- 
                    Відкриті торги
 - 
                        Безлотова
 - 
                        КЕП
 
Будівництво сміттесортувального комплексу на території полігону твердих побутових відходів Волочиської міської ради Хмельницької області
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                16 815 941.02
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 0.5% або 84 079.71 UAH
        мін. крок: 0.5% або 84 079.71 UAH
                    Номер:
                    21faed1cdd8d4dd7bbf829add0e239cb
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2021-09-03-000016
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    02.09.2021 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    03.09.2021 12:53 - 25.09.2021 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
від 02.09.2021		№	539
Хмельницький
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника
Західного офісу Держаудитслужби              Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу  від 02.09.2021	№	539
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
20	UA-2020-03-02-000880-c	02.03.2020	Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель	Волинець М.С.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель             Наталія БОЛДЕЦЬКА
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
 - Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
 - Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
 
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
 
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Інші порушення законодавства у сфері закупівель
 
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами моніторингу встановлено недотримання вимог пункту 3 Наказ № 1082 щодо не накладення кваліфікованого електронного підпису посадовою особою.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення вимог пункту 3 Наказ № 1082 щодо накладення кваліфікованого електронного підпису посадової особи та не допускати їх в подальшому.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу: 22 вересня 2021. 
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Волочиського комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника протоколом № 25 від 02.03.2020 (із змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 18.03.2020, тендерна пропозиція ПрАТ «Барський машинобудівний завод», протокол розгляду та обрання переможця від 20.03.2020,  повідомлення про намір укласти договір від 20.03.2020, договір про закупівлю від 08.04.2020 № 08/03 (далі – Договір), додаткові угоди до Договору від 04.02.2021 № 6, від 08.04.2021 № 7, від 23.04.2021 №8, від 04.06.2021 №8, від 23.06.2021 №10, від 08.07.2021 №11, від 28.08.2021№11, від 10.09.2021 №12 повідомлення про внесення змін до Договору від 04.02.2021,  від 08.04.2021, від 23.04.2021, від 07.06.2021,  від 24.06.2021,  від 09.07.2021, від 30.08.2021, від 10.09.2021, пояснення та документи, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель від 13.09.2021 та від 20.09.2021 року.
В ході моніторингу встановлено, що Замовником не накладено кваліфікований електронний підпис посадової особи на пояснення, яке отримане від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель від 13.09.2021, що не відповідає вимогам пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893 (далі – Наказ № 1082).
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    23.09.2021 11:31 - 08.10.2021 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    23.09.2021 11:31
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    ea2a4a80786746c98ddef4f4da1d595c
                
                                                                        
                    Назва:
                    Про надання інформації (пояснень)
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    08.09.2021 13:15
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    14.09.2021 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-03-02-000880-с) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання.
Аналізом інформації та документів, які оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що до договору від 08.04.2010 № 08/03 (далі – Договір) укладено та оприлюднено додаткові угоди від 04.02.2021 №6, від 08.04.2021 №7, від 23.04.2021 №8, від 04.06.2021 №8, від 23.06.2021 №10, від 08.07.2021№11. Водночас, в електронній системі закупівель відсутня повідомлення про внесення змін до Договору додатковими угодами № 1, 2, 3, 4, 5.
Відповідно до пункту дев’ятого частини першої статті 10 Закону (в редакції Закону від 08.02.2020) замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом повідомлення про внесення змін до договору –  протягом трьох днів з дня внесення змін.
Для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідну інформацію (пояснення):
- з яких підстав  на веб-порталі Уповноваженого органу не оприлюднені повідомлення про внесення змін до договору, що були внесені додатковими угодами до Договору від 08.04.2010 № 08/03 №1, 2, 3, 4, 5?
- на підставі яких документів розміщено повідомлення про внесення змін від 30.08.2021 року;
- яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
                
                        
                    Номер:
                    6f4ae2336d7646a4b99e5e390beb933f
                
                                                                        
                    Назва:
                    Пояснення на запит
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    13.09.2021 18:05
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У відповідь на Ваш запит від 08.09.2021 року стосовно надання додаткових пояснень стосовно закупівлі «Будівництво сміттесортувального комплексу на території полігону твердих побутових відходів Волочиської міської ради Хмельницької області», «(код ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)», тендерний комітет Волочиського комунального підприємства житлово-експлуатаційна контора повідомляє наступне:
	Між Замовником та ПрАТ "Барський машинобудівний завод" був укладений договір про закупівлю робіт №08/03 від 08.04.2020 року.
	Відповідно до вказаного договору, зокрема п.11.16.-11.18. Розділу XI. Інші умови, визначено, 
«11.16. Зміна істотних (основних) умов договору може здійснюватися за згодою сторін у випадках, які передбачені ч.4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі», про що укладається відповідна додаткова угода, яка оприлюднюється відповідно до вимог ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі».
11.17. Інші зміни, що не стосуються істотних (основних) умов договору, згідно ЦКУ, ГКУ та ЗУ «Про публічні закупівлі», вносяться шляхом укладання додаткової угоди без оприлюднення таких змін відповідно до вимог ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі».
11.18. Всі зміни і доповнення до договору оформляються у вигляді додаткової угоди до цього Договору та є його невід ємною частиною.
Додаткові угоди та додатки до цього договору є його невід'ємними частинами і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі, підписані Сторонами та скріплені їх печатками.»
	Всі укладені додаткові угоди між Замовником та підрядником укладені в порядку передбаченому законодавством та умовами договору №08/03 від 08.04.2020 року.
Стосовно укладення ДУ № 1, 2, 3, 4, 5. Повідомляємо Вас, що між Волочиським комунальним підприємством житлово-експлуатаційна контора та ПрАТ "Барський машинобудівний завод" не укладалися додаткові угоди за номером № 1, 2, 3, 4, 5. Нумерація Додаткових угод визначалася підрядником ПрАТ "Барський машинобудівний завод". Жодним нормативним документом, Законом чи умовами договору не визначено обов’язку нумерації додаткових угод починаючи з №1, по факту укладена ДУ №6 від 04.02.2021 року є 1-ою, яка укладена між Замовником та підрядником.
	Усі додаткові угоди, які укладалися між Замовником та Підрядником опубліковані через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель у строки визначені ст.10 ЗУ «Про публічні закупівлі».
	Вказані угоди укладалися під виділенні кошти, які фактично надходили на рахунок комунального підприємства від головного розпорядника коштів.
	Також повідомляємо, що 28.08.2021 року між Замовником та підрядником (за згодою сторін) та в порядку передбаченому Договором №08/03 від 08.04.2020 року, було укладено ДУ №11 у зв’язку з виділенням додаткових бюджетних асигнувань.
При здійсненні закупівлі по предмету: «Будівництво сміттесортувального комплексу на території полігону твердих побутових відходів Волочиської міської ради Хмельницької області», «(код ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)» очікувана вартість предмета закупівлі визначалася у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», в я кому вказано наступне, «Визначення вартості проектних та проектно-вишукувальних робіт проводиться з урахуванням видів та обсягів робіт, що планується закупити, відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-7:2013 “Правила визначення вартості проектно-вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво“.
Очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, а також Відомчих будівельних норм ВБН Г.1-218-182:2006 “Класифікація робіт з ремонтівавтомобільних доріг загального користування”, затверджених рішенням колегії Державної служби автомобільних доріг України від 10.04.2006 № 16 відповідно дорозробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. Проектно-кошторисна документація виконана ПП « АРДС» код ЄДРПОУ 34918436 , яка пройшла експертний звіт в ТОВ « Перша приватна експертиза» код ЄДРПОУ 42111582 м. Львів  Експертний звіт № 01-11/19/А від 04 листопада 2019року.
Тобто при визначені очікуваної вартості з будівництва, Замовник керувався вказанами вище нормами   ДСТУ Б Д.1.1-7:2013 “Правила визначення вартості проектно-вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво“ з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, а також Відомчих будівельних норм ВБН Г.1-218-182:2006 “Класифікація робіт з ремонтівавтомобільних доріг загального користування”, затверджених рішенням колегії Державної служби автомобільних доріг України від 10.04.2006 № 16 відповідно дорозробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації, а також з врахуванням наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі знову ж таки сформовано на підставі проетно-кошторисної документації розробленої проектантом та з урахуванням потреби Замовника в Будівництві сміттесортувального комплексу на території полігону твердих побутових відходів Волочиської міської ради Хмельницької області.
Волочиського комунального підприємства житлово-експлуатаційна контора (надалі – Замовник) закупівлі здійснюються у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та із дотриманням визначених ним принципів.
Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України  одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань  Замовник є комунальним підприємство (далі — КП). 
Враховуючи вищевикладене Замовник не є розпорядником бюджетних коштів.
Відповідно до положень пункту 41 Постанови Кабінету України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266). головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Підсумовуючи вищевикладене та враховуючи той факт, що ми не є бюджетною установою та як наслідок розпорядником бюджетних коштів обов’язку розміщення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі в нас немає.
Окрім того Додатково повідомляємо Вас, що процедура закупівлі робіт «Будівництво сміттесортувального комплексу на території полігону твердих побутових відходів Волочиської міської ради Хмельницької області», «(код ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)» розпочата 02.03.2020 року № оголошення UA-2020-03-02-000880-c. Положення пункту 41 Постанови Кабінету України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266) набрали чинності лише 19.12.2020 року, тобто обов’язку в публікації «з метою ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.”» до настання 19.12.2020 року в будь-якого Замовника не було.
                
                        
                    Номер:
                    36153ad4bf164bcea721abde5c87dbcc
                
                                                                        
                    Назва:
                    Про надання інформації (пояснень)
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    16.09.2021 15:57
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    22.09.2021 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-03-02-000880-с) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті  7¹  Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону від 08.02.2020)  (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання.
Відповідно до умов пункту 3.6.2.1 частини 6 розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (зі змінами) встановлено вимогу до формування ціни пропозиції учасника, а саме: «Ціна пропозиції учасника повинна формуватися на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об`єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів».
У складі пропозиції учасником ПрАТ «Барський машинобудівний завод» надано розрахунок договірної ціни, в який не включено кошти на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами.
Для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідну інформацію (пояснення) чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідала умовам тендерної документації?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
                
                        
                    Номер:
                    5c3ebf37e0054355a79c1b7154630a5f
                
                                                                        
                    Назва:
                    Пояснення на запит
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    20.09.2021 16:21
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У відповідь на Ваш запит від 16.09.2021 року стосовно надання додаткових пояснень стосовно закупівлі «Будівництво сміттесортувального комплексу на території полігону твердих побутових відходів Волочиської міської ради Хмельницької області», «(код ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)», тендерний комітет Волочиського комунального підприємства житлово-експлуатаційна контора повідомляє наступне:
Відповідно до пункту 6.2.12 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 до складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. 
Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи з строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника конкурсних торгів (договірній ціні), та на підставі прогнозованих рівнів інфляції на наступні періоди, що схвалюються Кабінетом Міністрів України. Тобто виходячи з вказаної норми вказані витрати в будь-якому випадку враховані Учасником в договірній ціні.
Також повідомляємо, що надана Учасником ПрАТ «Барський машинобудівний завод» «Договірна ціна» містить розділ  кошти на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами. Положення ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, не виключає можливості включення  учасником конкурсних торгів до складу договірної ціни нульової суми коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами. 
Умовами тендерної документації зокрема пп. 3.6.2.1. п. 2 ч.6 Розділу ІІІ ТД «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» врахована вказана норма ДБН Б.Д.1.1-1:2013. Проте замовником у тендерній документації не встановлено вимоги, щодо обов’язкової наявності у договірній ціні коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами. Окрім того, не зазначення коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами учасником передбачає їх покриття, в разі виникнення таких витрат, здійснюється за рахунок виконавця робіт. 
Враховуючи вище наведене у Замовника були відсутні Законні підстави для відхилення пропозиції ПрАТ "Барський машинобудівний завод" (14307570) так як його пропозиція являлася найбільш економічно вигідною, за результатами розгляду його пропозиція відповідала тендерній документації, а учасник відповідає кваліфікаційним критеріям, визначених у ст. 16 Закону, та в замовника відсутні підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі учаснику, відповідно до ст. 17 Закону.