-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів
Завершена
333 455.39
UAH без ПДВ
Номер:
caa5f868a8224d678b90808d7ae7612f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-03-30-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.03.2020 00:00
Період моніторингу:
31.03.2020 08:32 - 22.04.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
30.03.2020 Одеса № 94
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: службова записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Олександра ВАСИЛЬЄВА від 30.03.2020, службова записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Андрія НОТЄВСЬКОГО від 30.03.2020
Начальник Олег МУРАТОВ
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 30.03.2020 № 94
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення
3. UA-2020-03-13-003108-b 13.03.2020 Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олександр ВАСИЛЬЄВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 квітня 2020 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 18» (далі – Замовник) на 2020 рік, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури
від 13.03.2020, договір про надання послуг від 31.03.2020 № 38.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом установлено, що на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), пункт 14 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі), не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, які підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) на закупівлю послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів за ДК 021:2015: 60130000-8, у пункті 13 якого зазначено застосування переговорної процедури на підставі пункту 2 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у зв’язку відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
У якості обґрунтування застосування переговорної процедури Замовник у пункті 14 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) зазначає, що Комунальне підприємство «Автобаза санітарного транспорту» є єдиним спеціалізованим підприємством, що може надавати послуги з санітарного автотранспорту санітарного автотранспорту для потреб Замовника.
За результатами аналізу правомірності застосування переговорної процедури закупівлі встановлено, що відповідно до частини 2 статті 2 Закону умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг регулюються виключно цим Законом та/або Законом України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони», крім випадків, передбачених цим Законом, і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно норми щодо внесення змін до цього Закону та/або до Закону України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони».
Так, згідно з пунктом 2 частини 2 статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Проте, ринок послуг за предметом «ДК 021:2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» функціонує на конкурентних засадах, тобто закупівлі здійснюються на основі конкурентного відбору учасників. Слід зазначити, що послуги з перевезень автомобілями швидкої медичної допомоги та спеціалізованим санітарним автотранспортом не належать до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності.
Водночас, переможець вказаної процедури закупівлі Комунальне підприємство «Автобаза санітарного транспорту» (код ЄДРПОУ 05497324), не належить до суб`єктів господарювання (юридичних осіб), що перебувають у стані природної монополії, оскільки дане підприємство відсутнє у зведеному переліку природних монополій, який відповідно до Порядку складання та ведення зведеного переліку суб`єктів природних монополій, затвердженого розпорядження Антимонопольного комітету України 28.11.2012 за № 874-р, розміщується щомісяця до 20 числа офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України https://amcu.gov.ua.
Тому, у межах проведення моніторингу з питань обґрунтованості застосування переговорної процедури закупівлі в електронній системі закупівель Південним офісом Держаудитслужби було надано запит Замовнику на пояснення від 01.04.2020.
В наданих поясненнях на запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.04.2020 Замовник обґрунтовує рішення щодо застосування даної процедури закупівлі посилаючись на лист Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 28.01.2016 № 02-05/0270. Однак, на даний час відповідний лист втратив актуальність, оскільки був виданий на період дії Закону України «Про здійснення державних закупівель», що втратив чинність 01.08.2016. Крім того, предметом розгляду відповідного листа була інформація щодо вартості послуг з перевезень, що надаються Комунальним підприємством «Автобаза санітарного транспорту» у розрізі Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Тобто, даний лист не має відношення до обґрунтування підстав відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на ринку послуг за предметом «ДК 021:2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» у Комунального підприємства «Автобаза санітарного транспорту» на території Одеської області.
Разом з тим, посилання Замовника на документи, які надані у складі пояснення на запит, не є по своєї суті нормативними, експертними та технічними документами, а носять лише інформаційний характер.
Слід зазначити, що відповідно до вимог частини 1 статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, зокрема послуг з перевезень автомобілями швидкої медичної допомоги та спеціалізованим санітарним автотранспортом за предметом «ДК 021:2015: 60130000-8 — Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів». Переговорна процедура проводиться як виняток у вичерпному переліку випадків, визначених у частинах другої та третьої статті 35 Закону.
Отже, Замовником на порушення пункту 2 частини 2 статті 35 Закону безпідставно застосовано скорочену переговорну процедуру закупівлі.
Період усунення порушень:
14.04.2020 11:05 - 29.04.2020 00:00
Дата публікації висновку:
14.04.2020 11:05
Оскарження висновку в суді
Опис:
На підставі наказу Південного офісу Держаудитслужби від 30.03.2020 року № 94 був проведений моніторинг процедури закупівель за предметом закупівлі: код Державного класифікатора України 021:2015 - 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень (UA-2020-03-13-003108-b), за результатами якого встановлено неправомірне обрання та застосування переговорної процедури закупівлі. Комунальне некомерційне підприємство "Центр первинної медико-санітарної допомоги №18" Одеської міської ради вважає висновок, який оприлюднено в електронній системі закупівель 14.04.2020 року незаконним, необгрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.
Дата публікації:
29.04.2020 15:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення на висновок
Дата публікації звіту:
21.04.2020 16:38
Запити/Пояснення
Номер:
d2e0a5d5e9e54c7488a39aff368e0fdc
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.04.2020 14:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.04.2020 00:00
Опис:
Відповідно до наказу начальника Південного офісу Держаудитслужби від 30.03.2020 № 94 розпочато моніторинг процедури закупівлі за переговорною процедурою за предметом закупівлі ДК 021:2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів, яка проводиться Комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 18» Одеської міської ради (далі – Замовник) (інформація про закупівлю оприлюднена за номером ID:
UA-2020-03-13-003108-b).
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 р. № 23, постала потреба в отриманні пояснень від Замовника щодо наступних питань.
1) чи здійснювалося Замовником дослідження ринку послуг спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів санітарним автотранспортом в межах міста Одеси (надання відповідних запитів, використання інтернет-ресурсів, тощо) у тому числі дослідження цінових пропозицій на відповідному ринку? Надати документальне підтвердження.
2) чи є у Замовника інформація, яка свідчить про відсутність конкуренції на відповідному ринку (у тому числі з технічних причин) та підтвердження, що лише Комунальне підприємство «Автобаза санітарного транспорту» є єдиним постачальником послуг спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів санітарним автотранспортом в межах міста Одеси? Якщо так, надати документальне підтвердження.
3) на який саме експертний, нормативний, технічний документ посилається Замовник щодо обґрунтування наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
bc74b2fd5264425ca49b23f1bab5a92e
Назва:
Надання пояснення на запит
Дата опублікування:
06.04.2020 17:32
Опис:
Відповідь щодо процедури закупівлі за переговорною процедурою за предметом закупівлі ДК 021:2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів, яка проводиться Комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 18» Одеської міської ради (далі – Замовник) (інформація про закупівлю оприлюднена за номером ID: UA-2020-03-13-003108-b).