• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з оздоровлення та відпочинку дітей в дитячих закладах оздоровлення

Завершена

2 486 086.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 24 860.86 UAH
Номер: 8af46abec8e94b4fb7cbf09b1d319fde
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-04-15-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.04.2020 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 16.04.2020 10:06 - 09.05.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 15.04.2020 № 41 Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедури закупівлі: «Послуги з оздоровлення та відпочинку дітей в дитячих закладах оздоровлення (код за ДК 021:2015: 55240000-4 - Послуги центрів і будинків відпочинку)», ID: UA-2020-03-12-002183-a, яка проводиться Комунальним закладом "Запорізька спеціалізована загальноосвітня школа-інтернат спортивного профілю" Запорізької обласної ради. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Адреса: Ukraine, Запорізька, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Запорізька обл.), +38 (0 61) 279-60-04, oksana_uglova@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимоги статті 4 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника переможця торгів ТОВ "МЕОТІДА ЛТД" встановлено порушення вимог абзацу другого частини третьої статті 17 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме: вжити заходів передбачених частиною першою статті 31, в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерної пропозиції переможця торгів. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію (далі - ТД), затверджену рішенням тендерного комітету Комунального закладу "Запорізька спеціалізована загальноосвітня школа-інтернат спортивного профілю" Запорізької обласної ради(далі – Замовник), що оформлено протоколом від 12 березня 2020 року № 31; тендерну пропозицію переможця торгів ТОВ "МЕОТІДА ЛТД". Моніторингом установлено, що Замовником проведено зазначену закупівлю не у відповідності до річного плану, чим порушено вимоги статті 4 Закону. Так, оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель 12 березня 2020. Разом з цим, у річному плані закупівель Замовника на 2020 рік зазначену процедуру закупівлі заплановано провести у лютому 2020 року. Слід зазначити, що частиною першою статті 4 Закону передбачено проведення закупівлі відповідно до річного плану та можливість внесення змін до річного плану. Тому Замовник може періодично вносити зміни до річного плану до здійснення відповідної процедури закупівлі. При цьому, фактично процедура закупівлі проведена Замовником у березні-квітні 2020 року, а річним планом на 2020 рік її проведення передбачено в лютому 2020 року, та до річного плану на 2020 рік не внесені зміни щодо початку проведення даної процедури закупівлі. Крім того, відповідно до вимог абзацу другого частини третьої статті 17 Закону, переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті, перелік яких визначено в Додатку № 6 до ТД. Проте, зазначені вище документи переможцем торгів ТОВ "МЕОТІДА ЛТД" завантажені до електронної системи 15 квітня 2020 року, тобто на 8-й день з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, чим не дотримано вимоги абзацу другого частини третьої статті 17 Закону.
Період усунення порушень: 17.04.2020 14:37 - 05.05.2020 00:00
Дата публікації висновку: 17.04.2020 14:37

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерної пропозиції переможця торгів. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію (далі - ТД), затверджену рішенням тендерного комітету Комунального закладу "Запорізька спеціалізована загальноосвітня школа-інтернат спортивного профілю" Запорізької обласної ради(далі – Замовник), що оформлено протоколом від 12 березня 2020 року № 31; тендерну пропозицію переможця торгів ТОВ "МЕОТІДА ЛТД". Моніторингом установлено, що Замовником проведено зазначену закупівлю не у відповідності до річного плану, чим порушено вимоги статті 4 Закону. Так, оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель 12 березня 2020. Разом з цим, у річному плані закупівель Замовника на 2020 рік зазначену процедуру закупівлі заплановано провести у лютому 2020 року. Слід зазначити, що частиною першою статті 4 Закону передбачено проведення закупівлі відповідно до річного плану та можливість внесення змін до річного плану. Тому Замовник може періодично вносити зміни до річного плану до здійснення відповідної процедури закупівлі. При цьому, фактично процедура закупівлі проведена Замовником у березні-квітні 2020 року, а річним планом на 2020 рік її проведення передбачено в лютому 2020 року, та до річного плану на 2020 рік не внесені зміни щодо початку проведення даної процедури закупівлі. Крім того, відповідно до вимог абзацу другого частини третьої статті 17 Закону, переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті, перелік яких визначено в Додатку № 6 до ТД. Проте, зазначені вище документи переможцем торгів ТОВ "МЕОТІДА ЛТД" завантажені до електронної системи 15 квітня 2020 року, тобто на 8-й день з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, чим не дотримано вимоги абзацу другого частини третьої статті 17 Закону. Відповідь: Комунальним закладом "Запорізька спеціалізована загальноосвітня школа-інтернат спортивного профілю" Запорізької обласної ради (далі – Замовник) детально опрацьовано висновок про результати моніторингу закупівлі (далі – Висновок) управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області UA-M-2020-04-15-000041, який оприлюднено по закупівлі ДК 021:2015: 55240000-4 — Послуги центрів і будинків відпочинку (послуги з оздоровлення дітей в дитячих закладах оздоровлення) ідентифікатор закупівлі UA-2020-03-12-002183-a. Щодо річного плану Відповідно до статті 4 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», зі змінами, (далі – Закон 922), забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, визначених цим Законом. Також, статтею 4 Закону 922 передбачено, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Разом з цим частиною першою статті 4 Закону дійсно, передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану. Однак, форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, періодичність і характер таких змін законодавством не визначені та не обмежені. Таким чином, замовник може вносити зміни до річного плану закупівель (додатку до річного плану) в залежності від конкретних випадків. Водночас Закон 922 не містить обмежень щодо проведення протягом року, тобто, в будь-який інший місяць року, запланованої відповідної процедури закупівлі. Тому проведення процедури відкритих торгів (№UA-2020-03-12-002183-a), здійснено Замовником з дотриманням частини сьомої статті 2 та статті 3Закону 922. Щодо довідок по статті 17 Закону, переможцем відкритих торгів ТОВ «МЕОТІДА ЛТД» Відповідно до частини третьої статті 17 Закону 922 спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Таким чином, перелік документів, які підтверджують згідно із законодавством відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а також форма надання такого підтвердження переможцем процедури закупівлі визначається замовником. Так, умовами тендерної документації, зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику шляхом завантаження в електронну систему документи, визначені в Додатку № 6, що підтверджують відсутність підстав, відмови в участі у процедурі закупівлі. Водночас, відповідно до абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 30 Закону передбачає, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо, переможець не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону. Зі змісту абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 30 Закону вбачається, що відхилення переможця відбувається тільки у разі не надання документів по статті 17 Закону. Разом з цим, пп. 7 п. 1 р. 3 тендерної документації, зазначено, що Переможець має право надати Замовнику лист роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/переможця/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів. ТОВ "МЕОТІДА ЛТД" виконав умови тендерної документації щодо надання таких документів у рамках встановленого Законом строку (5 днів) надавши вищезазначені документи Замовнику у паперовому вигляді 10.04.2020 разом з Супровідним листом № 109 від 10 квітня 2020 року. Завантаження ТОВ "МЕОТІДА ЛТД" (згідно свого листа № 110 від 10 квітня 2020 року) до електронної системи документів переможця по статті 17 Закону 922, лише на 8-й день з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, відбулось у зв’язку з запровадженням згідно постанови КМУ № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» від 11.03.2020 року на всій території України карантину, де у свою чергу на підприємстві ТОВ "МЕОТІДА ЛТД" було обмежено доступ в адміністративну будівлю (офісне приміщення) тим самим персонал не перебував на робочих місцях та не мав технічної можливості подати замовникові в електронному вигляді через електронну систему закупівель такі документи. Отже, даний випадок щодо невчасного завантаження документів переможця по статті 17 (однак надання їх паперовому вигляді) не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "МЕОТІДА ЛТД", у зв’язку з тим, що вимоги абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 30 Закону було дотримано. Голова ТК, директор - Лариса БІЛОВА Виконавець, секретар ТК - Катерина МИХАЙЛОВА
Дата публікації звіту: 23.04.2020 10:18