-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код 77310000-6 - Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень
Послуги
Завершена
900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
Номер:
e8105730512e43baa86e6b8392bf858e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-29-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.04.2020 00:00
Період моніторингу:
29.04.2020 17:59 - 22.05.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
29.04.2020 № 59
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону України від 19.09.2019 №114-IX), пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедури закупівлі UA-2020-03-18-002598-a, ДК 021:2015: 77310000-6 — Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень, яка проводиться Кирилівською селищною радою Якимівського району Запорізької області.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника переможця торгів встановлено порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі та відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме вжити заходів передбачених статтями 28 та 30 Закону, в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції станом на 18.04.2020) (далі – Закон), розгляд тендерної пропозиції переможця торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію із змінами (далі - тендерна документація, ТД), затверджену рішенням уповноваженої особи Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області (далі – Замовник), тендерна пропозиція учасника переможця Комунального підприємства «Розвиток курортної зони» (далі – КП «Розвиток курортної зони»).
Моніторингом встановлено, невідповідність тендерної пропозиції переможця торгів КП «Розвиток курортної зони» вимогам тендерної документації Замовника торгів.
Так, по-перше, пунктом 4 частини 1 розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну та завантажує документи, в тому числі з інформацією про службову (посадову) особу Учасника та/або його представника, яку (яких) Учасником уповноважено представляти інтереси останнього під час процедури закупівлі, підписувати документи тендерної пропозиції та/або підписувати договір про закупівлю.
На виконання зазначених вимог тендерної документації КП «Розвиток курортної зони» в складі тендерної пропозиції надана інформація та документи щодо уповноваженої особи учасника, а саме директора Жеребець О.А., яким власноручно підписані документи надані в складі тендерної пропозиції.
Проте слід зазначити, що частиною 3 статті 12 Закону зазначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг", відповідно до якого, електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа, при цьому, для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис, яким завершується створення електронного документа.
При перевірці електронного підпису (файл sign.p7s), який накладено на тендерну пропозицію КП «Розвиток курортної зони», встановлено, що її автором та підписантом є Лисенко Дмитро Анатолійович, проте жодної інформації та документу щодо підтвердження повноважень даної особи в складі тендерної пропозиції учасником не надано, чим не дотримано вимоги пункту 4 частини 1 розділу III ТД.
По-друге, пунктом 1.3 частини 1 розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД зазначено на необхідності подання учасниками торгів в складі тендерної пропозиції Довідки у довільній формі, яка містить інформацію про виконання аналогічного договору щодо надання зазначених послуг (учасники торгів повинні надати копію договору).
На виконання вказаної вимоги ТД учасником торгів КП «Розвиток курортної зони» в складі тендерної пропозиції надана Довідка про виконання аналогічного договору від 26.03.2020 №58, де зазначено про виконання учасником двох аналогічних договорів, при цьому вказано про виконання договору від 22.05.2018 №22/05-2 з ціною договору 907 100,00 гривень та надано його копію.
Проте, відповідно до інформації веб-порталу у питань публічних закупівель, до даного договору було укладено Угоду від 24.05.2018 б/н, яка є невід’ємною частиною договору від 22.05.2018 №22/05-2, якою ціну договору встановлено 507 100,0 гривень та відповідно до Звіту про виконання договору виконано на зазначену суму.
Враховуючи зазначене вище, учасником торгів КП «Розвиток курортної зони» в складі надано аналогічний договір не в повному обсязі, не надано Угоду від 24.05.2018 б/н, яка є його невід’ємною частиною та надно недостовірну інформацію щодо суми виконання аналогічного договору, чим не дотримано вимоги пункту 1.3 частини 1 розділу III ТД.
По-третє, частиною 6 розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД передбачено подання учасниками торгів в складі тендерної пропозиції документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, в тому числі наступні документи:
- пояснювальну записку, щодо виконання зазначених послуг, яка повинна включати інформацію щодо відповідності пропозиції Учасника технічному завданню Замовника згідно пункту „Технічна частина” ТД;
- договірну ціну.
При цьому зазначено, що до ціни пропозиції мають бути включені розрахунки за такими статтями витрат: розрахунок заробітної плати; розрахунок вартості матеріальних ресурсів; розрахунок вартості експлуатації машин і механізмів; розрахунок загально-виробничих витрат; розрахунок прибутку.
Крім того, пунктом 6.5 частини 1 розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД передбачено завантаження учасниками торгів до електронної системи закупівель калькуляції вартості послуг.
Проте, в складі тендерної пропозиції КП «Розвиток курортної зони» не надано договірну ціну та калькуляцію вартості послуг, що є предметом закупівлі, чим не дотримано вимоги пункту 6.5 частини 1 та частини 6 розділу III ТД.
Крім того, наданий в складі тендерної пропозиції КП «Розвиток курортної зони» Розрахунок вартості усіх запропонованих послуг від 26.03.2020 №70 не містить розрахунків (калькуляції) заробітної плати, вартості матеріальних ресурсів, вартості експлуатації машин і механізмів, загально-виробничих витрат, прибутку, чим не дотримані вимоги частини 6 розділу III ТД.
Враховуючи зазначене вище, тендерна пропозиція КП «Розвиток курортної зони» не відповідає умовам визначеним Замовником у тендерній документації та підлягає відхиленню на підставі пункту 4 частини 1 статті 30 Закону.
Період усунення порушень:
04.05.2020 11:16 - 19.05.2020 00:00
Дата публікації висновку:
04.05.2020 11:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Обгрунтування зауважень УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ щодо висновку результатів моніторингу процедури закупівлі UA-2020-03-18-002598-a, ДК 021:2015: 77310000-6 — Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень, яка проводиться Кирилівською селищною радою Якимівського району Запорізької області
Пунктом 4 частини 1 розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну та завантажує документи, в тому числі з інформацією про службову (посадову) особу Учасника та/або його представника, яку (яких) Учасником уповноважено представляти інтереси останнього під час процедури закупівлі, підписувати документи тендерної пропозиції та/або підписувати договір про закупівлю.
На виконання зазначених вимог тендерної документації КП «Розвиток курортної зони» в складі тендерної пропозиції надана інформація та документи щодо уповноваженої особи учасника, а саме директора Жеребець О.А., яким власноручно підписані документи надані в складі тендерної пропозиції.
Відповідно до ч. 5 розділу 10 Закону в новій редакції «Прикінцеві та перехідні положення» процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію цього Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію цього Закону. отже посилання на статті закону в новій редакції у висновку недоречні.
При перевірці тендерної пропозиції КП «Розвиток курортної зони», встановлено, що ЕЦП накладений на пропозицію учасника КП «Розвиток курортної зони», належить Лисенко Дмитро Анатолійовичу. Відповідно до Ст. 28 ЗУ замовником було надано звернення для підтвердження повноважень даної особи. Документи додаються.
В ТД не зазначено про обов’язковість підписання документів тендерної пропозиції ЕЦП чи Категорійним цифровим підписом.
Пунктом 1.3 частини 1 розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД зазначено на необхідності подання учасниками торгів в складі тендерної пропозиції Довідки у довільній формі, яка містить інформацію про виконання аналогічного договору щодо надання зазначених послуг (учасники торгів повинні надати копію договору)
В довідці про виконання аналогічного договору від 26.03.2020 №58, надано аналогічний договір від 03 грудня 2019року №03-12-140, чим дотримано вимоги пункту 1.3 частини 1 розділу III, договір від 22.05.2018 №22/05-2 не брався до уваги так як достатньо одного аналогічного договору.
Частиною 6 розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД передбачено подання учасниками торгів в складі тендерної пропозиції документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, в тому числі наступні документи: - пояснювальну записку, щодо виконання зазначених послуг, яка повинна включати інформацію щодо відповідності пропозиції Учасника технічному завданню Замовника згідно пункту „Технічна частина” ТД; - договірну ціну. При цьому зазначено, що до ціни пропозиції мають бути включені розрахунки за такими статтями витрат: розрахунок заробітної плати; розрахунок вартості матеріальних ресурсів; розрахунок вартості експлуатації машин і механізмів; розрахунок загально-виробничих витрат; розрахунок прибутку. Крім того, пунктом 6.5 частини 1 розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД передбачено завантаження учасниками торгів до електронної системи закупівель калькуляції вартості послуг
Пропозиція переможця має підтвердження розрахунку ціни, в тендерній документації. Замовником не визначалось обов‘язковості розрахунку в тих чи інших програмних комплексах. Визначення такої вимоги в тендерній документації обмежувало б коло учасників, та була б дискримінаційною. В складі тендерної пропозиції надана Довідка про розрахунок вартості усіх запропонованих до виконання послуг від 26.03.2020 №70 в якій надані ціни з розрахунками за статтями витрат договірної ціни у відповідності до ДСТУ: Розрахунок заробітної плати
Розрахунок вартості матеріальних ресурсів.
Розрахунок вартості експлуатації машин і механізмів
Розрахунок загально-виробничих витрат
Розрахунок прибутку.
Податки відповідно до вимог чинного законодавства
Таким чином учасником виконані всі вимоги тендерної документації.
Показники пропонуємих послуг перевіряються при їх виконанні. У разі невиконання вбо неналежного виконання послуг, що не задовольняє потреби замовника, договір з таким учасником буде розірвано, з негативними наслідками для порушника умов договору.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Статті закону та інших правочинних актів, то є певні правила і норми, які визначають послідовність дій, спрямованих на виконання закону та інших вимог в рамках правового поля, але суб’єктивна точка зору, приписана до правил і норм, двояко трактує послідовність дій, створює середовище, яке порушує правове поле, та приводить до невиконання правил і норм того ж Закону, тощо.
Відповдно до вимог ЗУ Про публічні закупівлі, а саме Ст.3 «основні принципи здійснення закупівель» замовником було обрано пропозицію з найнижчою ціною. Вибір пропозиції з ціною, вищою ніж запропонована в ході торгів, порушує всі канони прагнення держави до економії та ефективного використання бюджетних коштів:
Дата публікації звіту:
08.05.2020 13:56
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Не усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Ні
Опис:
Замовник не усунув визначене у висновку порушення, що призвело до невиконання ним вимог, передбачених цим Законом, а також висновок не оскаржено до суду,
Дата публікації:
19.05.2020 11:14