-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 070704 Червеньово – Велики Лучки - Гать км 0+000 - км 21+200 Закарпатської області. Коригування. ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт» (Код ДК 021:2015 - 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Завершена
127 087 379.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 635 436.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 635 436.90 UAH
Номер:
29c36ad075b3499cb3751b51371eef66
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-05-07-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.07.2020 00:00
Період моніторингу:
07.07.2020 13:39 - 29.07.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
07.07.2020 № 213
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедури закупівлі
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі даних автоматичних індикаторів ризиків
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедури закупівлі ID: UA-2020-03-25-001669-b, яка оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 25 березня 2020 року.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедури закупівлі, що зазначена в пункті 1 цього наказу.
Начальник Денис ЯКОВЛЄВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пунктів тринадцятого та шістнадцятого частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту четвертого частини першої статті 30 Закону та абзаців першого та шостого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення частини четвертої статті 36 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду звернення учасника, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 липня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 08.02.2020 року, далі – Закон); розгляду звернення учасника; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2020 рік Державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг у Закарпатській області» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету (протокол від 24.03.2020 № 108) (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції учасників товариство з обмеженою відповідальністю «ПБС» (далі – ТОВ «ПБС»), товариство з обмеженою відповідальністю «Дорожнє підприємство «АЛЬКОР» (далі – ТОВ «ДП «АЛЬКОР»), товариство з обмеженою відповідальністю «Агрошляхбуд-М» (далі – ТОВ «Агрошляхбуд-М»), товариство з обмеженою відповідальністю «ШБУ-77» (далі – ТОВ «ШБУ-77»), Приватне підприємство «ЄВРОІМЕКС-ІНВЕСТ» (далі – ПП «ЄВРОІМЕКС-ІНВЕСТ»), Відкрите акціонерне товариство «АКЕЛІК ГРУП» (далі – ВАТ «АКЕЛІК ГРУП»); протокол засідання тендерного комітету від 11.06.2020 № 269; рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 01.06.2020 № 10783-р/пк-пз; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю послуг від 01.07.2020 № 59.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Вичерпний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників визначено у частині першій статті 30 Закону.
За результатами проведеного моніторингу установлено, що Замовник на порушення вимог пункту тринадцятого частини другої статті 22 Закону в тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Натомість, в пункті першому розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що «кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначається системою автоматично».
Крім того, Замовник на порушення вимог пункту шістнадцятого частини другої статті 22 Закону в тендерній документації не зазначив посади осіб, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
За результатами розгляду пропозицій на відповідність кваліфікаційним критеріям та вимогам тендерної документації Замовник відхилив тендерні пропозиції учасників ПП «ЄВРОІМЕКС-ІНВЕСТ», ВАТ «АКЕЛІК ГРУП» та ТОВ «Агрошляхбуд-М», допустивши до аукціону пропозиції учасників: ТОВ "ПБС", ТОВ "ШБУ-77" та ТОВ «ДП «АЛЬКОР».
На виконання рішення колегії АМКУ від 01.06.2020 № 10783-р/пк-пз Замовником скасовано рішення про допущення до аукціону тендерної пропозиції ТОВ "ПБС".
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «ШБУ-77» не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до пункту другого таблиці 1 Додатку 2 тендерної документації Замовник для підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» встановив вимогу щодо надання довідки у довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника, із зазначенням П.І.Б., посади, освіти, кваліфікації (спеціальності), досвіду роботи працівників, а також копії дипломів про закінчення навчальних закладів (в тому числі сторінка, на якій міститься інформація щодо фаху/спеціальності)».
Поряд з тим, згідно з пунктом 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено, що не передбачені чинним законодавством документи не надаються учасниками в складі тендерної пропозиції, але «в такому разі учасник надає лист пояснення в довільній формі із зазначенням законодавчих підстав не надання відповідного документу».
В довідці від 23.04.2020 № Т-1684, наданої учасником ТОВ «ШБУ-77» в файлі «Довідка про кваліфікацію і досвід працівників.PDF» зазначено 49 штатних працівників. При цьому, на порушення вищезазначених вимог тендерної документації по працівниках з восьмої по сорок дев’яту позиції в довідці не зазначена інформація про освіту та кваліфікацію (спеціальність), натомість зазначено «не навчався в ВУЗ».
Відповідно до пункту вісімнадцятого частини першої статті 1 Закону України «Про освіту» «кваліфікація – це визнана уповноваженим суб’єктом та засвідчена відповідним документом стандартизована сукупність здобутих особою компетентностей (результатів навчання)».
Крім того, на порушення вищезазначених вимог тендерної документації учасник ТОВ «ШБУ-77» по працівниках, зазначених в довідці з восьмої по сорок дев’яту позиції (машиністи, водії, дорожні робітники) не надав копії дипломів про закінчення навчальних закладів.
Тендерна пропозиція учасника ТОВ «ШБУ-77» містить довідку від 16.04.2020 № Т-1685, в якій зокрема зазначено, що «водії, машиністи, та дорожні робітники не мають дипломів фахової спеціальності, що є не обов’язковим для займаної посади», при цьому на порушення вимог тендерної документації в довідці відсутні законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Поряд з тим, відповідно до пункту 2 «Положення про порядок видачі посвідчень тракториста-машиніста» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.1994 № 217 «До керування машинами допускаються особи, які мають посвідчення тракториста-машиніста (надалі - посвідчення) на право керування машинами відповідних категорій».
Згідно з пунктами 7 та 8 цього Положення «Посвідчення видається особі, яка пройшла медичний огляд у порядку, встановленому МОЗ, а також професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації відповідно до навчальних планів і програм та склала теоретичний і практичний іспити екзаменаційній комісії в територіальному органі Держпродспоживслужби», «Документом, що засвідчує проходження професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації та одержання (підвищення) робітничої кваліфікації, є диплом кваліфікованого робітника або свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації…».
Крім того, відповідно до пункту 2 «Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.05.1993 № 340 «Особи допускаються до керування транспортними засобами за наявності у них національного посвідчення водія України на право керування транспортними засобами відповідної категорії (далі - посвідчення водія)…».
Згідно з пунктом 16 цього положення «Посвідчення водія видається особі, яка пройшла медичний огляд у порядку, установленому МОЗ, а також підготовку або перепідготовку відповідно до встановлених планів і програм та склала теоретичний і практичний іспити у територіальному сервісному центрі МВС», «Документами, що засвідчують підготовку і перепідготовку водіїв транспортних засобів, є:…документи про професійну (професійно-технічну) освіту державного зразка за професією водія автотранспортних засобів відповідної категорії (диплом кваліфікованого робітника, свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації), видані закладом, що має ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері професійної (професійно-технічної) освіти».
Отже, Замовник на порушення вимог пункту четвертого частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ШБУ-77», як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та рішенням тендерного комітету тендерну пропозицію цього учасника було допущено до аукціону.
Відповідно до абзаців першого та шостого частини першої статті 31 Закону Замовник відміняє процедуру закупівлі, якщо за результатами розгляду тендерних пропозицій до оцінки допущено тендерні пропозиції менше ніж двох учасників.
Згідно з інформацією, оприлюдненою на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, після аукціону найбільш економічно вигідною стала пропозиція учасника ТОВ «ДП «АЛЬКОР», з яким Замовник уклав Договір про закупівлю послуг від 01.07.2020 № 59.
За результатами моніторингу встановлено, що умови цього договору не відповідають вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції учасника ТОВ «ДП «АЛЬКОР».
Так, відповідно до вимог пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником, а також: 1) Документальне підтвердження відповідності послуг (робіт) повинно включати гарантійний лист, яким учасник гарантує надання послуг (виконання робіт) за предметом закупівлі відповідно до Технічного завдання (додаток 5 до тендерної документації) в повному обсязі, належної якості. 2) Документальне підтвердження відповідності послуг (робіт) повинно включати гарантійний лист щодо дотримання гарантійних термінів експлуатації об’єкта, його конструктивних елементів, із зазначенням цих термінів, але в будь якому разі: - покриття дорожнього одягу – не менше ніж 8 років; - дорожньої розмітки фарбою – не менше ніж 6 місяців; - основа дорожнього одягу – не менше ніж 8 років; - дорожніх знаків – не менше ніж 7 років».
Учасник ТОВ «ДП «АЛЬКОР» в складі тендерної пропозиції надав гарантійний лист від 21.04.2020 № 27/2-9 (файл «ВІДПОВІДНІСТЬ.rar»), в якому підтвердив зазначені гарантійні терміни експлуатації об’єкта.
Разом з тим, в пункті 10.1 Договору про закупівлю послуг від 01.07.2020 № 59, укладеного Замовником з ТОВ «ДП «АЛЬКОР», зазначено «Виконавець гарантує можливість експлуатації Об’єкту після надання ним послуг з наступними гарантійними строками:
а) відновлення або нанесення нової вертикальної та горизонтальної розмітки згідно ДСТУ 2587:2010: «функціональна довговічність постійної розмітки повинна бути не менше ніж шість місяців, тимчасової - від одного до двох місяців»;
б) інші послуги - 5 років з моменту їх прийняття (крім аварійного ремонту дорожнього покриття);
в) на вироби, конструкції, елементи – відповідно до вимог нормативних документів.».
Отже, на порушення вимог частини четвертої статті 36 Закону умови Договору про закупівлю послуг від 01.07.2020 № 59 відрізняються від змісту тендерної пропозиції ТОВ «ДП «АЛЬКОР».
Відповідно до частини першої статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 Закону.
Період усунення порушень:
24.07.2020 11:34 - 08.08.2020 00:00
Дата публікації висновку:
24.07.2020 11:34
Оскарження висновку в суді
Опис:
No 260/2689/20 від 10 серпня 2020
Дата публікації:
04.01.2021 12:04
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація надаєтсья у вкладених файлах
Дата публікації звіту:
31.07.2020 14:49