-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
послуги з постачання теплової енергії
Завершена
815 264.00
UAH з ПДВ
Номер:
91bd6fdbadfa40c78fc9951c9789e508
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-05-04-000112
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.05.2020 00:00
Період моніторингу:
18.05.2020 14:21 - 09.06.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
15.05.2020 № 87
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 15.05.2020 № 87
Витяг з Переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
21
UA-2020-03-06-001294-а
06.03.2020 Комунальне некомерційне підприємство «Стоматологічна поліклініка №1» Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 01985216) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Заступник начальника відділу Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо обрання процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення частини другої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання щодо своєчасності укладання договору про закупівлю та оприлюднення встановлено порушення вимог абзацу 8 частини третьої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 7 частини третьої статті 35 Закону, пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку) - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), обрання процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність укладання договору про закупівлю та оприлюднення відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діяла до 19.04.2020 (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства "Стоматологічна поліклініка №1" Дніпровської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік UA-P-2020-03-06-002649-а, оголошення про проведення закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій оприлюднений 06.03.2020, протокол переговорів від 06.03.2020 №2, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене 06.03.2020, договір від 12.03.2020 №8, пояснення замовника, отримані 22.05.2020 через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
За результатами моніторингу установлено, що у пункті 13 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» Замовником зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Проте, при обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі на порушення абзацу 7 частини третьої статті 35 Закону та п. 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» із змінами (далі – Наказ № 490) в оголошенні про проведення закупівлі та у Повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (п. 14) Замовником не підтверджено відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку на дату проведення закупівлі.
Таким чином, на порушення пункту 2 частини другої статті 35 Закону Замовником необґрунтовано застосовано переговорну процедуру (скорочену) закупівлі.
Моніторингом установлено, що на порушення норми абзацу восьмого частини третьої статті 35 Закону, Замовником укладено договір про закупівлю послуги з постачання теплової енергії від 12.03.2020 №8 на 6-й день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі, тобто раніше терміну, передбаченому Законом, а саме менше ніж через 10 днів з дня оприлюднення такого повідомлення.
Так, зазначеною нормою статті 35 Закону визначений перелік підстав, згідно з якими договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі може бути укладений раніше вказаного вище строку, зокрема у разі закупівлі централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення.
Однак, відповідно до п. 4 Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури та пункту 1.1 договору від 12.03.2020 №8 конкретна назва предмета закупівлі Замовником зазначена як послуги з постачання теплової енергії за кодом ДК 021:2015: 09320000-8 — Пара, гаряча вода та пов’язана продукція, що не є послугами з централізованого постачання теплової енергії або послугами з централізованого опалення.
Відповідно до абзацу 4 частини першої статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням строків, передбачених, зокрема, абзацом восьмим частини третьої статті 35 цього Закону.
Період усунення порушень:
26.05.2020 17:51 - 10.06.2020 00:00
Дата публікації висновку:
26.05.2020 17:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Тендерним комітетом КНП "СП №1"ДМР було розглянуто висновки моніторингу Східного офісу Держаудитслужби Дніпропетровської області, зауваження прийняті до уваги (протокол засідання тендерного комітету № 23 від 01.06.2020року), вжити заходи щодо усунення порушень, а саме договір з постачальником КП "Дніпротеплоенерго"ДОР розторгнуто. Додаткова угода додається.
Дата публікації звіту:
01.06.2020 16:40
Запити/Пояснення
Номер:
8d77e6b23167456c84a3e27c92de2186
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
19.05.2020 15:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.05.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «ДК 021:2015: 09320000-8 — Пара, гаряча вода та пов’язана продукція” (теплова енергія) (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2020-03-06-001294-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) постала потреба в отриманні пояснень із такого питання.
Відповідно до інформації, яка міститься в електронній системі закупівель, процедура закупівлі розпочата відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII, у редакції, що діяла до 19.04.2020 (далі – Закон). Згідно з частиною 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону у новій редакції, процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію змін до цього Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію цього Закону. З огляду на зазначене просимо надати пояснення з наступних питань:
1. Моніторингом установлено, що відповідно до інформації, викладеної в електронній системі закупівель, Замовником порушено вимоги статті 35 Закону №922 та вимоги п. 2 наказу МЕРТУ від 22.03.2016 №490, а саме: зазначено умову застосування переговорної процедури: cт. 35, п. 2 - Відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Проте, при оголошенні про проведення закупівлі та у Повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (п. 14) не підтверджено відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку на дату проведення закупівлі.
Пояснити причину необґрунтованого застосування переговорної процедури.
2. Відповідно до п. 4 Повідомлення про намір укласти договір, п. 1.1 договору від 12.03.2020 №8 конкретна назва предмета закупівлі «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція» (послуги з постачання теплової енергії), отже, замовником не підтверджено закупівлю централізованого постачання теплової енергії або послуг з централізованого опалення, що у свою чергу вплинуло на строки укладання договору.
Договір на постачання теплової енергії (підписаний обома сторонами та скріплений печатками) укладено з порушенням термінів, передбачених частиною 3 статті 35 Закону, а саме: на 6-й день після оприлюднення Повідомлення про намір укласти договір (Замовник має право укласти договір не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення Повідомлення про намір укласти договір).
Пояснити причину укладання договору з порушенням термінів.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
3eb179c9230c4d15bb3ca9db72757ba3
Назва:
Відповідь на звернення по закупівлі №UA-2020-03-06-001294-a
Дата опублікування:
22.05.2020 13:23
Опис:
У відповідь на запит від 19.05.2020 з боку органу моніторингу закупівель (Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби) щодо пояснень по закупівлі №UA-2020-03-06-001294-a , повідомляється наступне.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції, що діяла до 19.04.2020), переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, зокрема у разі, відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Водночас, частиною першою статті 1 Закону України «Про природні монополії» №1682-ІІІ від 20.04.2000 р. визначено поняття «природна монополія», згідно з яким – це стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги). Суб'єкт природної монополії - суб'єкт господарювання (юридична особа) будь-якої форми власності, який виробляє (реалізує) товари на ринку, що перебуває у стані природної монополії.
Відповідно до частини другої статті 5 Закону України «Про природні монополії» №1682-ІІІ від 20.04.2000р. зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Слід зазначити, що згідно з інформацією, розміщеною на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України Комунальне підприємство "ДНІПРОТЕПЛОЕНЕРГО" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ входить до зведеного переліку суб’єктів природних монополій з транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами на території Дніпропетровської області.
Окремо слід вказати, що відповідно до Статуту КП "ДНІПРОТЕПЛОЕНЕРГО" ДОР та відомостей, що містяться в ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності підприємства є Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря, та метою діяльності-надання послуг з опалення та гарячого водопостачання (виробництво та безперебійне постачання населенню, комунально-побутовим та іншим підприємствам організаціям міст та райцентрів області теплової енергії).
До того ж, згідно з Витягом з рішення Дніпропетровської обласної ради "Про деякі питання управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області (містяться у складі документів закупівлі № UA-2020-03-06-001294-a), визначено з технічних причин єдиним виконавцем послуг з централізованого опалення й гарячого водопостачання для бюджетних закладів, інших субєктів господарювання підприємств та населення Комунальне підприємство "ДНІПРОТЕПЛОЕНЕРГО" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.
На підставі вищенаведеного, враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції з технічних причин щодо закупівлі послуг з постачання теплової енергії, КНП "Стоматологічна поліклініка №1" ДМР прийнято рішення про застосування переговорної процедури закупівлі у відповідності до статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції, що діяла до 19.04.2020).
Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі: - Закон України «Про публічні закупівлі» (у редакції, що діяла до 19.04.2020); - Закон України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 №2633-IV (зі змінами); - Закон України «Про природні монополії» від 20.04.2000р. №1682-ІІІ; Статут КП "ДНІПРОТЕПЛОЕНЕРГО" ДОР, Виписка з ЄДР та Ліцензії на право провадження діяльності з транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами та на право провадження діяльності з постачання теплової енергії, видані учаснику.
Таким чином, згідно з приписами ч. 3 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» ( у редакції, що діяла до 19.04.2020), за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками), КНП "Стоматологічна поліклініка №1" ДМР прийнято рішення про намір укласти договір з КП "ДНІПРОТЕПЛОЕНЕРГО" ДОР та укладено договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через п’ять днів - при застосування переговорної процедури закупівлі у разі закупівлі послуг з постачання теплової енергії/ опалення) з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Голова тендерного комітету _________ О.В.Фетісова