у повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) у п.13. Умова застосування переговорної процедури закупівлі вказано пункт 4 частини другої статті 35 Закону, а саме: « Замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації». Слід зазначити, що в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro наявна інформація лише по одній процедурі закупівлі відкритих торгів UA-2020-02-28-003602-a по предмету закупівлі «Фармацевтична продукція» з очікуваною вартістю 430000,00 грн. по якій торги не відбулися у зв’язку з поданням для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій. Надайте пояснення щодо наявності обґрунтування застосування даної переговорної процедури з підстав визначених пунктом 4 частини другої статті 35 Закону.
2. Відповідно розділу II « Визначення предмета закупівлі товарів і послуг» Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578 зазначено, що під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. Дана процедура закупівлі містить 3 лоти з різними назвами предмета закупівлі, а саме: Лот № 1 «Лабораторні реактиви для ІФА»
ДК 021:2015: 33696500-0 - Лабораторні реактиви, Лот № 2 «Антисептичні та дезінфекційні засоби» ДК 021:2015: 33631600-8 -Антисептичні та дезінфекційні засоби, Лот № 3 «Медикаменти» ДК 021:2015: 33690000-3 - Лікарські засоби різні, проте, МНН лікарського засобу по всім лотам зазначена одна, а саме: Ampicillin. Обґрунтуйте, чому Замовником у дужках не зазначено МНН кожного лікарського засобу?
3. Чому у формі річного плану закупівель на 2020 рік у пункті 5 не зазначено код КЕКВ (для бюджетних коштів), відповідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
5e0a2946692641459170c6b2178fb34a
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
23.04.2020 14:58
Опис:
1) 05.02.2020 року було оголошено процедуру відкритих торгів Фармацевтична продукція :
(ідентифікатор закупівлі UA-2020-02-05-002293-a), на суму 690 000 грн. 00к. Ця процедура була розбита на 5 лотів, по двох лотах торги відбулись, по інших трьох не відбулись, тому виникла необхідність провести повторно відкриті торги тільки вже 3 лоти на суму 430 000 грн. 00к. (ідентифікатор закупівлі UA-2020-02-28-003602-a).
2) у зв'язку з великою кількістю найменувань при введені міжнародної непатентованої назви лікарських засобів внесені дані не збереглись при збережені процедури закупівлі.
3) у зв'язку з технічною помилкою код КЕКВ у річному плані не зберігся.