• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи (Буряк (столовий), другий товарний сорт; капуста качанна, другий товарний сорт; морква (столова), другий товарний сорт; цибуля ріпчаста, перший товарний сорт; лимони)

джерело фінансування: державний бюджет

Завершена

283 676.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 418.38 UAH
Номер: 53f1d5b6b17547cda8845c8a84770492
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-09-07-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.09.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 07.09.2020 21:25 - 29.09.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 07.09.2020 № 182 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 07.09.2020 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.09.2020 № 182 Витяг з Переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 13 UA-2020-03-01-000012-a 01.03.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 50) 636-12-89, lsnaud@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що замовником в порушення вимог пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону, укладено додаткові угоди від 01.06.2020 № 1, від 01.07.2020 № 2, від 23.07.2020 № 3, від 18.08.2020 № 4 та від 17.09.2020 № 5 до Договору на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання цін товарів на ринку. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання додаткових угод відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» редакція до 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду та оцінки тендерних пропозицій, правомірність відхилення тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3» (далі – КНП ХОР «ОКПЛ № 3», Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовником (протокол від 28.02.2020 № 38), тендерні пропозиції ТОВ «ТРІГО» та ФОП Тіхонова Наталя Олексіївна (далі – учасник-переможець), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 24.03.2020 № 46 та від 27.03.2020 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 27 березня 2020 року, договір від 13.04.2020 № 171, додаткові угоди від 01.06.2020 № 1, додаткова угода від 01.07.2020 № 2, додаткова угода 23.07.2020 № 3, додаткова угода від 18.08.2020 № 4 та від 17.09.2020 № 5, пояснення КНП ХОР «ОКПЛ № 3» від 11.09.2020 № 04-59/4030, листи ФОП Тіхонової Н.О. від 29.05.2020 № б/н, від 22.06.2020 № б/н, від 17.07.2020 № б/н та від 13.08.2020 № б/н, довідки Головного управління статистики у Харківській області про середні ціни за місяць від 18.05.2020 № 16-16/271, від 12.06.2020 № 16-16/297та від 13.08.2020 № 16-16/435. Моніторингом питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір з переможцем торгів ФОП Тіхоновою Н.О. від 13.04.2020 № 171 на суму 283 528,40 гривень (далі – Договір). Відповідно до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Відповідно до додаткової угоди від 01.06.2020 року № 1 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю виміру товару на буряк (столовий), другий товарний сорт, з за одиницю виміру товару на капусту качанну, другий товарний сорт, за одиницю виміру товару на моркву (столову), другий товарний сорт, за одиницю виміру товару на цибулю ріпчасту, перший товарний сорт та лимони, що підлягають постачанню, які склали – 6,25 гривень за кілограм, 6,11 грн за кілограм, 6,47 грн за кілограм, 10,09 грн. за кілограм та 46,20 грн. за кілограм відповідно, а також зменшено кількість товарів - буряк (столовий) до 7 935,89 кілограмів, капуста качанна до 16 561,7 кілограмів, морква (столова) до 7 414,42 кілограмів, цибуля ріпчаста до 7 468,54 кілограм та лимони – до 227,27 кілограм. Крім того, додатковою угодою від 01.07.2020 № 2 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю виміру товару на капусту качанну, другий товарний сорт, яка склала – 6,72 гривень за кілограм, а також зменшено кількість товару - капуста качанна до 15 193,67 кілограм. Додатковою угодою від 23.07.2020 року № 3 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю виміру товару на буряк (столовий), другий товарний сорт, з за одиницю виміру товару на капусту качанну, другий товарний сорт, за одиницю виміру товару на моркву (столову), другий товарний сорт, за одиницю виміру товару, що підлягають постачанню, які склали – 5,85 гривень за кілограм, 7,39 грн за кілограм, 7,11 грн за кілограм, а також зменшено кількість товарів - буряк (столовий) до 7 350,15 кілограмів, капуста качанна до 14 033,48 кілограмів, морква (столова) до 6 840,01 кілограмів. Крім того, додатковою угодою від 18.08.2020 № 4 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю виміру товару на моркву (столову), другий товарний сорт, яка склала – 7,82 гривень за кілограм, а також зменшено кількість товару - моркву (столову) до 6 342,90 кілограм. Додатковою угодою від 17.09.2020 № 5 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю виміру товару на лимони, яка склала – 43,73 гривень за кілограм, а також зменшено кількість товару - лимонів до 227,07 кілограмів. Відповідно до наданих Замовником в ході моніторингу копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовуються листами ФОП Тіхонової Н.О. від 29.05.2020 № б/н, від 22.06.2020 № б/н, від 17.07.2020 № б/н та від 13.08.2020 № б/н щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до договору з наступними додатками: довідки Головного управління статистики у Харківській області про середні ціни за місяць від 18.05.2020 № 16-16/271, від 12.06.2020 № 16-16/297 та від 13.08.2020 № 16-16/435. Згідно вищевказаних довідок Головного управління статистики у Харківській області, надана інформація про середні споживчі ціни по Харківській області за квітень, травень та липень 2020 року містить дані про середні ціни, що розраховуються в середньому за місяць, а не на дату, і не по окремих видах товарів або товарів конкретних виробників, а по групі товарів однорідних за своїми споживчими властивостями та призначенням та є первинною базою для розрахунків індексів споживчих цін і відповідно до мети спостереження не призначені для інших цілей, зокрема для оцінки тендерних пропозицій та визначення переможців під час проведення торгів згідно з процедурами, встановленими Законом. Крім того, зазначена в статистичних довідках інформація відображає дані щодо середніх товарних цін, що склалися на ринку в квітні - липні 2020 року, та не містить даних про діапазон цін та їх коливання на ринку в квітні, травні, червні, липні та серпні 2020 року, що було б важливою підставою для укладання додаткових угод до договору від 13.04.2020 № 171. Таким чином, довідки Головного управління статистики у Харківській області про середні ціни за місяць від 18.05.2020 № 16-16/271, від 12.06.2020 № 16-16/297 та від 13.08.2020 № 16-16/435 не підтверджують коливання цін на буряк (столовий), другий товарний сорт, на капусту качанну, другий товарний сорт, на моркву (столову), другий товарний сорт, на цибулю ріпчасту, перший товарний сорт та лимони, на ринку в бік збільшення в період між укладанням договору та додаткової угоди № 5 до Договору (з 13.04.2020 року по 17.09.2020 року) чим в свою чергу укладання додаткових угод від 01.06.2020 № 1, від 01.07.2020 № 2, від 23.07.2020 № 3, від 18.08.2020 № 4 та від 17.09.2020 № 5 до Договору, суперечить вимогам пункту 2 частини четвертої статті 36 та п. 3.4 Розділу ІІІ договору від 13.04.2020 № 171.
Період усунення порушень: 29.09.2020 16:53 - 14.10.2020 00:00
Дата публікації висновку: 29.09.2020 16:53

Оскарження висновку в суді

Опис: Повідомлення про оскарження в суді Висновку про результати проведеного моніторингу Північно-Східного офісу Держаудитслужби (ID моніторингу UA-M-2020-09-07-000042) Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічна закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон), передбачено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з скористатися правом щодо оскарження висновку до суду. Враховуючи викладене, Замовник у встановлені Законом строки - 13.10.2020 року через підсистему «Електронний суд» звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом щодо визнання протиправним та скасування висновку Північно-Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі (ID моніторингу UA-M-2020-09-07-000042 закупівлі 03220000 - 9 Овочі, фрукти та горіхі (Буряк (столовий, другий товарний сорт; капуста качанна, другий товарний сорт; морква (столова), другий товарний сорт; цибуля ріпчаста, перший товарний сорт; лимони) оприлюдненої в електронній системі закупівель за номером UA-2020-03-26-01-000012-а 01.03.2020 р.) в частині виявлених порушень та зобов`язань щодо усунення порушень. Єдиний унікальний номер справи №520/14041/2020. Голова тендерного комітету Т.КИРИЧЕНКО
Дата публікації: 15.10.2020 16:23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Адміністрація Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Обласна клінічна психіатрична лікарня №3» (далі – КНП ХОР «ОКПЛ № 3», Замовник), в особі голови тендерного комітету, головного бухгалтера Кириченко Тетяни Сергіївни, керуючись положеннями абзацу другого частини восьмої ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VII від 25.12.2015 року (в редакції Закону України № 114-IX від 19.09.2019, із змінами) надає заперечення до Висновку про результати здійснення моніторингу закупівлі, ID моніторингу: UA-M-2020-09-07-000042 (далі - Висновок), предмет закупівлі ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи (Буряк (столовий), другий товарний сорт; капуста качанна, другий товарний сорт; морква (столова), другий товарний сорт; цибуля ріпчаста, перший товарний сорт; лимони). Відповідно до п.2 Висновку фахівцями відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби встановлено, що замовником в порушення вимог пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VII від 25.12.2015 року – редакція до 19.04.2020 року (далі - Закон), укладено додаткові угоди від 01.06.2020 № 1, від 01.07.2020 № 2, від 23.07.2020 № 3, від 18.08.2020 № 4 та від 17.09.2020 № 5 до Договору № 171 від 13.04.2020 року на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання цін товарів на ринку. Замовник заперечує наявність зазначеного у Висновку порушення з огляду на наступне. Замовником, за результатами проведення процедури відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи (Буряк (столовий), другий товарний сорт; капуста качанна, другий товарний сорт; морква (столова), другий товарний сорт; цибуля ріпчаста, перший товарний сорт; лимони) з переможцем торгів Фізичною особою-підприємцем Тіхоновою Наталею Олексіївною (далі – Переможець, ФО-П Тіхонова Н.О.) укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти № 171 від 13.04.2020 року (далі - Договір). Відповідно до частини четвертої ст.36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім зазначеного в частині четвертій ст.36 Закону виключного переліку випадків, зокрема «зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі»; «зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника»; «узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг)». Слід зазначити, що станом на теперішній час чинним законодавством України не визначено виключний перелік органів, до компетенції яких відноситься надання підтвердних документів щодо коливання ціни товару на ринку, а також жодним нормативно-правовим актом не затверджено виключний перелік підтвердних документів щодо коливання ціни товару на ринку, в тому числі відсутні законодавчо визначені обов’язкові вимоги до назви, змісту, зазначення конкретного виробника товару, проміжку часу або конкретної дати, за які визначається коливання ціни, тощо для таких документів. З огляду на зазначене, на теперішній час, Замовник не обмежений у виборі органу та виду документу для встановлення та підтвердження факту коливання ціни товару на ринку, у зв’язку з чим підтвердним документом з інформацією про те, що ціна товару змінилася на ринку, є довідка відповідного органу, який має повноваження здійснювати моніторинг цін на відповідні товари, експертний висновок про зміну ціни такого товару тощо. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 442 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади", згідно з якою ліквідовано Державну інспекцію з контролю за цінами, на Державну службу статистики покладено функції з моніторингу динаміки цін (тарифів) на споживчому ринку. У зв'язку з цим та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 31.10.2014 № 36767/1/1-14 органи державної статистики здійснюють моніторинг цін на продукти харчування та паливо. Моніторинг динаміки цін на споживчому ринку проводиться відповідно до «Методологічних положень щодо організації статистичного спостереження за змінами цін (тарифів) на споживчі товари (послуги) і розрахунків індексів споживчих цін, затверджених наказом Держстату від 29.08.2016 № 158 (зі змінами) (далі – Методологічні положення). Згідно вимог підрозділу 11 розділу IV Методологічних положень збір інформації щодо споживчих цін проводять щомісячно фахівці територіальних органів Держстату шляхом реєстрації цін на продукти, які входять до споживчого набору. Реєстрація цін у всіх містах проводиться щомісячно з 1 по 25 число. За окремими товарами-представниками (рис, хліб житній, житньо-пшеничний, макарони, борошно пшеничне, крупи гречані тощо) перелік яких наведений у додатку 4 Методологічних положень, реєстрація цін проводиться протягом повного місяця. Інформація про ціни збирається рівномірно протягом періоду реєстрації з метою отримання повної інформації щодо цінових коливань, які відбулися за цей проміжок часу. Однією з основних умов одержання максимально точної та достовірної інформації є дотримання порівнянності цін у звітному і попередньому періодах. Найголовніший принцип при реєстрації цін полягає в тому, щоб на постійній основі фіксувати ціни на одні й ті самі продукти, щоб зміни в асортименті та їх якості не впливали на реальну динаміку цін. З метою забезпечення достовірності та надійності розрахунків середніх цін кількість котувань за товарами розподіляється між підприємствами торгівлі та ринками. Це пов'язано з тим, що суттєва частка купівлі окремих товарів, а саме яловичини, свинини, сала, картоплі, капусти, моркви, буряка, цибулі ріпчастої, здійснюється на ринках. У спостереження включаються тільки нові (які не були в користуванні) продукти вітчизняного та імпортного виробництва. Кожний товар-представник представлений продуктами різних виробників, які є найбільш поширеними на споживчому ринку регіону. Це запобігає ситуації, коли зміна цінової політики одного підприємства-виробника екстраполюється на весь споживчий ринок регіону, що є некоректним, адже зниження ціни (в т.ч. акційні знижки цін) або її збільшення на окрему конкретну марку не означають, що відбулося загальне зниження або збільшення цін на цей товар-представник. Доречним буде звернути увагу на те, що середні ціни є первинною базою для розрахунків індексів споживчих цін (далі - ІСЦ). ІСЦ є показником зміни сукупної вартості фіксованого набору товарів і послуг у звітному періоді порівняно з базисним, що дає можливість об’єктивно оцінити зміни цін (тарифів) на споживчому ринку. Сфера застосування ІСЦ є досить широкою. Він є найважливішим показником, який характеризує рівень інфляції в країні та використовується для вирішення багатьох питань: • моніторингу, аналізу і прогнозу цінових процесів в економіці; • формування та аналізу податково-бюджетної та грошово-кредитної державної політики; • розробки державних соціальних програм; • індексації грошових доходів населення (оплати праці, соціальних виплат і допомог); • індексації вартості комерційних контрактів; • рішення правових спорів; • перерахунку показників національних рахунків у постійні ціни; • проведення міжнародних зіставлень. Результати моніторингу динаміки цін на споживчому ринку викладаються у вигляді довідки про середні споживчі ціни на товари, що входять до Споживчого набору (конкретний перелік товарів-представників) за місяць. Між КНП ХОР «ОКПЛ №3» та Головним управлінням статистику у Харківській області було укладено договір № 13 від 16 січня 2020 року, предметом якого є надання Замовнику статистичної послуги щодо інформації про наявні середні споживчі ціни по області на запитувані продовольчі товари щомісяця протягом 2020 року. Метою укладання цього договору є можливість щомісячно отримувати від Головного управління статистики інформацію про рівень ціна на конкретні товари на споживчому ринку у вигляді відповідних довідок. Замовник, в свою чергу, шляхом порівняння (співставлення) таких довідок між собою (поточний місяць до попереднього) відстежує наявність коливання (зменшення або збільшення) ціни на ринку на конкретний товар з переліку, що і є підставою для укладення відповідних додаткових угод. Станом на дату оприлюднення Висновку, на підставі положень частини четвертої ст. 36 Закону, до Договору укладено наступні додаткові угоди: - додаткова угода № 1 від 01.06.2020 р. щодо збільшення ціни за одиницю товару на буряк (столовий), другий товарний сорт, капуста качанна, другий товарний сорт, морква (столова), другий товарний сорт, цибуля ріпчаста, перший товарний сорт та, відповідно, зменшення обсягу закупівлі за зазначеними позиціями предмета закупівлі - додаткова угода № 2 від 01.07.2020 р. щодо збільшення ціни за одиницю товару на капуста качанна, другий товарний сорт, лимони та, відповідно, зменшення обсягу закупівлі за зазначеними позиціями предмета закупівлі; зменшення ціни за одиницю товару на буряк (столовий), другий товарний сорт - додаткова угода № 3 від 23.07.2020 р. щодо збільшення ціни за одиницю товару на буряк (столовий), другий товарний сорт, капуста качанна, другий товарний сорт, морква (столова), другий товарний сорт та, відповідно, зменшення обсягу закупівлі за зазначеними позиціями предмета закупівлі - додаткова угода № 4 від 18.08.2020 р. щодо збільшення ціни за одиницю товару на морква (столова), другий товарний сорт та, відповідно, зменшення обсягу закупівлі за зазначеними позиціями предмета закупівлі; зменшення ціни за одиницю товару на капуста качанна, другий товарний сорт, цибуля ріпчаста, перший товарний сорт, лимони - додаткова угода № 5 від 17.09.2020 щодо збільшення ціни за одиницю товару на лимони та, відповідно, зменшення обсягу закупівлі за зазначеними позиціями предмета закупівлі; зменшення ціни за одиницю товару на капуста качанна, другий товарний сорт, цибуля ріпчаста, перший товарний сорт. Всі зазначені додаткові угоди до Договору укладені Замовником виключно з урахуванням наявності факту коливання (збільшення та/або зменшення) ціни товарів, що є предметом закупівлі, на ринку. Підтвердженням такого коливання, є наявні в Замовника довідки від Головного управління статистики в Харківській області за період січень-серпень 2020 року. Слід також зауважити, що Уповноважений орган (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель) у своєму листі «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» вих. № 3302-06/34307-06 від 27.10.2016 року, одним з органів, що може надати документальне підтвердження коливання ціни на ринку також зазначає Державну службу статистики України. Враховуючи вищевикладене, Замовником правомірно, з урахуванням вимог Закону та за наявності документального підтвердження факту коливання на споживчому ринку ціни таких товарів, що є предметом закупівлі, було укладено додаткові угоди № 1 від 01.06.2020р., № 2 від 01.07.2020р., № 3 від 23.07.2020р., № 4 від 18.08.2020р. та № 5 від 17.09.2020р. до Договору № 171 від 13.04.2020 року. Стосовно зобов’язань Замовника здійснити заходи щодо розірвання додаткових угод до Договору № 171 від 13.04.2020 року, відповідно до вимог п. 3 Висновку, КНП ХОР «ОКПЛ № 3» повідомляє наступне. Згідно з положеннями частини першої ст. 36 Закону, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до положень частини першої ст. 638 Цивільного кодексу України, договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Положеннями ст. 180 Господарського кодексу України встановлено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Відповідно до вимог частини четвертої ст.36 Закону встановлено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключного переліку випадків визначених п.п.1-8 цієї статті. Додатковими угодами № 1 від 01.06.2020 р., № 2 від 01.07.2020 р., № 3 від 23.07.2020р., № 4 від 18.08.2020 р. № 5 від 17.09.2020 р. вносились зміни до істотних умов Договору № 171 від 13.04.2020 р., зокрема зміни ціни за одиницю товару по окремим позиціям як в сторону збільшення, так і в сторону зменшення, а також проводилось коригування обсягу окремих позицій предмета закупівлі в бік зменшення. Розірвання вищеназваних додаткових угод, на виконання вимог Висновку, тягне за собою зміну істотних умов Договору № 171 від 13.04.2020 р., зокрема ціни за одиницю товару та кількості і приведення їх у відповідність до моменту укладення таких додаткових угод. Натомість ст. 36 Закону не містить такої підстави для змін істотних умов договору про закупівлю, як випадок усунення Замовником порушень, що виявлені органом державного фінансового контролю під час проведення моніторингу процедури закупівлі. Голова тендерного комітету, головний бухгалтер КНП ХОР «ОКПЛ № 3» Т.КИРИЧЕНКО
Дата публікації звіту: 06.10.2020 12:14

Запити/Пояснення