-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт спортивної зали та допоміжних приміщень в Державному професійно-технічному навчальному закладі «Міжрегіональний центр ювелірного мистецтва м. Києва» по вул. Сім’ї Сосніних,13
Капітальний ремонт спортивної зали та допоміжних приміщень в Державному професійно-технічному навчальному закладі «Міжрегіональний центр ювелірного мистецтва м. Києва» по вул. Сім’ї Сосніних,13
Завершена
2 600 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
828eeea25099482e9853ad203f0c167f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-07-20-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.07.2020 00:00
Період моніторингу:
21.07.2020 08:32 - 12.08.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.07.2020 № 122
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 17.07.2020 № 122
Витяг з Переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
19 UA-2020-03-13-002325-a 13.03.2020
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані закупівель, при оприлюдненні інформації про закупівлю, під час розкриття тендерних пропозицій порушень не встановлено. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при відповідності умов тендерної документації вимогам закону встановлено недотримання вимог п. п. 7, 10 ч. 2 ст. 22 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020 року. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерних пропозицій встановлено порушення норм ч.1 ст. 30, абз. 2 ч. 4 ст. 28 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020 року. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час укладання договору встановлено порушення ч. 2 ст. 32 Закону, у редакції від 08.02.2020 року, що призвело до нікчемності договору відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону, у редакції від 08.02.2020 року.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 липня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (у редакції від 08.02.2020 року) (далі – Закон № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020 року), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (далі – ТД), затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 13.03.2020 № 6) зі змінами, реєстр отриманих пропозицій, тендерні пропозиції ФОП «Воронцов Володимир Олександрович», ТОВ «БК БУДЦЕНТР», ТОВ «РЕМТЕКС ЛТД» (далі - Переможець), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 06.04.2020 № 16, від 07.04.2020 № 17, від 13.04.2020 № 19, повідомлення про намір укласти договір від 13.04.2020, договір від 06.05.2020 № 28 (далі – договір № 28), додаткова угода від 06.05.2020 № 1. Аналізом документів, розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що в п. 4 Розділу ІІІ ТД не вказано строк, протягом якого пропозиції вважаються дійсними (не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій), чим не виконано вимоги п. 10 ч. 2 ст. 22 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020 року. Моніторингом встановлено, що проект договору про закупівлю не містить інформації про порядок змін його умов, чим порушено вимогу п. 7 ч. 2 ст. 22 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020 року. За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «РЕМТЕКС ЛТД» умовам ТД, оскільки у складі тендерної пропозиції не надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт (переліку наявного обладнання та матеріально-технічної бази), чим не виконано умови п. п. 1.1 п. 5 Розділу ІІІ ТД. Крім того, у складі пропозиції Переможця надано кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника Шпакової В.В., прізвище якої не вказано у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 01.04.2020 № 557, тобто не підтверджено офіційне працевлаштування Шпакової В.В. у ТОВ «РЕМТЕКС ЛТД», чим не дотримано вимоги п. п. 5 п. 5 Розділу ІІІ ТД. Відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020 року, Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає кваліфікаційним критеріям та умовам ТД. Отже, Замовник на порушення ч. 1 ст. 30 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020 року, не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «РЕМТЕКС ЛТД» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям та умовам ТД та уклав з ним договір № 28 на виконання робіт з капітального ремонту спортивної зали та допоміжних споруд на загальну суму 1 962 489,54 гривень. Вищевказане призвело до порушення абзацу 2 частини 4 статті 28 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020 року, відповідно до якого у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Перевіркою дотримання строків укладання договору про закупівлю встановлено, що договір від 06.05.2020 № 28 укладено на 23-й день (06.05.2020) з моменту опублікування повідомлення про намір укласти договір (13.04.2020), чим порушено вимоги ч. 2 ст. 32 Закону, у редакції від 08.02.2020 року.
Отже, виходячи з вищевикладеного, відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону, у редакції від 08.02.2020 року, договір про закупівлю № 28 є нікчемним.
Період усунення порушень:
23.07.2020 13:11 - 07.08.2020 00:00
Дата публікації висновку:
23.07.2020 13:11
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Причини не можливості усунення. Не встановлено норми для розірвання договору коли він вже підписаний і коли він вже виконаний.
Аргументовані заперечення до висновку
1. Щодо строку дії тендерних пропозицій.
Тендерна документація містила в п 4 Розділу ІІІ інформацію, що «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів». Чим виконано вимогу п. 10 ч. 2 ст. 22 Закону № 922-VІІІ, у редакції від 08.02.2020 року.
Таким чином документація відповідала встановленим законом вимогам.
2. Щодо порядку змін умов договору.
Проект договору містив розділ 7 «Зміни робочої документації й обсягів робіт у ході будівництва об'єкта», в якому в тому числі міститься порядок змін умов договору. Чим не порушено вимогу п. 7 ч. 2 ст. 22 Закону № 922-VІІІ, у редакції від 08.02.2020 року.
3. Відповідно до вимог тендерної документації, а саме п. 1.1. п. 5 Учасник повинен був надати «Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання договору (у разі наявності орендованого майна, надати завірену належним чином копію/копії договорів оренди)».
У складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕМТЕКС ЛТД» надано: довідку стосовно обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання договору № 556 від 01.04.2020 р. Тендерна документація не встановлювала окремих вимог стосовно наявності у учасників визначеного обладнання та механізмів, а також не містила вимоги, що повинен бути наданий перелік усього обладнання. Чим виконало умови п. п. 1.1. п. 5 Розділу ІІІ ТД.
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ «РЕМТЕКС ЛТД» відповідає вимогам тендерної документації.
4. Відповідно до п.п. 5 п. 5 Замовником вимагалось надання у складі пропозиції «5. Копія кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера- проектувальника в частині кошторисної документації завірена печаткою та підписом інженера-проектувальника».
Вимогами документації не було встановлено, що кошторисник повинен бути відображений в довідці про працівників, а також не було встановлено, що кошторисник повинен бути в штаті учасника. Чим дотримано вимоги п. п. 5 п. 5 Розділу ІІІ ТД. Та Замовник не порушив ч. 1 ст. 30 Закону № 922-VІІІ, у редакції від 08.02.2020 року.
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ «РЕМТЕКС ЛТД» відповідає вимогам тендерної документації.
5. Щодо дотримання строків укладання договору про закупівлю від 06.05.2020 року № 28 укладеного на 23-й день з моменту опублікування повідомлення про намір укласти договір (13.04.2020 року).
ТОВ «РЕМТЕКС ЛТД» не зміг своєчасно отримати експертний звіт в ТОВ «ЕКСПЕРТИЗА МВК» в звя’зку з введенням карантину. З метою запобігання поширення коронавірусу Covid-19, збереження здоров’я і забезпечення безпеки працівників ТОВ «ЕКСПЕРТИЗА МВК», тимчасово було переведено в режим дистанційної роботи. Відповідно до Розділу ІІ Прикінцевих положень пункту 2 підпункту 3 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення короновірусної хвороби (Covid-19) це можливо і не є порушення з боку ТОВ «РЕМТЕКС ЛТД». Отже ми як Замовники не мали можливості укласти договір з ТОВ «РЕМТЕКС ЛТД» без наявності документації по експертизі проекту будівництва «Капітальний ремонт спортивної зали та допоміжних приміщень в Державному професійно-технічному навчальному закладі "Міжрегіональний центр ювелірного мистецтва м. Києва".
6. Щодо неможливості усунення начебто порушень.
Відповідно до ч. 1 ст. 629 Цивільного кодексу договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Також звертаємо увагу, що наразі відсутні будь-які підстави для зміни або розірвання договору відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу. Також відповідно до ч. 1. ст. 651 Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Виходячи з вищенаведеного у Державного професійно-технічного навчального закладу "Міжрегіональний центр ювелірного мистецтва м. Києва" відсутні підстави для розірвання або припинення договору в односторонньому порядку.
Також станом на 28.07.2020 року Підрядник (ТОВ «РЕМТЕКС ЛТД») вже виконав договір в повному обсязі відповідно до його умов, що підтверджується в тому числі підписаними актами КБ-2в та КБ-3.
Розірвання договору в односторонньому порядку без законних підстав може привести до того, що Підрядник (ТОВ «РЕМТЕКС ЛТД») буде вимагати відшкодування збитків, у тому числі згідно з п. 2 ч. 2 ст. 22 Цивільного кодексу («доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода».) та ч. 2 ст. 224 Відшкодування збитків Господарського кодексу («Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною»).
Дата публікації звіту:
29.07.2020 11:31