• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Меблі та приспособи різні

Завершена

542 598.98 UAH без ПДВ
Номер: df048fbbdcc846f283af88ad2e56d9a3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-03-31-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 31.03.2020 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 31.03.2020 13:15 - 22.04.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 31.03.2020 Одеса № 95 Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: службова записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Андрія НОТЄВСЬКОГО від 31.03.2020 Начальник Олег МУРАТОВ Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 31.03.2020 № 95 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 6. UA-2020-03-20-001359-c 20.03.2020 Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олександр ВАСИЛЬЄВ
Адреса: Ukraine, Одеська, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.), +38 (0 48) 724-35-76, rapsodia9@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правомірності обрання та застосування процедури закупівлі, встановлено порушення пункту 3 частини другої статті 35 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом та укладення договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 квітня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, укладення договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Міська клінічна інфекційна лікарня» Одеської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення скороченої переговорної процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 20.03.2020, оприлюднення інформації про укладений договір (26.03.2020), укладений договір від 26.03.2020 № 35, пояснення Замовника на запит Південного офісу Держаудитслужби від 03.04.2020. За результатами моніторингу на стадії визначення предмета закупівлі, планування, відображення у річному плані (додатку), публікації оголошення про проведення закупівлі встановлено, що Замовником 20 березня 2020 року оприлюднено оголошення про закупівлю послуг за «ДК 021:2015: 39150000-8 — Меблі та приспособи різні» за скороченою переговорною процедурою з очікуваною вартістю 542 598,98 грн. з ПДВ. У розділі «Обґрунтування» Замовником зазначається, що «Закупівля проводиться з підстав пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайної ситуації відповідно до пункту 3 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та з урахуванням вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 530-IX, Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.02.2020 № 93-р «Про заходи щодо запобігання занесенню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом 2019-nCoV», наказу Міністерства охорони здоров'я України від 24.01.2020 № 185 «Про заходи щодо недопущення занесення і поширення на території України випадків захворювань, спричинених новим коронавірусом, виявленим у місті Ухань (провінція Хубей, Китай)» (із змінами від 17.02.2020 № 366)» та є підставою для проведення переговорної процедури відповідно до пункту 3 частини другої статті 35 Закону. За результатами аналізу правомірності застосування скороченої переговорної процедури закупівлі встановлено, що відповідно до частини 2 статті 2 Закону умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг регулюються виключно цим Законом та/або Законом України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони», крім випадків, передбачених цим Законом, і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно норми щодо внесення змін до цього Закону та/або до Закону України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони». Так, згідно з пунктом 3 частини другої статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Застосування переговорної процедури закупівлі в таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури. Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України ліквідація наслідків надзвичайної ситуації - проведення комплексу заходів, що включає аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи, які здійснюються у разі виникнення надзвичайної ситуації і спрямовані на припинення дії небезпечних факторів, рятування життя та збереження здоров’я людей, а також на локалізацію зони надзвичайної ситуації. Разом з тим, згідно статті 14 Кодексу цивільного захисту України у разі виникнення надзвичайної ситуації за рішенням відповідно Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи Севастопольської міських державних адміністрацій для єдиної державної системи цивільного захисту у повному обсязі або частково для окремих її територіальних підсистем тимчасово встановлюється режим надзвичайної ситуації. Так, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.03.2020 № 338-р «Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації» з урахуванням поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, висновків Всесвітньої організації охорони здоров’я щодо визнання розповсюдження COVID-19 у країнах світу пандемією, з метою ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації природного характеру державного рівня, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та відповідно до статті 14 та частини другої статті 78 Кодексу цивільного захисту України установлено для єдиної державної системи цивільного захисту на всій території України режим надзвичайної ситуації з 25.03.2020 по 24.04.2020. Крім того, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17.03.2020 № 530-IX Розділ IX «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» доповнили пунктом 2-1 такого змісту: установити, що дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, необхідні для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19). Перелік таких товарів, робіт чи послуг та порядок їх закупівлі затверджуються Кабінетом Міністрів України. Однак, постанова Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 № 225, що затвердила Порядок проведення закупівель товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19) на території України та Перелік товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19) на території України набрала чинності 21.03.2020, тоді як інформація про закупівлю опублікована на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу 20.03.2020 (відображення закупівлі у річному плані (додатку) оприлюднено 20.03.2020). Тому, у межах проведення моніторингу з питань обґрунтованості застосування скороченої переговорної процедури закупівлі в електронній системі закупівель Південним офісом Держаудитслужби було надано запит Замовнику на пояснення від 01.04.2020. Надані пояснення Замовника на запит Південного офісу Держаудитслужби від 03.04.2020 містять посилання на підпункт 11 пункту 1 рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.03.2020 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», який введено в дію Указом Президента України від 13.03.2020 № 87/2020 та сумісного наказу Департаменту охорони здоров’я Одеської обласної державної адміністрації та Департаменту охорони здоров’я Одеської міської ради «Про етапи розгортання госпітальної бази для надання медичної допомоги хворим на COVID-19» від 13.03.2020. Однак, норми вищенаведених актів не встановлювали режим надзвичайної ситуації на території Одеської області. Тобто, станом на 20.03.2020 на території Одеської області не було запроваджено режим надзвичайної ситуації. Слід зазначити, що відповідно до вимог частини 1 статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Переговорна процедура проводиться як виняток у вичерпному переліку випадків, визначених у частинах другої та третьої статті 35 Закону . Отже, Замовником на порушення пункту 3 частини другої статті 35 Закону безпідставно застосовано скорочену переговорну процедуру, оскільки відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.03.2020 № 338-р «Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації» режим надзвичайної ситуації на всій території України установлено лише з 25.03.2020, тоді як інформація про закупівлю опублікована на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу 20.03.2020.
Період усунення порушень: 07.04.2020 15:41 - 22.04.2020 00:00
Дата публікації висновку: 07.04.2020 15:41

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Договір укладено та виконано.
Дата публікації звіту: 13.04.2020 21:58

Запити/Пояснення