-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Реконструкція території з облаштуванням доріжок у ліцеї «Галицький» на вул. Замковій, 4» у м. Львові
Завершена
3 021 612.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 3 021.61 UAH
мін. крок: 0.1% або 3 021.61 UAH
Номер:
4d4a459a433b45b69f53fc124c853ce8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-10-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.04.2020 00:00
Період моніторингу:
10.04.2020 16:02 - 05.05.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.04.2020 № 66
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.04.2020 № 66.
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-03-26-002647-b 26.03.2020. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм статтей 25, 28 Закону, а також пункту 7 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання надання Замовником роз’яснення на звернення щодо тендерної документації встановлено порушення вимог частини 1 статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходи, передбачені частиною першою статті 31 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання Замовником роз’яснення на звернення щодо тендерної документації.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ліцею «Галицький» Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-03-26-002675-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; тендерну документацію зі змінами; оприлюднене звернення щодо надання роз’яснень стосовно тендерної документації.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 16 частини 2 статті 22 у тендерній документації Замовника (пункт 2 Розділу 1 «Загальні положення») не вказано прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб Замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Аналізом тендерної документації (пункт 5.1.5 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції») визначено, що Замовник має право звернутися до учасника із запитом щодо підтвердження можливості закупівлі устаткування та матеріалів за цінами, визначеними у кошторисі учасника. Учасник зобов’язаний подати відповідь на даний запит у строк не більше як три календарні дні з моменту надання запиту. Запит може бути надіслано на електронну скриньку, зазначену у пропозиції.
Згідно із статтею 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Абзацом 4 частини 5 статті 28 Закону визначено, що Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Законом не передбачено надання учасником документів чи інформації після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів.
Отже, встановлені Замовником у тендерній документації вимоги щодо надання учасником відповіді на запит щодо підтвердження можливості закупівлі устаткування та матеріалів за цінами, визначеними у кошторисі учасника, суперечать нормам статей 25, 28 Закону.
Крім того, у пункті 3 Розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації вказано, що проект договору складено з урахуванням особливостей предмету закупівлі. Договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти. Проект договору подається додатково в окремому файлі, а також наведений у Додатку 5 даної документації.
У відповідності до пункту 7 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
За нормою частини 2 статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця.
Згідно з частиною 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам пункту 7 частини 2 статті 22, частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону в частині відповідності умов договору тендерній пропозиції учасника-переможця.
Проведеним аналізом тендерної документації встановлено, що у примітках Розділу 2 Додатку № 1 здійснено посилання на лист Мінекономіки від 19.01.2017 № 3302-06/1654-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним». Однак, у січні 2020 року Уповноваженим органом (Мінекономрозвитку) опубліковано листа від 16.01.2020 № 3304-04/2361-06 щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним.
Відповідно до норм частини 1 статті 23 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Проведеним моніторингом встановлено, що 27.03.2020 в електронній системі закупівель по закупівлі UA-2020-03-26-002647-b оприлюднено звернення за роз’ясненням щодо тендерної документації (стосовно банківської гарантії).
На порушення вимог частини 1 статті 23 Закону Замовником відповідне роз’яснення на звернення надано (опубліковано) лише 08.04.2020 (8 робочий день).
Крім того, відповідно до норм частини 2 статті 23 Закону, кінцевий строк подання тендерних пропозицій продовжено до 20.04.2020, про що Замовником 08.04.2020 опубліковано внесення змін до тендерної документації.
Водночас, на порушення норм частини 2 статті 23 Закону положення тендерної документації Замовника, до яких внесено зміни, не відображено у вигляді закреслених даних, доступних для перегляду після внесення змін до тендерної документації.
Згідно частини 1 статті 31 Закону Замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Період усунення порушень:
14.04.2020 10:45 - 29.04.2020 00:00
Дата публікації висновку:
14.04.2020 10:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок за результатами проведеного моніторингу від 14.04.2020 р повідомляємо наступне:
Замовником прийнято рішення про усунення порушення, шляхом внесення змін до тендерної документації в частині внесення інформації про посадову особу, що уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками, викладення в новій редакції ч. 5 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» та внесення змін до примітки таблиці 1 та 2 розділу 2 Додатку 1 тендерної документації.
Однак, з приводу «Проекту договору» варто зазначити, що відповідно до положень ЗУ «Про Публічні закупівлі» порядок внесення змін до договору стосується лише істотних умов такого договору. Замовником зазначено, що зміна умов договору, які можуть бути доповнені та скориговані під час укладання, не стосуються змін істотних умов. Як в тендерній документації (ч. 4 розділ 6), так і в Проекті договору (розділ 11 ) визначений порядок зміни істотних умов відповідно до вимоги Закону України «Про Публічні закупівлі», а отже умови тендерної документації не суперечать положенням законодавства. Також, замовником будуть дотримані норми законодавства, зокрема і те що укладений договір за результатами закупівлі не може відрізнятись від умов оголошення та тендерної пропозиції учасника.
Щодо закреслених даних, відповідно до ч.2 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Замовник повністю виконав дані вимоги Закону та завантажив в електронну закупівель 08 квітня 2020 р. о б 12:58 «Рішення про внесення змін.doc» та 08 квітня 2020 р. об 12:58 нову редакцію «Тендерна документація.doc». Положення тендерної документації, до яких вносяться зміни є доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації, що не порушує принципів здійснення закупівель.
Відтак повідомляємо, що замовником не вчинено жодних порушень, що суперечать чинному законодавству та принципам здійснення закупівель, у тому числі такі зауваження не призводять до наслідків, які завдали державі збитків. Також, зобов’язуємось і надалі дотримуватись вимог ЗУ «Про Публічні закупівлі» та рекомендацій Державної аудиторської служби України.
Дата публікації звіту:
15.04.2020 11:49