• Переговорна процедура (скорочена)
  • Мультилотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Послуги телефонного зв’язку та передачі даних

Завершена

5 530 264.84 UAH з ПДВ
Номер: 9c0cbace7b244d82a69bc7b23f66e877
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-05-23-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.05.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 23.05.2022 14:04 - 15.06.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 23.05.2022 № 175 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 23.05.2022 №175. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-02-27-004460-a, 27.02.2020. Дані автоматичних індикаторів ризиків RISK-1-18. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог частини третьої статті 35 Закону. За результатами правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, встановлено порушення пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку №490. За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абз. 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) у подальшому порушення вимог Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та оприлюдненні інформації про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління поліції охорони у Львівській області (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-02-27-009098-a), оприлюднені в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договори під час застосування переговорної процедури (за Лотами: 1, 2, 3, 4, 5, 6), по Лоту 1 – договір від 16.03.2020 №5.13627.20, додаткову угоду від 16.03.2020 без номера та додаткову угоду від 30.12.2020 №112, по Лоту 3 – договір від 16.03.2020 №118, додаткову угоду «Фінансування 2020» від 16.03.2020 та додаткову угоду від 16.03.2020 №188, по Лоту 4 – договір від 16.03.2020 №1071283|15 та додаткову угоду від 30.12.2020 №2, по Лоту 5 – договір від 16.03.2020 №КК21/2020 та додаткову угоду від 30.12.2020 №6, по Лоту 6 – договір від 16.03.2020 №ЛВ 5155 та додаткову угоду від 30.12.2020 №1, опубліковані під час моніторингу пояснення Замовника на запити органу державного фінансового контролю, протокол уповноваженої особи щодо відміни тендеру (по Лоту 2) від 01.06.2022. Відповідно до частини третьої статті 35 Закону (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції Закону) повідомлення про намір укласти договір повинно містити: найменування та місцезнаходження замовника; найменування, кількість товару та місце його поставки, вид робіт і місце їх виконання або вид послуг та місце їх надання; строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; найменування, місцезнаходження та контактні телефони учасника (учасників), з яким проведено переговори; ціну пропозиції; обґрунтування застосування переговорної процедури. Однак, опубліковані Замовником повідомлення про намір укласти договір за результатами проведення досліджуваної переговорної процедури закупівлі не містять відомостей про контактні телефони учасників, чим порушено вимоги частини третьої статті 35 Закону. Крім того, відповідно до частини третьої статті 35 Закону повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури. Одночасно, форми документів, що оприлюднювалися в електронній системі закупівель (до 17.07.2020) та обов’язкові для заповнення поля у таких формах (шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель) були затверджені наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 №490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №490, чинний до 17.07.2020). Відповідно до пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку №490 формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. У разі необхідності замовник може зазначити додаткову інформацію про закупівлю, якщо заповнить необов’язкові поля, передбачені системою. Так, обов’язковим полем 13 форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури передбачено зазначення умови застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником, у обовязковому полі 13 повідомлень про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі UA-2020-02-27-004460-a зазначено «Виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару у того самого постачальника, що здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю». Слід зазначити, що виключний перелік умов зазстосування переговорної процедури закупівлі наведено у пунктах 1 – 7 частини другої статті 35 Закону (в чинній для досліджкваної процедури закупівлі редакції Закону). Проте, зазначена у вищевказаних повідомленнях про намір укласти договір умова застосування переговорної процедури закупівлі відсутня в переліку, наведеному у пунктах 1 – 7 частини другої статті 35 Закону. Одночасно, проведеним моніторингом встановлено, що наведене в обов’язковому полі 14 опублікованого Замовником повідомлення про намір укласти договір обгрунтування відповідає умові застосування переговорної процедури закупівлі, визначеній у пункті 5 частини другої статті 35 Закону. Таким чином, Замовником допущено порушення вимог пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку №490 в частині складання форм докуменів у сфері публічних закупівель. Відповідно до абз. 10 частини першої статті 10 Закону (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції Закону) замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору про закупівлю - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання. Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до п.8.2 договору від 16.03.2020 №5.13627.20 (укладений за результатами тендеру по Лоту 1) термін дії вказаного договору – 16.03.2021, якщо інше не передбачене пов’язаними з цим договором, угодами, заявами. Додатковою угодою від 30.12.2020 №112 строк дії вказаного договору продовжено до 31.03.2021. Також, згідно з п.5.1 договору від 16.03.2020 №118 (Лот 3) термін дії договору – до його припинення у встановленому порядку. Строк дії вказаного договору продовжено додатковою угодою від 16.03.2020 №188 до 31.03.2021. Відповідно до п.5.1 договору від 16.03.2020 №1071283|15 (Лот 4) тepмін дiї договору – до припинення його однієї зі сторін або обома сторонами своїх зобов’язань. Строк дії вказаного договору продовжено додатковою угодою від 30.12.2020 №2 до 31.03.2021. Відповідно до п.10.1 договору від 16.03.2020 №КК21/2020 (Лот 5) термін дії договору до 31.12.2020, але у будь - якому разі до повного виконання зобов’язань. Строк дії вказаного договору продовжено додатковою угодою від 30.12.2020 №6 до 31.03.2021. Крім того, згідно з п.7.2 договору від 16.03.2020 №ЛВ 5155 (Лот 6) термін дії договору до 31.12.2020, а в частині розрахунків - до повного їх виконання своїх зобов’язань. За умовами додаткової угоди 30.12.2020 №1 сторони домовились про продовження дiї договору на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку 2021 року на суму коштів, не більше 20 відсотків вартості договору 2020 року. Будь-які інші додаткові угоди щодо продовження строку дії вищевказаних договорів чи щодо розірвання договорів в електронній системі закупівель не оприлюднено. Водночас станом на 01.06.2022 звіти про виконання вищенаведених договорів по Лотах: 1, 3, 4, 5, 6 не опубліковані. Під час моніторингу Замовником надано пояснення, у якому, зокрема, зазначено що зобов’язання за договорами: по Лоту 1 – договір від 16.03.2020 №5.13627.20, по Лоту 3 – договір від 16.03.2020 №118, по Лоту 4 – договір від 16.03.2020 №1071283|15, по Лоту 5 – договір від 16.03.2020 №КК21/2020, по Лоту 6 – договір від 16.03.2020 №ЛВ 5155 сторонами виконані, звіти про виконання договорів опубліковано в електронній системі закупівель. Водночас, Замовником звіти про виконання вищенаведених договорівпо Лотах: 1, 3, 4, 5, 6 опубліковано лише під час моніторингу, а саме 03.06.2022, тобто з порушенням (перевищенням) терміну, встановленого вимогою абз. 10 частини першої статті 10 Закону. У відповідності до абз. 8 частини третьої статті 35 Закону (в редакції Заону, чинній для досліджуваної процедури закупівлі) замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Слід зазначити, що відповідно до абз. 6 частини четвертої статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання учасником договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником опубліковано 27.02.2020 інформацію про проведення переговорної процедури закупівлі UA-2020-02-27-004460-a (6 лотів), переможцем якої по Лоту 2 визначено ПАТ «Укртелеком» з ціновою пропозицією 106 860,00 грн. В електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір опубліковано 27.02.2020. Однак, станом на дату початку моніторингу (23.05.2022) договір з переможцем ПАТ «Укртелеком» не укладено та не опубліковано. Під час моніторингу Замовником надано пояснення, у якому зазначено, що під час оголошення закупівлі UA-2020-02-27-004460-a було допущено технічну помилку, а саме – помилкового подано оголошення про проведення закупівлі послуг телефонного зв’язку та передачі даних з очікуваною вартістю 106 860,00 грн, а також вказано, що закупівлі послуг телефонного зв’язку та передачі даних у ПАТ «Укртелеком» на загальну суму 106 860,00 грн здійснено не було. Відповідно до вимог абз. 3 частини четвертої статті 35 Закону (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції Закону) переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель. Однак, на порушення вимог абз. 3 частини четвертої статті 35 Закону Замовником станом на час прийняття рішення про проведення моніторингу та опублікування повідомлення про проведення моніторингу переговорна процедура закупівлі за Лотом 2 відмінена не була. Під час моніторингу Замовником відмінено тендер за Лотом 2 (послуги телефонного зв’язку та передачі даних) з підстави – неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK-1-18 (Несвоєчасне укладення замовником договору про закупівлю за результатами проведення переговорної процедури закупівлі (нагальна потреба і закупівля визначених товарів і послуг) – не підтверджено.
Період усунення порушень: 03.06.2022 16:06 - 21.06.2022 00:00
Дата публікації висновку: 03.06.2022 16:06

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Частково усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionPublicDisclosure: Відсутній механізм
  • documentsForm: Відсутній механізм
  • corruptionCancelled: Так
Опис: Відмінено тендер зп лотом 2.Протокол уповноваженої особи від 01.06.2022
Дата публікації: 10.04.2023 11:33

Запити/Пояснення