-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія (Активна електрична енергія)
Завершена
709 359.08
UAH з ПДВ
Номер:
8078427376f64a959420a884b45067f6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-03-02-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.03.2020 00:00
Період моніторингу:
03.03.2020 09:35 - 25.03.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИСТЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
02.03.2020 №10
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, внесеними наказом Північного офісу Держаудитслужби від 21 грудня 2018 року №250,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Олександр СЕМЕНЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 02.03.2020 №10
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
6.UA-2020-02-10-000045-c 10.02.2020 Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України «Про публічні закупівлі».
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання щодо заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення норм пункту 2 Наказу №490.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень законодавства про публічні закупівлі не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 березня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік комунального некомерційного підприємства «Чечельницька центральна районна лікарня» Чечельницької районної ради Вінницької області (далі – Замовник), повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 18 лютого 2020 року №ЧЧ-130200, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 20 лютого 2020 року та пояснення від 03 та 04 березня 2020 року, отримані від Замовника через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до частини першої статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується Замовником як виняток.
За результатами моніторингу установлено, що в пункті 13 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) Замовник зазначив умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону, а саме відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
При цьому, на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року №490, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579 (далі – Наказ №490), пункт 14 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі) не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, які підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 26 грудня 2019 року видано суб’єктам господарювання близько 700 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачають надання тимчасово у період з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року універсальних послуг постачальником універсальних послуг бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності.
Таким чином замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг. Проте, це є правом Замовника, а не його обов’язком. З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону, має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги.
При цьому, Товариство з обмеженою відповідальністю «Енера Вінниця», з яким Замовником укладено договір від 18 лютого 2020 року №чч-130200, відсутнє у переліку природних монополій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, які проводять діяльність у сфері енергетики, станом на 31 січня 2020 року. Перелік доступний на сайті регулятора за посиланням http://www.nerc.gov.ua та Антимонопольного комітету України за посиланням http://www.amc.gov.ua.
Зважаючи на зазначене, Замовник не обґрунтував наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі, чим порушив вимоги пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
Крім того, встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 Наказу №490 не внесена інформація у повідомлення про внесення змін до договору про суму договору після внесення змін та кількості товарів або обсягу виконання робіт чи надання послуг після внесення змін.
Період усунення порушень:
19.03.2020 15:12 - 03.04.2020 01:00
Дата публікації висновку:
19.03.2020 15:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
КНП "Чечельницька ЦРЛ" повідомляє,що договір №ЧЧ-130200 від 18.02.2020р. з ТОВ "ЕНЕРА ВІННИЦЯ" зупинено (дадано звіт про виконання договору),Було проведено відкриті торги по закупівлі електроенергії , переможцем визнано ТОВ "Сервіс групп ЛТД" з яким заключено договір №229/20-ЕЛ від 24.03.2020р. (договір додано).
Дата публікації звіту:
24.03.2020 14:52
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- documentsForm: Так
- corruptionProcurementMethodType: Так
Опис:
Замовником усунуто порушення.
Дата публікації:
25.03.2020 17:16
Запити/Пояснення
Номер:
bc17b48aad504945ba4522f4b7c982a0
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
03.03.2020 10:11
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.03.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі електричної енергії (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-02-10-000045-с) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. З яких підстав умовою для застосування переговорної процедури UA-2020-02-10-000045-с обрано пункт 2 частини другої статті 35 (відсутність конкуренції на відповідному ринку), в той час, коли існує вільний ринок постачальників електроенергії?
2. Чому в повідомлення про внесення змін до договору не внесена інформацію про суму договору після внесення змін та кількості товарів або обсягу виконання робіт чи надання послуг після внесення змін?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення може бути долучено його документальне підтвердження.
Номер:
40b3a96675c5421e87338fa0ffcd4e95
Назва:
електрична енергія
Дата опублікування:
03.03.2020 16:58
Опис:
1)КНП «Чечельницька ЦРЛ» повідомляє , що до початку проведення закупівлі електричної енергії , тендерним комітетом на сайті Держзакупівель ,було проведено моніторинг даної закупівлі по Україні, майже у всіх областях дану закупівлю, сума якої більше 200,0 тис.грн. проведено про переговорній процедурі, в нашій області -є по відкритих торгах, але не всі вони відбуваються і в подальшому дана процедура проходить по «переговорці».
Враховуючи п.2 частини 2 ст.35 ЗУ "Про публічні закупівлі";
-Закон 2628-VIII від 23.11.2018 року ,яким були внесені зміни до Закону України «Про ринок електричної енергії», що тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності ,поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом України "Про ринок електричної енергії" для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 Закону ;
- відповідно до абз. 4 ч. 2 ст. 63 Закону про ринок електроенергії в межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг, була обрана закупівлі електроенергії по переговорній процедурі.
Розглянувши звернення ГО "Філософія Серця" та щодо не виникнення конфліктної ситуації ,лікарня зробила зміни до договору закупівлі UA -2020-02-10-000045-c і розпочала закупівлю електроенергії по процедурі –відкриті торги UA -2020-02-22-000096-a.
2)
Номер:
0a973360a2de46ff9d505e3f462ba989
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
04.03.2020 14:14
Опис:
В звязку з тим,що після того як відправили відповідь на 1 питання, неможливо редагувати відповідь в розділі "Запити та відповіді" щоб відповісти на питання №2, оператори майданчика повідомили що її тільки можливо надати тільки в цьому розділі.
2) Лікарня (далі- Замовник) внесла зміни до договору ЧЧ-130200 від 18.02.20р.додатковою угодою ЧЧ-130200 від 20.02.20р.щодо зменшення обсягу закупівлі та суми договору .Погоджуємося з тим. що Формою повідомлення про внесення змін до договору із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі №490 від 22.03.2019р. із змінами №463 від 21.03.2019р. передбачено пункти :
14.Сума договору після внесення змін.
15.Кількість товарів або обсягів виконання робіт чи надання послуг після внесення змін.
Але електроннним майданчиком dzo.com.ua, через який Замовник здійснює процедури закупівлі , в тому числі і оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору,не передбачені функціонали для внесення такої інформації , а також не передбачені інструкції щодо внесення змін до договору.Повідомлення формується системою автоматично,тому воно не відповідає зміненій формі.