-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013. Технічне переоснащення. ВП ЗАЕС, м. Енергодар, Промислова, 133. Енергоблок №5. Реакторне відділення. Заміна комплектних трансформаторних підстанцій типу КТПВП. СБ. Енергоблок №5. Реакторне відділення. Заміна комплектних трансформаторних підстанцій типу КТПВП. СНЕ РВ. Енергоблок №5. Турбінне відділення. Заміна комплектних трансформаторних підстанцій типу КТПВП. СНЕ ТВ. Будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи. (Код ДК021-2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)
ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013. Технічне переоснащення. ВП ЗАЕС, м. Енергодар, Промислова, 133. Енергоблок №5. Реакторне відділення. Заміна комплектних трансформаторних підстанцій типу КТПВП. СБ. Енергоблок №5. Реакторне відділення. Заміна комплектних трансформаторних підстанцій типу КТПВП. СНЕ РВ. Енергоблок №5. Турбінне відділення. Заміна комплектних трансформаторних підстанцій типу КТПВП. СНЕ ТВ. Будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи. (Код ДК021-2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) (Згідно з Технічними вимогами)
Завершена
88 694 465.27
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.6% або 532 000.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 532 000.00 UAH
Номер:
baff43ff302c4ff7a40a92cfa020e235
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-06-22-000083
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.06.2020 00:00
Період моніторингу:
22.06.2020 19:15 - 14.07.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.06.2020 № 162
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України 22.06.2020 № 162
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
80 UA-2020-02-24-000438-b 24.02.2020 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КИЇВСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» установлено порушення вимог пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця ТОВ «КИЇВСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» установлено порушення вимог частини четвертої статті 36 Закону (в редакції від 02.04.2020).
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 липня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (в редакції від 01.12.2019), внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план відокремленого підрозділу «Запорізька АЕС» державного підприємства Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 21.02.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОСТАР ЕНЕРГОПРОЕКТ» та товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» (далі – ТОВ «КИЇВСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ»), витяги з протоколу засідання тендерного комітету Замовника
від 02.04.2020 та від 19.03.2020, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 05.05.2020 № 8722-р/пк-пз, протокол розгляду тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, договір від 07.04.2020 № 0704/2020 (далі – Договір).
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до умов
пункту 5.2.2 тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційного критерію, визначеного статтею 16 Закону, Замовник встановив вимогу до учасників торгів щодо надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт на обладнанні АЕС, довільної форми, за підписом уповноваженої особи учасника, з наданням переліку персоналу, який планується залучити до виконання робіт, із зазначенням наступної інформації: прізвище, ім’я, по-батькові; посада; освіта; кваліфікація (згідно диплому); досвід виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт на обладнанні АЕС.
У пунктах 5.2.6 та 5.2.6.1 тендерної документації вказано, що у разі, якщо до виконання робіт учасником передбачається залучення субпідрядника(ків), учасник також надає: документи, зазначені в п.п. 5.2.1-5.2.5, щодо такого субпідрядника(ків), у відповідності з інформацією щодо найменування та обсягу робіт, яка відображена у листі (тах)-погодження, зазначених в п.п.5.1.7.1 (завірені підписами уповноважених посадових осіб учасника і субпідрядника(ків)).
На підтвердження зазначеної вимоги учасник ТОВ «КИЇВСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» у тендерній пропозиції зазначив, що залучить до виконання робіт субпідрядника – товариство з обмеженою відповідальністю «Інженерно-проектно-виробнича компанія «Спецзахист» (довідка від 10.03.2020 № К/20-364/21) та надав у складі тендерної пропозиції його довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 06.03.2020 № 06/03-1.5, котра не містить інформації про досвід виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт на обладнанні АЕС, що не відповідає вимогам пунктам 5.2.2, 5.2.6 та 5.2.6.1 тендерної документації.
Однак на порушення пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «КИЇВСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», яка не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, а його тендерна пропозиція вимогам тендерної документації.
Крім цього, за результатами моніторингу установлено, що відповідно до умов додатка 3 тендерної документації у проєкті договору в розділі 10 «Матеріальна відповідальність сторін» у пунктах 10.5, 10.12-10.14, 10.16 та 10.17 зазначено матеріальну відповідальність за недотримання сторонами зобов’язань, а саме:
10.5. За порушення Підрядником зобов'язань, щодо якості робіт (п.8.1 договору), сплачується штраф у розмірі двадцяти відсотків від вартості робіт (п.2.1 договору).
10.12. У випадку не надання Підрядником Замовнику податкової накладної відповідно до п.4.5 договору, Замовник має право в односторонньому порядку зменшити розмір оплати виконаних робіт на суму ПДВ, по документах оформлених відповідно до п.4.1 договору. (п.10.11 застосовується, якщо Підрядник є платником ПДВ).
10.13. У разі недотримання сторонами обов‘язку, передбаченого п. 12.7 договору, або виявлення протягом дії цього Договору фактів притягнення керівних осіб до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення та/або засудження за злочин, вчинений з корисливих мотивів, така сторона сплачує штраф у розмірі 5% від вартості робіт.
10.14. 5. У разі недотримання Стороною вимог пунктів 12.7 і 12.8 цього Договору така Сторона зобов’язана сплатити іншій Стороні штраф у розмірі 5 % від вартості товару (робіт, послуг).
10.16. У разі недотримання однією стороною обов’язків, передбачених п. 12.7-12.9 договору, інша сторона має право відмовитися від даного Договору в односторонньому порядку, шляхом його розірвання. Договір вважається розірваним з моменту отримання контрагентом письмового повідомлення від іншої сторони.
10.17. За невиконання п. 4.5 договору Підрядник зобов’язаний сплатити Замовнику штраф у розмірі процентної ставки ПДВ за договором.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації учасник
закупівлі у складі тендерної пропозиції надає лист-погодження з умовами проєкту договору замовника про закупівлю, складеного в довільній формі за підписом керівника або іншої уповноваженої особи учасника.
Учасник ТОВ «КИЇВСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» у листі від 10.03.2020 № К/20-364/23 погодився з умовами, які викладені у проєкті договору на виконання робіт (відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації).
Проте в укладеному за результатами цієї закупівлі Договорі немає пунктів 10.5, 10.12-10.14, 10.16 та 10.17 про штрафні санкції, що не відповідає вимогам додатку 3 тендерної документації.
Крім того, пункт 4.5 розділу 4 «Розрахунки і платежі» укладеного Договору відрізняється від пункту 4.5 проєкту договору.
Однак на порушення частини четвертої статті 36 Закону (в редакції від 02.04.2020) Замовник уклав Договір про закупівлю, умови якого відрізняюся від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «КИЇВСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ».
У разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 36 Закону, договір про закупівлю є нікчемним відповідно до пункту першого частини першої статті 37 Закону.
Період усунення порушень:
17.07.2020 16:09 - 01.08.2020 00:00
Дата публікації висновку:
17.07.2020 16:09
Оскарження висновку в суді
Опис:
31.07.2020 було направлено адміністративний позов до суду.
Дата публікації:
03.08.2020 16:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення ВП ЗАЕС ДП «НАЕК «Енергоатом»
до «Висновку про результати моніторингу закупівлі», розміщеного Державною аудиторською службою України в електронній системі закупівель prozorro.gov.ua 17.07.2020
Відповідно до наказу від 22.06.2020 №162 Державною аудиторською службою України (далі ДАСУ) проведено моніторинг закупівлі робіт «ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013. Технічне переоснащення. ВП ЗАЕС, м. Енергодар, Промислова, 133. Енергоблок №5. Реакторне відділення. Заміна комплектних трансформаторних підстанцій типу КТПВП. СБ. Енергоблок №5. Реакторне відділення. Заміна комплектних трансформаторних підстанцій типу КТПВП. СНЕ РВ. Енергоблок №5. Турбінне відділення. Заміна комплектних трансформаторних підстанцій типу КТПВП. СНЕ ТВ. Будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи. (Код ДК021-2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)», UA-2020-02-24-000438-b.
17.07.2020 в електронній системі закупівель prozorro.gov.ua було оприлюднено висновок ДАСУ про результати моніторингу вищезазначеної закупівлі.
У висновку за результатами моніторингу зазначено, що встановлені порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) та в частині укладання договору про закупівлю
На вищезазначений висновок ВП ЗАЕС надаються заперечення у зв’язку з наступним.
1. Стосовно твердження «ТОВ «КИЇВСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» у тендерній пропозиції зазначило, що залучить до виконання робіт субпідрядника – товариство з обмеженою відповідальністю «Інженерно-проектно-виробнича компанія «Спецзахист» (довідка від 10.03.2020 № К/20-364/21) та надало у складі тендерної пропозиції його довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 06.03.2020 № 06/03-1.5, котра не містить інформації про досвід виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт на обладнанні АЕС, що не відповідає вимогам пунктів 5.2.2, 5.2.6 та 5.2.6.1 тендерної документації. Однак на порушення пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «КИЇВСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», яка не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, а його тендерна пропозиція вимогам тендерної документації».
Відповідно до умов пункту 5.2.2 тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційного критерію, визначеного статтею 16 Закону, Замовник встановив вимогу до учасників торгів щодо надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт на обладнанні АЕС, довільної форми, за підписом уповноваженої особи учасника, з наданням переліку персоналу, який планується залучити до виконання робіт, із зазначенням наступної інформації: прізвище, ім’я, по-батькові; посада; освіта; кваліфікація (згідно диплому); досвід виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт на обладнанні АЕС.
У пунктах 5.2.6 та 5.2.6.1 тендерної документації вказано, що у разі, якщо до виконання робіт учасником передбачається залучення субпідрядника(ків), учасник також надає: документи, зазначені в п.п. 5.2.1-5.2.5, щодо такого субпідрядника(ків), у відповідності з інформацією щодо найменування та обсягу робіт, яка відображена у листі(тах)-погодження, зазначених в п.п.5.1.7.1 (завірені підписами уповноважених посадових осіб учасника і субпідрядника(ків).
На підтвердження зазначеної вимоги учасник ТОВ «КИЇВСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» у тендерній пропозиції зазначило, що залучить до виконання робіт субпідрядника – товариство з обмеженою відповідальністю «Інженерно-проектно-виробнича компанія «Спецзахист» (довідка від 10.03.2020 № К/20-364/21) та надало у складі тендерної пропозиції його довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 06.03.2020 № 06/03-1.5.
Згідно з п. 5.2.2, 5.2.6 та 5.2.6.1 тендерної документації учасником торгів була надана довідка довільної форми субпідрядної організації (як це і передбачено ТД) із зазначенням наступної інформації: прізвище, ім’я, по-батькові; посада; освіта; кваліфікація (згідно диплому); досвід виконання робіт.
У викладеному листі–згоді від 06.03.2020 №06/03-3.1/12 товариство з обмеженою відповідальністю «Інженерно-проектно-виробнича компанія «Спецзахист» підтверджує та надає свою згоду, як субпідрядна організація на виконання робіт: нанесення вогнезахисного покриття. Даний вид робіт не має ознак будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт.
Таким чином, вимога щодо необхідності у робітників для виконання робіт з нанесення вогнезахисного покриття досвіду з виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт на обладнанні АЕС не потрібна. Отже, невідхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «КИЇВСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» не порушує вимог пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
2 Стосовно твердження «в укладеному за результатами цієї закупівлі Договорі немає пунктів 10.5, 10.12-10.14, 10.16 та 10.17 про штрафні санкції, що не відповідає вимогам додатку 3 тендерної документації. Крім того, пункт 4.5 розділу 4 «Розрахунки і платежі» укладеного Договору відрізняється від пункту 4.5 проєкту договору. Однак на порушення частини четвертої статті 36 Закону (в редакції від 02.04.2020) Замовник уклав Договір про закупівлю, умови якого відрізняюся від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «КИЇВСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ».
Пунктом 4 розділу 6 тендерної документації зазначено, що Договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей визначених Законом. Основні умови, які будуть включені до договору про закупівлю, викладені в проєкті договору про закупівлю.
В проєкті договору, розміщеного в тендерній документації, є застереження, що умови, які будуть включені до проекту договору про закупівлю, не є вичерпними і остаточними.
Договір від 07.04.2020 №704/2020 укладено відповідно до ОРД ВП ЗАЕС, в зв’язку з чим виникли розбіжності з проєктом договору, який викладено в тендерній документації, що не змінило основні умови закупівлі.
В договір внесено розділ 12 «Антикорупційні застереження» та відповідно не включені пункти 10.13, 10.14 та 10.16, як аналогічні пунктам 12.1-12.5 укладеного договору.
Змінено п.4.5 у відповідності до вимог ОРД ВП ЗАЕС, в зв’язку з чим виключено п.10.12 та 10.17 договору.
Крім того, в пункті 1 розділу 3 тендерної документації є вимога щодо наявності «листа - погодження з умовами проекту договору замовника про закупівлю, складеного в довільній формі за підписом керівника або іншої уповноваженої особи учасника». Такий лист був наданий Учасником торгів зважаючи на те, що тендерною документацією передбачено, що «Умови, які будуть включені до проекту договору про закупівлю, не є вичерпними і остаточними»
Таким чином, при укладанні договору змінені окремі пункти, які не впливають на вартість та строки виконання робіт, основні умови договору про закупівлю дотримані, отже порушення законодавства відсутнє.
Дата публікації звіту:
24.07.2020 09:27