• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Свічка СП-51П

Детальна інформація у технічній специфікації.

Завершена

2 816 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 080.00 UAH
Номер: 1d71a91f9cd44809870fa2951bbd3756
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-03-17-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.03.2020 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 17.03.2020 11:07 - 08.04.2020 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 16.03.2020 № 12-од Луцьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291).НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 16.03.2020 № 12-од Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-02-20-001732-a від 20.02.2020. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі – Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Адреса: Ukraine, Волинська, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Волинська обл.), +38 (0 66) 987-41-20, viktoryja83@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання ДП «ЛРЗ «МОТОР» законодавства у сфері публічних закупівель при закупівлі товару установлено порушення частини сьомої статті 2, частини першої статті 4 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом здійснення закупівлі у відповідності до Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі. Дата закінчення моніторингу: 03 квітня 2020 року. Предметом аналізу були питання: дотримання Державним підприємством «Луцький ремонтний завод «МОТОР» (далі – Замовник, ДП «ЛРЗ «МОТОР», Підприємство) законодавства у сфері публічних закупівель при закупівлі товару (свічки СП-51П (код ДК 021:2015: 34730000-3 — Частини повітряних і космічних літальних апаратів та вертольотів), очікуваною вартістю 2 816 000,00грн). Під час моніторингу проаналізовано: документи оприлюднені в електронній системі закупівель, річний план закупівель (додаток до річного плану) ДП «ЛРЗ «МОТОР» на 2020 рік, Статут затверджений наказом Державного концерну від 16 січня 2017 р. № 14, який надійшов листом від 30.03.2020 №1-25/1043 у відповідь на запит від 26.03.2020 № 13-03-13-14/1135 (далі – Статут), пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель від 23.03.2020 та 26.03.2020. Проведеним моніторингом установлено, що на веб-порталі Уповноваженого органу відсутній річний план (додаток до річного плану) Замовника на 2020 рік, чим порушено вимоги частини першої статті 4 Закону. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлює Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень та до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень (частина перша статті 2 Закону). Згідно із частиною першою статті 12 Закону, закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги, конкурентний діалог, переговорна процедура закупівлі. Відповідно до абзацу 5 пункту 9 частини першої статті 1 Закону визначено, що до замовників належать юридичні особи та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання та відповідають хоча б одній з таких ознак: - органам державної влади, органам влади АР Крим, органам місцевого самоврядування належить частка у статутному капіталі суб'єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи володіють більшістю голосів у вищому органі суб'єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради суб'єкта господарювання; - наявність спеціальних або ексклюзивних прав. В пункті 4 частини першої статті 1 Закону визначено, що діяльність в окремих сферах господарювання – це діяльність, що здійснюється в одній або декількох з таких сфер, зокрема: розроблення, виготовлення, реалізація, ремонт, модернізація та утилізація озброєння, військової техніки, військової зброї і боєприпасів до неї, організація, координація, а також безпосереднє постачання товарів, виконання робіт та надання послуг на виконання державного оборонного замовлення. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1221 «Про утворення Державного концерну «Укроборонпром» (далі- Постанова №1221) з метою підвищення ефективності функціонування державних підприємств, які провадять господарську діяльність у сфері розроблення, виготовлення, реалізації, ремонту, модернізації та утилізації озброєння, військової і спеціальної техніки та боєприпасів і беруть участь у військово-технічному співробітництві з іноземними державами було утворено Державний концерн «Укроборонпром» (далі - Концерн) з включенням до його складу державних підприємств згідно з додатком, а також функції з управління Концерном та контроль за його діяльністю здійснює Кабінет Міністрів України. Згідно з Додатком до Постанови №1221 до складу Концерну входить ДП «ЛРЗ «МОТОР». Також, відповідно до пункту 1.1 Статуту ДП «ЛРЗ «МОТОР» є державним комерційним підприємством, заснованим на державній власності, та передане в управління Державного концерну «Укроборонпром» (далі - Концерн). Регулювання, контроль та координація діяльності Підприємства здійснюється Концерном як уповноваженим суб’єктом господарювання з метою управління об’єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі. В пункті 2.1. Статуту Підприємства, зазначено, що воно утворено з метою одержання прибутку шляхом здійснення господарською діяльності у сфері виготовлення, реалізації, ремонту, модернізації та утилізації військової техніки за державним замовленням, договорами, контрактами для Збройних Сил України, інших вітчизняних та іноземних замовників. Згідно з пунктом 2.2 Статуту предметом діяльності Підприємства є, зокрема: - капітальний ремонт, реконструкція, модернізація та технічне обслуговування двигунів повітряних літальних апаратів (їх вузлів та агрегатів), інші види ремонту; - виготовлення запасних частин та комплектуючих для авіаційної та іншої техніки військового та цивільного призначення. Зважаючи на зазначене, ДП «ЛРЗ «МОТОР» в розумінні пункту 9 частини першої статті 1 Закону є замовником. Отже, Підприємство оголосило закупівлю, вартість якої перевищує межі установлені в абзаці третьому статті 2 Закону, без застосування однієї з визначених статтею 12 Закону процедур, чим порушив вимоги частини сьомої статті 2 Закону.
Період усунення порушень: 03.04.2020 15:46 - 18.04.2020 00:00
Дата публікації висновку: 03.04.2020 15:46

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення до висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинські області стосовно моніторингу закупівельна в електронній системі Prozorro pза номером UA-2020-02-20-001732-a Свічка (СП-51П). Третього березня 2020 року Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Волинські області (далі – ДАСУ) в електронній системі закупівель оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі (далі — Висновок) № UA-2020-02-20-001732-a (далі - Закупівля), оголошеної ДП ЛРЗ «Мотор» (далі - Замовник). _ У своєму Висновку ДАСУ зазначає, що за результатом моніторингу закупівлі ним встановлено порушення ДП ЛРЗ «Мотор» законодавства в частині неправомірного застосування процедури закупівлі та порушення частини сьомої статті 2, частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі». ДП ЛРЗ «Мотор» не погоджується з такими висновками ДАСУ, вважає їх безпідставними, необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсним обставинам справи, з огляду на наступне. У Висновку ДАСУ зазначає, що ДП ЛРЗ «Мотор» у розумінні пункту 9 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі -- Закон) є замовником. Отже, Замовник, на думку ДАСУ, оголосив закупівлю, вартість якої перевищує межі, установлені в абзаці третьому статті 2 Закону, без застосування однієї з визначених статтею 12 Закону процедур, чим порушив вимоги частини сьомої статті 2 Закону. Проте твердження ДАСУ про необхідність застосування ДП ЛРЗ «Мотор» Закону України «Про публічні закупівлі» є безпідставним, не враховує особливостей правового статусу ДП ЛРЗ «Мотор» який є учасником ДК «Укроборонпром» (далі-Концерн) та не бере до уваги, що положення вказаного Закону не поширюються на дані правовідносини та не підлягають застосуванню з огляду на наступне. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Згідно з пунктом 20 частини першої статті 1 Закону публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом Згідно з пунктом 9 частини першої статті 1 Закону замовники - це органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держ:ави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: - юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; - органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; - у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. До замовників також належать юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання та відповідають хоча б одній з таких ознак: - органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування належить частка у статутному капіталі суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи володіють більшістю голосів у вищому органі суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради суб’єкта господарювання; - наявність спеціальних або ексклюзивних прав. Діяльністю в окремих сферах господарювання є діяльність, що здійснюється в одній або декількох з таких сфер, визначених у пункті 4 частини першої статті 1 Закону, і, зокрема, розроблення, виготовлення, реалізація, ремонт, модернізація та утилізація озброєння, військової техніки, військової зброї і боєприпасів до неї, організація, координація, а також безпосереднє постачання товарів, виконання робіт та надання послуг на виконання державного оборонного замовлення. Водночас відповідно до частини четвертої статті 2 Закону дія цього Закону для замовників, які провадять діяльність в окремих сферах господарювання, не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є зокрема, товари, роботи і послуги, що безпосередньо виробляються, виконуються, надаються виключно для забезпечення діяльності в окремих сферах господарювання їх афілійованими підприємствами. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» афілійовані підприємства - підрозділи замовника, майно та операції яких зазначені в консолідованому балансі замовника, або суб’єкти господарювання, стосовно яких замовник здійснює контроль або які разом із замовником перебувають під контролем іншого суб’єкта господарювання. Як було роз’яснено Міністерством економічного розвитку і торгівлі України у листах від 29.04.2016 №3302-06/12875-06 та від 12.05.2016№ 3302- 06/13747-07, юридичні особи та їх об’єднання самостійно визначають приналежність до замовників у розумінні абзацу першого пункту 9 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» Крім того, відповідно до ст.4 Закону України від 16.06.2011, № 3531-VI «Про особливості управління об'єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі», Державний концерн "Укроборонпром" (далі - Концерн) є уповноваженим суб'єктом господарювання з управління об'єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі. До складу Концерну входять державні підприємства оборонно-промислового комплексу, в тому числі казенні підприємства (далі - учасники Концерну), на основі фінансової залежності від одного або групи учасників Концерну, який виконує функції із забезпечення науково-технічного і виробничого розвитку, а також провадить інвестиційну, фінансову, зовнішньоекономічну та інші види діяльності. Учасники Концерну не перебувають в управлінні органів виконавчої влади. Відповідно до пункту 17 Статуту ДК «Укроборонпром» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 року №993 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 2018 року № 849, далі по тексту - Статут Концерну) правовий статус Концерну визначено як державне господарське об’єднання, а ДП ЛРЗ «Мотор» є учасником Концерну. Згідно з частиною 5 статті 120 Господарського кодексу України, концерном визнається статутне об'єднання підприємств, а також інших організацій, на основі їх фінансової залежності від одного або групи учасників об'єднання, з централізацією функцій науково-технічного і виробничого розвитку, інвестиційної, фінансової, зовнішньоекономічної та іншої діяльності. Учасники концерну наділяють його частиною своїх повноважень, у тому числі правом представляти їх інтереси у відносинах з органами влади, іншими підприємствами та організаціями. Водночас, підприємства - учасники об'єднання підприємств зберігають статус юридичної особи незалежно від організаційно-правової форми об'єднання, і на них поширюються положення цього Кодексу та інших законів щодо регулювання діяльності підприємств (ч. 1 статті 121 ГК України); об'єднання підприємств не відповідає за зобов'язаннями його учасників, а підприємства-учасники не відповідають за зобов'язаннями об єднання, якщо інше не передбачено установчим договором або статутом об'єднання (стаття 123 ГК України). Концерн утворений з метою забезпечення ефективного функціонування та управління суб’єктами господарювання державного сектору економіки, які провадять господарську діяльність у сфері розроблення, виготовлення, реалізації, ремонту, модернізації та утилізації озброєння, військової і спеціальної техніки та боєприпасів і беруть участь у військово-технічному співробітництві з іноземними державами. Пунктами 6, 7 та 10 Статуту Концерну визначено, що Концерн діє на принципах повної господарської самостійності та самоокупності, несе відповідальність за результати своєї господарської діяльності та виконання зобов’язань. Концерн відповідає за своїми зобов’язаннями всім належним йому майном, на яке згідно із законодавством може бути звернено стягнення. Держава не несе відповідальності за зобов’язаннями Концерну, а Концерн не відповідає за зобов’язаннями держави. Відповідно до пункту 13 Статуту Концерну учасники Концерну зберігають статус юридичної особи та профіль діяльності. Учасники Концерну зберігають господарську самостійність з урахуванням обмежень, передбачених законодавством. Концерн відповідно до законодавства регулює провадження наукової, проектної, виробничої, фінансової, цінової, інвестиційної, інноваційної, зовнішньоекономічної та іншої діяльності його учасників, пов’язаної з розробленням, виготовленням, реалізацією та обслуговуванням товарів військового та спеціального призначення. ДК «Укроборонпром» є суб’єктом господарювання (державним господарським об’єднанням), що діє на комерційній основі, не є органом державної влади чи місцевого самоврядування, та не є розпорядником чи одержувачем бюджетних коштів. Водночас, оскільки: - ДП ЛРЗ «Мотор», як учасник ДК «Укроборонпром» діє на комерційній основі (з метою одержання прибутку, приймаючи на себе всі відповідні економічні ризики та витрати ) на конкурентному ринку; - органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування не належить частка у статутному капіталі ДП ЛРЗ «Мотор», як учасника Концерну в розмірі більше ніж 50 відсотків і такі органи не володіють більшістю голосів у вищому органі суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради суб’єкта господарювання; - ДП ЛРЗ «Мотор», як учасник Концерну не володіють спеціальними /ексклюзивними правами; ДП ЛРЗ «Мотор» не є замовниками у розумінні абзацу першого пункту 9 частини першої статті 1 Закону, тому положення Закону України «Про публічні закупівлі» на нього не поширюється та не підлягають застосуванню при проведенні процедур відбору постачальників. Таким чином, проведення ДП ЛРЗ «Мотор» процедури закупівлі не підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту: 09.04.2020 12:20

Запити/Пояснення