-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
послуги з централізованого водопостачання
Завершена
1 333 888.51
UAH з ПДВ
Номер:
47a6cced4357474cae8f03bb7977a27b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-07-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.04.2020 00:00
Період моніторингу:
07.04.2020 18:11 - 29.04.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
07.04.2020 № 71
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 07.04.2020 № 71
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
9 UA-2020-02-12-000395-с 12.02.2020 Відділ освіти виконкому Покровської у місті ради (код ЄДРПОУ 02142282) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку) - порушень не встановлено.
За результатами аналізу питання щодо обрання процедури закупівлі встановлено порушення частини першої та третьої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини четвертої статті 35 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 квітня 2020 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасність укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконкому Покровської районної в місті ради (далі - Замовник) на 2020 рік, повідомлення про намір укласти договір від 12.02.2020, договір з розподілу води від 26.03.2020 № 342, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 26.03.2020.
Абзацем першим частини першої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначено, що переговорна процедура закупівлі – це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Абзацем другим частини першої статті 35 Закону визначено, що замовник під час проведення переговорів вимагає від учасника подання ним підтвердженої документально інформації про відповідність учасника кваліфікаційним вимогам відповідно до статті 16 цього Закону. Крім того частиною третьою статті 35 Закону визначено, що за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) замовник приймає рішення про намір укласти договір. Повідомлення про намір укласти договір обов’язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення.
Слід зазначити, що в електронній системі закупівлі відсутні документи, підтверджуючі факт проведення переговорів Замовником з Комунальним підприємством «Кривбасводоканал», прийняття рішення Замовником про намір укласти договір із зазначеним підприємством та вимоги Замовника щодо подання учасником Комунальним підприємством «Кривбасводоканал» документально підтвердженої інформації про відповідність учасника кваліфікаційним вимогам відповідно до статті 16 Закону, що є порушенням частини першої та третьої статті 35 Закону.
Частиною четвертою статті 35 Закону визначено, що переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі не підписання учасником договору про закупівлю у строк 35 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Замовником в електронній системі закупівлі 12.02.2020 опубліковано повідомлення про намір укласти договір з Комунальним підприємством «Кривбасводоканал». Моніторингом своєчасності укладання договору встановлено, що відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником укладено з Комунальним підприємством «Кривбасводоканал» договір з розподілу води № 342 від 26.03.2020 з перевищенням строку (на 8 днів), визначеного частиною четвертою статті 35 Закону.
Період усунення порушень:
10.04.2020 16:41 - 25.04.2020 00:00
Дата публікації висновку:
10.04.2020 16:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Східний офіс Держаудитслужби
закупівля UA-2020-02-12-000395-c
Відділ освіти виконкому Покровської районної в місті ради на висновки ДАСУ щодо виявлених порушень та зобов’язання їх усунення повідомляє наступне.
Частиною 3 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовник за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) замовник приймає рішення про намір укласти договір. Оприлюднюється відповідно до вимог закону конкретно визначений документ - Повідомлення про намір укласти договір. Таке повідомлення обов’язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення та повинно містити:
найменування та місцезнаходження замовника;
найменування, кількість товару та місце його поставки, вид робіт і місце їх виконання або вид послуг та місце їх надання;
строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
найменування, місцезнаходження та контактні телефони учасника (учасників), з яким проведено переговори;
ціну пропозиції;
обґрунтування застосування переговорної процедури.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №490 від 22.03.2016 року «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» затверджено форму повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, яка містить визначені наказом поля та заповнюється в електронній системі закупівель з подальшим накладанням на інформацію кваліфікованого електронного підпису.
Отже, виходячи з вимог вищезазначених нормативно-правових актів, оприлюдненню підлягає лише повідомлення про намір укласти договір, інші документи не визначені як обов’язкові до оприлюднення.
Висновки моніторингу про те, що в електронній системі закупівлі відсутні документи, підтверджуючі факт проведення переговорів Замовником з Комунальним підприємством «Кривбасводоканал», прийняття рішення Замовником про намір укласти договір із зазначеним підприємством та вимоги Замовника щодо подання учасником Комунальним підприємством «Кривбасводоканал» документально підтвердженої інформації про відповідність учасника кваліфікаційним вимогам відповідно до статті 16 Закону, що є порушенням частини першої та третьої статті 35 Закону, суперечать вимогам закону, яким не передбачено оприлюднення таких документів в системі та безпосередньо інформації яка міститься в системі публічних закупівель (форми протоколу розкриття тендерних пропозицій та повідомлення про намір укласти договір). Повідомлення про намір укласти договір було оприлюднено після проведення переговорів з учасником та перевірки інформації про відповідність учасника кваліфікаційним вимогам відповідно до статті 16 Закону.
Якщо законом або чинними підзаконними нормативно-правовими актами чітко визначено про обов’язковість оприлюднення іншої інформації під час проведення переговорної процедури, просимо надати відповідне посилання для врахування в роботі.
Щодо строків укладання договору та висновків про порушення у вигляді несвоєчасного укладання договору (з перевищенням строків встановлених ст.35 Закону) пояснюємо наступне.
Договір про закупівлю було підписано учасником та надано замовнику 02.03.2020 року, в межах встановленого Законом строку. В зв’язку з неузгодженням окремих пунктів договору замовником було підготовано протокол розбіжностей до договору та 03.03.2020 року направлено підписаний обома сторонами договір з протоколом учаснику до розгляду. 06.03.2020 року протокол вручено безпосередньо підписанту договору з боку учасника для розгляду. 26.03.2020 року на адресу замовника повернуто примірник протоколу узгодження розбіжностей (який додано до договору в електронній системі закупівель). Строк розгляду протоколу розбіжностей з урахуванням часу обігу документів відповідає визначеному в ч.7 ст. 181 двадцятиденному строку для узгодження розбіжностей щодо договорів які укладаються за бюджетні кошти з виконавцями монополістами.
Враховуючи положення ч.2 ст.180 ГК України, господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов, датою укладання договору є саме дата досягнення такої згоди відповідно до ГКУ, а не дата фактичного підписання договору учасником закупівлі.
Учасником – виконавцем послуг КП «Кривбасводоканал» договір про закупівлю було підписано у встановлений Законом України «Про публічні закупівлі» 20-денний строк. Після досягнення згоди по всім істотним умовам договір з протоколом узгодження розбіжностей в дату підписання протоколу всіма сторонами (дата підписання протоколу узгодження розбіжностей замовником співпадає з датою отримання даного документу від учасника – 26.03.2020 року) було оприлюдено в електронній системі закупівель.
Таким чином, підстави для відміни процедури закупівлі відсутні, оскільки учасником договір підписано в межах встановленого законом терміну, в подальшому в межах визначених ст.181 ГКУ строків було досягнуто згоди по всіх істотних умовах договору та підписано протокол узгодження розбіжностей до договору. Висновки моніторингу щодо наявності порушення в даній частині обумовлені неповним вивченням завантажених договірних документів по даній процедурі закупівлі.
Дата публікації звіту:
14.04.2020 11:19