-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Паливо (дизельне паливо, бензин А 92 та А 95)
Завершена
1 778 214.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 891.07 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 891.07 UAH
Номер:
a51655674f6149978ff984ef9eea5542
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-05-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.04.2020 00:00
Період моніторингу:
06.04.2020 13:04 - 28.04.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.04.2020 № 50
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі»від 25грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 03.04.2020 № 50
Витяг з Переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівліунікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
29 UA-2020-02-24-001666-c 24.02.2020
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані закупівель, оприлюдненні інформації про закупівлю, розкритті тендерних пропозицій та своєчасності укладання договору про закупівлю порушень не встановлено. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при відповідності умов тендерної документації вимогам закону встановлено недотримання вимог п. п. 3, 7 ч. 2 ст. 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерних пропозицій встановлено порушення вимог п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону та порушення абзацу 2 частини 4 статті 28 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 квітня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (далі – ТД), затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 24.02.2020 № 15-20), реєстр отриманих пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «АВТО ОЙЛ» (далі – Переможець), протокол розгляду тендерних пропозицій від 16.03.2020 № 18-20, повідомлення про намір укласти договір від 16.03.2020, договір від 30.03.2020 № 106 (далі – договір № 106). Перевіркою відповідності умов ТД вимогам закону встановлено, що відповідно до п. 7 ч. 2 ст. 22 Закону ТД повинна містити зокрема проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому, аналізом встановлено, що проект договору не містить інформації про порядок змін його умов, чим порушено вимоги п. 7 ч. 2 ст. 22 Закону. Також, ТД Замовника не містить вимоги щодо надання учасниками інформації щодо застосування заходів із захисту довкілля, передбаченої п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону. За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «АВТО ОЙЛ» умовам ТД, оскільки у складі пропозиції надано копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, яка втратила чинність, оскільки видана учаснику 20.01.2016 до внесення змін до Статуту учасника та затвердження нової редакції Статуту Переможця 10.06.2019 року (зі змінами), чим не дотримано вимоги п. 1 Розділу ІІІ ТД. До того ж, у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена п. 9 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», як того вимагав п. 9 ч. 5 Розділу ІІІ ТД. Також, у складі пропозиції Переможця надана інформація про відсутність підстав відмови Замовником учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до ст.17 Закону, яка не відповідає формі, встановленій Замовником у Додатку № 3 до ТД, чим не дотримано вимоги п. 1 Розділу ІІІ ТД. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає умовам ТД. Отже, Замовник на порушення п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ АВТО ОЙЛ» як таку, що не відповідає умовам ТД, та уклав з ним договір від 30.03.2020 № 106 на закупівлю пального на загальну суму 1 511 760,00 гривень. Вищевказане призвело до порушення абзацу 2 частини 4 статті 28 Закону, відповідно до якого у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Період усунення порушень:
22.04.2020 16:24 - 08.05.2020 00:00
Дата публікації висновку:
22.04.2020 16:24
Запити/Пояснення
Номер:
7ac4ee7d166a4ffb96cddc023b0329ff
Назва:
Відповідь на виявлені порушення Північним офісом Держаудитслужби
Дата опублікування:
29.04.2020 15:32
Опис:
Відповідь на виявлені порушення Північним офісом Держаудитслужби України від 22.04.2020 р. щодо закупівлі палива (ідентифікатор закупівлі UA-2020-02-24-001666-c) Національним науковим центром «Інститут механізації та електрифікації сільського господарства»:
1) На зауваження, що проект договору не містить інформації про порядок змін його умов, чим порушено вимоги п. 7 ч. 2 ст. 22 Закону.
У п 3.3. проекту договору (назва файлу «проект договору.pdf»), що наданий у складі тендерної документації передбачено можливість зміни його істотних умов відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закону), зокрема: пунктами 1.5, 6.2.3 проекту договору передбачено можливість зменшення обсягів закупівлі (відповідно до п.1 ч.4. ст.36 Закону); пунктом 3.4 проекту договору передбачена можливість зміни ціни на одиницю товару не більш ніж на 10% (відповідно до п.2 ч.4. ст.36 Закону); пунктом 3.6. проекту договору передбачено узгодження цін в бік зменшення (відповідно до п.5 ч.4. ст.36 Закону); пунктом 11.6 проекту договору передбачено можливість продовження дії договору на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року (відповідно до п.8 ч.4. ст.36 Закону та ч.5 ст.36 Закону)
Отже, у проекті договору наявна інформація, щодо змін його істотних умов.
2) На зауваження, що тендерна документація (надалі – ТД) Замовника не містить вимоги щодо надання учасниками інформації щодо застосування заходів із захисту довкілля, передбаченої п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону.
Відповідно до п.7 Технічних вимог (додаток 4 до тендерної документації) передбачено «7. Отримання палива дизельного відбувається наливом за допомогою спеціалізованих транспортних засобів, які мають дозвіл на перевезення паливо-мастильних матеріалів за рахунок коштів учасника-переможця.»
Відповідно до п. 1.4. Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів (затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ № 822 від 26.07.2004 ) Небезпечні вантажі дозволено перевозити автомобільним транспортом тільки у випадках, якщо вони згідно з вимогами Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів і цих Правил допущені до перевезення та коли всі вимоги щодо перевезення таких вантажів виконані. Також, відповідно до ст. 19 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» Транспортні засоби, якими перевозяться небезпечні вантажі, повинні відповідати вимогам державних стандартів, безпеки, охорони праці та екології, а також у встановлених законодавством випадках мати відповідне маркування і свідоцтво про допущення до перевезення небезпечних вантажів.
Отже, в ТД опосередковано передбачено застосування заходів із захисту довкілля.
3) Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «АВТО ОЙЛ» умовам ТД, оскільки у складі пропозиції надано копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, яка втратила чинність, оскільки видана учаснику 20.01.2016 до внесення змін до Статуту учасника та затвердження нової редакції Статуту Переможця 10.06.2019 року (зі змінами), чим не дотримано вимоги п. 1 Розділу ІІІ ТД.
Відповідно до умов пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник повинен надати у складі документів тендерної пропозиції «копію виписки з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію (для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців)». Звертаємо увагу, що умовами тендерної документації від учасників аукціону вимагалось надання саме Виписки про державну реєстрацію При цьому, умовами тендерної пропозиції не конкретизовано, що учасником повинна надаватися саме копія останньої виписки з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію, з датою видачи після дати внесення останніх змін до Статуту учасника.
Також, відповідно до п.1 ч.1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»: «виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - виписка) - документ в електронній або у випадках, передбачених цим Законом, у паперовій формі, який формується за результатами проведення реєстраційних дій і містить відомості про юридичну особу або її відокремлений підрозділ, …». Тому відповідно до цього Виписка за результатом проведеної державної реєстрації може бути отримана учасником (видана учаснику) лише один раз – саме за результатом проведення державним реєстратором дій з реєстрації юридичної особи.
Отже, надавши копію Виписки з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію, з датою видачі до дати внесення останніх змін до Статуту учасника, Учасник ТОВ “Авто Ойл” виконав вимогу пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, і тому відсутні підстави для відхилення його пропозиції.
4) Щодо відсутності у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань інформації, передбаченої п. 9 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»
Форма і зміст виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань визначається відповідно до Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (затвердженим наказом Міністерства юстиції України). Відповідно до п.1 параграфу «VІІ. Зміст виписки та витягу з Єдиного державного реєстру» цього порядку наявність у виписці інформації передбаченої п. 9 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» не передбачено.
Також відповідно до ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що переможець торгів повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті, а також замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно ч.1. ст. 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» встановлено, що відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених цим Законом, за їх надання стягується плата.
Отже, документальне підтвердження інформації, яка передбачена п. 9 ч. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»: «у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань";» не вимагалося, а перевірялося самостійно згідно з даними відкритого Єдиного державного реєстру
5) Щодо невідповідності форми наданої інформація про відсутність підстав відмови Замовником учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до ст.17 Закону Додатку №3 до ТД встановленій Замовником.
У складі документів тендерної пропозиції (файл «Підтвердження Ст 17.pdf») міститься інформація, яка за змістом відповідає всім пунктам, які вимагалися згідно Додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до ст. 599 ЦК України зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином, а ст. 604 ЦК України передбачає припинення за домовленості сторін.
Згідно зі ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
Відповідно до ст. 653 ЦК України у разі зміни договору зобов'язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо. У разі розірвання договору зобов'язання сторін припиняються. У разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили. Сторони не мають права вимагати повернення того, що було виконане ними за зобов'язанням до моменту зміни або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором або законом.
Станом на 13.04.2020 року зобов’язання за договором сторони виконали в повному обсязі, а тому такий Договір є виконаним, що в силу вищезазначених приписів законодавства виключає правові підстави для його розірвання та/або повернення виконаного.).