-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015: код 09310000-5 «Електрична енергія» (Електрична енергія)
«Так як система електронних закупівель prozorro.gov.ua передбачає обов'язкове зазначення очікуваної вартості "з" або "без" ПДВ замовником зазначено вартість "з" ПДВ. Проте до оцінки та до участі допускаються пропозиції учасників незалежно від форми оподаткування, що визначені згідно Податкового законодавства України»
Завершена
756 501.33
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 582.82 UAH
мін. крок: 0.1% або 582.82 UAH
Номер:
e23581ffee9e4e71b691d38d15611d6a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-27-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.04.2020 00:00
Період моніторингу:
27.04.2020 17:12 - 20.05.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.04.2020 № 77
Херсон
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі ID: UA-2020-03-02-003107-a.
Підставою для здійснення моніторингу закупівлі є:
- дані автоматичних індикаторів ризиків.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції та її оцінки встановлено порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання відповіді на звернення встановлено порушення вимог частини першої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питань щодо дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, яка була чинна на дату початку проведення процедури (станом на 02.03.2020) (далі – Закон); своєчасності надання відповіді на звернення; розгляд тендерних пропозиції та їх оцінка; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету Інституту зрошуваного землеробства Національної академії аграрних наук УКРАЇНИ (далі – Замовник) від 13.03.2020; тендерну пропозицію переможця відкритих торгів ТОВ «Херсонська обласна енергопостачальна компанія»; договори про закупівлю від 13.04.2020 №37501121, № 37489796.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що Замовник надав роз’яснення на звернення 13.03.2020, що становить 5 робочих днів з дня оприлюднення звернення на веб-порталі Уповноваженого органу та є порушенням вимог частини першої статті 23 Закону.
Ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризику RISK1-12 підтверджена.
Крім того встановлено, що Замовником неправомірно обрано переможцем процедури закупівлі тендерну пропозицію учасника ТОВ «Херсонська обласна енергопостачальна компанія».
Так, додатком №1 до тендерної документації вимагається від Учасника який є Товариством з обмеженою відповідальністю, у відповідності до Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», надати у складі тендерної пропозиції згоду загальних зборів на вчинення значного правочину (укладання договору) за результатами цієї процедури (вказати назву Замовника та зазначити предмет закупівлі) на суму не менше вартості тендерної пропозиції учасника торгів, незалежно від того, передбачено надання повноважень щодо підписання договору у статуті чи ні.
Учасником торгів ТОВ «Херсонська обласна енергопостачальна компанія» у складі пропозиції не надано протокол загальних зборів засновників в якому зазначено про надання дозволу директору товариства на укладання договору за результатами цієї процедури з зазначенням назви Замовника та предмету закупівлі.
Таким чином на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Херсонська обласна енергопостачальна компанія» як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, та уклав договори по 2 лотам про закупівлю товарів за державні кошти від 13.04.2020 №37501121, № 37489796.
Період усунення порушень:
29.04.2020 16:43 - 15.05.2020 00:00
Дата публікації висновку:
29.04.2020 16:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог, викладених у висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області про результати моніторингу закупівлі ID: UA-2020-03-02-003107-a Інститут зрошуваного землеробства Національної академії аграрних наук України (надалі за текстом – Замовник, ІЗЗ НААН) повідомляє про наступне:
У відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII зі змінами та доповненнями (надалі за текстом - Закон) тендерним комітетом Інституту зрошуваного землеробства Національної академії аграрних наук України «02» березня 2020 року через авторизований електронний майданчик було оприлюднено тендерну документацію та оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товару: ДК 021:2015: код 09310000-5 «Електрична енергія» (Електрична енергія) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-03-02-003107-a.
За результатами оцінки електронної системи публічних закупівель «Prozorro» визначено найбільш економічно вигідною за Лотом №1: «Електрична енергія (б/в «Науковець», с. Щасливцеве, м. Генічеськ, Херсонська обл., 73000)» остаточна тендерна пропозиція учасника ТОВ "ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" (надалі – учасник, ТОВ «ХОЕК») з ціною 33 134,69 грн. (тридцять три тисячі сто тридцять чотири грн. 69 коп.) з ПДВ. та за Лотом №2: «Електрична енергія (сел. Наддніпрянське, м. Херсон, Херсонська обл., 73483)» - остаточна тендерна пропозиція учасника ТОВ "ХОЕК" з ціною 398 413,57 грн. (триста дев’яносто вісім тисяч чотириста тринадцять грн. 57 коп.) з ПДВ.
Рішенням тендерного комітету Інституту зрошуваного землеробства Національної академії аграрних наук України №1 від «26» березня 2020 року визнано учасника ТОВ "ХОЕК" переможцем за Лотом №1: «Електрична енергія (б/в «Науковець», с. Щасливцеве, м. Генічеськ, Херсонська обл., 73000)» процедури закупівлі товару: ДК 021:2015: код 09310000-5 «Електрична енергія» (Електрична енергія) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-03-02-003107-a та прийнято рішення про намір укласти договір, рішенням тендерного комітету Інституту зрошуваного землеробства Національної академії аграрних наук України №2 від «26» березня 2020 року визнано учасника ТОВ "ХОЕК" переможцем за Лотом №2: «Електрична енергія (сел. Наддніпрянське, м. Херсон, Херсонська обл., 73483)» та прийнято рішення про намір укласти договір.
Замовник вважає за необхідне надати аргументовані заперечення до висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області про результати моніторингу закупівлі ID: UA-2020-03-02-003107-a наступного змісту:
1. Щодо питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Херсонська обласна енергопостачальна компанія» та її оцінки
Перш за все вважаємо звернути Вашу увагу, що відповідно до вимог Додатку 1 до тендерної документації учасник торгів, який є Товариством з обмеженою відповідальністю та/або додатковою відповідальністю, у відповідності до Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», надає у складі тендерної пропозиції згоду загальних зборів на вчинення значного правочину (укладання договору) за результатами цієї процедури (вказати назву Замовника та зазначити предмет закупівлі) на суму не менше вартості тендерної пропозиції учасника торгів, незалежно від того, передбачено надання повноважень щодо підписання договору у статуті чи ні.
В свою чергу, відповідно до положень статті 44 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства. Учасником у складі документів тендерних пропозицій за Лотом №1 та Лотом №2 було завантажено файл «Установчі документи ТОВ Херсонська обласна ЕК.pdf» (надалі - файл), за змістом якого учасником було надано:
1. Статут (нова редакція) ТОВ «Херсонська обласна енергопостачальна компанія» (стор. 2-16 файлу), відповідно до пункту 11.4.4. якого без рішення Загальних Зборів Учасників, Директор не має права вчиняти правочин, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів Товариства станом на кінець попереднього кварталу.
2. Наказ про призначення директора №1-к від 15.05.2018р. » (стор. 17 файлу)
3. Витяг з рішення Учасника ТОВ «Херсонська обласна енергопостачальна компанія» від 03.09.2019 року (стор. 19 файлу), за змістом якого директору Товариства надається згода на вчинення правочинів та підписання всіх договорів, вартість майна, робіт або послуг, що є предметом таких правочинів, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів Товариства станом на кінець попереднього кварталу, укладення яких необхідне здійснення діяльності з постачання електричної енергії споживачу. »
4. Довідка щодо чистих активів вих. №004314 від 18.03.2020р. (стор. 43 файлу), за змістом якої ТОВ «ХОЕК» гарантує, що вартість товару згідно пропозиції не перевищує 50% вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу.
5. Баланс на 31.12.2019р. та звіт про фінансові результати за 2019 рік (стор. 44-46 файлу) на підтвердження факту, зазначеного у довідці щодо чистих активів вих. №004314 від 18.03.2020р. (стор. 43 файлу).
Враховуючи вищезазначене, відповідно до положень статті 44 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» та пункту 11.4.4. Статуту ТОВ «ХОЕК» поняття «вчинення значного правочину» не застосовується у випадку, коли вартість товару згідно пропозиції не перевищує 50% вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу. Учасником було надано у складі тендерної пропозиції документальне підтвердження зазначеного факту у вигляді сканованих документів, що містяться у файлі «Установчі документи ТОВ Херсонська обласна ЕК.pdf» тендерної пропозиції учасника. Таким чином, тендерна пропозиція учасника відповідає вимогам тендерної документації та відсутні підстави для відхилення пропозиції учасника в цій частині.
Слід зазначити, що відповідно до формулювання вимог Додатку 1 до тендерної документації в цій частині учасник повинен надати згоду загальних зборів на вчинення значного правочину (укладання договору) у випадку, коли вартість товару згідно пропозиції перевищує 50% вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу у відповідності до Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» (стаття 44).
Додатково звертаємо Вашу увагу, що відповідно до пункту в) Додатку 2 до тендерної документації документи, які не передбачені чинним законодавством України при здійсненні господарської діяльності для суб'єктів підприємницької діяльності та фізичних осіб, не подаються останніми в складі тендерної пропозиції. Згідно положень частини четвертої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи наведене, Замовник не мав права відхилити найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника, що відповідає вимогам тендерної документації з підстав, що прямо суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та виходить на межі вимог тендерної документації, оскільки зазначений факт спричинив би порушення основних принципів здійснення закупівель відповідно до положень статті 3 Закону, а саме: максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, що в свою чергу спричинило грубе порушення прав учасника аукціону.
Враховуючи викладене, Замовник з аргументованих підстав вважає, що процедура закупівлі та визначення переможця аукціону відбулася із дотриманням основних принципів здійснення закупівель, передбачених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо своєчасності надання відповіді на звернення встановлено порушення вимог частини першої статті 23 Закону
Положеннями частини першої статі 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Слід зазначити, що відповідно до наказу директора ІЗЗ НААН №37/1 від 05.03.2020р. у зв’язку із завантаженістю тендерного комітету при здійсненні процедур закупівель за державні кошти товарів та послуг для потреб ІЗЗ НААН та враховуючи те, що 06.03.2020 року є передсвятковим скороченим днем встановлено 06 березня 2020 року вихідним днем для всього складу тендерного комітету ІЗЗ НААН.
Наказом директора ІЗЗ НААН №41/1 від 11.03.2020р. у зв’язку із великою завантаженістю членів тендерного комітету при здійсненні процедур закупівель за державні кошти товарів та послуг для потреб ІЗЗ НААН та враховуючи покладені на членів тендерного комітету посадових (службових) обов’язків, виконання ними наукової та виробничої діяльності встановлено 12 березня 2020 року вихідним днем для всього складу тендерного комітету ІЗЗ НААН.
Враховуючи вищезазначені факти, тендерний комітет ІЗЗ НААН повідомляє про надання відповіді на звернення учасника протягом трьох робочих днів з дня надходження звернення з урахуванням вихідних днів згідно наказів директора ІЗЗ НААН №37/1 від 05.03.2020р. та №41/1 від 11.03.2020р.
Додатки:
1. Файл «Установчі документи ТОВ Херсонська обласна ЕК.pdf» тендерної пропозиції ТОВ «ХОЕК» - 135 стор., 1 екз.
2. Наказ директора ІЗЗ НААН №37/1 від 05.03.2020р. «Про встановлення вихідного дня для складу тендерного комітету» - 1 стор., 1 екз.
3. Наказ директора ІЗЗ НААН №41/1 від 11.03.2020р. «Про встановлення вихідного дня для складу тендерного комітету» - 1 стор., 1 екз.
З повагою,
Тендерний комітет Інституту зрошуваного землеробства Національної академії аграрних наук України
Дата публікації звіту:
05.05.2020 15:40