• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт відділення відновного лікування №1 по вул. Федьковича, 16 (корпусу А1)

Завершена

3 235 908.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 3 235.91 UAH
Номер: d93fc3a667d74120972517ed6eb63104
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-04-30-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.04.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913637
Період моніторингу: 30.04.2020 11:22 - 23.05.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 30.04.2020 №33 Тернопіль Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 188 (із змінами внесеними наказами Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, від 21.01.2020 №16), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. В.о. начальника Ганна ШКЛЯР Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 30.04.2020 №33 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 2. UA-2020-03-20-004065-b від 20.03.2020 – дані автоматичних індикаторів ризиків.
Адреса: Ukraine, Тернопільська, Тернопіль
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Тернопільська обл.), +38 (0 97) 471-63-96, te060970tgl@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини третьої статті 17; пунктів 2, 3,10 та 16 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів затверджених Уповноваженим органом, підстав відхилення пропозицій (ТОВ «Тернопільбуд», ТОВ «Проф Буд», ТОВ «Лайттер») та відповідності пропозиції ПП «Надра – Тернопіль» умовам тендерної документації, дотримання законодавства при укладанні договору та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Питання, що стали предметом аналізу: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильність заповнення форм документів затверджених Уповноваженим органом; відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (в редакції чинній на час оголошення процедури закупівлі, далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладення договору та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства «Тернопільська міська дитяча комунальна лікарня» (далі - Замовник) від 06.04.2020 (із змінами), пропозиції учасників: Товариства з обмеженою відповідальністю «Тернопільбуд» (далі - ТОВ «Тернопільбуд»), Товариства з обмеженою відповідальністю «Проф Буд» (далі - ТОВ «Проф Буд»), Товариства з обмеженою відповідальністю «Лайттер» (далі - ТОВ «Лайттер»), Приватного підприємства «Надра-Тернопіль» (далі – ПП «Надра – Тернопіль»), протокол засідання тендерного комітету №б/н від 21.04.2020 щодо розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Тернопільбуд», ТОВ «Проф Буд», ТОВ «Лайттер» та їх відхилень й щодо розгляду тендерної пропозиції ПП «Надра – Тернопіль» та визначення його переможцем, повідомлення про намір укласти договір від 21.04.2020, договір від 07.05.2020 № 193. Моніторингом тендерної документації встановлено, що Замовником в порушення: - пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації технічні, якісні характеристики предмета закупівлі не передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля; - пункту 10 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не вірно зазначено дату з якої тендерні пропозиції вважаються дійсними; - пункту 16 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено посаду особи замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. Поряд з цим, Замовником в порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону у пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначено вимогу щодо подачі учасниками витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, який повинен містити всі пункти відповідно до Єдиного державного реєстру (виняток може складати пункт щодо реєстраційних дій), не більше десятиденної давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель, щодо яких спрацювали автоматичні індикатори ризиків (RISK2-13-1) не підтверджено.
Період усунення порушень: 22.05.2020 12:25 - 06.06.2020 00:00
Дата публікації висновку: 22.05.2020 12:25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку 1. Замовником в порушення пункту 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у тендерній документації технічні, якісні характеристики предмета закупівлі не передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Відповідно до п. 3 часини2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. На виконання вказаних вимог Закону замовник передбачив відповідно до пп.15 п.1.1 Розділу 3 Тендерної документації надання у складі тендерної пропозиції інформації про підтвердження застосування Учасником заходів із захисту довкілля. Та обставина, що вимога зазначена саме не в п.6 Розділу 3 Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» не свідчить про невиконання з боку замовника вимог Закону. З огляду на викладене, положення та вимоги тендерної документації в цій частині повністю відповідають вимогам чинного законодавства та не потребують усунення порушення, яке має місце на думку Управління Західного офісу Держаудитслужби. 2. Замовником в порушення пункту 10 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не вірно зазначено дату з якої тендерні пропозиції вважаються дійсними. Відповідно до п.10 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій. П.4 Розділу 3 Тендерної документації передбачено, що «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 (дев’яноста) робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій». З огляду на викладене, положення та вимоги тендерної документації в цій частині повністю відповідають вимогам чинного законодавства та не потребують усунення порушення, яке має місце на думку Управління Західного офісу Держаудитслужби. 3. Замовником в порушення пункту 16 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено посаду особи замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. Відповідно до п.16 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. П.2.3 розділу 1 Тендерної документації містить інформацію про посадову особа замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками із зазначенням посади в тендерному комітеті, а саме: «Секретар тендерного комітету Онищук Анжела Зіновіївна, 46002, м. Тернопіль, вул. Клінічна, 1а, тел.: (0352) 52-19-53, tmdl@ukr.net». З огляду на викладене, положення та вимоги тендерної документації в цій частині повністю відповідають вимогам чинного законодавства та не потребують усунення порушення, яке має місце на думку Управління Західного офісу Держаудитслужби. 4. Замовником в порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону у пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначено вимогу щодо подачі учасниками витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, який повинен містити всі пункти відповідно до Єдиного державного реєстру (виняток може складати пункт щодо реєстраційних дій), не більше десятиденної давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Частиною 3 статті 17 Закону передбачено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Зважаючи на викладене, Закон забороняє вимагати документальне підтвердження інформації, яка міститься у відкритих реєстрах, саме з метою підтвердження відсутності обставин, передбачених статтею 17 Закону. У підпункті 5.1 пункту 5 розділу 3 Тендерної документації зазначено кваліфікаційні критерії та вимоги до учасників визначені відповідно до статей 16 та 17 Закону, зокрема, наведено перелік обставин, за яких замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі, та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника. При цьому інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, надається відповідно до вимог Додатку 3 до Тендерної документації. Для підтвердження відсутності обставин для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону, згідно з вимогами Додатку 3 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію в довільній формі про те, що: - відомості про юридичну особу, яка є учасником, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; - службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення; - суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів); - фізична особа, яка є учасником, не була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; - службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; - учасник не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура; - у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань наявна інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»; - юридична особа, яка є учасником, має антикорупційної програми та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень; - учасник не має заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). Разом з тим, відповідно до пп.5 п. 1.1 Розділу 3 Тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, який повинен містити всі пункти відповідно до Єдиного державного реєстру (виняток може складати пункт щодо реєстраційних дій), не більше десятиденної давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Ця вимога Тендерної документації передбачена згідно з частиною третьою статті 22 Закону, відповідно до якої Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Враховуючи викладене, замовник виконав вимоги частини третьою статті 17, пункту 2 частини другої статі 22 Закону та дотримався рекомендацій, які надані Мінекономрозвитку листом від 15.01.2016 № 3302-06/906-06. З огляду на викладене, положення та вимоги тендерної документації в цій частині повністю відповідають вимогам чинного законодавства та не потребують усунення порушення, яке має місце на думку Управління Західного офісу Держаудитслужби. КНП «Тернопільська міська дитяча комунальна лікарня» приймає до уваги трактування органом державного фінансового контролю вимог статей 17 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Зважаючи на надані аргументовані заперечення, а також зважаючи на те, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, якими передбачена можливість зміни або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, а зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються (ч.1 статті 651 Цивільного кодексу України, ч.1 статті 188 Господарського кодексу України), У КНП «Тернопільська міська дитяча комунальна лікарня» відсутні правові підстави для розірвання договору.
Дата публікації звіту: 29.05.2020 17:14