-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Молоко пастеризоване
Торги відмінено
210 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
f815dfafc752476697d032496896f795
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-13-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.04.2020 00:00
Період моніторингу:
13.04.2020 16:18 - 06.05.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.04.2020
№ 23
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.04.2020 № 23.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
2. UA-2020-04-01-000248-a від 01.04.2020 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівель установлено порушення вимог пункту 4 частини 2 статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Згідно із інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовник, у зв’язку з порушеннями вимог законодавства зазначених в запитах Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 15.04.2020 року та від 16.04.2020 року та відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 17.04.2020 року № 112 відмінив переговорну процедуру закупівлі на підставі абзацу 3 частини 4 статті 35 Закону.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 квітня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), наявність умов застосування переговорної процедури закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Пугачівський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на 2020 рік, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 01.04.2020 року, протокол засідання тендерного комітету від 01.04.2020 року № 100 та пояснення Замовника від 16.04.2020 року.
За результатами аналізу правильності заповнення форм документів установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490) у пункті 14 форми повідомлення про намір укласти договір («Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі») не зазначив посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, чим відповідно не підтвердив наявність умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі згідно пункту 4 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 4 статті 35 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Період усунення порушень:
21.04.2020 16:23 - 07.05.2020 00:00
Дата публікації висновку:
21.04.2020 16:23
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відмінити закупівлю UA2020-04-01-000248-а, ДК 021:2015-(CPV)15510000-6 Молоко та вершки (Молоко пастеризоване 2,6%), на суму – 210000,00 грн., через неможливість усунення порушень, що виникли при проведенні переговорної процедури закупівлі
Дата публікації звіту:
23.04.2020 15:29
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
- documentsForm: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом відміни процедури закупівлі.
Дата публікації:
23.04.2020 15:42
Запити/Пояснення
Номер:
afdfadcaa63b4423bd7d2c292c2e0c7e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.04.2020 10:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.04.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Молоко та вершки», код ДК 021:2015: 15510000- (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-04-01-000248-a) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання.
Аналізом умов застосування переговорної процедури закупівель встановлено, що переговорна процедура закупівель проводиться відповідно до пункту 4 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.При цьому, пунктом 14 форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579 (далі – наказ № 490) передбачено, що обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі. Так, аналізом даних електронної системи закупівель встановлено, що Лугинською селищною радою (далі – Замовник) у пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, як це передбачено Формою повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, затвердженої наказом 490, відсутність якого фактично не підтверджує настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі визначених пунктом 4 частини 2 статті 35 Закону. Слід відмітити, що аналогічна позиція з даного проводу зазначена (відсутності обґрунтувань в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури) у постанові Верховного суду України від 19 березня 2020 року у справі № 460/853/19.Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 4 статті 35 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Враховуючи вищевикладене, поясніть проведення переговорної процедури закупівель за відсутності у пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, як це передбачено Формою повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, затвердженої наказом № 490?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
7c54aa43c3594a4795dba897fa8417b1
Назва:
Пункт закону cт. 35, п 2 Відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи
Дата опублікування:
16.04.2020 10:30
Опис:
Обґрунтування
Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі (посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі).
Потреба в забезпеченні постачанням продуктами харчування підопічних, що постійно перебувають в установі КУ «Пугачівський психоневрологічний інтернат» відповідно до Постанови КМУ від 13.03.2002 р. №324 «Про затвердження натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах сфери управління Міністерства соціальної політики».
Не укладання договорів на постачання продуктів харчування може привести до порушення прав людини, негативних соціальних процесів та небажаних наслідків для підопічних установи.
На підставі вищезазначеного, КУ «Пугачівський психоневрологічний інтернат» необхідно укласти договір поставки Молока пастеризованого та застосувати переговорну процедуру закупівлі Молоко пастеризоване 2,6% в одного учасника згідно із вимогами п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Номер:
1c3f61de41724b029e19113b8c3677f6
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
16.04.2020 22:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.04.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Молоко та вершки», код ДК 021:2015: 15510000-6 — Молоко та вершки - (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-04-01-000248-a) проведеної Комунальною установою «Пугачівський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради (далі –Замовник) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання.
Так, відповідно до частини 1 статті 35 Закону визначено, що переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.
Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у випадках передбачених частини 2 статті 35 Закону.
Поряд з цим, Замовником надано пояснення щодо «необхідні в укладанні договіру поставки Молока пастеризованого та застосувати переговорну процедуру закупівлі Молоко пастеризоване 2,6% в одного учасника згідно із вимогами п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи»
Однак, виробництво молока пастеризованого 2,6% не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом продукції.
Разом з тим, відповідно до частини 1 статті 21 Закону визначено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Тому наголошуємо, що Замовнику слід ураховувати, що відповідальність в частині прийнятих рішень і застосування процедур закупівлі несуть члени тендерного комітету або уповноважена особа персонально (частина друга статті 38 Закону).
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 4 статті 35 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Отже, поясніть чому Замовником прийнято рішення щодо застосування переговорної процедури закупівель на підставі пункту 2 частини 2 статті 35 Закону?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.