• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення М-21 Виступовичі - Житомир - Могилів-Подільський (через Вінницю) на ділянці км 386+968 - км 392+053, Вінницька область.

Завершена

149 600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 748 000.00 UAH
Номер: 064a755ee13748d7b0bc773029f44839
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-01-27-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.01.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 28.01.2021 11:35 - 19.02.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 27.01.2021 № 24 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»від 25грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. Начальник Олександр КАРАБАНОВ ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби від 27.01.2021 № 24 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 28 UA-2020-03-10-001737-b 10.03.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 407-99-71, katiii_kati@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу встановлено порушення п. 5 ч.1 ст. 3, пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30, ч.1 ст. 31 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує розірвати договір, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 лютого 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі,відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020 (далі – Закон № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 10.03.2020 № 14-з (далі – ТД), тендерні пропозиції ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво», ТОВ «ШЛЯХБУД», ПрАТ «Хмельницьке ШБУ №56», ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА», ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «ЕТАЛОН-БУД», ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» (далі – Переможець), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 12.05.2020, від 17.06.2020 № 14-вп, повідомлення про намір укласти договір від 17.06.2020, договір від 07.07.2020 № 129/20-П, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.06.2020 № 11107-р/пк-пз, від 04.06.2020 № 11106-р/пк-пз, від 05.06.2020 № 11184-р/пк-пз. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався. За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» (далі – Товариство) вимогам ТД. Відповідно до додатку 1.6 ТД на підтвердження інформації щодо наявності в учасника працівників, яка міститься в довідці «Про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт», необхідно надати копії трудових книжок та копії наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво (за наявністю) або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору про закупівлю, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками, зазначеними у довідці. У складі пропозиції Товариства містяться накази про прийом на роботу за строковими трудовими договорами, які діють до 30 листопада 2019 року, зокрема на наступних осіб: Нарогана І.Р., Балана В.Я., Дишканта М.М., Жилу А.Г., Вербицького Б.Й., Данилюка Д.В., Кудлаєнка С.Д., Осадчука П.В., Білого А.В., Шельгорна М.В.,Остапенка О.В., Зозулю В.В., Кисляка С.М., Кондратюка Б.П., Маслія О.П., Недашківського Р.М., Стадника І.В., Шкрабалюка П.Б. Враховуючи зазначене, ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» не підтверджено наявність правовідносин даного товариства з вищевказаними співробітниками, чим не виконано вимогу Додатку 1.6 ТД. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 30 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020року, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020. Однак, Замовник на порушення пункту1 частини 1 статті 30 Закону, у редакції від 08.02.2020 року, не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020, а допустив до аукціону. Також, за результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам ТД. Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ ТД Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі електронної банківської гарантії (далі - банківська гарантія) з накладеним електронно-цифровим підписом/кваліфікованого електронного підпису гаранту (далі-банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства. Відповідно до частини 4 статті 24 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020 Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику протягом п’яти банківських днів з дня настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції в разі: закінчення строку дії забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; укладення договору про закупівлю з учасником, що став переможцем тендеру; відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; закінчення процедури закупівлі в разі не укладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. Крім цього, пункт 3 розділу ІІІ ТД щодо умов повернення забезпечення тендерної пропозиції тотожній з вищевикладеною нормою Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020. В складі пропозиції Переможця надано банківську гарантію від 10.04.2020 № 016-001-13763-2020, яка містить пункт щодо припинення зобов’язань Гаранта перед Бенефіціаром (Замовником) у разі «відмови Бенефіціара від своїх прав за цією гарантією шляхом подання Гаранту письмової заяви про звільнення Гаранта від обов'язків за цією гарантією», однак, даний пункт не передбачено ні ТД, ні Законом № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020, чим не дотримано вимогу пункту 3 розділу ІІІ ТД. Також, відповідно до додатку 1.5 ТД для документального підтвердження наявності вимірювальної(-их) лабораторії(-й) Учасник повинен надати: - документ (-ти) про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України (свідоцтво, рішення тощо про атестацію (сертифікацію) тощо; - копію свідоцтва про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ ISO 10012:2005) з додатком, де вказано галузь атестації (сертифікації) тощо, що видане компетентним органом та дійсне (чинне) на дату його подання Учасником. Переможцем в складі пропозиції надано довідку про наявність випробувальної лабораторії, в якій вказано про дві залучені лабораторії, шляхом укладання договорів від 10.04.2020 № 10-Л з МПП «АГРЕК» та від 07.12.2018 № 18-21/Л з ТОВ «БК «Ескадор». Однак, в складі пропозиції Переможця не надані документи про відповідність двох лабораторій вимогам чинного законодавства України (свідоцтво, рішення про атестацію (сертифікацію) тощо, чим не дотримано вимогу додатку 1.5 ТД. Крім цього, не надано копію свідоцтва про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 на лабораторію, яка залучена згідно договору від 07.12.2018 № 18-21/Л з ТОВ «БК «Ескадор», чим не дотримано вимогу додатку 1.5 ТД. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 30 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020року, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020. Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 30 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020 року, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Отже, Замовник на порушення пункту1 частини 1 статті 30 Закону, у редакції від 08.02.2020 року, не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020, а допустив до аукціону. Крім цього, Замовник на порушення пункту4 частини 1 статті 30 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020, не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, а уклав договір від 07.07.2020 № 129/20-П на загальну суму 120 298 000,00грн. Вищевказане призвело до порушення частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020, відповідно до якої Замовник відміняє торги в разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій. Поряд з цим, відхиливши тендерні пропозиції ТОВ «ШЛЯХБУД» та ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА «ЕТАЛОН-БУД» з підстав невідповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020, та не відхиливши пропозиції ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» та ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» з вказаної підстави, Замовником порушено норми пункту 5 частини 1 статті 3 Закону № 922-VIII, у редакції від 08.02.2020, зокрема принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 22.02.2021 11:27 - 10.03.2021 00:00
Дата публікації висновку: 22.02.2021 11:27

Оскарження висновку в суді

Опис: 25.02.2021 року направлений Адміністративний позов
Дата публікації: 26.02.2021 15:04

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: UA-2020-03-10-001737-b 1. В оскаржуваному висновку зазначено, що «ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» не підтверджено наявності правовідносин з відповідними працівниками, які будуть задіяні під час виконання договору про закупівлю, чим не виконано вимогу Додатку 1.6 до Тендерної документації. Замовник на порушення п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону № 922- VII не відхилив пропозицію учасника ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922- VII, а допустив до аукціону.» Служба автомобільних доріг у Вінницькій області не погоджується з даним твердженням з наступних підстав. Згідно ст. 21 КЗпП України трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Відповідно до ст. 23 КЗпП України трудовий договір може бути: безстроковим, що укладається на невизначений строк; на визначений строк, встановлений за погодженням сторін; таким, що укладається на час виконання певної роботи. Строковий трудовий договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи, або умов її виконання, або інтересів працівника та в інших випадках, передбачених законодавчими актами. Ч. 1 ст. 39-1 КЗпП України передбачено, якщо після закінчення строку трудового договору (пункти 2 і 3 статті 23) трудові відносини фактично тривають і жодна із сторін не вимагає їх припинення, дія цього договору вважається продовженою на невизначений строк. ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» у складі пропозиції було надано лист-роз’яснення від 13.04.2020 р. № 389/23-В, щодо продовження дії строкових договорів. Відповідно до викладеного вище Замовником не було порушено п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону № 922-VII, оскільки тендерна пропозиція ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим ст. 16 Закону № 922-VII. 2. Також у висновку зазначено, що «Банківська гарантія від 10.04.2020 № 016-001-13763-2020, подана у складі пропозиції Переможця, містить пункт щодо можливості повернення учаснику забезпечення тендерної пропозиції у випадку відмови Бенефіціара від своїх прав за цією гарантією шляхом подання Гаранту письмової заяви про звільнення Гаранта від обов’язків за цією гарантією, що не відповідає вимогам п. 3 Розділу 3 ТД та є порушенням ч. 4 ст. 24 Закону № 922-VII. Замовник на порушення п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону № 922-VII не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ», як такого, чия тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, а уклав договір договір від 07.07.2020 № 130/20-П на загальну суму 104 340 000,00 грн. Вищевказане призвело до порушення ч. 1 ст. 31 Закону № 922-VII, відповідно до якої Замовник відміняє торги в разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій». З вказаним Замовник не погоджується з таких підстав. Відповідно до п. 3 Розділу 3 Тендерної документації «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції»: Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику протягом п’яти банківських днів з дня настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції в разі: закінчення строку дії забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем тендеру; відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; завершення процедури закупівлі в разі не укладення договору про закупівлю із жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається в разі: відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються чинними; не підписання учасником, який став переможцем процедури торгів, договору про закупівлю; ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону; ненадання переможцем процедури торгів забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо вони не повертаються учаснику), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а у разі здійснення закупівлі юридичними особами (їхніми об’єднаннями) не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких юридичних осіб (їхніх об’єднань). Банківська гарантія від 10.04.2020 № 016-001-13763-2020 містить пункти передбачені п. 3 Розділу 3 Тендерної документації «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» та нормами ст. 24 Закону № 922-VIIІ. Наявність в Банківській гарантії від 10.04.2020 № 016-001-13763-2020 пункту щодо можливості повернення учаснику забезпечення тендерної пропозиції у випадку відмови Бенефіціара від своїх прав за цією гарантією шляхом подання Гаранту письмової заяви про звільнення Гаранта від обов’язків за цією гарантією, не є таким, що не відповідає вимогам п. 3 Розділу 3 Тендерної документації та не порушує ч. 4 ст. 24 Закону № 922-VIIІ, оскільки чинним законодавством України не передбачено, що банківська гарантія не може містити пункти додаткові до передбачених Тендерною документацією та нормами Закону № 922-VII. Банківська гарантія від 10.04.2020 № 016-001-13763-2020 подана у складі пропозиції Переможця є такою, що відповідає умовам Тендерної документації. Враховуючи викладене Замовником не було порушено п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону № 922-VIIІ. 3. В оскаржуваному висновку зазначено: «В складі пропозиції Переможця не надані документи про відповідність двох лабораторій вимогам чинного законодавства України (свідоцтво, рішення про атестацію (сертифікацію) тощо, чим не дотримано вимогу додатку 1.5 ТД. Крім цього, не надано копію свідоцтва про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 на лабораторію, яка залучена згідно договору від 07.12.2018 № 18-21/Л з ТОВ «БК «Ескадор», чим не дотримано вимогу додатку 1.5 ТД. Замовник на порушення п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону № 922-VIIІ, не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIIІ, а допустив до аукціону». З даним твердженням Замовник не погоджується виходячи з наступного. Ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» визначено, що Національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. На сьогоднішній день в Україні єдиний законодавчо визначений порядок визнання вимірювальних можливостей лабораторій відсутній, у зв’язку з чим випробувальні лабораторії отримують різні документи від різних державних органів та установ, але які однаково підтверджують їх спроможність здійснювати вимірювання (наприклад, свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей, атестат про акредитацію, рішення про визнання вимірювальних можливостей, свідоцтво про атестацію). Сертифікат визнання спроможності проведення вимірювань № РН-008/2020 від 12.03.2020, поданий ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» в складі пропозиції, виданий ДП «Миколаївстандартметрологія», є документальним засвідченням технічної компетентності суб’єкта господарювання при проведенні ним певних вимірювань та є вагомим аргументом для підтвердження достовірності результатів вимірювань при роботі з замовником, що свідчить про відсутність порушень Замовником п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону № 922-VIIІ.
Дата публікації звіту: 25.02.2021 08:54

Запити/Пояснення