• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Амбулаторія загальної практики сімейної медицини в с.Ратівці Ужгородського району - будівництво

Завершена

6 540 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 700.00 UAH
Номер: 72873f6f78614e44a0a163ddbb9b2fe3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-05-13-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.05.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 13.05.2020 16:24 - 04.06.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 13.05.2020 № 19 Ужгород Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291. НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Світлана АНІЩЕНКО Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатської області від 13.05.2020 № 19 Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2020-03-30-003010-b 30.03.2020 дані автоматичних індикаторів ризиків та інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: Ukraine, Закарпатська, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Закарпатська обл.), +38 (0 50) 183-50-60, nataliravluk74@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення статті 17, пункту другого частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності надання роз’яснень до тендерної документації, виконання рішення органу оскарження – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів передбачених частиною першою статті 31 Закону (в редакції Закону від 17 березня 2020) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 червня 2020 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону від 17 березня 2020, далі – Закон) та надання роз’яснень до неї, виконання рішення Антимонопольного комітету України (далі - орган оскарження). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ратівецької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 30.03.2020 №б/н, своєчасність надання роз’яснень до тендерної документації; рішення органу оскарження №10804-р/пк-пз від 01.06.2020 (дата публікації: 04 червня 2020 20:42) та його виконання Замовником. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень законодавства у сфері публічних закупівель, обставин та підстав, які були предметом розгляду органу оскарження, не здійснювався. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація складена з порушеннями статті 17, пункту другого частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Так, пунктом 2 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити, зокрема вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. При цьому, частиною першою статті 17 Закону встановлено вичерпний перелік підстав, за наявності яких замовник зобов’язаний відмовити учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію у відповідності до зазначеної норми Закону. Однак, Замовником, для підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі згідно статті 17 Закону, в розділі «Перелік документів, які подає переможець торгів» додатку 1 тендерної документації, встановлені вимоги для переможця про надання документів відповідно до частини другої та пунктів 5, 6 частини першої статті 17 Закону, а також додаткова вимога для учасника – переможця, не визначена статтею 17 Закону, зокрема надання листа (довідки) довільної форми про обов’язок дотримуватись усіх заходів довкілля відповідно до природоохоронного законодавства при виконанні робіт. Таким чином, при встановленні вищезазначеної вимоги в тендерній документації, Замовником не дотримано норми статті 17 Закону та частини другої статті 22 Закону, в частині встановлення вимоги про надання документів переможцем процедури закупівлі. Також, в ході моніторингу встановлено, що в тендерній документації в пункті 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником встановлена вимога для учасника-переможця за результатами аукціону щодо завантаження в електронну систему закупівель протягом одного робочого дня з дня проведення аукціону форми «Тендерна пропозиція» в сканованому вигляді відповідно до Додатку 6 та розрахунку договірної ціни відповідно до Додатку 3. При цьому, пунктом 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що «ненадання переможцем документів, передбачених Додатком 3 Документації, протягом одного дня з дня дати проведення аукціону чи протягом одного дня з дня дати отримання Учасником на електронну адресу відповідної вимоги Замовника, буде вважатися відмовою переможця від підписання договору про закупівлю і приведе до відхилення тендерної пропозиції учасника на підставі ч. 2 п. 1 статті 30 Закону». Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Водночас, виходячи зі змісту статті 25 Закону, учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Будь-яка інша інформація, що подана учасником після кінцевого строку її подання у розумінні закону не є складовою тендерної пропозиції учасника. Отже, завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, здійснюється учасниками саме до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Враховуючи зазначене, неподання учасниками після завершення аукціону будь-якої інформації та документів, окрім тієї, що передбачена для переможців торгів вимогами частини третьої статті 17 Закону не може бути розцінено Замовником, як відмова переможця від укладання договору та не є підставою для відхилення тендерних пропозицій. Таким чином, встановлення Замовником такої вимоги у тендерній документації суперечить статті 25 Закону та є порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Зазначений висновок також підтверджується роз’ясненнями Уповноваженого органу від 27.10.2016 № 3302-06/34323-06, згідно з яким завантаження необхідних документів, що вимагається замовником в тендерній документації, здійснюється учасником до закінчення строку подання тендерних пропозицій та від 05.08.2016 №3302-06-24782-06, в якому зазначено, що у випадку закупівлі робіт договірна ціна (кошторис) може погоджуватись сторонами саме під час укладання договору про закупівлю з дотриманням Закону та Цивільного кодексу України оскільки ціна тендерної пропозиції учасника може зменшуватись за результатами електронного аукціону, що призводитиме до необхідності перерахунку учасником кошторису та ураховуючи при цьому, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції. Окрім цього, моніторингом встановлено, що Замовником на порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, в пункті 2 розділу V тендерної документації міститься посилання на нормативні документи щодо застосування санкцій, зокрема, доручення Прем’єр-міністра України від 24.09.2015 №39207/1/1-15, наказу Міністерства оборони України від 29.09.2015 №518 «Питання виконання Указу Президента України від 16.09.2016 №549/2015», при тому, що зазначені нормативні документи втратили чинність.
Період усунення порушень: 19.06.2020 16:18 - 04.07.2020 00:00
Дата публікації висновку: 19.06.2020 16:18

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Висновок та зауваження щодо відповідності тендерної документації вимогам Закону Замовником враховано.
Дата публікації звіту: 26.06.2020 19:11

Запити/Пояснення