-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Розроблення землевпорядної документації (проєктів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевість) територій та об'єктів природно-заповідного фонду (РЛП "Мальованка)
Торги відмінено
3 535 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 676.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 676.50 UAH
Номер:
510ed365164f48e68afe2bbb2be431cf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-03-24-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.03.2020 00:00
Період моніторингу:
24.03.2020 16:03 - 15.04.2020 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
24.03.2020 № 15
Хмельницький
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника управління -
начальник відділу контролю органів
влади,оборони, правоохоронних
органів та місцевих бюджетів Валерій ДЗЮБЛЮК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області
від 24.03.2020 № 15
Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
унікальний номер; дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
1. UA-2020-03-23-004425-b; 23.03.2020
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В. о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення частини першої статті 4 Закону.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» від 13.04.2016 №680 щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Замовник відмінив торги через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, відповідно до абзацу третього частини першої статті 31 Закону
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 березня 2020 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Департаменту природних ресурсів та екології Хмельницької ОДА (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 23.03.2020 №5, пояснення від 25.03.2020, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено, що згідно з оприлюдненим Замовником річним планом закупівлі за номером UA-P-2020-02-06-000262-a у пункті 8 «Орієнтовний початок проведення процедури закупівлі» зазначено – лютий, 2020, що не відповідає оголошеній Замовником у березні 2020 року процедурі закупівлі.
Відповідно до частини першої статті 4 «Планування закупівель та інші передумови здійснення процедур закупівель» Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п'яти днів з дня їх затвердження.
Таким чином, оскільки відповідно до статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану, складання річного плану та внесення до нього змін (в тому числі орієнтовного початку проведення процедури закупівлі) є передумовою здійснення процедур закупівель, визначених Законом та передує їх проведенню.
За результатами моніторингу встановлено, що в порушення частини першої статті 4 Закону інформація, зазначена у пункті 8 «Орієнтовний початок проведення процедури закупівлі» річного плану закупівель за номером ID: UA-P-2020-02-06-000262-a, не відповідає оголошеній Замовником процедурі закупівлі.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» від 13.04.2016 №680 щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами.
Станом на дату завершення моніторингу (30.03.2020) Замовником прийнято рішення щодо відміни процедури закупівлі відповідно до абзацу третього частини першої статті 31 Закону (протокол від 25.03.2020 № 7) у зв'язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Період усунення порушень:
30.03.2020 12:29 - 14.04.2020 00:00
Дата публікації висновку:
30.03.2020 12:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до абзацу третього частини першої статті 31 Закону торги відмінено за предметом закупівлі «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги», код ДК 021:2015 – 71250000-5 (Розроблення землевпорядної документації (проєктів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натурі (на місцевість) територій та об’єктів природно-заповідного фонду (РЛП «Мальованка») через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель (протокол № 7 від 25.03.2020 року).
Дата публікації звіту:
30.03.2020 13:53
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом відміни процедури закупівель.
Дата публікації:
30.03.2020 14:12
Запити/Пояснення
Номер:
40b9d24d3eed4d54b946f450ddb2bdaa
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
25.03.2020 11:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.03.2020 01:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі ProZorro за номером ID: UA-2020-03-23-004425-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснення.
Відповідно до частини першої статті 4 «Планування закупівель та інші передумови здійснення процедур закупівель» Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження.
Відповідно до роз'яснень Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 14.09.2016 №3302-06/29640 закупівля здійснюється відповідно до річного плану, який складається та затверджується тендерним комітетом замовника відповідно до частини четвертої статті 11 Закону. Частиною першою статті 4 зазначеного Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості, предмету закупівлі, орієнтованого початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені і не обмежені. Тому Замовник може вносити періодично зміни до річного плану закупівель /додатку до річного плану, але в будь-якому випадку до здійснення відповідної закупівлі. Таким чином, Замовник може вносити зміни до річного плану закупівель виключно до початку відповідної процедури закупівлі.
Згідно з оприлюдненим Замовником річним планом закупівлі за номером UA-P-2020-02-06-000262-a у пункті 8 «Орієнтовний початок проведення процедури закупівлі» зазначено – лютий, 2020, що не відповідає оголошеній Замовником у березні 2020 року процедурі закупівлі.
Крім того, відповідно до пункту 11 частини першої статті 8 Закону форми документів у сфері публічних закупівель затверджені наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 (далі – Наказ №490).
При цьому, виходячи зі змісту пункту 2 Наказу №490, формами документів у сфері публічних закупівель затверджено обов'язкові поля, що заповнюються замовником в електронній системі закупівель, шляхом унесення в них наявної інформації.
Таким чином, оскільки відповідно до статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану, складання річного плану та внесення до нього змін (в тому числі орієнтовного початку проведення процедури закупівлі) є передумовою здійснення процедур закупівель, визначених Законом та передує їх проведенню.
Крім того, така позиція узгоджується із рішенням Сьомого апеляційного адміністративного суду від 24.02.2020 у справі №560/2384/19.
Враховуючи викладене, Законом встановлено імперативну норму вносити зміни до річного плану закупівель у випадку будь-яких змін, зокрема і щодо орієнтовного початку процедури закупівлі.
Для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідну інформацію (пояснення):
- чому в порушення частини першої статті 4 Закону інформація, зазначена у пункті 8 «Орієнтовний початок проведення процедури закупівлі» річного плану закупівель за номером ID: UA-P-2020-02-06-000262-a, не відповідає оголошеній Замовником процедурі закупівлі.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення може бути долучене його документальне підтвердження.
Номер:
a3d27cd470144a009440abaf0e0dfaae
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
25.03.2020 11:51
Опис:
Протоколом засідання тендерного комітету Департаменту природних ресурсів та екології облдержадміністрації № 2 від 05.02.2020 року затверджені зміни до річного плану закупівель на 2020 рік. Так, до річного плану закупівель на 2020 рік згідно з вищезгаданим протоколом включено Розроблення землевпорядної документації (проєктів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натурі (на місцевість) територій та об’єктів природно-заповідного фонду (РЛП «Мальованка» («Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги», код ДК 021:2015 – 71250000-5) з орієнтовним початком проведення процедури закупівлі лютий-березень 2020 року. Проте при оприлюдненні інформації у порядку передбаченому статтею 4 Закону в системі неможливо вибрати два місяці, оскільки обирається лише один місяць (поточний). Тому при публікації закупівлі сталася технічна помилка – в плані не відредагувався місяць публікації закупівлі.
Протоколом засідання тендерного комітету Департаменту природних ресурсів та екології облдержадміністрації № 7 від 25.03.2020 року прийняти рішення відмінити процедуру відкритих торгів згідно предмету закупівлі «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги», код ДК 021:2015 – 71250000-5 (Розроблення землевпорядної документації (проєктів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натурі (на місцевість) територій та об’єктів природно-заповідного фонду (РЛП «Мальованка») з підстави, що передбачена згідно частини 1 статті 31 Закону, а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель (протокол додається).