-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-16-32 Контрольно-пропускний пункт «Нові Трояни» – Кубей, км 12 +138 – км 22+980
Завершена
140 120 844.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 4 203 000.00 UAH
мін. крок: 3% або 4 203 000.00 UAH
Номер:
b57920cd256c4e43a7ba07c26f2bf066
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-10-13-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.10.2021 00:00
Період моніторингу:
13.10.2021 13:43 - 05.11.2021 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
13.10.2021 № 361
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
18 UA-2020-04-03-001915-a 03.04.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» установлено порушення вимог абзацу другого
пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Евродор», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Цивільного та Господарського кодексів України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 листопада 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель служби автомобільних доріг в Одеській області (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 18.05.2020 б/н, протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» (далі – ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Евродор» (далі – ТОВ «Евродор»), протокол (рішення) про намір укласти договір від 11.06.2020 № 8, повідомлення про намір укласти договір від 11.06.2020, договір підряду від 20.06.2020 № 6П/20 (далі – Договір), додаткова угода від 12.10.2021 № 8 до Договору, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 21.10.2021 та 26.10.2021.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1, 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 1.2 Додатку 3 до тендерної документації Замовник установив вимогу до учасників торгів про надання документів на підтвердження відповідності учасника встановленого кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», зокрема, учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку, що підтверджує наявність працівників, відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження інформації щодо наявності у учасника працівників яка міститься в довідці, йому необхідно у складі тендерної пропозиції, надати копії трудових книжок (перша сторінка та сторінка з інформацією про останнє місце роботи) та копії наказів про призначення на посаду, або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у довідці.
На підтвердження вищезазначеного кваліфікаційного критерію, учасник ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку, що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід б/н та б/д (далі – Довідка).
При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» копії трудової книжки та наказу на штатного працівника зазначеного в пункті 43 Довідки (водій автотранспортних засобів Гаманюк Петро Сидорович) відсутні, чим не дотримано вимоги пункту 1, 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 1.2 Додатку 3 до тендерної документації.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1, 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та підпункту 1.1.3 Додатку 3 до тендерної документації Замовник установив вимогу до учасників торгів про надання документів на підтвердження відповідності учасника встановленого кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», зокрема, учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен надати інформаційну довідку згідно форми таблиці 1.1.3 про наявність асфальтобетонного (их) заводу (ів). Асфальтобетонний (ні) завод (и) (виробництво) повинен бути атестований на виготовлення асфальтобетонних сумішей та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей відповідно ДСТУ Б В.2.7-119 та ДСТУ Б В.2.7-127:2015, про що учасником додатково надаються підтверджуючі документи (посвідчена копія атестату виробництва та посвідчена копія договору на проведення атестації з усіма додатками, які є невід’ємною частиною договору).
На підтвердження вищезазначеного кваліфікаційного критерію, учасник ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» у складі своєї тендерної пропозиції надав інформацію про наявність асфальтобетонного (их) заводу (ів) б/н та б/д (стаціонарний асфальтобетонний завод ДС-117-2К), який залучається на умовах договору поставки від 12.05.2020 № 13-А, укладеного з МПП «АГРЕК».
При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» надано атестат виробництва від 27.03.2020 № АВ.ВА.044-20 виданий МПП «АГРЕК» щодо виготовлення асфальтобетонних сумішей на АБЗ «ДС-117-2К» відповідно до ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови».
Проте, атестат виробництва, що асфальтобетонний завод (АБЗ «ДС-117-2К») атестований на виготовлення асфальтобетонних сумішей та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей відповідно ДСТУ Б В.2.7-127:2015 у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» відсутнє, чим не дотримано вимоги 1, 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та підпункту 1.1.3 Додатку 3 до тендерної документації.
Проте, Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону допустив його до оцінки, визначив переможцем торгів ТОВ «Евродор» та уклав з ним Договір.
Згідно з інформацією оприлюдненою в електронній системі закупівель Замовник 27.10.2021 (після оприлюднення рішення про початок моніторингу процедури закупівлі) оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю UA-2020-04-03-001915-a .
Період усунення порушень:
03.11.2021 17:45 - 18.11.2021 00:00
Дата публікації висновку:
03.11.2021 17:45
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовник не погоджується з інформацією, викладеною у висновку ДАСУ, з огляду на що подано позов до суду.
Дата публікації:
16.11.2021 10:06
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі №UA-2020-04-03-001915-a за предметом «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-16-32 Контрольно-пропускний пункт «Нові Трояни» – Кубей, км 12 +138 – км 22+980 (45233142-6 Ремонт доріг)» було оприлюднено висновок, згідно зі змістом якого, замовником було допущено порушення, наявність яких є причиною для припинення зобов’язань за договором, укладеним з переможцем даної закупівлі.
Так, у якості порушення, ДАСУ розглядає:
1) Відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «РДС» копій трудової книжки та наказу про призначення на посаду штатного працівника, зазначеного під пунктом 43 довідки, що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід – водія автотранспортних засобів Гаманюка Петра Сидоровича;
2) Відсутність, у наданому в складі тендерної пропозиції ТОВ «РДС», атестаті виробництва від 27.03.2020 №АВ.ВА.044-20 зазначення посилання на ДСТУ Б В.2.7-127:2015 щодо виготовлення асфальтобетонних сумішей та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей.
по-перше, звертаэмо увагу, що відповідно до частини 5 статті 8 ЗУ «Про публічні закупівлі», протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи), щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Разом з тим, в даному випадку, орган державного фінансового контролю, не звернувся до Замовника по питанням, які винесені у висновку. Цим самим він позбавив Замовника права пояснити свої дії та надати грунтовну аргуменацію своїх рішень.
Замовник категорично не погоджується з наданим висновком, з огляду на наступне.
1. Відповідно до умов п.1.2. частини І, додатку 3 тендерної документації (далі-ТД), вимагалося обов’язкове надання працівників за професією – «Оператори машин та механізмів (оператори машин/машиністи/,водії)» в кількості не менше 32 осіб. Учасник ТОВ «РДС» надав за відповідною посадою 34 працівника, тобто на 2 працівника більше ніж вимагалося Замовником. Відтак, відсутність копій трудової книжки та наказу про призначення на посаду штатного працівника водія автотранспортних засобів Гаманюка Петра Сидоровича жодним чином не вплинула на зміст тендерної пропозиції учасника ТОВ «РДС» і, тим паче, на його спроможність виконати роботи за договором, у разі перемоги у закупівлі. Вимогу стосовно підтвердження наявності 32 операторів машин та механізмів учасником виконано в повному обсязі. Разом з тим, з метою з’ясування описаної обставини нами як Замовником вищевказаних торгів було направлено відповідний запит за роз’ясненням від 29.05.2020 р. №02-1759/13. Так, виходячи зі змісту відповіді учасника ТОВ «РДС», не завантаження вищевказаних документів на працівника Гаманюка Петра Сидоровича сталася по причині збою в роботі майданчика. Додатковим підтвердженням цьому є, те що в процедурі за №UA-2020-04-17-004798-b «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-16-27 Контрольно-пропускний пункт «Серпневе»-Тарутине-Арциз-Сарата, км 70+414 – км 81+370», (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-17-004798-b), в складі пропозиції ТОВ «РДС» документи на даного працівника надані (файл «копії наказів механізаторів» на сторінці 33) (витяг з даного файлу додається). Процедури оголошувалися та проходили одна за одною, з різницею в декілька днів.
Отже тендерна пропозиція учасника повною мірою відповідає умовам тендерної документації в цій частині. Підстави для відхилення відсутні.
2. Щодо другого пункту зазначимо, що законодавством не перебачено обов’язкової атестації асфальтобетонних заводів на виготовлення асфальтобетонних сумішей та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей відповідно до ДСТУ Б В.2.7.-119 та ДСТУ Б В.2.7.-127:2015. Окрім того атестація відповідно до ДСТУ Б В.2.7.-127 рекомендується виключно у разі застосування при виконанні робіт щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей. Технічним же завданням до даної процедури закупівлі взагалі не передбачено використання щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей. Роботи проводяться лише звичайними асфальтобетонними сумішами, щодо виробництва яких діє ДСТУ Б В.2.7.-119. Тому цілком логічно і правильно, що учасник процедури закупівлі надав атестат виробництва на відповідність саме ДСТУ Б В.2.7.-119. А не на ДСТУ Б В.2.7.-127 щодо щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей, які загалом не будуть використовуватися на об’єкті по предмету закупівлі. (додається витяг з тендерної документації «технічне завдання», в якому зазначено які саме асфальтобетоні суміші мають використовуватися).
Отже тендерна пропозиція учасника і в цій частині повною мірою відповідає умовам тендерної документації. Підстави для відхилення відсутні.
Відтак, вважаємо безапеляційність тез, стосовно наявності порушень з боку замовника по закупівлі №UA-2020-04-03-001915-a надуманою, описані обставини такими, що не можуть розглядатися як порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а висновок про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2020-04-03-001915-a таким, що потребує внесення змін. В інакшому випадку, будемо змушені оскаржувати наявний висновок в порядку, передбаченому діючим законодавством.
Дата публікації звіту:
10.11.2021 15:18
Запити/Пояснення
Номер:
9fce896a05e24a719c323b2af8fe12f7
Назва:
про надання пояснення
Дата опублікування:
19.10.2021 13:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.10.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення Т-16-32 Контрольно-пропускний пункт «Нові Трояни» – Кубей, км 12 +138 – км 22+980 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-04-03-001915-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
de0cf59d8c5a46c0b18afc9aaf8e1fca
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Дата опублікування:
21.10.2021 11:30
Опис:
У відповідь на запит повідомляємо наступне.
Процедуру закупівлі проведено відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі»(далі-Закон). Станом на дату оголошення 03.04.2020р. в Законі відсутні вимоги щодо необхідності обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та його очікуваної вартості.
Якщо ж маються на увазі зміни від 16.12.2020р. до Постанову КМУ «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710, то вони набрали чинності 19.12.2020р., тобто значно пізніше оголошення відповідної процедури закупівлі.
Разом з тим повідомляємо, що технічні і якісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання) та очікувана вартість обгрунтовуються розробленою і затвердженою проектно – кошторисною документацію.
Розмір бюджетного призначення обгрунтовується Рішенням Одеської обласної ради від 03 березня 2020 року №1246-VІІ, Постановою КМУ від 01.04.2020р. №254 «Про затвердження Умов залучення кредитних коштів та надання державних гарантій у 2020 році для забезпечення виконання боргових зобов’язань за запозиченнями Державного агентства автомобільних доріг і переліків об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення та обсягів бюджетних коштів для їх фінансування за рахунок запозичень, залучених під державні гарантії» (зі змінами); Постановою КМУ від 01.07.2020р. №539 «Про виділення коштів для здійснення будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення» (зі змінами); Постановою КМУ від 17.02.2021 р. №122 «Деякі питання дорожнього господарства».
Номер:
579e2dc7177b4ffb933e3f19f8905386
Назва:
про надання пояснення
Дата опублікування:
22.10.2021 09:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.10.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення Т-16-32 Контрольно-пропускний пункт «Нові Трояни» – Кубей, км 12 +138 – км 22+980 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-04-03-001915-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні інформації та документів щодо підстав укладання додаткових угод до договору підряду від 20.06.2020
№ 6П/20 (далі – Договір) (окрім додаткової угоди від 12.10.2021 № 8 до Договору, яка оприлюднена в електронній системі закупівель 12.10.2021) та причин їх відсутності в електронній системі закупівель.
Пояснення, інформацію та документи (усі додаткові угоди
до Договору) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
7dcf3cf37a7e4fc48358494260794676
Назва:
відповідь на запит про надання пояснення
Дата опублікування:
26.10.2021 13:56
Опис:
У відповідь на запит повідомляємо наступне:
Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) в редакції , оприлюдненню в системі Прозорро підлягають додаткові угоди, щодо зміни істотних умов договори на підставах передбачених частиною 4 статті 36 в попередній редакції Закону/ частиною 5 ст. 41 в поточній редакції Закону.
Так як підставами внесення змін до договору було збільшення/зменшення фінансування з бюджетів відповідних рівнів , що не є змінами істотних умов договору , додаткові угоди не підлягають оприлюдненню, згідно з вимогами Закону.
До пояснення додаються додаткові угоди з першої по восьму, включно.