-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Продукція борошномельно-круп’яної промисловості(крупи)
Завершена
380 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 900.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 900.00 UAH
Номер:
3be7ca97bc6d4f3f8b1434807e96bc88
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-24-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.04.2020 00:00
Період моніторингу:
24.04.2020 12:52 - 19.05.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.04.2020 № 70
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 24.04.2020 № 70.
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-03-17-002836-b 17.03.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 13 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення норм частини 1 статті 30 Закону
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів вжити заходів щодо розірвання договору та заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Спеціалізованого Трускавецького санаторія «Батьківщина» на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, тендерну пропозицію ФОП Дусин Мирон Климентович, повідомлення про намір укласти договір.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення пункту 13 частини 1 статті 22 Закону в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Згідно вимог додатку 2 до тендерної документації Замовника, для підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону переможець торгів повинен надати електронну довідку або довідку, або нотаріально завірену копію довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (відповідно до частини 2 статті 17 Закону), що діє станом на дату подання документа, або інформацію про наявність такої заборгованості, видану відповідними контролюючими органами.
Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554). Зокрема, вказана форма містить такі обов’язкові реквізити, як підписи керівника (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу та посадової особи контролюючого органу, а також відбиток печатки контролюючого органу. Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом. Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії.
Проте, подана ФОП Дусин Мирон Климентович довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (файл – «Довідка ГУ ДПС (2)») не містить підписів відповідальних посадових осіб контролюючого органу, відбитку печатки контролюючого органу та, відповідно, не є оригіналом документу або його копією, зробленою з оригіналу; не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, що не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Згідно пункту 2 частини 1 статті 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо переможець не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону. Водночас, на порушення пункту 2 частини 1 статті 30 Закону Замовником не відхилено пропозицію ФОП Дусин Мирон Климентович, а укладено договір № 26 від 22.04.2020.
Період усунення порушень:
29.04.2020 12:27 - 15.05.2020 00:00
Дата публікації висновку:
29.04.2020 12:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на Висновок Західного офісу Держаудитслужби від 24.04.2020 про результати моніторингу UA-M-2020-04-24-000031 повідомляємо наступне.
1. Щодо не зазначення Замовником Спеціалізований Трускавецький санаторій «Батьківщина» кінцевого строку подання тендерної пропозиції (дата, час) у тендерній документації під час проведення закупівлі «15610000-7 Продукція борошномельно-круп’яної промисловості (крупи)», повідомляємо наступне.
Тендерна документація –- документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тобто, це розміщений в електронній системі закупівель документ Замовника, який повинен відповідати вимогам законодавства. Разом з цим звертаємо увагу на те, що Наказом № 680 від 13.04.2016 Мінекономрозвитку України затвердило Примірну тендерну документацію. Примірна тендерна документація не є документом, форму якого не можна порушувати, а має значення взірця. Згідно з ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інформацію, що визначена в ч. 2 Закону та може містити іншу інформацію відповідно до законодавства відповідно до ч. 3 ст. 22 вищезазначеного Закону. Відтак, згідно п. 13 ч. 2 тендерна документація містить інформацію про кінцевий строк подання пропозицій шляхом посилання на оголошення закупівлі.
Відповідно до п.1 кінцевий строк подання тендерної пропозиції Розділу 4 тендерної документації «Подання та розкриття тендерних пропозицій» закупівлі «15610000-7 Продукція борошномельно-круп’яної промисловості (крупи)» Замовником зазначено інформацію «згідно оголошення, у час визначений електронною системою», тобто посилання на електронну систему закупівель, оскільки під час створення та публікації оголошення даної закупівлі Замовником внесено основні дані про закупівлю, інформацію про предмет закупівлі та терміни періоду подачі пропозиції.
Крім цього, слід зазначити, що електронна система закупівель містить чітку інформацію про процедуру, в якій конкретно прописано кінцевий строк подання тендерних пропозицій 05.04.2020 17:00.
Вважаємо, що порушення в цій частині відсутні.
2. Щодо поданої довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів) переможцем торгів ФОП Дусин Мирон Климентович від 14.04.2020, завантаженої в електронну систему закупівель 14.04.2020, яка не містить підписів відповідальних посадових осіб контролюючого органу, відбитку печатки контролюючого органу та, відповідно, не є оригіналом документу або його копією, зробленою з оригіналу; не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, що не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» повідомляємо.
Згідно інформації Головного управління ДПС у м. Києві від 18.03.2020, на час карантину та в умовах надзвичайної ситуації в Україні, введеної Розпорядженням КМУ від 25.03.2020 №338-р, з метою запобігання занесенню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом 2019-nCoV, Головне управління ДПС у м. Києві обмежило відвідування Центрів обслуговування платників міста Києва, в зв’язку з чим довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів) замовляються та видаються виключно в електронному вигляді засобами електронного зв’язку, а саме через Електронний кабінет.
Зазначену вище інформацію можна перевірити на офіційному сайті територіальних органів ДПС у м. Києві за посиланням: https://kyiv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/412408.html
У зв’язку з викладеною вище інформацією, переможцем торгів ФОП Дусин Мирон Климентович 14 квітня 2020 14:22 год. в електронній системі закупівель завантажено документи архівним файлом із назвою «Довідка ДПС», який містить довідку про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів) від 14.04.2020 року № 24723.
Вважаємо, що відсутні порушення законодавства тендерним комітетом Замовника в цій частині.
Відтак, виходячи із вище вказаного, повідомляємо про відсутність порушень в діях Замовника під час проведення закупівлі «15610000-7 Продукція борошномельно-круп’яної промисловості (крупи)», надалі зобов’язуємось дотримуватись вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
04.05.2020 13:58