-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Нове будівництво очисних споруд та каналізаційних мереж в с. Матеївці Матеївецької сільської ради об’єднаної територіальної громади Івано-Франківської області (ДК 021:2015 – 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»)
Завершена
17 142 987.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0% або 5 000.00 UAH
Номер:
3e333b23961f4710a1319d95f27648c2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-29-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.08.2022 00:00
Період моніторингу:
29.08.2022 11:31 - 20.09.2022 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
29.08.2022 №48-З
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Марія СТОРОЩУК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 29.08.2022 №48-З
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 8 UA-2020-03-04-001456-b 04.03.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу контролю
у сфері закупівель Ігор ГАМУЛЯК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону, відхилення тендерних пропозицій ТОВ «АВАКС ПРОФ» та ТОВ «ШОБЕЛІ Україна», розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Кулев-Інвест», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності укладання додаткових угод – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 09 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами) (далі – Закон), розгляду та відхилення тендерних пропозицій, вимоги про усунення порушень та скарги до процедури, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності укладання додаткових угод.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Матеївецької сільської ради об’єднаної територіальної громади (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД) (зі змінами), протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «АВАКС ПРОФ», ТОВ «Шобелі Україна» та ТОВ «Кулев-Інвест», протоколи засідань тендерного комітету від 27.03.2020 №41, 04.05.2020 №54, 07.05.2020 №58 та 12.05.2020 №61, повідомлення про намір укласти договір, договір від 26.05.2020 №1, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 30.12.2021 №1 (далі – Договір), рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.04.2020 №7938-р/пк-пз, відповідь Замовника на запит на пояснення від 08.09.2022.
Період усунення порушень:
09.09.2022 13:37 - 15.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
09.09.2022 13:37
Запити/Пояснення
Номер:
86942dad7ae24ab19da3bc3411a4248c
Назва:
Запит замовнику про надання пояснень
Дата опублікування:
06.09.2022 10:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі предмету «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Нове будівництво очисних споруд та каналізаційних мереж в с. Матеївці Матеївецької сільської ради об’єднаної територіальної громади Івано-Франківської області (ДК 021:2015 – 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-03-04-001456-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питань:
1) Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2) Чому Замовником в пункті 2 додатку 1 до тендерної документації зазначено «Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 90 календарних днів з дня визначення переможця тендерних пропозицій», тоді як Законом та частиною четвертою розділу ІІІ тендерної документації встановлено, що «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій»?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
b0b6dcd176fc4c91b2e6121673e21b08
Назва:
Відповідь на запитання
Дата опублікування:
08.09.2022 14:05
Опис:
1. У відповідь на запит про надання пояснень повідомляємо, що закупівля ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Нове будівництво очисних споруд та каналізаційних мереж в с. Матеївці Матеївецької сільської ради об’єднаної територіальної громади Івано-Франківської області (ДК 021:2015 – 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь») оголошувалась 04.03.2020, у редакції Закону України «Про публічні закупівлі» чинною на час оголошення закупівлі.
На час оголошення закупівлі, постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не передбачалось оприлюднення обґрунтування.
19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 № 631 і від 11 жовтня 2016 № 710», за якою головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
– обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
– оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Отже, Матеївецька сільська рада не може надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, оскільки на час оголошення процедури закупівлі даною постановою не передбачалось оприлюднення вказаної інформації на веб-сайті Замовника.
Відповідно до Рішення Івано-Франківської обласної ради від 20.12.2019 №1333-33/2019 «Про фінансування природоохоронних заходів з обласного фонду охорони навколишнього природного середовища за рахунок планових надходжень у 2020 році» було затверджено перелік природоохоронних заходів для здійснення фінансування за рахунок планових надходжень коштів обласного фонду охорони навколишнього природного середовища у 2020 році та виділено 1 000 тис. гривень на «Нове будівництво очисних споруд та каналізаційних мереж в с. Матеївці Матеївецької сільської ради обʼєднаної територіальної громади Івано-Франківської області» (п. 154).
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про публічні закупівлі) визначено, що роботи - проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, який затверджено наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону за об'єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 “Правила визначення вартості будівництва”, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої – п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника.
Об’єкт будівництва — це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури згідно з ДБН А 2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затвердженими наказом Мінрегіону України від 04.06.2014 року № 163.
Згідно з роз’ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 25.11.2016 № 3302-01/38216-06, при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники керуються даними кошторису (кошторисного розрахунку) на весь об’єкт будівництва (якщо роботи проводять на окремому об’єкті, на який складено окремий об’єктний кошторисний розрахунок, то їх закупівлю замовник здійснює, керуючись вартісними межами, установленими частиною першою статті 2 Закону, а саме на загальну вартість робіт відповідно до затвердженого кошторису).
Відповідно до статті 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
Відповідно до наказі Державної казначейської служби України від 29 квітня 2013 року № 68 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів» (зі змінами і доповненнями, внесеними наказами Державної казначейської служби України від 6 серпня 2014 року № 226, від 15 квітня 2016 року № 116»), де зазначено перелік документів, які подаються до органу Казначейства для реєстрації бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань проведення платежів. Серед іншого там зазначено, що до Казначейства подають договір підряду (контракт), а для перехідних об’єктів — додатковий договір до договору підряду (контракту) на виконання робіт у поточному році.
Якщо проводити відкриті торги на виконання робіт у межах асигнувань поточного року, то в результаті проведених процедур щороку змінюватиметься підрядник. Адже тривалий термін виконання робіт передбачено у складних проектах, законодавство постійно змінюється, що спричинює зміну проектних рішень, під час реалізації проекту виникають додаткові роботи, не зазначені в проекті, але сумісні з виконаними роботами попереднім підрядником, а залучення на будівельний майданчик ще одного підрядника (генпідрядника) може призвести до несумісності виконаних робіт з роботами, які необхідно виконати. У такому випадку гарантії зникають і відповідальність за виконані роботи теж.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівля здійснюється до річного плану.
Згідно експертного звіту проектної документації за робочим проектом загальна кошторисна вартість будівництва становить 17 142 987 грн.
2. Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції чинній на час оголошення закупівлі - 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій – це мінімально допустимий термін чинності тендерних пропозицій. Оскільки дата визначення переможця тендерних пропозицій є наступним етапом процедури закупівлі після етапу розкриття тендерних пропозицій вказаний строк є більш тривалим, що відповідає приписам п.11 ч.2 ст.22 Закону. Враховуючи вказані обставини Замовником було дотримано вимоги п.11 ч.2 ст.22 Закону, оскільки жодним чином не було обмежено строки дії тендерної пропозиції у межах не менше 90 днів, а навпаки в тендерній документації передбачено строк більше, ніж мінімальний, передбачений Законом. В тендерній документації Замовником не було вказано строк дії пропозиції менше 90 днів, тому жодних порушень законодавства в частині змісту тендерної документації не відбулося
Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників..
Слід зазначити, що чинним законодавством не встановлений обов’язок Замовника зазначати необхідний строк дії тендерної пропозиції у конкретному місці (розділі, пункті тощо) тендерної документації. Таким чином, Замовник на власний розсуд обирає форму тендерної документації та порядок викладення вимог до учасників закупівлі, в тому числі і відображення строку дійсності тендерної пропозиції учасника закупівлі.
Варто також наголосити, що визначений Замовником строк дії тендерної пропозиції жодним чином не обмежив права Учасників торгів, а їх згода на дотримання вказаних строків підтверджує законність дій Замовника. Вимога щодо обов’язкової дії умов тендерної пропозиції не менше 90 днів необхідна для того, щоб укласти договір у визначений частиною 2 статті 32 Закону строк. Адже, потрібно враховувати те, що процедура може бути призупинена через скаргу Учасників, відмову переможця торгів укласти договір тощо. Отже, після закінчення періоду оскарження та після того як договір про закупівлю укладений, вимога щодо строку дійсності тендерних пропозицій не поширюється на правовідносини між сторонами такого договору.
Відповідно до ч.1 ст. 23 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Порядок оскарження процедур закупівель безпосередньо встановлений ст.18 Закону України №922. Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій..
Отже, виходячи із аналізу наведених вище норм Закону слідує, що будь-яка фізична/юридична особа (потенційний учасник) може звернутись до замовника процедури закупівлі з вимогою про усунення недоліків тендерної документації або для отримання роз`яснень. Протягом встановленого строку жодних запитань, запитів на роз’яснень чи вимог стосовно зазначеної вимоги не надходило. Тобто подаючи тендерну пропозицію учасник повністю розумів зміст тендерної документації погодився з усіма її умовами.