• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на ділянці км 209+000 – км 211+775

Завершена

88 170 464.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 881 704.64 UAH
Номер: 0eff253b59d44bd3a9784250e1c83191
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-09-24-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.09.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 24.09.2020 13:20 - 17.10.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИСТЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 24.09.2020 №54 Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, внесеними наказом Північного офісу Держаудитслужби від 21 грудня 2018 року №250, доручення Державної аудиторської служби України від 11 вересня 2020 року №003100-18/4782-2020, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 24.09.2020 №54 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 5.UA-2020-02-18-003386-b 18.02.2020 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-11-51, pompazakupivli@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 30 Закону та абзацу п’ятого частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення - порушень законодавства про публічні закупівлі не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 жовтня 2020 року Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції чинній на час проведення закупівлі (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області (далі - замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (із змінами), тендерні пропозиції ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА», ПрАТ Хмельницьке ШБУ №56 та ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво», протоколи засідань тендерного комітету від 15 травня 2020 року №2/18 та №2/19, повідомлення про намір укласти договір, договір від 29 травня 2020 року №171/20, звіт про результати проведення процедури закупівлі, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 19 серпня 2020 року №1, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 08 квітня 2020 року №6726-р/пк-пз та пояснення від 06 та від 08 жовтня 2020 року, отримані від замовника через електронну систему закупівель. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії Антимонопольного комітету України, не здійснювався. За результатами моніторингу установлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ПрАТ «Хмельницьке ШБУ №56», якого замовником допущено до аукціоні, кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону у тендерній документації (із змінами). Так, замовником у додатку №2 тендерної документації (із змінами) установлено вимогу щодо надання учасниками довідки про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування) із підтвердженням зазначеної у ній інформації, зокрема у разі якщо техніка не є власністю учасника, то на всю вказану у даній довідці техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування) надати копії договорів, що посвідчують право користування, акт (акти) приймання-передачі або інший (інші) документи, що підтверджують факт отримання учасником транспортних засобів, будівельних машин, механізмів, обладнання та устаткування до договорів (якщо вимогами чинного законодавства та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання). Водночас учасником ПрАТ Хмельницьке ШБУ №56 у складі своєї тендерної пропозиції в електронну систему закупівель завантажено інформаційну довідку про обладнання (файл 12.2.1 «Довідка про обладнання»), в якій у позиціях за №№7.7-7.15, 8.2-8.4, 9.2 відображена інформація щодо 15 котків дорожних із правом користування згідно із договором оренди механізмів від 02 січня 2020 року №0201/3. На підтвердження вищезазначеної інформації учасником ПрАТ Хмельницьке ШБУ №56 завантажено договір оренди механізмів від 02 січня 2020 року №0201/3, укладений із ПП «Аграрна компанія 2004», та додатки (від 02 січня 2020 року №1, №2, від 06 березня 2020 року №3, від 23 квітня 2020 року №4) й акти приймання-передачі до нього (від 02 січня 2020 року, від 06 березня 2020 року, від 23 квітня 2020 року), згідно із даними яких загальна кількість переданих котків дорожних складає 14 одиниць. Крім того, замовником у додатку №3 тендерної документації (із змінами) установлено вимогу щодо надання учасниками копії (копій) аналогічного (аналогічних) договору (договорів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору. Однак учасником ПрАТ Хмельницьке ШБУ №56 завантажено копію аналогічного договору від 10 вересня 2019 року №127/19-П/1-СВ, який зазначений у довідці від 27 квітня 2020 року №3982 про досвід виконання аналогічного договору (аналогічних договорів) протягом останніх 3 років від дати, що передує даті оголошення закупівлі на фірмовому бланку учасника згідно з таблицею 1, без додатків (договірна ціна, календарний графік виконання робіт), які згідно розділу ХІІ є його невід’ємною частиною. Враховуючи зазначене, тендерна пропозиція учасника торгів ПрАТ Хмельницьке ШБУ №56 не відповідає вимогам додатку №2 та №3 тендерної документації (із змінами), в частині невідповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази та підтвердження інформації, що зазначена у довідці про досвід виконання аналогічного договору (аналогічних договорів). Відповідно до пункту 1 частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону. Однак, замовник, на порушення пункту 1 частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ПрАТ Хмельницьке ШБУ №56, як такого, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, а за результатами розгляду тендерної пропозиції допустив до аукціону та всупереч абзацу п’ятого частини першої статті 31 Закону не відмінив торги. Водночас замовник, за результатами аукціону, обрав переможцем ПрАТ Хмельницьке ШБУ №56 та уклав з ним договір від 29 травня 2020 року №171/20 загальною вартістю 77777777,00 грн.
Період усунення порушень: 20.10.2020 16:53 - 03.11.2020 23:00
Дата публікації висновку: 20.10.2020 16:53

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок оскаржено до суду 03.11.2020
Дата публікації: 04.11.2020 12:13

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Згідно висновку про результати моніторингу закупівлі управління Північного офісу Держаудитслужби в Вінницькій області щодо відкритих торгів з публікацією англійською мовою №UA-2020-02-18-003386-b по предмету закупівлі: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на ділянці км 209+000 – км 211+775 Current and middle repair of principal motor road N-03 Zhytomyr - Chernivtsi on the section km 209+000 – km 211+775» та на підставі ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерним комітетом були прийняті наступні аргументовані заперечення до висновку: 1. Відповідно до Додатку №2 Таблиця 5 тендерної документації № 2/1 від 13.02.2020 року (далі – тендерна документація): Мінімальна кількість та найменування техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо). Таблиця 5 № з/п Найменування Кількість 1 2 3 1 Дорожня фреза 1 2 Автогрейдер середнього типу 1 3 Автогудронатор 1 4 Асфальтоукладальник на гусеничному ходу типу Vogele Super або аналог 1 5 Екскаватор 1 6 Бульдозер 1 7 Коток дорожнiй самохiдний вібраційний гладковальцевий 4 8 Коток дорожній самохiдний на пневмоколiсному ходу 1 9 Коток дорожнiй самохiдний грунтовий 1 10 Поливо-мийна машина 1 11 Ресайклер 1 Учасник ПрАТ «ШБУ № 56» завантажив в електронну систему закупівель окремий файл 15.1. Довідка про обладнання (Н-03 км 209-211)_0001.pdf, де зазначено 23 котка, серед яких не тільки орендовані, але й власні. Також надано підтвердження приналежності техніки. Для відповідності кваліфікаційним критеріям учасник має надати вищезазначену кількість техніки, а саме 6 котків, відповідно Таблиці 5 Додатку № 2 тендерної документації. Файли, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям учасника: 15.1.5. Листи від орендодавців (Н-03 км 209-211)_0001.pdf; 15.1.4. Копії договорів на залучену техніку_0001.pdf; 15.1.3. На техніку яка не підлягає держ реєст (км 209- км 211).pdf; 15.1.2. Копії свідоцтв про реєстрацію техніки_0001.pdf; 15.1.1. Довідка з мінімальним переліком технік (км 209- км 211).pdf; 15.1. Довідка про обладнання (Н-03 км 209-211)_0001.pdf. Вважаючи на цей факт, Учасник ПрАТ «ШБУ № 56» відповідає кваліфікаційним критеріям, так як, виконав вимоги тендерної документації. Інша техніка подається за бажанням Учасника та не впливає на зміст пропозиції. Отже, відхиляти цього учасника правові підстави відсутні. 2. Виконання умови тендерної документації щодо надання копії (копій) аналогічного (аналогічних) договору (договорів) учасником ПрАТ «Хмельницьке ШБУ №56». Відповідно до тендерної документації №2/15 від 17.04.2020 року (далі – тендерна документація) учасник має надати в частині наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Замовник визначає види основних робіт/послуг та об’єми, виконання/надання яких має підтвердити Учасник. Об’єми визначаються Замовником в тендерній документації окремим переліком в натуральних величинах на підставі Технічного завдання до предмету закупівлі, із розрахунку 100% від об’єму ключових видів робіт/послуг. Види основних робіт/послуг та об’єми зазначаються Замовником у Таблиці №2. Учасник повинен подати тендерну пропозицію із дотриманням такої вимоги. На виконання вимог тендерної документації №2/15 від 17.04.2020 року учасником ПрАТ «Хмельницьке ШБУ №56» для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору було надано Інформаційну довідку №3282 від 27.04.2020 року про досвід виконання аналогічного договору (аналогічних договорів) протягом останніх 3 років від дати, що передує даті оголошення закупівлі на фірмовому бланку учасника згідно з таблицею: Таблиця 1. * - Аналогічним договором у даній процедурі закупівлі вважається договір на виконання робіт/надання послуг з будівництва, реконструкції, капітального ремонту та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення (міжнародні, національні, регіональні чи територіальні) І, ІІ чи ІІІ категорії, укладений протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. ** - Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення (міжнародні, національні, регіональні чи територіальні) І, ІІ чи ІІІ категорії одним договором або сумарно в обсязі 100 % від об’ємів робіт, визначених Замовником в тендерній документації в натуральних величинах. *** - Аналогічний договір має бути виконаний не менш, ніж на 85% від загальної ціни договору. Довідка має містити інформацію не менш ніж про один вказаний аналогічний договір із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, категорію автомобільної дороги та інші дані згідно Таблиці 1. Відповідно до тендерної документації для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи: - копiю (копії) аналогічного (аналогічних) договору (договорів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору; - акт (акти) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдка (довідки) про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3); - копію (копії) позитивного (позитивних) відгуку (відгуків) замовника (замовників) (за наданим (наданими) аналогічним (аналогічними) договором (договорами), у якому (яких) обов’язково має бути зазначено: дату його видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, категорію автомобільної дороги, ціна договору, сума виконання договору, % виконання договору від загальної ціни договору, а також iнформацiю про якiсть виконаних робіт/наданих послуг, дотримання термінів виконання, щодо відсутності з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору. Зазначений відгук має бути виданий замовником не раніше дати оголошення закупівлі. Надане документальне підтвердження має підтвердити Замовнику фактичну спроможність Учасника виконати/надати з відповідною якістю обсяг робіт/послуг, визначений Замовником в тендерній документації. Види основних робіт/послуг та об’єми, які Учасник повинен підтвердити у тендерній пропозиції. Таблиця 2 № з/п Найменування робіт/послуг Одиниця виміру Кількість 1 2 3 4 1 Холодне фрезерування асфальтобетонного покриття фрезою м² 25 109 2 Влаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером м² 14 968 3 Влаштування шару основи із щебенево-піщаної суміші ЩПС-40, укріпленої цементом м² 14 144 4 Влаштування шару основи із органо-мінеральної суміші з відфрезерованого матеріалу, приготовленої методом холодного ресайклінгу, з додаванням оптимальної щебенево-піщаної суміші С-7, комплексного в’яжучого (бітумна емульсія ЕКП-60 і цемент) м² 38 007 5 Влаштування нижнього шару покриття із асфальтобетонної суміші м² 37 844 6 Влаштування верхнього шару покриття із щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші (ЩМАС) м² 37 739 7 Влаштування розмітки дорожньої холодним пластиком м² 1 055 Види основних робіт/послуг та об’єми, виконання/надання яких має підтвердити Учасник, визначаються Замовником в тендерній документації окремим переліком в натуральних величинах на підставі Технічного завдання, із розрахунку 100% від об’єму ключових видів робіт/послуг. Згідно довідки учасника ПрАТ «Хмельницьке ШБУ №56», вихідний №3982 від 27 квітня 2020 року, де п/п №7 вказано договір субпідряду №127/19-П/1-СВ від 10.09.2019 року: «Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка (через м. Вінницю) на ділянці км 386+000 – км 390+426, Вінницька область». Договір виконано на 100%, про що підтверджено листом-відгуком №31 від 24.02.2020 року ТОВ СУАП «Інтервіас Україна», який є Замовником. Також надано скан-копію довідки про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форма КБ-3) від 06.12.2019 року на загальну суму виконання робіт – 11 299 927,16 гривень. Відповідно до статті 319 Господарського кодексу України та статті 838 Цивільного кодексу України учасник закупівлі ПрАТ «Хмельницьке ШБУ №56», підтвердив досвід виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення (міжнародні, національні чи регіональні) І, ІІ чи ІІІ категорії сумарно, в обсязі 100 % від об’ємів робіт, визначених Замовником в тендерній документації в натуральних величинах відповідно до таблиці 2 тендерної документації щодо наданого договору субпідряду №127/19-П/1-СВ від 10.09.2019 року: «Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка (через м. Вінницю) на ділянці км 386+000 – км 390+426, Вінницька область» у будь-якому випадку відповідний договір не впливає на результат розгляду тендерної пропозиції учасника, так, як, він підтвердив основні види робіт/послуг та об’єми в необхідному обсязі. Крім того слід зазначити, що у пункті 2 Висновку вказано: «За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено». Окрім того, повідомляємо про неможливість розірвання договору від 29 травня 2020 року №171/20 відповідно до законодавства. Відповідно до вимог частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Самим же Законом не передбачені права та обов’язки Замовника, щодо розривання договору. Вказана норма спеціального закону є бланкетна та спрямовує нас до дії інших нормативно-правових документів. Частиною 1, статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін. Вимогами статті 654 вказаного кодексу визначено зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту. Договір №171/20 від 29.05.2020 року був підписаний Замовником та Підрядником, скріплений печатками. На підставі наведених статей Цивільного кодексу України розірвання вказаного договору можливо виключно підписанням додаткової угоди між тими самими сторонами про його розірвання. Крім того, частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України визначено зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Пунктом 6.2. Договору №171/20 від 29.05.2020 року визначено, що Замовник може достроково розірвати цей Договір у разі невиконання зобов’язань Підрядником, повідомивши про це його у строк 10 днів. На день надання відповіді за результатами моніторингу відсутні факти невиконання зобов’язань Підрядником, саме тому в Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області відсутні правові підстави розірвати договір №171/20 від 29.05.2020 року. Безпідставне розривання договору призведе до зриву виконання планів будівництва автомобільної дороги у межах президентської програми «Велике будівництво» та невиконання Указу Президента України від 17.07.2019 року №529/2019 «Про деякі заходи щодо створення умов для розвитку та підвищення якості автомобільних доріг».
Дата публікації звіту: 26.10.2020 15:12

Запити/Пояснення