-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія (універсальна послуга)
Завершена
961 200.00
UAH з ПДВ
Номер:
7e49d02b422a4dbf9e721e759591cd04
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-27-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.04.2020 00:00
Період моніторингу:
27.04.2020 13:25 - 20.05.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.04.2020 Одеса № 109
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: службова записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Олександра ВАСИЛЬЄВА від 27.04.2020, службова записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Андрія НОТЄВСЬКОГО від 27.04.2020
Начальник Олег МУРАТОВ
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 27.04.2020 № 109
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення
UA-2020-03-24-000612-c 24.03.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олександр ВАСИЛЬЄВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 35 Закону (у редакції Закону чинного на момент оприлюднення повідомлення про намір укласти договір) та частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, укладення договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 травня 2020 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, укладання договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Благоустрій» (далі – Замовник) на 2020 рік, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (скороченої) від 24.03.2020 на закупівлю електричної енергії (універсальної послуги), договір про закупівлю електричної енергії (універсальної послуги) від 31.03.2020 № 21.
Відповідно до інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, Замовником було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (скороченої) від 24.03.2020 за ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія, на умовах застосування переговорної процедури на підставі пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні
закупівлі» (у редакції Закону чинного на момент оприлюднення повідомлення про намір укласти договір) (далі – Закон) у зв’язку відсутністю конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником проведено переговорну процедуру за ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія та укладено договір від 31.03.2020 № 21 на суму 961 200,00 грн з ПДВ.
У розділі «Обґрунтування застосування переговорної процедури», Замовником зазначено, що відповідно до п. 13 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом України «Про ринок електричної енергії» для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 цього Закону.
Проте, відповідно до підпункту 14.1.17 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) бюджетною установою є установа у значенні, наведеному у Бюджетному кодексі України (далі – БКУ).
У розумінні БКУ (частина перша статті 2) бюджетними установами є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи
є неприбутковими.
Відповідно до підпункту 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 ПКУ неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), яка, зокрема внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
Крім того, відповідно до підпункту 133.4.6 пункту 133.4 статті 133 ПКУ до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені бюджетні установи.
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру
та виключення з Реєстру визначений постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» (далі – Порядок). При цьому, згідно з пунктом 3 Порядку бюджетним установам і організаціям присвоюється ознака неприбутковості (0031) – «бюджетні установи».
Відповідно до пункту 12 Порядку з метою забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України забезпечується відкритий доступ до відомостей, що містяться в Реєстрі.
У зазначеному реєстрі (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers), відомості щодо включення Замовника до неприбуткових підприємств, установ та організацій відсутні.
Разом з тим, за даними реєстру «Дані про взяття на облік платників податків» (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers) комунальне підприємство «Благоустрій» (код за ЄДРПОУ 32795536) є платником податків та перебуває на обліку за основним місцем обліку в АРЦИЗЬКІЙ ДЕРЖАВНІЙ ПОДАТКОВІЙ ІНСПЕКЦІЇ Ізмаїльського управління Головного управління ДПС в Одеській області (запис про взяття на облік № 03/28-04 від 19.01.2004).
З огляду на викладене, Замовник є платником податків та не є бюджетною установою у розумінні БКУ та ПКУ, тобто у пункті 14 повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (скороченої) від 24.03.2020 Замовником невірно застосовано його належність до бюджетної установи, що стало підставою для закупівлі електричної енергії (універсальної послуги).
Отже, Замовником на порушення пункту 2 частини другої статті 35 Закону (у редакції Закону чинного на момент оприлюднення повідомлення про намір укласти договір) безпідставно застосовано переговорну процедуру (скорочену).
Південним офісом Держаудитслужби в електронній системі закупівель було надіслано Замовнику запити про надання пояснень від 28.04.2020.
Замовником на порушення частини п’ятої статті 8 Закону не надав відповіді в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень:
05.05.2020 14:44 - 20.05.2020 00:00
Дата публікації висновку:
05.05.2020 14:44
Запити/Пояснення
Номер:
f497dd6e7d044b009ccb00041d256274
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.04.2020 11:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.05.2020 00:00
Опис:
Відповідно до наказу начальника Південного офісу Держаудитслужби
від 27.04.2020 № 109 розпочато моніторинг переговорної процедури (скороченої) за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (універсальна послуга), яка проводиться Комунальним підприємством «БЛАГОУСТРІЙ» (оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2020-03-24-000612-c, дата оприлюднення 24.03.2020).
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпункту 14 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 р. № 23, постала потреба в отриманні пояснень від Замовника щодо обґрунтування застосування переговорної процедури (скорочена), а саме:
- яким чином Замовник може обґрунтувати свою належність до бюджетної установи, що стало підставою для застосування переговорної процедури (скороченої) для закупівлі електричної енергії (універсальної послуги) відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.