-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
електрична енергія (універсальна послуга)
Завершена
585 343.00
UAH з ПДВ
Номер:
d8944c33180546e89690b7a65a378785
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-02-20-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.02.2020 00:00
Період моніторингу:
20.02.2020 16:54 - 13.03.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
20.02.2020 № 39
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 20.02.2020 № 39
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
10 UA-2020-02-19-003658-b
19.02.2020
Комунальна установа «Територіальний центр надання соціальних послуг» Петриківської районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 23643290) Дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі в річному плані порушень не встановлено.
За результатами аналізу обґрунтування та наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 4 частини другої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання укладання договору встановлено порушення визначення вартості закупівлі.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 березня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, укладання договору та своєчасність його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Територіальний центр надання соціальних послуг» Петриківської районної ради Дніпропетровської області (далі – Замовник) на 2020 рік, протокол засідання комітету з конкурсних торгів щодо організації та проведення процедур закупівель від 18.02.2020 б/н, протокол переговорів щодо закупівлі електричної енергії за державні кошти від 18.02.2020 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 19.02.2020, договір про закупівлю електричної енергії у постачальника універсальних послуг від 27.02.2020 №521000004099/1.
За результатами моніторингу встановлено, що у річному плані UA-P-2020-02-19-005628-b та у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури UA-2020-02-19-003658-b, Замовником визначено предмет закупівлі за кодом «ДК 021:2015 - 09310000-5 - Електрична енергія». Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав. За результатами моніторингу встановлено, що у пункті 13 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 4 частини другої статті 35 Закону, а саме: якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Відповідно до пункту 3-1 Повідомлення про намір укласти договір вид предмета закупівлі Замовником визначено, як товар. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 26.12.2019 видано суб’єктам господарювання близько 700 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачають надання тимчасово у період з 01.01.2019 по 31.12.2020 універсальних послуг постачальником універсальних послуг бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності. Таким чином замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг. Проте, це є правом замовника, а не його обов’язком. З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги.
Моніторингом установлено, що у 2020 році Замовником проводилися відкриті торги (UA-2020-01-31-002945-a) для закупівлі електричної енергії в обсязі 228000 кіловат-годин очікуваною вартістю 462 000,00 грн, які не відбулися внаслідок подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій. Крім того моніторингом установлено, що Замовником проводились відкриті торги (UA-2019-12-23-003535-b) із закупівлі електричної енергії в обсязі 308477 кіловат-годин очікуваною вартістю 701 000,00 грн, які відмінено на підставі статті 31 Закону у зв’язку з неможливістю усунення порушень, які виявлені Східним офісом Держаудитслужби під час проведення моніторингу зазначеної закупівлі.
Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 4 частини другої статті 35 Закону.
Крім того, моніторингом установлено, що договір про закупівлю електричної енергії у постачальника універсальних послуг від 27.02.2020 №521000004099/1 між ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» та Комунальною установою «Територіальний центр надання соціальних послуг» Петриківської районної ради Дніпропетровської області укладений на суму 585 343,00 грн з урахуванням ПДВ. Проте фактична ціна договору з урахуванням очікуваного обсягу постачання електричної енергії 209 000кВт*год та ціни на дату укладення договору 2,55949 грн з ПДВ становить 534 933,41 грн з урахуванням ПДВ. Отже договір укладений з порушенням визначення вартості закупівлі. Різниця склала 50 409,59 грн (585 343,00 – 534 933,41).
Період усунення порушень:
04.03.2020 16:12 - 19.03.2020 00:00
Дата публікації висновку:
04.03.2020 16:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальна установа "Територіальний центр надання соціальних послуг" Петриківської районної ради" повідомляє про пророблено роботу щодо усунення порушень.
Дата публікації звіту:
11.03.2020 13:31