-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
капітальний ремонт зовнішніх водопровідних мереж по вул. Межигірській в с. Нові Петрівці Вишгородського району Київської області
Завершена
9 586 995.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0% або 3 000.00 UAH
Номер:
3ae6fe728084425e92bd421373c0954f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-08-07-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.08.2020 00:00
Період моніторингу:
10.08.2020 08:31 - 02.09.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.08.2020 № 133
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 07.08.2020 № 133
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6 UA-2020-03-19-000746-a 19.03.2020
інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення п. 4 ч. 1 ст. 30 та абз. 5 ч. 1 ст. 3 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності укладання договору та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01.09.2020.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII у редакції від 17.03.2020), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності його умов тендерній пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 19.03.2020 б/н (далі – ТД), протоколи розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «Спецінжиніринг постач», ТОВ «УЮТСПЕЦБУД», ТОВ «ГАРАНТСПЕЦБУД ЛТД» рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.06.2020 № 12117-р/пк-пз, договір від 26.06.2020 № 5.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено, що Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ГАРАНТСПЕЦБУД ЛТД» з підстав, зазначених у протоколі розгляду.
Так, перевіркою підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТСПЕЦБУД ЛТД», вказаних у протоколі засідання від 18.05.2020 № 5, встановлено, що Замовником при перевірці ЕЦП/КЕП учасника в розділі організація (установа) зазначено - фізична особа.
Однак, аналізом документів та інформації, розміщеної на веб-порталі уповноваженого органу, встановлено, що ТД вимагалось створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги» та шляхом накладення на неї електронного цифрового підпису (ЕЦП) або кваліфікованого електронного підпису (КЕП). У разі якщо учасник, згідно із законодавством або з технічних причин, не може підписати ЕЦП або КЕП тендерну пропозицію, то такий учасник надає лист-пояснення, в якому зазначає законодавчі або технічні причини не накладення на неї ЕЦП або КЕП/.
При перевірці ЕЦП за посиланням https//czo.gov.ua/verify встановлено, що учасником в свою чергу підписано тендерну пропозицію з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги» та шляхом накладення на неї електронного цифрового підпису (ЕЦП), а саме: зазначено підписувача : Кухтицького А.С., який на підставі наказу від 01.09.2016 № 0109-1К та рішення засновників ТОВ «ГАРАНТСПЕЦБУД ЛТД» від 29.06.2016 № 1 є директором ТОВ «ГАРАНТСПЕЦБУД ЛТД». Враховуючи вищенаведене, учасником ТОВ «ГАРАНТСПЕЦБУД ЛТД» підтверджено накладання ЕЦП та дотримано вимоги в цій частині.
Також, згідно з протоколом засідання від 18.05.2020 № 5 підставою для відхилення ТОВ «ГАРАНТСПЕЦБУД ЛТД» було надання витягу про наявність відкритого рахунку замість довідки.
В свою чергу, учасником ТОВ «ГАРАНТСПЕЦБУД ЛТД» надано витяг, в якому зазначена вся інформація щодо відкритого рахунку, що згідно з розділом ІІІ відноситься до формальних помилок, які не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника.
Таким чином, Замовником всупереч вимогам п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону № 922-VIII у редакції від 17.03.2020 відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ГАРАНТСПЕЦБУД ЛТД», яка відповідала вимогам ТД та пропозиція якого була нижчою від пропозиції переможця на 104 978,22 грн., чим порушено норми абз. 5 ч. 1 ст. 3 Закону 922-VIII у редакції від 17.03.2020.
Період усунення порушень:
02.09.2020 13:37 - 17.09.2020 00:00
Дата публікації висновку:
02.09.2020 13:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник не погоджується з Висновком про результати моніторингу закупівлі та повідомляє наступне.
Згідно пункту 30 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
А в пункті 15 частини першої статті 1 Закону зазначено, що переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Пункт 35 частини першої статті 1 Закону дає визначення УЧАСНИКа. Учасник процедури закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, ЮРИДИЧНА ОСОБА (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Тому, оскільки учасником торгів є юридична особа, а саме ТОВ «ГАРАНТСПЕЦБУД ЛТД», тому й електронний цифровий підпис чи кваліфікований електронний підпис має бути накладено юридичною особою, а не ФІЗИЧНОЮ. А отже, Замовником було правомірно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ГАРАНТСПЕЦБУД ЛТД» про що зазначено у протоколі тендерного комітету №5 від 18 травня 2020 року.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документи з тендерною Пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну (з урахуванням всіх податків та зборів, в тому числі ПДВ), та завантаження файлів у сканованому вигляді у форматі PDF (Portable Document Format), що містять документальне підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до пункту 2 розділу 5 Документації передбачено, що додатково учасники надають у складі Пропозиції:
- ОРИГІНАЛ довідки, виданої відповідним органом Державної фіскальної служби України про наявність відкритого (відкритих) рахунку (рахунків) в обслуговуючому банку (банках);
- оригінал довідки з обслуговуючого банку (ВСІХ обслуговуючих банків) про наявність відкритого рахунку.
Проте, в складі тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТСПЕЦБУД ЛТД» ВІДСУТНІЙ ОРИГІНАЛ ДОВІДКИ виданої відповідним органом Державної фіскальної служби України про наявність відкритого (відкритих) рахунку (рахунків) в обслуговуючому банку (банках).
Також звертаємо увагу на той факт, що Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглядала скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ВІННИЦЯ ПРОЕКТ-БУД" від 28 травня 2020 № UA-2020-03-19-000746-a.c2 та розглядала в розрізі УМОВА тендерної документації = документ в тендерній пропозиції.
На підставі вищевикладеного, Замовником було проведено закупівлю з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту:
07.09.2020 18:31