• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Пара, гаряча вода та пов’язана продукція

Завершена

716 324.00 UAH з ПДВ
Номер: c20349ccb3ed429ab284852a03b9a56b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-05-04-000111
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.05.2020 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 18.05.2020 14:16 - 09.06.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 15.05.2020 № 87 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 15.05.2020 № 87 Витяг з Переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 20 UA-2020-03-19-000444-а 19.03.2020 Донецький Національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського (код ЄДРПОУ 01566057) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Заступник начальника відділу Любов ОПОЛОНИК
Адреса: Ukraine, Дніпропетровська, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.), +38 (0 56) 722-22-72, olga.kolecnik@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо обрання процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення частини другої статті 35 Закону. За результатами аналізу питання щодо своєчасності укладання договору про закупівлю та оприлюднення встановлено порушення вимог абзацу 8 частини третьої статті 35 Закону та порушення визначення вартості закупівлі. За результатами аналізу питання щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 7 частини третьої статті 35 Закону, пункту 2 Наказу № 490. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку) - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 червня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), обрання процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність укладання договору про закупівлю та оприлюднення відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діяла до 19.04.2020 (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського (далі – Замовник) на 2020 рік UA-P-2020-03-10-000275-с, оголошення про проведення закупівлі, протокол переговорів від 20.03.2020 №4п, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене 19.03.2020, договір від б/д №11335. Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав. За результатами моніторингу установлено, що у пункті 13 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» Замовником зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Проте, при обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі на порушення абзацу 7 частини третьої статті 35 Закону та п. 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» із змінами (далі – Наказ № 490) в оголошенні про проведення закупівлі та у Повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (п. 14) Замовником не підтверджено відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку на дату проведення закупівлі. Таким чином, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі пари, гарячої води та пов’язаної продукції без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 35 Закону. Моніторингом установлено, що на порушення норми абзацу восьмого частини третьої статті 35 Закону, Замовником укладено договір від б/д №11335 (який опубліковано в електронній системі закупівель 26.03.2020) про закупівлю теплової енергії на 7-й день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі, тобто раніше терміну, передбаченому Законом, а саме менше ніж через 10 днів з дня оприлюднення такого повідомлення. Так, зазначеною нормою статті 35 Закону визначений перелік підстав, згідно з якими договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі може бути укладений раніше вказаного вище строку, зокрема у разі закупівлі централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення. Однак, відповідно до п. 4 Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури та пункту 1.2 договору від б/д №11335 конкретна назва предмета закупівлі Замовником зазначена як теплова енергія за кодом ДК 021:2015: 09320000-8 — Пара, гаряча вода та пов’язана продукція, що не є послугами з централізованого постачання теплової енергії або послугами з централізованого опалення. Слід зазначити, що опублікований в електронній системі закупівель 26.03.2020 договір про закупівлю теплової енергії без дати за №11335 підписано обома Сторонами, скріплено печатками, однак дата укладання договору відсутня. Відповідно до абзацу 4 частини першої статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням строків, передбачених, зокрема, абзацом восьмим частини третьої статті 35 цього Закону. Крім того, моніторингом установлено, що договір про закупівлю від б/д №11335 укладений на суму 716 324,00 грн з ПДВ, проте фактична ціна договору з урахуванням очікуваного обсягу постачання теплової енергії 400,0 Гкал та тарифу на дату укладення договору 1789,02 грн з ПДВ становить суму 715 608,00 грн з ПДВ. Отже договір укладений з порушенням визначення вартості закупівлі. Різниця склала 716,00 грн (716 324,00 – 715 608,00).
Період усунення порушень: 01.06.2020 21:27 - 16.06.2020 00:00
Дата публікації висновку: 01.06.2020 21:27

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Адміністрація Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського у відповідь на інформацію розміщену на сайті уповноваженого органу про виявлені порушення під час здійснення моніторингу, ID моніторингу UA-M-2020-05-04-000111 ● c20349ccb3ed429ab284852a03b9a56b, тендерної закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 09320000-8 — Пара, гаряча вода та пов’язана продукція” (теплова енергія), Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-03-19-000444-a ● 7629ec94995840af9202212e57b1d2fc та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) постала потреба в отриманні пояснень із такого питання. Відповідно до інформації, яка міститься в електронній системі закупівель, процедура закупівлі розпочата відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII, у редакції, що діяла до 19.04.2020 (далі – Закон). Згідно з частиною 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону у новій редакції, процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію змін до цього Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію цього Закону. У зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель тендерним комітетом було прийнято рішення щодо розірвання договору, укладеного у результаті проведення закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 09320000-8 — Пара, гаряча вода та пов’язана продукція” (теплова енергія) (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-03-19-000444-a ● 7629ec94995840af9202212e57b1d2fc), а саме договір №11335. Копії документів додаються: Додаткова угода № 1 від 28.05.2020 р. до договору №11355 від 26 березня 2020 р. Копія протоколу засідання тендерного комітету.
Дата публікації звіту: 02.06.2020 19:04

Запити/Пояснення