-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Деревина
Завершена
300 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
31b5ab26ca8243a19017c81a62fa8d10
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-09-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.04.2020 00:00
Період моніторингу:
09.04.2020 14:46 - 01.05.2020 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
09.04.2020 № 15
Ужгород
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Світлана АНІЩЕНКО
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в
Закарпатської області
Від 09.04.2020 № 15
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2020-03-31-001126-a 31.03.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог частини першої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом встановлено порушення вимог наказу Мінекономрозвитку №490.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам пропозиції учасника ДП «Ясінянське лісомисливське господарство» встановлено порушення вимог частини четвертої статті 36 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмету закупівлі, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 квітня 2020 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ясінянського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Рахівської районної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 31.03.2020, відповідність умов договору умовам пропозиції учасника, укладений договір про закупівлю від 10.04.2020 №77.
За результатами аналізу інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено що 31.03.2020 Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури на закупівлю товару «Дрова паливні з твердих та м'яких порід деревини», очікуваною вартістю 300 000,00 гривень. Однак, в електронній системі публічних закупівель Prozorro відсутня інформація щодо планування Замовником вказаної переговорної процедури закупівлі та відповідні відображення у річному плані закупівель на 2020 рік.
Згідно частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), закупівля здійснюється відповідно до річного плану, складання та затвердження якого є передумовою здійснення процедур закупівель, визначених Законом та передує їх проведенню.
При цьому, частиною першою статті 4 Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель. Форма внесення змін до річного плану закупівель, періодичність і характер таких змін законодавством не визначені і не обмежені. Тому, Замовник може вносити періодично зміни до річного плану закупівель, але в будь-якому випадку до здійснення відповідної закупівлі. У разі необхідності внесення змін до річного плану закупівель замовник може редагувати інформацію про вже раніше внесену в систему закупівлю, шляхом внесення змін в її окремі, передбачені системою поля, або створити у формі річного плану новий запис про закупівлю з тим самим предметом.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що в порушення вимог частини першої статті 4 Закону, Замовником не оприлюднений річний план закупівель (зміни до річного плану) на 2020 рік, відповідно до якого здійснюється закупівля вищезазначеного товару за переговорною процедурою.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником обрано та застосовано переговорну процедуру закупівлі дров на підставі пункту 4 частини другої статті 35 Закону, а саме: замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), затверджена, зокрема, форма повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, яка повинна містити, зокрема, умови застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону України «Про публічні Закупівлі» (далі – Закон) та обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі (посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі) та є обов’язковою для внесення замовником такої інформації.
При цьому, за результатами моніторингу встановлено, що в пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір, відсутні посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, чим порушено вимоги Наказу № 490, в частині складання форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури.
За результатами моніторингу дотримання законодавства з публічних закупівель при укладанні договору встановлено, що згідно повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури за ID:UA-2020-03-31-001126-a, яке оприлюднене в електронній системі, ціна пропозиції ДП «Ясінянське лісомисливське господарство» складає 300 000,00 гривень. При цьому, 13.04.2020 Замовником оприлюднений договір про закупівлю дров паливних з твердих та м'яких порід деревини, укладений з ДП «Ясінянське лісомисливське господарство» від 10.04.2020 № 77 на загальну суму 117900,00 гривень з терміном дії договірних зобов’язань з 13 квітня 2020 року по 31 грудня 2020 року, чим порушено вимоги абзацу першого частини четвертої статті 36 Закону, оскільки ціна договору про закупівлю, укладеного за результатами переговорної процедури закупівлі, відрізняється від ціни пропозиції учасника.
Крім того, відповідно до частини першої статті 37 Закону, договір укладений з порушенням вимог частини четвертої статті 36 Закону є нікчемним.
Слід зазначити, що Замовником 13.04.2020 на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю, в якому зазначено, що сума оплати за договором складає 117900,00 гривень. Однак, згідно даних офіційного порталу публічних фінансів України E-DATA. GOV.UA (https://spending.gov.ua) та web-ресурсу на основі відкритих даних про використання публічних коштів «Пошуково-аналітична система.007» (https://www.007.org.ua), доступ до яких є вільним, відкритим та загальнодоступним, інформація, яка б свідчила про оплату за договором від 10.04.2020 №77, відсутня.
Період усунення порушень:
14.04.2020 16:51 - 29.04.2020 00:00
Дата публікації висновку:
14.04.2020 16:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунуто. Договір розірвано у зв'язку з необхідністю зменшення кількості дров твердих порід.
Дата публікації звіту:
15.04.2020 10:20
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionContracting: Так
- other: Так
- documentsForm: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору про закупівлю від 10.04.2020 №77, що підтверджується копією додаткової угоди від 14.04.2020 №1, наданою на адресу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області при супровідному листі від 15.04.2020 №119/01-06.
Дата публікації:
17.04.2020 12:06