-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Виноградівського району Закарпатської області (Код ДК 021-2015: 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту)
Завершена
6 197 715.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 30 988.58 UAH
мін. крок: 0.5% або 30 988.58 UAH
Номер:
748b7618c72b4cf7a2c85d5d0cfff60d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-06-02-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.06.2020 00:00
Період моніторингу:
02.06.2020 14:54 - 24.06.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
02.06.2020 № 22
Ужгород
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Світлана АНІЩЕНКО
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в
Закарпатської області
від 02.06.2020 № 22
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2020-03-16-001366-c 16.03.2020 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пунктів 2, 13 частини другої статті 22 та абзаців першого, третього частини третьої статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства в частині не відміни замовником закупівлі встановлено порушення абзацу третього частини п’ятої статті 28 та абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності надання відповіді на вимогу, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 червня 2020 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону від 08 лютого 2020 року, далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій учасників ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» ДП «Закарпатський облавтодор», ТОВ «ШБУ-77» та ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР», своєчасності надання відповіді на вимогу, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг у Закарпатській області» (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 16.03.2020 № 90, протокол розгляду тендерних пропозицій від 28.04.2020; тендерні пропозиції ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» ДП «Закарпатський облавтодор», ТОВ «ШБУ-77» та ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР», протокол засідання тендерного комітету від 05.05.2020 № 195, повідомлення про намір укласти договір від 05.05.2020, договір від 25.05.2020 року № 46.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація складена з порушенням пункту 13 частини другої статті 22 Закону.
Так, Замовником у пункті 1 розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозицій» тендерної документації не визначено кінцевий строк для подання тендерних пропозицій, який відповідно до пункту 13 частини другої статті 22 Закону визначається Замовником. Натомість, в тендерній документації зазначено, що кінцевий строк подання тендерної пропозиції (дата та час): визначається системою автоматично. Проте, відповідно до частини другої статті 21 Закону електронною системою закупівель автоматично визначаються дата і час розкриття тендерних пропозицій, дата і час проведення електронного аукціону, а не кінцевий строк подання тендерної пропозиції та має відношення тільки до оголошення про проведення процедури відкритих торгів. Відповідно, Замовник при складанні та затвердженні тендерної документації повинен дотримуватися статті 22 Закону.
Окрім того, в порушення абзаців першого, третього частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, Замовником встановлена вимога про надання учасниками довідки на фірмовому бланку (у разі наявності) у довільній формі з інформацією про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, які визначені у частинах першій і другій статті 17 Закону, яка складається, в тому числі, з надання інформації відповідно до пунктів 2, 3, 8 частини першої цієї статті, тобто вимагається інформація, яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а також інформацію, передбачену пунктами 1 та 7 частини першої статті 17 Закону (таблиця 2 додатку 2 тендерної документації - «Документи для підтвердження інформації про відсутність підстав для відмови Учаснику в участі у процедурі закупівлі на підставі статті 17 Закону»).
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» ДП «Закарпатський облавтодор» та допущено до аукціону тендерні пропозиції двох учасників: ТОВ «ШБУ-77», ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» (протокол розгляду тендерних пропозицій оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу 28 квітня 2020).
Управлінням Західного офісу Держаудислужби в Закарпатській області розглянуто зазначене рішення, викладене в протоколі розгляду тендерних пропозицій та встановлено наступне.
Щодо відхилення тендерної пропозиції ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» ДП «Закарпатський облавтодор» встановлено, що тендерна пропозиція зазначеного учасника відхилена, як така що не відповідає вимогам тендерної документації на законодавчих підставах.
За результатами розгляду тендерних пропозицій учасників, яких допущено до аукціону, встановлено їх невідповідність умовам тендерної документації, а саме:
- ТОВ «ШБУ-77» в частині документального підтвердження кваліфікаційного критерію наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, визначеного Замовником відповідно до статті 16 Закону;
- ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР», в частині поданої форми цінової пропозиції та документального підтвердження кваліфікаційного критерію наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, визначеного Замовником відповідно до статті 16 Закону.
Так, дослідженням тендерної пропозиції ТОВ «ШБУ-77» встановлено, що подана інформація у формі довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл «38 Довідка про кваліфікацію і досвід працівників.PDF»), не містить інформації щодо здобутої освіти, кваліфікації (спеціальності), наведених у довідці працівників за позиціями з 8 по 49 (включно), натомість зазначено лише - «не навчався в ВУЗ», окрім працівників, наведених у позиціях з 1 по 7 (включно).
Тоді як, тендерною документацією Замовника передбачено, що відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 таблиці 1 додатку 2 «Документи для підтвердження інформації про відповідність пропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям», учасник повинен підтвердити наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наданням довідки у довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника, що містить інформацію про працівників Учасника (наявність відповідної кваліфікації, необхідних знань та досвіду, кількість працівників), із зазначенням П.І.Б., посади, освіти, кваліфікації (спеціальність), досвід роботи. При цьому, інформація надається виключно про працівників (спеціалістів, робітників), яких планується залучити для безпосереднього виконання предмету закупівлі відповідно до Технічного завдання (Додаток 5).
Водночас, тендерна документація не містила окремої умови щодо необхідності зазначення наявності або відсутності виключно вищої освіти, а не здобутої освіти загалом, та/або будь-яких розмежувань у поданні інформації про освіту працівників та передбачала надання інформації, в тому числі щодо освіти, виключно про працівників (спеціалістів, робітників), яких планується залучити для безпосереднього виконання предмету закупівлі.
Також, відповідно до Закону України «Про освіту» від 05 вересня 2017 року №2145-VIII (зі змінами), наявність освіти визначається рівнем здобутої освіти - завершений етап освіти, що характеризується рівнем складності освітньої програми, сукупністю компетентностей, які визначені, як правило, стандартом освіти та відповідають певному рівню Національної рамки кваліфікацій. При цьому, кваліфікація - визнана уповноваженим суб’єктом та засвідчена відповідним документом стандартизована сукупність здобутих особою компетентностей (результатів навчання).
Виходячи з наведеного, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ШБУ-77» не відповідала підпункту 2.1 пункту 2 додатку 2 таблиці 1 тендерної документації Замовника та підлягала відхиленню відповідно до статті 30 Закону.
За результатами перевірки питання відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» встановлено наступне.
У складі тендерної пропозиції зазначеного учасника міститься інформація у формі довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл «Довідка працівники.pdf») та для підтвердження наявності зазначених у довідці працівників надано копії наказів про призначення/прийом на роботу, а також про переведення (файли «Накази 2.pdf», «Накази.pdf»).
Умовами тендерної документації передбачено, що учасники повинні підтвердити кваліфікаційний критерій щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у спосіб, визначений у підпункті 2.2 пункту 2 таблиці 1 додатку 2 «Документи для підтвердження інформації про відповідність пропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям» тендерної документації, зокрема: по штатним працівниками надати копії наказів про призначення, про прийом на роботу, копії дипломів про закінчення навчальних закладів (в тому числі сторінка, на якій міститься інформація щодо фаху/спеціальності).
Однак, за результатами аналізу відповідності поданих у складі тендерної пропозиції документів, умовам тендерної документації Замовника встановлено, що у позиції 50 довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зазначений тракторист Дідушок Ігор Богданович, однак, в складі тендерної пропозиції відсутня копія наказу про його призначення/прийом на роботу, натомість надано лише наказ від 05.03.2020 №15/03-п про переведення Дідушок Ігоря Богдановича на посаду тракториста. Отже, учасником ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» не підтверджено наявність зазначеного працівника у спосіб, визначений Замовником у тендерній документації.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» не відповідає умовам тендерної документації, а саме підпункту 2.2 пункту 2 таблиці 1 додатку 2 тендерної документації Замовника та підлягала відхиленню відповідно до статті 30 Закону.
Окрім того, учасником у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» вимогам тендерної документації Замовника, встановлено, що тендерна пропозиція зазначеного учасника не відповідає умовам тендерної документації, в частині поданої форми цінової пропозиції.
Так, згідно пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції надає заповнену форму згідно з Додатком 1 тендерної документації, а саме: «Відомості про Учасника» та «Тендерна пропозиція», при цьому учасник не повинен відступати від даної форми. Учасником ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» подано документ (файл «Відомості про учасника.pdf»), в якому надано інформацію згідно першої частини Додатку 1, а саме «Відомості про учасника». Однак, серед поданих у складі тендерної пропозиції документів, відсутній документ, в якому би містилася інформація відповідно до частини «Тендерна пропозиція». Разом з тим, учасником подано документ, в якому інформація, що вимагалася Замовником у додатку 1 відображена в повному обсязі (файл «Тендерна пропозиція.pdf»), проте зазначений документ містить інформацію про ціну тендерної пропозиції у конкретному розмірі та не розкривається під час першого етапу розгляду тендерних пропозицій. Умовами тендерної документації визначено, що «у випадку, якщо частина тендерної пропозиції учасника міститиме відомості чи документи з інформацією про ціну, що буде доступна для перегляду до проведення електронного аукціону, вказана пропозиція вважатиметься такою, що не відповідає умовам тендерної документації та буде відхилена згідно ст. 30 Закону». Виходячи з вищенаведеного, наданий у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» документ (файл «Відомості про учасника.pdf») не відповідає умовам тендерної документації.
Для порівняння наявності підстав для відхилення зазначаємо, що Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області в ході проведення моніторингу закупівель розглянуто аналогічні випадки, коли Замовником приймалися рішення щодо відхилення тендерних пропозицій ТОВ «МЕГО ЛТД» (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2020-03-18-001474-c) та ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2020-04-03-002342-a), з подібних підстав, які виявлені в ході аналізу документів, поданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» для участі у досліджуваній процедурі закупівлі та підтверджується відповідними протоколами засідання тендерного комітету від 28.04.2020.
Враховуючи вищенаведене, моніторингом встановлено, що Замовником в порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону, за результатами розгляду тендерних пропозицій допущено до аукціону, а не відхилено учасників ТОВ «ШБУ-77» та ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР», пропозиції яких не відповідали умовам тендерної документації. Як наслідок, Замовник не відмінив процедуру закупівлі у відповідності до вимог абзацу третього частини п’ятої статті 28 та абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону.
Період усунення порушень:
18.06.2020 15:20 - 03.07.2020 00:00
Дата публікації висновку:
18.06.2020 15:20
Оскарження висновку в суді
Опис:
03 липня 2020 року No 260/2347/20
Дата публікації:
04.01.2021 12:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація надається у вкладенні.
Дата публікації звіту:
23.06.2020 16:51