-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Поточний ремонт кабінетів медичної реабілітації немовлят ПВ№2 по вул.Мазепи, 25»
Завершена
1 193 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 193.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 193.00 UAH
Номер:
c6b38517e5324e0fa66b07a3eb3458e7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-05-26-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.05.2020 00:00
Період моніторингу:
26.05.2020 15:17 - 17.06.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
26.05.2020 № 87
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 26.05.2020 № 87.
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-02-18-003525-b 18.02.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Дані автоматичних індикаторів ризиків. RISK2-13_1.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 16 частини 2 статті 22, а також включення до тендерної документації вимог, що суперечать нормам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення норм частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини 4 статті 36 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів вжити заходів щодо розірвання договору та заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 червня 2020 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в чинній щодо досліджуваної закупівлі редакції (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план комунального некомерційного підприємства «Львівська 1-а міська клінічна лікарня імені Князя Лева» (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, тендерну пропозицію ФОП Боровця Володимира Богдановича, ТОВ «Жовківська ПМК» та ТОВ «СВ СЕРВІС-2020» (щодо правомірності їх відхилення Замовником), тендерну пропозицію ТОВ «УКРБУД ГАЛИЧИНА», повідомлення про намір укласти договір, договір № 166 від 23.03.2020 року.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації Замовника вимогам Закону встановлено, що в порушення пункту 16 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації не вказано прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Згідно з вимогами частини 3 розділу 6 тендерної документації проект договору складено з урахуванням особливостей предмету закупівлі. Договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Водночас, у цій же частині розділу 6 тендерної документації та в примітках Додатку №5 до тендерної документації вказано, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору.
За нормою частини 2 статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Згідно з частиною 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі.
Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону.
Відповідно до протоколу відхилення від 12.03.2020 Замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «СВ СЕРВІС-2020» на підставі пункту 1 частини 1 статті 30 Закону у зв’язку з не поданням учасником у складі тендерної пропозиції гарантійного листа від власного імені про те, що під час участі в аукціоні учасник зобов’язується дотримуватись принципів добросовісної конкуренції та не буде штучно та невиправдано занижувати (демпінгувати).
Проте проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «СВ СЕРВІС-2020 у складі пропозиції було подано документ, у якому присутній вищевказаний гарантій лист (документ 34.pdf).
Отже, Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «СВ СЕРВІС-2020» з підстави не надання ним гарантійного листа із зобов’язанням дотримуватись принципів добросовісної конкуренції та не заниження штучно та невиправдано ціни (демпінг).
Поруч з тим, у складі пропозиції ТОВ «СВ СЕРВІС-2020» відсутня інформація про освіту та/або підвищення кваліфікації працівника Щирби І.Є, також в наданій довідці про наявність, кваліфікацію та досвід основних спеціалістів та у штатному розписі не вказано Перейму І.М., щодо якого надано документ встановленого законодавством взірця, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «СВ СЕРВІС-2020» відповідно до вимог частини 1 статті 30 Закону підлягала відхиленню.
За результатами проведеного моніторингу ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював індикатор ризиків RISK2-13_1 (Замовник відхилив тендерні пропозиції всіх учасників закупівлі робіт, крім переможця), – не підтверджено.
Згідно вимог частини 2 додатку 3 до тендерної документації Замовника, для підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону переможець торгів повинен надати скановану копію з оригіналу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видану відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа.
Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554), далі – Порядок № 733, згідно з пунктом 7 якого довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано заяву, довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Форма довідки містить такі обов’язкові реквізити, як підписи керівника (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу та посадової особи контролюючого органу, а також відбиток печатки контролюючого органу.
За вимогою Національного стандарту України «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів» ДСТУ 4163-2003 (затверджений наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55) документи, що їх складають в організації, повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва організації, назва виду документа (не зазначають на листах), дата, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту документа, текст документа, підпис.
Таким чином, підпис - це окремий реквізит, установлений Національним стандартом України ДСТУ 4163 2003 як обов’язковий для всіх без винятку службових документів.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом. Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії.
Проте, подана учасником-переможцем ТОВ «УКРБУД ГАЛИЧИНА» довідка (файл – «Довідка ДФС.pdf») не містить підписів відповідальних посадових осіб контролюючого органу, відбитку печатки контролюючого органу та, відповідно, не є оригіналом документу або його копією, зробленою з оригіналу; не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, що не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Згідно пункту 2 частини 1 статті 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо переможець не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону.
Проте, на порушення вимог пункту 2 частини 1 статті 30 Закону Замовником не відхилено пропозицію ТОВ «УКРБУД ГАЛИЧИНА», а укладено з ним договір № 166 від 23.03.2020 на суму 1 190 000 гривень.
Проведеним моніторингом також встановлено невідповідність умов укладеного за результатами торгів договору (договір № 166 від 23.03.2020, далі – Договір № 166) умовам тендерної пропозиції переможця (умовам, зазначеним у поданому учасником-переможцем проекті договору про закупівлю).
Зокрема, в укладеному Договорі № 166 міститься умова пункту 4.1.1. – «Замовник може перерахувати Підряднику аванс для придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів і обладнання в розмірі до 30% вартості річного обсягу робіт. Учасник зобов’язується виконати роботи по отриманому авансу протягом 50 календарних днів з дня його отримання. По закінченні вказаного терміну Підрядник повертає невикористанні суми авансу на розрахунковий рахунок Замовника. Порядок здійснення розрахунків проводиться у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти». Залік авансу здійснюється на підставі актів виконаних робіт (ф. КБ-2В, ф. КБ-3) протягом поточного місяця, у якому підписано акти виконаних робіт, або у наступному за поточним»
Однак, зазначена умова відсутня в проекті договору, що є додатком до тендерної документації та проекті договору, поданого ТОВ «УКРБУД ГАЛИЧИНА» у складі своєї тендерної пропозиції.
Отже, Замовником на порушення частини 4 статті 36 Закону укладено договір, умови якого відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Відповідно до вимог частини 1 статті 37 договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону;
Слід зазначити, що у вищевказаному пункті 4.1.1. Договору № 166 щодо можливості перерахування авансу здійснено посилання на постанову Кабінету Міністрів «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 23.04.2014 № 117, яка не була чинною на час укладення договору (втратила чинність з 01.01.2020, підстава – постанова Кабінету Міністрів від 04.12.2019 № 1070).
Період усунення порушень:
10.06.2020 08:42 - 25.06.2020 00:00
Дата публікації висновку:
10.06.2020 08:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі «Поточний ремонт кабінетів медичної реабілітації немовлят ПВ№2 по вул.Мазепи, 25» від 10.06.2020 повідомляємо наступне:
1. Щодо особи, уповноваженої здійснювати зв’язок:
В тендерній документації зазначено, що з усіх питань, пов’язаних з організацією проведення процедури закупівлі, підготовкою та подачею тендерної пропозиції, отримання інформації щодо предмета закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик звертатися через електронну систему закупівель. В системі Prozzoro в полі «Інформація про Замовника» міститься інформація про контактну особу, а саме: Джафарова Джаваіра Мамедівна, 380322367541, 1kmkl_uoz_lviv@ukr.net
2. Щодо проекту договору
Варто зазначити, що відповідно до положень ЗУ «Про Публічні закупівлі» порядок внесення змін до договору стосується лише істотних умов такого договору. Замовником зазначено, що зміна умов договору, які можуть бути доповнені та скориговані під час укладання, не стосуються змін істотних умов. Як в тендерній документації (ч. 4 розділ 6), так і в Проекті договору (розділ 13) визначений порядок зміни істотних умов відповідно до вимоги Закону України «Про Публічні закупівлі», а отже умови тендерної документації не суперечать положенням законодавства.
3. Щодо відхилення тендерної пропозиції
Тендерним комітетом під час формування протоколу відхилення учасника ТОВ "СВ СЕРВІС-2020" було допущено механічну ( технічну) помилку, а саме невірно вказані підстави для відхилення. Однак варто зауважити, що дана тендерна пропозиція підлягає відхиленню з інших підстав, а саме відсутність гарантійного листа про достовірність інформації передбаченого замовником п. 1.1.5 ч. 1.1 розділу 3 тендерної документації та не подання документів про освіту та/або підвищення кваліфікації працівника Щирби О.І. згідно з вимогою встановленою ч. 2 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Дана дія замовника не вплинула на хід закупівлі та розгляд тендерних пропозицій, оскільки тендерна пропозиція учасника ТОВ "СВ СЕРВІС-2020" підлягає відхиленню відповідно до п. 1 та п.4 ч. 1 ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі»
4. Щодо довідки про відсутність заборгованості поданої учасником -переможцем торгів
Відповідно до ч.3. ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Замовником вимагається від переможця торгів документальне підтвердження інформації згідно до ч.2 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Згідно ст.14 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Враховуючи норми Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV статті 7, оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги", у разі надсилання електронного документа кільком адресатам або його зберігання на кількох електронних носіях інформації кожний з електронних примірників вважається оригіналом електронного документа. Закон України «Про електронні довічні послуги» від 05.10.2017 року 2155-VIII, статті 17, електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях не повинні містити власноручний підпис відповідно до законодавства, а також автентифікація в інформаційних системах, в яких здійснюється обробка таких електронних даних, можуть здійснюватися з використанням електронних довірчих послуг або без отримання таких послуг, за умови попередньої домовленості між учасниками взаємодії щодо порядку електронної ідентифікації учасників таких правових відносин.
Державна податкова служба України (далі – ДПС ) у зв’язку з модернізацією електронних сервісів містить інформацію з реєстрів ДПС, які є загальнодоступними. Відтепер ними можна користуватись у режимі реального часу, використовуючи електронні сервіси, що знаходиться за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit. За допомогою відкритих реєстрів ДПС, Замовник в змозі перевірити оригінальність наданого Учасником документу, здійснивши пошук довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів) за наступними реквізитами: код ЄДРПОУ суб’єкта господарювання (Учасника), номер електронної довідки, дата її надання у відкритому реєстрі. Відтак, Учасник надав довідку номер 21248 від 13.03.2020 року, яка повністю відповідає всім вимогам закону та завантажена у належні строки. Враховуючи вищенаведене, подані Учасником документи є чинними та законними.
5. Щодо укладеного договору
Повідомляємо, що замовником прийнято рішення про усунення порушення шляхом підписання додаткової угоди задля приведення у відповідність договору укладеного за результатами закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, Замовником не вчинено порушення законодавства про публічні закупівлі та зобов’язуємось в подальшому не допускати порушення.
Дата публікації звіту:
17.06.2020 19:03