-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
вугілля кам’яне ДГКОМ 13-100, вугілля кам’яне ДГР 0-200, брикети торф’яні
Торги відмінено
1 685 697.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 685.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 685.00 UAH
Номер:
afbfb54b5f42472aa0353bc3274c1828
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-05-06-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.05.2020 00:00
Період моніторингу:
06.05.2020 16:13 - 28.05.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
06.05.2020
№ 29
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 06.05.2020 № 29.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкуретної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
4. UA-2020-03-16-000672-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації законодавству установлено, що тендерна документація не відповідає нормам пункту 10 частини 1, частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій установлено, що Замовник на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Вугілля Спец Пром», як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям визначеним статтею 16 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівель, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів передбачених частиною першою статті 31 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 червня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляд та оцінка тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, тендерну документацію Відділу освіти Хорошівської селищної ради (далі - Замовник), оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерні пропозиції учасників ТОВ «Славресурс», ТОВ «Енік Енерджі Груп», ТОВ «НВФ Енергія Плюс», тендерну пропозицію переможця ТОВ «Вугілля Спец Пром», протоколи засідання тендерного комітету, повідомлення про намір укласти договір від 12.06.2020 року, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.05.2020 року № 10213 та від 29.05.2020 року № 10652, пояснення Замовника від 12.06.2020 року.
Пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, далі – Закон), встановлено імперативну умову, що тендерна документація, зокрема, має містити вимоги встановлені статтею 17 Закону.
Однак, за результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить вимоги, встановлені частиною 1 статті 17 Закону.
Також, моніторингом установлено, що на порушення вимог пункту 10 частини 1, частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, в підпункті 3.5.5 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників гарантійного листа про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у частинах 1 та 2 статті 17 Закону, тобто з наданням інформації щодо відсутності підстав відмови визначених у пунктах 1 та 7 частини 1 статті 17 Закону, а також надання у складі тендерних пропозицій учасників юридичних осіб інформації щодо наявності антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, при вартості закупівлі товарів, менше 20 мільйонів гривень.
Відповідно до підпункту 3.1.5 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання згоди, у формі листа в довільній формі, на обробку персональних даних із зазначенням інформації про посадову особу учасника, що підписала документи пропозиції, в якому, зокрема обов’язково має міститись інформація щодо місця проживання вказаної особи (надається окремо на кожну особу персональні дані якої використовуються у тендерній пропозиції учасника та розпорядником якої являється безпосередньо).
Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції переможця ТОВ «Вугілля Спец Пром» надано лист - згоду на обробку персональних даних Гмирука С.В. (посадова особа, що підписала документи пропозиції) від 02.03.2020 року № 3/1, в якому вказано інформацію про місце реєстрації особи, що підписала документи пропозиції, а не місця її проживання, що не відповідає умовам підпункту 3.1.5 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Також, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «Вугілля Спец Пром» відсутній лист - згода на обробку персональних даних засновника вищевказаного учасника Кривича Валентина Володимировича, персональні дані якого містяться у копії рішення позачергових зборів ТОВ «Вугілля Спец Пром» від 10.12.2019 року № 2 та копії статуту ТОВ «Вугілля Спец Пром», які надані у складі тендерної пропозиції переможця, що не відповідає умовам підпункту 3.1.5 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Відповідно до частини 1 підпункту 3.5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію - «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», від учасників у складі тендерної пропозиції імперативно вимагалось надання, зокрема, інформаційної довідки в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі.
Поряд з цим, від учасників на всі вказані у довідці транспортні засоби, машини, механізми, обладнання та устаткування, якщо вони не є власністю учасника, а залучені, додатково вимагалося подання, зокрема, оригіналу листа-підтвердження орендодавця (лізингодавця), який є власником майна або іншої особи, яка зазначена в договорі оренди (лізингу), суборенди, щодо не заперечення використання його машин, механізмів, обладнання для поставки товару учасником за предметом закупівлі на весь термін постачання товару.
На виконання вказаної вимоги переможцем ТОВ «Вугілля Спец Пром» надано лист ТОВ «Житомироблпаливо» від 12.02.2020 року № 11, з яким укладено договір оренди від 01.02.2020 року № 02/20.
Однак, моніторингом установлено, що даним листом ТОВ «Житомироблпаливо» надано згоду ТОВ «Вугілля Спец Пром» щодо використання його машин, механізмів, обладнання для поставки товару учасником за предметом по ідентифікатору UA-2020-02-07-002816-a, тобто не за предметом закупівлі, що не відповідає умовам частини 1 підпункту 3.5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону.
Крім того, моніторингом установлено, що на порушення вимог підпункту 5.1.9 пункту 1 розділу V тендерної документації, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Вугілля Спец Пром» відсутній гарантійний лист про те, що ціна запропонована на торги з урахування зниження під час аукціону є актуальною та відповідає реальним ринковим цінам на час подання цінової пропозиції.
Проте, на порушення пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Вугілля Спец Пром», як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям визначеним статтею 16 Закону.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги.
Період усунення порушень:
15.06.2020 17:36 - 30.06.2020 00:00
Дата публікації висновку:
15.06.2020 17:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», Висновок про результати моніторингу закупівлі щодо закупівлі UA-2020-03-16-000672-b розглянуто. За результатами розгляду можемо повідомити наступне.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) - Тендерна документація повинна містити: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовником при розроблені Тендерної документації в повній мірі дотримано вищевказаної норми.
Так, згідно п.п.3.1.1 п.1 Розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, зокрема, інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону.
Крім того, п.п. 3.5.5. п.5 Розділу ІІІ тендерної документації, передбачено для підтвердження відсутності підстав відмови в участі у процедурі закупівлі, учаснику необхідно надати наступні документи, зокрема, Гарантійний лист, про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі (із їх зазначенням), що визначені у ч. 1 та ч.2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також, документацією передбачено, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої ст. 17 Закону. Замовник залишає за собою право перевірки наданої Учасником інформації, що міститься у відкритих державних реєстрах.
Слід зауважити, що згідно із ч.3 ст.17 Закону, Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Отже, Замовником при розроблені тендерної документації повністю дотримано норм чинного законодавства, в тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі».
Окрім того, Законом України «Про публічні закупівлі» не деталізовано, що у тендерній документації повинні бути зазначені підстави для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі.
Так, частиною першою ст.17 Закону встановлено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі. Тобто зазначена стаття є імперативною нормою для Замовника торгів щодо відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення його тендерної пропозиції у разі наявності зазначених підстав.
Так, згідно п.п. 3.1.5. п.1 Розділу ІІІ тендерної документації, на вимогу Закону України «Про захист персональних даних» Учасник повинен надати в складі пропозиції згоду (лист в довільній формі) на обробку персональних даних (із їх зазначенням) посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції (в т.ч. збирання, зберігання і поширення). В листі-згоді на обробку персональних даних мають бути зазначені: прізвище, ім’я та по-батькові особи, її місце проживання, ідентифікаційний код та паспортні дані (серія, №, ким і коли виданий). Надається окремо на кожну особу, персональні дані якої використовуються у тендерній пропозиції учасника та розпорядником якої являється безпосередньо.
Учасником у складі пропозиції надано лист-згоду №3/1 від 02.03.2020 року на обробку персональних даних особи, що підписала документи пропозиції. Згідно даного листа Гмирук Сергій Васильович, тобто особа, що підписала документи пропозиції, зареєстрований за адресою: Хмельницька область, Славутський район, село Поляна, вул. Набережна, 60.
Окрім того, у складі пропозиції Учасника міститься паспорт громадянина України, в якому зазначено (ст. 12), що місце проживання особи: Хмельницька область, Славутський район, село Поляна, вул. Набережна, 60.
Окрім того, згідно аналізу норми п. 3.1.5. п.1 Розділу ІІІ тендерної документації, вимагається згода на обробку персональних даних посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції. Усі документи, що містяться у пропозиції Учасника підписані безпосередньо Директором ТОВ Вугілля Спец пром – Гмируком С.В. Водночас повідомляємо, що Кривич В.В. не являється підписантом документів пропозиції, тому лист-згода на обробку персональних даних не обов’язкова до надання у складі пропозиції.
Згідно п.п. 3.5.2. п.5 Розділу ІІІ тендерної документації, Учасниками у складі пропозиції надається Інформаційну довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі. Поряд з цим, від учасників на вказані у довідці транспортні засоби, машини, механізми, обладнання та устаткування, якщо вони не є власністю учасника, а залучені, додатково вимагалося подання, зокрема, оригіналу листа-підтвердження орендодавця (лізингодавця), який є власником майна або іншої особи, яка зазначена в договорі оренди (лізингу), суборенди, щодо не заперечення використання його машин, механізмів, обладнання для поставки товару учасником за предметом закупівлі на весь термін постачання товару. Учасником у складі пропозиції надано Договір оренди №02/20 від 01.02.2020 року укладений із ТОВ Житомироблпаливо на оренду рухомого та нерухомого майна, що зазначене у довідці про матеріально-технічну базу, згідно умов даного договору цей Договір дії з моменту підписання та до 31.12.2021 року.
Разом з тим, повідомляємо Вас, що згідно умов ТД, Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме на виконання вимог викладених в пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації - технічні помилки, описки в тексті документа та/або орфографічні помилки в словах.
Таким чином, помилково зазначений ідентифікатор закупівлі у листі вих. №11 від 12.02.2020 року, можна віднести до формальних (несуттєвих) помилок, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, адже факт оренди вищевказаного майна підтверджено Договором оренди №02/20 від 01.02.2020 року.
Відповідно до п. п. 3.1.6. п. 1 розділу ІІІ ТД передбачено, що відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, означатиме, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі. У зв’язку із чим, учасниками у складі тендерної пропозиції надається документ у довільній формі про ознайомлення із тендерною документацією та погодженням із викладеними у ній умовами проведення закупівлі товару. На виконання умов ТД, Учасником у складі пропозиції надано вищевказаний документ, таким чином він погоджується із усім викладеним в умовах ТД.
Окрім того, повідомляємо Вас, що початкова цінова пропозиція ТОВ Вугілля Спец пром. становить 1 580 760.00, під час здійснення аукціону Учасником не здійснювалося пониження своє цінової пропозиції, що свідчить про те, що вона є актуальною та відповідає ринковим цінам на момент проведення процедури закупівлі.
Аналогічна позиція висвітлена у позиції Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель РІШЕННЯ №10652-р/пк-пз від 29.05.2020 року.
Дата публікації звіту:
22.06.2020 11:31
Запити/Пояснення
Номер:
4571414f9db84dda8fa1f6cb6f80f675
Назва:
Про зупинення рішення про початок моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
14.05.2020 11:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.05.2020 00:00
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.05.2020 № 31
Житомир
Про зупинення рішення
про початок моніторингу
закупівлі
Відповідно до частини 13 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на розміщення суб’єктом оскарження скарги за номером UA-2020-03-16-000672-b.c2 в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
Зупинити рішення про початок моніторингу закупівлі за унікальним номером оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2020-03-16-000672-b (оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 06 травня 2020 року), прийняте наказом Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 06 травня 2020 року № 29 «Про початок моніторингу закупівель», до моменту опублікування рішення органу оскарження.
В.о. начальника Сергій ДАВИДЮК
Номер:
5fa8870b75144305add785d698cbed7f
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
18.05.2020 10:20
Опис:
Замовником ознайомлено із Наказом від 14.05.2020 № 31
Номер:
2ea83e240a5c40138969ab5f06cceeb6
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.06.2020 15:44
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Будівництво вежі спеціального призначення» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-03-16-000672-b) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) до наступних питань.
Аналізом установлено, що Відділом освіти Хорошівської селищної ради (далі – Замовник) на порушення вимог пункту 10 частини 1, частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, далі – Закон), в підпункті 3.5.5 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників гарантійного листа про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі (із їх зазначенням), що визначені у ч. 1 та ч.2 ст. 17 Закону, тобто з наданням інформації щодо відсутності підстав відмови визначених у пунктах 1 та 7 частини 1 статті 17 Закону, а також наданням у складі тендерних пропозицій учасників юридичних осіб інформації щодо наявності антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, при вартості закупівлі товарів, менше 20 мільйонів гривень.
Також, на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація не містить вимог встановлених частиною 1 статті 17 Закону.
Таким чином, поясніть не відповідність тендерної документації нормам пункту 10 частини 1, частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону?
А також, поясніть свою позицію щодо виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.05.2020 № 10213?
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
4397d35fa9584deda21475c074dce692
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
12.06.2020 16:30
Опис:
На виконання вимог ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», запит про надання пояснень щодо закупівлі UA-2020-03-16-000672-b розглянуто. За результатами розгляду можемо повідомити наступне.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) - Тендерна документація повинна містити: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовником при розроблені Тендерної документації в повній мірі дотримано вищевказаної норми.
Так, згідно п.п.3.1.1 п.1 Розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, зокрема, інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону.
Крім того, п.п. 3.5.5. п.5 Розділу ІІІ тендерної документації, передбачено для підтвердження відсутності підстав відмови в участі у процедурі закупівлі, учаснику необхідно надати наступні документи, зокрема, Гарантійний лист, про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі (із їх зазначенням), що визначені у ч. 1 та ч.2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також, документацією передбачено, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої ст. 17 Закону. Замовник залишає за собою право перевірки наданої Учасником інформації, що міститься у відкритих державних реєстрах.
Слід зауважити, що згідно із ч.3 ст.17 Закону, Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Отже, Замовником при розроблені тендерної документації повністю дотримано норм чинного законодавства, в тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі».
Окрім того, Законом України «Про публічні закупівлі» не деталізовано, що у тендерній документації повинні бути зазначені підстави для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі.
Так, частиною першою ст.17 Закону встановлено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі. Тобто зазначена стаття є імперативною нормою для Замовника торгів щодо відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення його тендерної пропозиції у разі наявності зазначених підстав.
Окрім того, повідомляємо Вас, що на виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ВІДДІЛОМ ОСВІТИ ХОРОШІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ прийнято рішення про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "СЛАВРЕСУРС" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Вугілля Спец пром" переможцем процедури закупівлі.